مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

انتظار زنان از همسرشان چیست؟ (27 مورد واقعی)

زنان چه انتظاراتی از مردان دارند؟ لیست مهم ترین توقعات زنان از همسرشان

انتظار زنان از همسرشان همیشه مشخص نیست، با این حال آقایان باید بدانند انتظارات زنان از مردان چیست و چطور باید به آنها توجه شود. آنچه زنان از همسرشان انتظار دارند موضوع بسیاری از جلسات مشاوره بعد از ازدواج در ویکی روان است. پریسا سبزواری روانشناس و مشاور سایت ویکی روان در این مطلب به بررسی مهم ترین انتظارات زنان از همسرانشان پرداخته اند. پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

انتظار زنان از همسرشان چیست؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

برخی افراد معتقدند که درک آن چه که یک زن از مرد می خواهد دشوار است، اما در حقیقت یک زن همیشه به دنبال مهم ترین فرد زندگی خود است و می خواهد که مرد منتخبش تا آخرین سال ها و روزهای زندگی اش با او رفیق، همراه، همدل، امین، محترم همراه با درک و عاطفه بماند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان

انتظارات زنان از شوهرشان چیست؟

در ادامه به مهم ترین انتظاراتی که زنان از مردان دارند از دید روانشناسی می پردازیم، اما بد نیست خانم ها گرامی مقاله مردان چه انتظاراتی از زنان دارند را در ویکی روان مطالعه کنند.

بارها اشاره کردیم، ازدواج یک ارتباط دو طرفه است و هر دو نفر باید برای سلامت آن تلاش کنند. اگر از همسرتان توقع دارید آن را به زبان بیاورید.

1- تعریف صحیح از ازدواج

ازدواج، پیوند دو نفر است که برابر هستند. مرد از زن برتر نیست. زنان شریکی را می خواهند که معتقد به تساوی حقوق زن و مرد باشد و به عقاید آنها اهمیت دهد.

یک زن در ازدواج به دنبال یک دوست صمیمی است نه رييس یا دیکتاتور. دختران از تفکرات مرد سالاری بیزارند. اگر آنها با مردی روبرو شوند که جنسیت خود را بالاتر می داند و یا زن را موجودی ضعیف خطاب می کند، مطمئن باشید که سریع از او دور می شود.

دنیای امروزه بر پایه حقوق برابر زن و مرد استوار است. گاهی زنان قوی تر از مردان هستند و هیچ مردی به پای اراده و قدرت آنها نمی رسد. پیشنهاد می کنیم مقاله تعریف ازدواج چیست را در ویکی روان مطالعه کنید.

2- رفتار صحیح از انتظارات زنان از همسرانشان است

خلق و خوی مردان برای زنان بسیار مهم است. دختران از مردانی که پرخاشگر و همیشه عصبانی هستند، بیزارند. یکی از انتظارات دختران از همسر آینده خود این است که خوش رفتار و مهربان باشد.

بدون شوخ طبعی، زندگی می تواند خسته کننده باشد. زنان دوست دارند در کنار مردانی باشند که بتوانند آنها را بخندانند. مردی که بتواند اخم و ناراحتی همسرش را به خنده تبدیل کند، فوق العاده است. اما حواستان باشد که در این باره افراط نکنید.

بعضی مواقع شوخ طبعی و یا شوخی کردن با همسر زمانی که به شدت از موضوعی ناراحت است، این گونه تلقی می شود که ناراحتی او برای شما مهم نیست. پس موقعیت را درک کنید و نسبت به موقعیت تصمیم بگیرید. در واقع بهترین رفتار با زن درک او و موقعیت سنجی است. این حداقل انتظار زن از مرد است.

3- با او احساس نزدیکی کنید

یک زن از والدین، خانواده و دوستانش جدا شده است تا عمری را با شما سپری کند. در واقع او وارد یک زندگی ناشناخته می شود و شما تنها فردی هستید که می توانید اعتماد او را به خود جلب کنید. انتظار زن از همسرش این است که افکار خود را با او در میان بگذارید و با او صحبت کنید. او در شما یک دوست را جستجو می کند. انتظار زنان از همسرشان این است که روابط عاطفی نزدیکی با هم داشته باشند.

دوستی که همیشه و همیشه درکنارش است، به او توجه می کند، وقتش را با او می گذراند، با او شوخی می کند و برخی علایق مشترک را برای تقویت روابطشان ایجاد می کند. بد نیست نگاهی به مقاله حرف های مورد علاقه زنان بیندازید.

4- توقع زنان از همسرشان این است که نقش خود را ایفا کنند

زن و مرد هر دو باید برای داشتن زندگی شاد تلاش کنند. زن ها عاشق این هستند که مردشان آنها را درک کند و بفهمد کار منزل چقدر همسرش را خسته کرده است.

به فداکاری همسرتان در کارش احترام بگذارید. حتی اگر همسر شما یک زن خانه دار باشد یک بار به همسرتان بگویید می خواهید به او برای نظافت خانه کمک کنید و تاثیرات مثبت این رفتار خود را مشاهده کنید. خانم ها بسیار قدرشناس هستند. وقتی ببینند که شما به آنها کمک می کنید، مسلما در مواقعی که خسته هستید و یا ناراحت از سرکار به خانه می آیید با آغوشی پر از محبت و مهر به استقبال شما می آیند. آقایانی که نمی دانند زنان چه انتظاراتی از مردان دارند این کار را در نظر داشته باشند.

5- مشوق همسرتان باشید

پریسا سبزواری مشاور روانشناس ویکی روان

همسر شما ممکن است به دلیل مسئولیت پذیری در خانواده و بچه ها از علایق و رویاهای خود فارغ شود، او را تشویق کنید تا مجددا به آن ها بپردازد و بتواند رویای خود را تحقق بخشد.

به جای آن که او را قضاوت کنید در رسیدن به خواسته ها و تلاش هایش او را حمایت کنید.

یک زن ممکن است از اینکه در زندگی خود به چیزی که می خواسته نرسیده است احساس کمبود کند. یا دچار ناامیدی شود. پس درک این نکته که زندگی او محدود به شوهر و بچه هایش نیست ،همسرتان را خوشحال می کند. روانشناسی می گوید توقعات زنان از همسرشان همیشه سخت و دشوار نیست، بلکه باورهای غلط درباره زنان زندگی مردان را سخت می کند!

6- انتظار زنان از مردان این است که شخصیت تان را بهبود ببخشید

زنان عاشق مردانی هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند. خانم ها وقتی نشانه های کمبود اعتماد به نفس در مردان را می بینند از آنها دوری می کنند.

از نظر آنها فردی که دائم خودش را کوچک و بی ارزش می بیند و برای انجام کارهایش اعتماد به نفس ندارد یا همیشه پشت دیگران پنهان می شود، تحملش سخت است.

زنان دوست دارند شوهرشان برای انجام کارها با اعتماد به نفس تمام اقدام کند. اما به خود مغرور نباشند. یک مرد با اعتماد به نفس می تواند از پس هر مانعی برآید و مشکلاتی که پیش روی او قرار دارد را حل کند. انتظار زن از همسرش این است که با مردی با اعتماد به نفس زندگی کند که تحت هر شرایطی بتواند از خانواده مراقبت کند.

7- بالغ بودن از توقعات زنان از همسرشان است

زنان دوست دارند با مردی مسئولیت پذیر و بالغ در رابطه باشند. بلوغ غالباً با ثبات مرتبط است و این نکته برای زنان اهمیت زیادی دارد. زنان دوست دارند همسرانشان بالغ باشند تا بتوانند به صورت سازمان یافته از پس موقعیت ها برآیند. قبلا در مقاله شناخت روان زنان در ویکی روان توضیح داده شد خانم ها جذب مردانی می شوند که حس مردگونگی (muscularity) را به خوبی منتقل می کنند.

8- انتظار زن از شوهر حمایت گری است

فرقی نمی‌ کند یک زن چقدر پخته و بالغ باشد، زن در زمان غم و غصه همیشه به شانه‌ای برای گریه احتیاج دارد. او از شوهر انتظار دارد با او هم دردی کند، او را درک کند نیازهای عاطفی ش را بشناسد و مانند دوستی مهربان و نه آموزگاری پر نصیحت در آن لحظه عمل کند.

9- انتظار زنان از همسرشان همراهی است

برخی از خانم‌ها عادت دارند که برای انجام کارها و یا حتی خارج شدن از منزل با همسر خودشان مشورت کنند. برخی از آقایان بنا به اعتقادات خاص خودشان همواره همسران را محدود می‌کنند و با آن‌ها مخالفت می‌کنند.

مخالفت کردن در برخی از مواقع مشکلی ندارد و حتی می‌تواند بسیار راهگشا نیز باشد؛ اما زنان انتظار دارند که به خواسته‌های آن‌ها نیز احترام گذاشته شود و همواره با آن‌ها مخالفت نشود.

بنابراین، اگر قرار است همسر شما کاری انجام دهد که حتی کمی با او مخالف هستید، می‌توانید مخالفت خود را اعلام کنید؛ ولی در نهایت اختیار را برای انجام کار به همسرتان بسپارید و حتی گاهی با بله گفتن، همسر خود را تشویق کنید تا محرم اسرارش باشید.

10- آینده بینی دیگر انتظار زنان از همسرشان است

داشتن اهداف مشخص و زندگی هدفمند جز توقعات از همسر آینده به شمار می رود. دختران از همسر آینده خود انتظار دارند که نسبت به زندگی و تشکیل خانواده هدف مشخصی داشته باشند. زن ها از مردانی که بدون هدف زندگی خود را می گذارنند و تصمیمی برای زندگی خود ندارند متنفرند.

11- احساسات را نادیده نگیرید

انتظار زنان از مردان

زن ها دوست دارند مردان نسبت به احساساتشان حساس باشند. اگرچه زنان مستقل دنیای امروزی دوست دارند هر طور که دلشان می‌خواهد زندگی کنند، اما کمی هم ناز او را کشیدن و لوس کردنش باعث می‌شود که به شما نزدیک‌ تر شود.

زنان عاشق این هستند که آنها را در آغوش بگیرید و نوازش کنید. بیش از هر هدیه و سوپرایز گران قیمتی، زنان عاشق روش های زیبای ابراز عشق و علاقه حتی با هدایای کوچک هستند.

امروزه زن ها دیگر به دنبال مردی نیستند که آنها را صرفا از نظر مالی تامین کند. بلکه دختران به دنبال عشق و علاقه دو طرفه هستند. این از زیباترین انتظاراتی که زنان از مردان دارند است.

12- به آنها اعتماد داشته باشید

اساس هر رابطه ای در اعتماد نهفته است. اگر یک بار از اعتماد همسر خود سوء استفاده کنید، بازگرداندن این اعتماد شکسته شده به شدت سخت است! فرق زن و مرد بسیار زیاد است، برای حفظ اعتماد باید گاهی دنیا را از دید آنها ببینید.

یکی از انتظارات زن از مرد در زندگی این است که از اعتماد او سوء استفاده نشود و همیشه با همسر خود در مورد تمام مسائل صادق باشید. در جلسات مشاوره قبل ازدواج آنلاین و تلفنی هم درباره اهمیت اعتماد در زندگی مشترک و این انتظار زنان از همسرشان بسیار صحبت می شود.

13- امنیت خانم تان را تامین کنید

امنیت برای یک زن بسیار مهم است. زن دوست دارد همسرش مرد توانمندی باشد و بتواند از او محافظت کند. مرد باید شهامت محافظت از همسرش را داشته باشد. انتظار زنان از مردان این است که تکیه گاه امن برای درد دلها و حرف های ناگفته اش باشید.

14- تعهد از مهم ترین انتظارات زنان از مردان است

اگر به همسر خود قول داده اید به تعهد خود پایبند باشید و اورا ناامید نکنید. مردی که به وعده هایش پایبند است بدون تلاش زیاد همسرش را به خود جذب می کند. تعریف تعهد عاطفی سخت نیست، اما باید وفاداری را عملی کنید.

15- توجه واقعی دیگر انتظار زن از مرد است

به آنچه همسرتان می گوید توجه کنید. در مقاله راه ابراز علاقه به دختر مورد نظر در ویکی روان گفتیم خانم ها توجه شما را دوست دارند.

هنگام صحبت به سمت او برگردید و نگاهش کنید. این کار شما به همسر تان اعتماد به نفس می دهد.

اگر دائم مشغول کار با لپ تاپ یا تلفن همراه خود باشید، این کار همسر تان را ناامید کرده و فضای خانه را سرد می کند. انتظار زن از همسرش این است که هر روز حداقل یک ساعت وقت برای همسرتان اختصاص دهید زمانی فقط برای گفتگوی دو نفره جدا از مشکلات و مسایل روزمره ی زندگیتان

مسلماً انتظار دارید که خانم تان به شما احترام بگذارد. این را با احترام گذاشتن متقابل نشان دهید. احترام به همسر پایه و اساس حفظ رابطه عاشقانه است.

16- هم کلام خانم تان باشید

انتطارات زنان از شوهرشان

همه می دانند که زنان عاشق صحبت کردن هستند، پس شناخت انتظار زنان از همسرشان سخت نیست! آنها کسی را می خواهند که بتواند به صحبت هایشان گوش کند. انتظار از همسر آینده این است که شنونده خوبی باشد بدون اینکه او را قضاوت کند و یا صحبت هایش را نادیده و بی ارزش بداند.

پس هنگامی که همسرتان نیاز داشت با شما مشورت کند برای او وقت بگذارید و دقیق به صحبت هایش گوش کنید، در نظر داشته باشید که زنان با حرف زدن و درد دل کردن آرام میشوند پس در آن لحظه فقط گوش کنید و مایه ی ارامشش شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله شیوه شروع صحبت کردن با دختر مورد علاقه تان را در ویکی روان مطالعه کنید. اطلاعات خوبی درباره توقعات زنان از همسرشان کسب می کنید.

17- خانواده همسرتان را فراموش نکنید

یک زن توقع دارد شوهرش به خانواده او احترام بگذارد. او دوست دارد که همسرش با پدر و مادرش مثل پدر و مادر خودش رفتار کند.

یک دختر هرگز حاضر به ازدواج با مردی که به والدینش احترام نمی گذارد، نیست. انتظار از شوهر برای احترام به خانواده ها یک درخواست به جا و مهم است.

احترام به خانواده و اهمیت دادن به آنها یکی از مهمترین خواسته های زنان در ازدواج است. مقاله شیوه مدیریت کردن رابطه با خانواده همسر در ویکی روان می تواند ایده های خوبی به شما بدهد.

18- مردان منظم همیشه جذاب است

یکی از توقعات دختران از همسر آینده این است که او فردی منظم باشد. مرد منظم و مرتب فوق العاده جذاب است. انضباط باعث ایجاد یک زندگی شاد و آرام می شود. اینکه هر مردی وسایل شخصی خود را جمع کند و یا لباس هایش را مرتب کند.

منظم بودن مردها از انتظارات زنان است و این نظم به بهبود روابط همسران کمک می کند.

19- ظاهری تمیز و آراسته داشته باشید

مردان بیشتر از زنان به ظاهر و ویژگی های فیزیکی طرف مقابل دقت می کنند. زنان بیشتر به دنبال اخلاق نیکو و کردار پسندیده و … هستند. اما این بدان معنی نیست که ظاهر مرد برای آنها مهم نباشد! هر شخصی متناسب با سلیقه و خلق و خوی خود از ظاهر و تیپ یک مرد خوشش می آید.

پس به بهداشت، لباس، تمیزی و خوش بویی خود متناسب با سلیقه همسرتان اهمیت دهید.

ظاهری تمیز و آراسته از توقعات زنان از همسرشان است. نیاز نیست خیلی برای ظاهر هزینه کنید، بلکه انتظار زن از شوهر خود تمیزی و آراستگی است.

20- در تربیت فرزند همراه همسرتان باشید

یکی از اهداف ازدواج برای بسیاری از زنان و مردان تولد فرزند است. در همین راستا زنان انتظار دارند پس از به دنیا آمدن بچه‌ها همسرشان در تربیت فرزندان همکاری کرده و با آن‌ها در زمینه مسائل تربیتی هماهنگی داشته باشد. در جلسات مشاوره تربیت فرزند در ویکی روان تاکید زیادی بر همکاری زوجین در تربیت بچه ها می شود که دیگر توقع زنان از مردان هم است.

از همین رو بسیار اهمیت دارد که پیش از ازدواج در مورد عقاید خود در مورد سبک تربیت کودک با یکدیگر گفتگو کنید. تا پس از شروع زندگی مشترک و به دنیا آمدن فرزندان در این زمینه با چالش و تعارض مواجه نشوید. بنابراین یکی از انتظارات زنان و مردان از ازدواج، هماهنگی در تربیت فرزندان است

21- زندگی را از یکنواختی در بیارید

سورپرایز کردن، تفریح، سفر، خرید، شادی و طنز خستگی های زندگی را کمرنگ می کند، متناسب با شرایط تان برای هر کدام زمان، انرژی و هزینه کنید. تا با گذراندن زمان در کنار یکدیگر به دور از روزمرگی های هر روزه به هم نزدیکتر شده و از خستگی ها رها شوید.

در واقع یکی از انتظارات زنان از مردان این است که برای آنها و تغییر وضعیت فعلی کاری کنید. زندگی فقط کار کردن نیست! بهترین زن ها برای ازدواج آنهایی هستند که همسرشان را فقط برای تامین مالی نمی خواهند و تفریح کردن با او را دوست دارند.

22- کیفیت رابطه جنسی را افزایش دهید

مانند مردان، زنان نیز به دنبال یک رابطه جنسی عاشقانه و خوب هستند. پس داشتن یک رابطه جنسی خوب یکی از انتظارات از همسر آینده به شمار می رود.اگر خواسته های یک زن از همسرش در اتاق خواب نادیده گرفته شود باعث ایجاد افسردگی و ناامیدی او می شود.

اگر این موضوع بارها تکرار شود، زن احساس می کند یک وسیله برای خوش گذرانی و رسیدن مرد به اوج لذت است و خودش و نیازهایش ارزشی ندارند. راه های زیادی برای افزایش کیفیت رابطه جنسی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

23- انتظاراتی که زنان از مردان دارند : حواس جمع باشید

تاریخ های مهم زندگی خود را فراموش نکنید. به عنوان مثال اولین باری که همسر تان را ملاقات کردید را به یاد داشته باشید. تاریخ تولد همسرتان را به خاطر بسپارید. زنان به روزهای خاص مانند سالگرد ازدواج اهمیت زیادی می دهند.

24- حریم خصوصی را نشکنید

حریم خصوصی همسرتان را به دلیل کنجکاوی برای شناختن دوستانش زیر پا نگذارید. به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید تا هیچ وقت نیاز به مخفی کاری نداشته باشد. در واقع انتظار زنان از همسرشان این است که به عنوان انسانی آزاد برای او حقوق شخصی در نظر بگیرند.

25- بخشش داشته باشید

هر انسانی ممکن است دچار اشتباه شود. اما بخشش یک ویژگی الهی است. مردان باید سعی کنند همسر خود را درک کنند. اگر همسرتان با رفتار یا صحبت های خود باعث رنجش و ناراحتی شما شد با تمام وجود او را ببخشید. بخشش باعث بزرگواری شما خواهد شد.

26- به او اعتماد کنید

در اداره کردن وظایف به او اعتماد کنید به جای آن که در کارهایش مداخله کنید. پس از اینکه کاری را به او می سپارید حمایت و تشویقش کنید و در مسایلی که به او مربوط است بیش از حد وارد نشوید تا احساس استقلال کند. مرد و زن باید هردو مستقل باشند تا بتوانند شرایط را بطور مستقل اداره کنند.

27- انتظار زن از مرد بعد ازدواج : لطفا انتقاد پذیر باشید

انتقاد پذیر باشید، اگر همسرتان انتقادی از شما می کند بلافاصله زندگی را صحنه نبردی تصور نکنید که باید یک نفر پیروز میدان باشد و آن هم کسی نیست جز شما.

به او به دید اینه ای نگاه کنید که رفتار شما را به خودتان نشان می دهد و قطعا رشد شما ،رشد او و رشد زندگیتان است.

هیچ زن و مردی توان سازش با شخصی که به رفتارهای اشتباه خودش پاقشاری میکند را ندارد و انتظار زنان از همسرشان این است که تغییرات مثبت در شخصیت خود ایجاد کنند تا زندگی مشترک بهتری در کنار هم داشته باشند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

حالا که می دانیم انتظار زنان از همسرشان چیست باید بدانید هر زندگی مشترکی امکان بهتر شدن را دارد، اما یک پیش شرط اصلی وجود دارد و آن خواست طرفین است. مقاله انتظار زنان از مردان که به قلم پریسا سبزواری در ویکی روان منتشر شد دید بهتری به آقایان در رابطه را خانم ها می دهد.

اگر احساس می کنید ازدواج تان به هر دلیل در شرایط ایده آل قرار ندارد یا می تواند شرایط بهتری تجربه کند، حتما موضوع را با مشاور روانشناس ازدواج در میان بزارید. مشاورین ویکی روان کمک می کنند تا کیفیت ازدواجتان را بهبود ببخشید. برای مشاهده لیست مشاورین روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره آنلاین روابط عاطفی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا