مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روانپرسش و پاسخ های ازدواج

10 سوال مهم در آشنایی قبل از ازدواج

بررسی نکات مهم برای شناخت همسر پیش از ازدواج

آشنایی قبل از ازدواج یکی از مهم ترین مراحل در شناخت زوجین محسوب میشود . در این دوران بسیار مهم از زندگی باید با همراهی یک مشاوره قبل از ازدواج دقیق تر باشید و تمرکز بیشتری نسبت به این مرحله از زندگی داشته باشید تا بتوانید به شناخت مناسبی برای انتخاب شریک زندگی برسید. ویکی روان در این مطلب درباره حد و مرز و اهمیت آشنایی قبل از ازدواج صحبت میکند.

مدت آشنایی پیش از ازدواج چقدر باید باشد؟

با مطالب روانشناسی روز در سایت ویکی روان همراه باشید.

در مفهوم ازدواج و تفاوت های آن، مدت آشنایی پیش از ازدواج برای هر زوجی می‌ تواند متفاوت باشد، بنابراین زمان دقیقی را نمی‌ توان مشخص کرد اما قطعا این مدت زمان، چند روز یا یک یا دو هفته نیست! البته در این مدت که افراد از یکدیگر شناخت پیدا می‌ کنند، باید با دقت عمل کنند و اجازه ندهند که عشق و احساسات و تنها داشتن یک ازدواج عاشقانه، چشم‌هایشان را ببندد و از کنار زنگ خطرهای منطقی راحت بگذرند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان

سوالات آشنایی قبل از ازدواج

سوالات آشنایی قبل از ازدواج و پاسخ به آن ها از نکات مهم در مسیر رسیدن به موفقیت در ازدواج است. بسیاری از افراد نگرانی‌ ها و دغدغه‌ های زیادی برای ازدواج دارند. این نگرانی‌ ها تا حدودی با پرسش و پاسخ های زیر و شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی برطرف خواهد شد. خواندن مقاله سوالات قبل از ازدواج از پسر به شما همراهان ویکی روان، پیشنهاد می شود.

1- در آشنایی پیش از ازدواج چطور باید صحبت کنیم؟

مذاکره حرف اول را در لیست مواردی می زند که باید قبل از ازدواج از آن مطلع باشید چون باید در اولویت معیارهای ازدواج باشد. به هر حال، تمام زندگی زناشویی شما شامل مذاکره خواهد بود.از چیزهای کوچکی مانند «اگر در صندلی توالت را ببندی، من هم از گذاشتن گیره‌های مو در مکان‌های تصادفی روی زمین، در سراسر خانه، خودداری می‌کنم».

مذاکرات جدی شامل مواردی از قبیل پول، دارایی، مکان و تربیت کودک (چالش‌های زندگی واقعی) در میان بسیاری از افراد است. اگر در لیست موارد آشنایی برای ازدواج نتوانید خوب با هم مذاکره کنید و نتوانید یاد بگیرید، یکی از شما بر دیگری تسلط پیدا می کند. این امر به یک رابطه قدرتمند یا یک ازدواج قوی منجر نمی شود.

2- در آشنایی قبل از ازدواج لازم است بدانید انتظارتان از زندگی زناشویی چیست؟

این یکی از سوالات مهمی است که در آشنایی قبل از ازدواج باید پرسید. اگر یکی از شما بخواهد برود و در قطب جنوب زندگی کند، در حالی که دیگری دریای کارائیب را ترجیح می‌دهد حتما مشکلاتی پیش خواهد آمد. اگر یکی فکر کند ازدواج موفق همیشه و ۲۴ ساعته با هم است و دیگری اینطور نیست، مشکلی پیش می آید، و همینطور ادامه می یابد.

شرکت-در-مشاوره-قبل-ازدواج-آنلاین

درک آنچه که هر دوی شما انتظار دارید، و مذاکره با یکدیگر برای یافتن یک مسیر مشترک، چیزهایی هستند که قبل از ازدواج باید در مورد یکدیگر بدانید. این حرکت ممکن است مشکلاتی که در زمان نامناسبی ایجاد می‌شوند و تهدیدهای ازدواج به شمار می روند ، برطرف خواهد کرد.

3- پیش از ازدواج بپرسید، رسیدگی به چه چیزی برای هر یک از شما دشوار است؟

در دانستنی های قبل از ازدواج بدانید که پیش از اینکه متعهد شوید، بدانید که در آشنایی قبل از ازدواج چه چیزهایی را باید بدانید زیرا ممکن است شریک زندگی شما روحیات، دیدگاه‌ها و مسائل متفاوتی داشته باشد. این یک نکته عالی است که در آشنایی قبل از ازدواج در مورد یکدیگر بدانید و یک راه خوب برای درک مرزهای شخصی یکدیگر و مذاکره در مورد هر چیزی که ممکن است برای طرف مقابل خیلی خفه کننده یا آرام کننده باشد. به این ترتیب، همه شما می دانید کجا ایستاده اید.

4- در لیست سوالات آشنایی قبل از ازدواج به تفاوت ها توجه کنید

پس قبل از ازدواج چه کار می توانید بکنید؟ در حالت ایده آل، شما قادر به مذاکره و مصالحه خواهید بود، اما اگر نتوانید، به مشکل برمی خورد. بنابراین، یکی از کارهای مهمی که باید قبل از ازدواج انجام دهید این است که بنشینید و درباره تفاوت ها بحث کنید و هنر گوش دادن را به چشم یکی از مزایای ازدواج کردن، تمرین کنید. این کار به شما کمک می کند تا از هر گونه سوتفاهم در آشنایی قبل از ازدواج برای آینده جلوگیری کنید.

5- در آشنایی قبل از ازدواج از نحوه کنترل استرس بپرسید

این یکی از سوالات مهمی است که قبل از ازدواج باید پرسید؛ چرا که به یکدیگر کمک می کند تا بدانند در بدترین حالت باید انتظار چه چیزی را داشته باشند.شما خواهید فهمید که چرا شریک زندگی تان رفتار خاصی دارد یا به شیوه خاصی عمل می کند. این کار به شما کمک می کند تا هم خودتان را با شرایط وفق دهید و هم از یکدیگر حمایت کنید، یا حداقل فقط یکدیگر را درک کنید.

آسان کردن زندگی زناشویی نه تنها به دانش چگونگی نامزدی نیاز دارد، بلکه به صبر و بحث در مورد چیزهای مختلف برای فکر کردن قبل از ازدواج و پرسیدن سوال نیز نیاز دارد.

این مورد یکی از اصلی ترین تکنیک های همسرداری به شمار می رود.

6- سبک های ارتباطی خود را در آشنایی پیش از خواستگاری برای بهبود آن ها شناسایی کنید

زمان آن فرا رسیده در مورد کاری که انجام می دهید و ارتباطی که با یکدیگر ندارید، صادق باشید. ارتباط ضروری است. بنابراین این نکته مهمی است که قبل از ورود به زندگی زناشویی و در جلسات آشنایی پیش از ازدواج در باید در مورد یکدیگر بدانید.

نحوه برقراری ارتباط ممکن است به گونه ای نباشد که شریک زندگی شما انجام می دهد. راه های مختلف برقراری ارتباط را که برای همه روابط موفق حیاتی و کیفیت روابط زناشویی لازم است را درک کنید.

7- الگوهای تکرار شونده رفتار در صحبت های آشنایی قبل از ازدواج

این سوال سرنخی در مورد هر مشکلی که ممکن است به طور طبیعی بروز کند، ارائه می دهد. اگر سابقه اعتیاد وجود داشته باشد، بحث در مورد چگونگی مقابله با آن در صورت بروز آن در زندگی بعدی باز خواهد شد.

به طور مشابه، اگر یکی از طرفین به دلیل مسائل گذشته، خودخواه، ناامن، یا حتی گوشه گیر باشد و چندان قابل لمس نیست، درک این موضوع در دیدگاه شخصی خود برای راه مثبت اندیشی در زندگی به شما کمک می کند تا هم بفهمید چه باید بکنید، هم چگونه واکنش نشان دهید و هم در برخی موقعیت ها، از درونی کردن این موضوع که مشکل شما است یا ازدواج شما، اجتناب کنید.

8- سوالات آشنایی قبل از ازدواج را درباره فرزندان بپرسید

قبل از ازدواج به این نکته توجه کنید که اگر یک طرف بچه بخواهد و طرف دیگر بچه دار نشود، مشکلاتی پیش خواهد آمد.اگر یک طرف ده فرزند و طرف دیگر تنها یک فرزند بخواهد، همین اتفاق می افتد. به این ترتیب هر دوی شما می توانید تعهدات خود را به یکدیگر با راه های مذاکره با همسر به آرامی یادآوری کنید.

9- برای آشنایی پیش از ازدواج در مورد فرزندان صحبت کنید

هر دوی شما یک زندگی مشترک را پرورش داده اید. بنابراین، این یکی از نکات مهمی است که قبل از ازدواج باید بدانید. اگر بچه دارید، تصور کنید چگونه آنها را بزرگ خواهید کرد، چه چیزی برای هر دوی شما مهم است؟ بهتر است این موضوع را مطرح کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

10- قبل از ازدواج بدانید چگونه از پس تغییر بر می آیید؟

برخی از مردم بدشان نمی آید که همه چیز را عوض کنند و از گیر افتادن متنفرند. برخی هم از تغییر متنفرند. البته قرار است تغییر اتفاق بیفتد. درک این موضوع که هر دوی شما در چه موقعیتی قرار دارید، به شما کمک می کند تا تصمیمات زندگی متناسب با هر دو طرف را بگیرید. در یک رابطه، مانند رودخانه بودن مهمتر از صخره است. ما باید یاد بگیریم که تغییر را بپذیریم. در واقع ایجاد کیفیت زندگی مورد نظر با این اصل ممکن خواهد بود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

توصیه ویکی روان در آشنایی قبل از ازدواج

بسیاری از شما عزیزان همراه جلسات روانشناسی ویکی روان بوده اید و واقف هستید که هدف اصلی ویکی روان تنها حل صد در صدی مسئله و مشکل شماست. در این زمینه نیز شما به مشاوران آشنایی قبل از ازدواج با بررسی همه جانبه نیاز دارید تا بهترین تصمیم را برای ازدواج بگیرید. سایت روانشناسی ویکی روان همه روزه به صورت آنلاین و تلفنی در دسترس است.

مشاوره پیش از ازدواج آنلاین و تلفنی در سایت ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا