مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

معیارهای یک دختر برای ازدواج چیست؟ (18 مورد)

معیارهای یک دختر برای ازدواج می تواند کاملا شخصی و حتی متفاوت از دیگران باشد، اما می توان به معیارهای عمومی اشاره کرد. البته در جلسات مشاوره قبل از ازدواج هم صحبت های زیادی در مورد معیارهای یک دختر خوب برای ازدواج می شود و مشاور ازدواج سعی می کند آنها را راهنمایی کند. در این نوشتار از سایت مشاوره آنلاین ویکی روان، به مهم ترین معیارهای یک دختر برای ازدواج از نظر روانشناسی می پردازیم.

معیارهای یک دختر برای ازدواج از نظر روانشناسی چیست؟

با مطالب روز روان شناسی در ویکی روان همراه باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

چرا باید از معیارهای ازدواج یک دختر اطلاع داشته باشیم؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که اصلا چرا باید از معیارهای ازدواج یک دختر خانم اطلاع داشته باشیم؟ قبلا در سایت ویکی روان درباره معیارهای ازدواج امروزی صحبت کردیم و توضیح دادیم که شرایط فرق کرده است!

شاید دیدگاه های گذشته خیلی موثر نباشند و برای داشتن یک ازدواج موفق و پایدار باید بدانید یک دختر خوب چه معیارهای ازدواجی دارد؟

1- اولین شرط دختر برای ازدواج : همسرم باید اهل گفتگو باشد

اکثر خانم ها یک چیز مشترک دارند. ما عاشق حرف زدن هستیم منظور شایعات نیست، بلکه گفتگوی عمیق با کسانی که به آنها اهمیت می دهیم. بنابراین، پیدا کردن مردی که بتواند مکالمه را حفظ کند، مهم است. به دنبال سخنران باشید، کسی که از حرف زدن با شما فرار نمی کند و خوب به حرف هایتان گوش می دهد.

شاید این یکی از مهم ترین معیارهای ازدواج خانم ها باشد!

2- او باید صادق باشد

ما معمولا از همان ابتدا می توانیم تشخیص دهیم که آیا یک مرد با گفتن حقیقت مشکل دارد یا خیر؟

اگر زنی مجبور باشد اقدامات یا سخنان مرد را به دلیل واقعی بودن آنها حدس بزند، احتمالا مرد چیزی را پنهان می کند یا صادق نیست

صداقت برای خانم ها بسیار مهم است و آن را از شروط اصلی ازدواج دختر می نامند. حتی بعضی از آنها تقاضای حق طلاق برای خانم ها را دارند اما منظورشان این نیست که می خواهند جدا شوند، بلکه آن را نوعی نزدیکی و تساوی زن و مرد می دانند.

3- او باید ثاب قدم باشد

هر زنی رویای داشتن یک عروسی بزرگ و زیبا و خانه ای بزرگ و زیبا را در سر دارد. با این حال، این واقعیت نیست!

بیشتر مردها ثروتمند نیستند و نمی توانند افسانه شاهزاده جذاب را به نمایش بگذارند. اما، یک مرد باید ثاب قدم باشد. او حداقل باید بتواند از شما حمایت کند، به خصوص اگر روزهای سختی پیش بیاید و یکی از شما به دلایلی که هیچ کدام از شما نمی توانید کنترل کنید، بیکار شود.

4- داشتن اهداف مشترک یکی از معیارهای یک دختر برای ازدواج است

زنان خواهان ازدواج های پایداری هستند که مبتنی بر اهداف مشترک باشد. حتی اگر ندانند راز ازدواج پایدار و طولانی چیست!

در صورت توافق بر سر مسائل مهمی مانند محل زندگی، بچه دار شدن و نحوه تربیت آنها و اهمیت دین و خانواده، تعارض کمتری در ازدواج ایجاد می شود. به همین خاطر در جلسات مشاوره پیش از ازدواج آنلاین یا حضوری تاکید زیادی بر مطرح کردن سوالات قبل از ازدواج از پسر می شود تا اهداف و مشترکات بین آنها مشخص شود.

5- او باید خانواده محور باشد

بیشتر زنان در مورد پیوندهای خانوادگی احساساتی هستند. بنابراین، ارتباط با مردی که احساس می کند خانواده مهم است، عالی خواهد بود. حتی اگر در کنار خانواده بزرگ نشده، باز هم باید تمایل داشته باشد که با خانواده آینده خود ارتباط محبت آمیزی داشته باشد.

6- شرط زنان برای ازدواج : او باید با محبت باشد

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج در ویکی روان

او باید قابلیت صمیمی شدن را داشته باشد. نه فقط در اتاق خواب، بلکه در عموم. صمیمیت چیزی فراتر از رابطه جنسی است. این یک رابطه عاشقانه عمیق است که شامل زبان کلامی و غیرکلامی است. او نباید از نشان دادن شما در مقابل خانواده یا دوستان بترسد.

اتفاقا این یکی از معیارهای آمادگی برای ازدواج از نظر متخصص ازدواج است که باید در نظر گرفته شود.

7- همسرش باید در اولویت باشد

همسر شما باید احساس کند که او از کسب و کار یا شغل شما مهمتر است و به خصوص مهمتر از مادر، فرزندان، دوستان، ورزش و سرگرمی های شماست.

8- او به صمیمیت نیاز دارد

وقتی همسرتان در طول روز تحت فشار است، باید بداند که شما مایلید بدون نیاز به توضیح یا سخنرانی، یک لحظه آرامش صمیمی را به اشتراک بگذارید. به عبارت دیگر، او را سرزنش نکنید.

به او گوش بدهید و اجازه دهید حرف هایش را بزند. خانم ها نیاز دارند با شما صحبت کنند، به همین خاطر از معیارهای ازدواج یک دختر این است که همسرش توانایی گوش دادن به حرف هایش را داشته باشد.  🙂

10- او نیاز دارد که شما انتقاد پذیر باشید

ارتباط باز یا بدون مانع برای جنسیت زن بسیار مهم است و اینکه می توانید از نظر احساسی برای او در دسترس باشید. خانم ها دوست دارند انتقاد پذیر باشید و در صورتی که انتقادی دارند عصبانی نشوید.

در واقع معیارهای یک دختر برای ازدواج از نظر روانشناسی این است که ارتباط فراتر از قضاوت های ساده و روزمره باشد. شما با همسرتان طرف هستید نه همکارتان.

11- او نیاز به تمجید دارد

عادت کنید که اغلب او را به خاطر موفقیت‌ های کاری‌ اش تصدیق کرده و تحسین کنید تا احساس کند بخشی ارزشمند از زندگی شماست.

خانم ها مثل آقایان نیاز به دیده شدن دارند، پس این حس خوب را از آنها دریغ نکنید.

12- اجازه دهید او بخشی از تیم شما باشد

فرقی ندارد ازدواج فامیلی باشد یا همسرتان غریبه است. همسرتان باید آزادانه به شما کمک کند و بدون ترس از انتقام و عصبانیت در کارهایی که برای شما مهم است سهیم باشد. باید

13- او برای محافظت و دفاع، به شما نیاز دارد

نه فقط در برابر آسیب جسمی، بلکه در برابر انتقاد دیگران او می‌خواهد بداند که شما برای او و پشت او هستید. حمایت شدن یکی از بهترین احساساتی است که زن ها در شما می خواهند!

14- کاری کنید که احساس کند نظرش مهم است

او باید بداند که نظر او در مورد کار یا تجارت شما آنقدر ارزشمند است که تصمیمات را با او در میان می‌گذارید و تنها پس از ارزیابی دقیق توصیه های او اقدام می‌کنید.

15- زندگی خود را با او به تقسیم کنید

یکی از خواسته های حانم ها برای ازدواج از همسرشان این است که او را در مرکز زندگی خود قرار دهد و مخفی کاری در کار نباشد. به همسرتان نشان دهید زندگی خود را با او تقسیم کرده اید، نشان دهید زندگی مشترکتان بسیار مهم است و برای آن تلاش می کنید. با نوعی این از مهم ترین نیازهای خانم ها برای ازدوج است، یک نیاز احساسی واقعی.

او باید به روشی خاص با شما ارتباط برقرار کند، بنابراین زمینه‌ای فراهم کنید تا بتواند مسایل زندگی در خانه، خانواده، کار و علایق بیرونی را با شما در میان بگذارد.

16- مردی با شخصیت و درستکار باشید

او نیاز دارد که شما مردی باشید که پسرش می تواند از او پیروی کرده و دخترش می خواهد با او ازدواج کند. در کل با شخصیت بودن و مشخص بودن تکلیفتان باعث می شود یک ازدواج عاشقانه داشته باشید چون به همسرتان اجازه می دهید با خیال راحت یک زن باشد.

17- خواسته خانم ها برای ازدواج : او را اغلب در آغوش بگیرید

او به محبت جسمانی نیاز دارد تا با مهربانی در آغوش گرفته شود، فقط برای اینکه در کنار شما باشد، جدا از زمان های صمیمیت جنسی.

18- مراقبت از فرزندان

در پایان روز، همه خسته هستند. بعد از یک روز کاری طولانی، یکی از همسران خسته به خانه می آید و به دنبال استراحت است.

همسر دیگر، چه پدر و مادر خانه نشین یا شاغل نیز به دنبال همین است. استاندارد دوگانه زمانی به وجود می آید که یکی انتظار دارد دیگری تمام وظایف کودک را به تنهایی انجام دهد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

در شرایط ایده آل، معیارهای یک دختر برای ازدواج غیرمنطقی نیستند. پس با تصورات و زمینه های ذهنی که از دیگران می گیرید خانم ها را قضاوت نکنید.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد ازدواج دارید، حتما به همراه فرد مورد نظر و حتی به تنهایی به مشاور روانشناس مراجعه کنید. بدون شک شرکت در جلسات مشاوره آنلاین پیش از ازدواج می تواند زمینه ساز موفقیت ازدواج شما باشد. برای آینده خود سرمایه گذاری کنید:

مشاوره روانشناسی قبل ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا