مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق کی است؟

روانشناسی زمان ازدواج مجدد بعد از طلاق

بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق فرد به فرد متفاوت است، با این حال نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره طلاق و مشاوره پیش از ازدواج نشان می دهد می توان تا حد زیادی بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق را برای همه مشخص کرد. قبلا در ویکی روان درباره مسائل و مشکلات ازدواج دوم صحبت کردیم، اما اگر بدانیم بهترین زمان ازدواج بعد طلاق کی است حتما می توانیم از این مشکلات پیشگیری کنیم.

بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق کی است؟

با مطالب روانشناسی در سایت ویکی روان همراه باشید.

این قبیل سوالات در بخش مشاوره آنلاین روانشناسی ویکی روان زیاد مطرح می شود که:

  • چه مدت بعد از جدایی ازدواج کنیم؟
  • زمان ازدواج دوباره بعد از طلاق برای مردها کی هست؟
  • بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق برای همه یکیه؟
  • به چه مشاوری بعد از طلاق و قبل ازدواج مراجعه کنیم؟

پس از طلاق، بسیاری از افراد سوگند می خورند که دیگر هرگز ازدواج نکنند! برخی از آنها این قول را به خود می دهند و برخی دیگر هنگامی که با فرد مناسب ملاقات می کنند، پس از اینکه درد طلاق از بین رفت، نظر خود را تغییر می دهند و در نهایت راضی به ازدواج دوم یا ازدواج چندم می شوند.

سپس کسانی هستند که خواهان ازدواج مجدد در اسرع وقت هستند، اغلب به این دلیل که از قبل با فردی که می خواهند با او ازدواج کنند آشنا شده اند که در وهله اول منجر به طلاق شده است

پاسخ کوتاه به سوال در عنوان این است که شما می توانید به محض اینکه طلاق شما قطعی شد دوباره ازدواج کنید. پس قاعدتا و از نظر قانونی مدت زمان ازدواج مجدد بعد از طلاق همان زمان جدایی است.

اگر بخواهید، هیچ چیز نمی تواند شما را از ازدواج مجدد بلافاصله پس از طلاق باز دارد. با مشاور ازدواج خوب در مورد ازدواج مجدد بعد از طلاق صحبت کنید، از جمله اینکه چه زمانی می توانید بعد از طلاق دوباره ازدواج کنید (و آیا فکر خوبی است که سریع انجامش دهید یا خیر).

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان

میانگین زمان ازدواج مجدد پس از طلاق چقدر است؟

صحبت کردن در مورد بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق همیشه کار ساده ای نیست. این مسئله فرد به فرد متفاوت است اما باز هم می توان برای آن الگویی در نظر گرفت.

علیرغم تلخی بسیاری از طلاق ها، اکثر افراد مطلقه در واقع یک بار دیگر ازدواج می کنند. از هر 5 فرد مطلقه، تقریبا چهار نفر یک بار دیگر ازدواج می‌ کنند. به عنوان یک قاعده کلی، هر چه فرد جوانتر باشد، احتمال ازدواج مجدد او سریعتر است

میانگین مدت زمان ازدواج مجدد بعد از طلاق کمتر از 4 سال است. البته میانگین زمان ازدواج مجدد مهم نیست، مهم این است که آیا زمان (و فرد) مناسبی برای ازدواج مجدد شما است یا خیر؟ پس برای ازدواج مجدد بعد از طلاق چه مدت باید صبر کرد؟

طلاق و ازدواج مجدد: چه زمانی خیلی زود محسوب می شود؟

اینکه زمان ازدواج دوباره بعد از طلاق کی است به عوامل متعددی بستگی دارد که مهم ترین آنها دلیلی برای ازدواج مجدد است.

ممکن است با کسی ملاقات کرده باشید که فکر می کنید عشق واقعی زندگی شماست و نمی خواهید برای با هم بودن حتی لحظه‌ای معطل کنید. شما ممکن است پارتنری داشته باشید که باردار است، پارتنری که باید تحت بیمه درمانی شما باشد، یا کسی که از کشور خارج می شود.

با این حال، به ندرت پیش می آید اندکی پس از طلاق، خیلی سریع وارد یک ازدواج جدید شوید. ازدواج سریع نگرانی های مالی یا تدارکاتی را از بین نمی برد و می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

از طرف دیگر، دلایل خوبی برای ازدواج مجدد خیلی سریع وجود دارد. یکی از مهمترین آن ها این است که از ازدواج قبلی خود درس گرفته باشید، این مهم ترین راز برای موفقیت ازدواج دوم است، پس به بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق خوب دقت کنید.

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره بعد از طلاق نشان می دهد، اگر برای بررسی آنچه باعث شکست ازدواج شما شده وقت نگذارید، ممکن است خود را برای شکست در ازدواج بعدی خود آماده کنید.

چه چیزهایی از شناخت زمان ازدواج دوباره بعد از طلاق مهم تر است؟

دوست عزیز بهترین زمان ازدواج بعد طلاق به شما و فردی که قصد ازدواج با او دارید بستگی دارد. شرایط خود را منطقی بسنجید و از تکرار اشتباه پیشگیری کنید. روانشناسی ازدواج مجدد بعد از طلاق می گوید بسیاری از افراد در معرض اشتباهات دوباره ای قرار دارند که قبلا انجام داده اند.

اگر فکر می‌ کنید مشکل از همسرتان یا موقعیت شماست، ممکن است مسئولیت نقش خود را به عهده نگیرید و ممکن است همان الگوهای فکری، مکانیسم‌ های مقابله و مهارت‌ های ارتباطی را در ازدواج جدید داشته باشید. هنگامی که فشارها در ازدواج جدید ظاهر می شوند، ممکن است متوجه شوید که برای مقابله با آنها آمادگی ندارید.

پیش از اینکه به بهترین زمان ازدواج بعد طلاق فکر کنید یادتان باشد شما به زمان نیاز دارید تا از هر صدمه یا ضربه ای که در ازدواج قبلی خود تجربه کرده اید بهبود پیدا کنید

بودن با کسی که با شما مهربان است بعد از بودن با کسی که با شما ظلم کرده ممکن است باعث شود احساس کنید عاشق هستید. (این از تکنیک های زندگی بعد طلاق است که به مرور یاد می گیرید!)

حتی اگر چنین هستید، باید آن زخم های قدیمی مانند افسردگی بعد از طلاق التیام یابند تا بتوانید با شریک جدید خود به شیوه ای سالم تعامل کنید. زمان و اقدامات لازم را برای بهبودی اختصاص دهید تا شریک جدید خود را آزار ندهید یا از خود دور نکنید.

اگر نیاز به یادگیری از ازدواج قبلی خود داشته باشید یا بهبود یافته باشید، شرکت در جلسات مشاوره قبل ازدواج آنلاین و تلفنی برای آماده سازی شما برای یک ازدواج جدید کمک‌ کننده هست. درمان موثر که نتایج پایدار ایجاد می کند، فرآیند سریعی نیست، بنابراین ازدواج مجدد نیز نباید اینگونه باشد. با این شرایط مشاور ازدواج به خوبی توضیح می دهد چه مدت بعد از جدایی، ازدواج کنیم و چه اقداماتی باید انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اگر بچه داشته باشید، باید چه زمانی دوباره ازدواج کنید؟

شرکت-در-مشاوره-قبل-ازدواج-آنلاین

اگر دلایل بالا برای پی بردن به بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق کافی نیست، لحظه ای به فکر فرزندان خود باشید. اگر فرزندان خردسالی دارید، اگر سریع ازدواج کنید ممکن است برای آنها گیج کننده و ناراحت کننده باشد، به خصوص اگر همسر جدیدتان فرزندانی داشته باشد که ناگهان خواهر و برادر ناتنی آنها می شوند.

کودکان و حتی نوجوانان ممکن است از ازدواج مجدد سریع ناراحت شوند که می تواند در رابطه شما با آنها مشکلاتی ایجاد کند

ممکن است تصور کنید که در یک خانواده شاد جدید و بزرگ ترکیب می‌ شوید. اگر فرزندان شما قبل از عادت کردن به یک خانواده ناتنی جدید، فرصتی برای سازگاری با طلاق والدین خود نداشته باشند، واقعیت احتمالا متفاوت خواهد بود. مانند بزرگسالان در خانواده، برای پردازش احساسات فرزندانتان در مورد تغییرات در زندگی‌، مشاوره مفید خواهد بود.

به یاد داشته باشید که فرزندان شما هیچ کنترلی بر طلاق شما نداشتند و هیچ کنترلی بر ازدواج مجدد شما ندارند. اگر آن ها عملکرد بهتری داشته باشند، ممکن است به این دلیل باشد که در بیان احساسات خود به هر شکل دیگری ناتوان هستند. در هر صورت زندگی بعد از طلاق با بچه کمی چالش برانگیز اما شدنی است. پس نیاز نیست در مورد بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق خیلی نگرانی به خرج دهید.

تمام رفتارها ارتباطی هستند و رفتار فرزندان شما ممکن است ارتباطی باشد که آنها از شما می خواهند کمی آهسته عمل کرده و تصمیم بگیرید. هیچ کدام از اینها به این معنی نیست که هرگز نباید دوباره ازدواج کنید، فقط به این معنی است که نباید خیلی سریع تصمیم بگیرید و بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق را بر اساس شرایط خود پیدا کنید.

برای بسیاری از مردم، ازدواج مجدد پس از طلاق به معنای ازدواج مجدد با همسری است که طلاق گرفته است. رجوع به ازدواج بعد طلاق می تواند چیز خوبی باشد، اما اگر برای درس گرفتن از اشتباهات گذشته وقت نگذارید، ممکن است در نهایت به یکدیگر آسیب بزنید و دوباره فرزندانتان را آسیب‌ پذیر کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان در مورد بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق چیست؟

همانطور که ابتدای مقاله اشاره شد، زمان ازدواج دوباره بعد از طلاق به شرایط شخصی شما وابستگی کامل دارد. یعنی ممکن است بهترین زمان برای ازدواج بعد از طلاق برای فردی مناسب اما برای فردی دیگر بسیار مشکل ساز باشد.

به همین خاطر تمام تمرکزتان فقط روی خودتان باشد. خودتان و شرایط شخصی خود را بررسی کنید تا بهترین نتیجه به دست بیاد. همچنین برای پی بردن به بهترین زمان برای ازدواج مجدد بعد از طلاق می توانید از مشاور روانشناس ازدواج کمک بگیرید تا شرایط شما را به صورت اختصاصی بررسی کرده و بهترین راهکار را ارائه دهد.

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج[/button]

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا