مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

تعریف مشاوره پیش از ازدواج چیست؟ (0 تا 100)

منظور از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

می دانید تعریف مشاوره پیش از ازدواج چیست (مشاوره پیش از ازدواج به انگلیسی = pre marriage counseling) و چرا روانشناسی تاکید زیادی بر انجام آن دارد؟ جلسات مشاوره پیش از ازدواج در ویکی روان طرفداران زیادی دارد و از سراسر جهان افراد قبل از وصلت ازدواج از آن استفاده می کنند. به همین دلیل در این مقاله قصد دارم توضیح دهیم مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

منظور از مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

با بخش مقالات علمی پژوهشی روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

به مجموعه جلسات مشاوره و بررسی که توسط مشاور روانشناس با حضور دختر و پسر یا مرد و زن به منظور امکان سنجی یک وصلت موفق و پایدار انجام می شود مشاوره قبل ازدواج می گویند. این جلسات می توانند حتی به صورت یک نفره انجام شوند، اما حضور هر دو نفر بهتر است.

روند مشاوره پیش از ازدواج توسط متخصص روانشناس مدیریت می شود و در طی جلسات به بررسی دقیق ویژگی های فردی مراجعین می پردازد.

در واقع در طی این جلسات که نوعی مشاوره روانشناسی هستند، متخصص وضعیت هر یک از طرفین را جداگانه بررسی می کند. یعنی اهداف آنها در زندگی، ایدئولوژی کلی فکری و مسائل دیگر را بررسی کرده و به صورت تخصصی از طریق مشاوره و انجام تست های مورد نیاز نظر کارشناسانه خود را بیان می کند.

این جلسات جنبه آموزشی هم دارند. زوجین یاد می گیرند تعریف ازدواج چیست و به شیوه ای علمی کاربردی با مهم ترین دانستنی های قبل از ازدواج آشنا می شوند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان

بررسی دقیق تر تعریف مشاوره قبل از ازدواج

به بیان دیگر، خدمات مشاوره پیش از ازدواج نوعی درمان و مشاوره با متخصص روانشناس است که به زوج ها کمک می کند تا با نگاهی دقیق تر:

  • گام بعدی را در رابطه بردارند.
  • مسائل موجود در رابطه را قبل از ازدواج حل کنند.
  • یا اهداف رابطه را تعیین کنند.

این ساده ترین پاسخ به سوال مشاوره قبل ازدواج چیست است. این نوع مشاوره اغلب توسط زوج ها، معمولا خانواده ها و مشاور قبل ازدواج که به عنوان متخصص عمل می کنند، ارائه می شود. یادتان باشد تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج به شرایط زوجین و میزان همکاری با مشاور و تمایلشان به ازدواج بستگی دارد.

لازم به ذکر است همانطور که در مقاله مشاوره ازدواج چیست توضیح دادیم، به کل مشاوره قبل و بعد از ازدواج با هم متفاوت هستند با اینکه مشاور روانشناس می تواند هر دو را به خوبی مدیریت کند!

دلیل استقبال از مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

بعد از بررسی اینکه مشاوره پیش از ازدواج چیست به نظرتان چرا استقبلا از این خدمات بیشتر شده است؟ بسیاری از زوجین مشاوره پیش از ازدواج را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه می دانند، تقریبا مانند مراجعه به پزشک مراقبت های اولیه برای معاینه سالانه.

به جای اینکه صبر کنید تا مشکلی پیش بیاید، زوج ها در مشاوره پیش از ازدواج شرکت می کنند تا از هر مشکلی که در رابطه یا یک آشنایی جهت ازدواج در حال شکل گیری است، پیشگیری کنند. به درمان قبل از ازدواج به عنوان منبعی برای کمک به زوج ها برای جلوگیری از مشاوره ازدواج در مراحل بعدی فکر کنید.

در نظر داشته باشید بنابر تعریف مشاوره پیش از ازدواج، هر چقدر هم سعی کنید به تنهایی فرد مقابل را بشناسید و برای درک ساختار شخصیتی او وقت صرف کنید، اما بررسی تخصصی مشاور و سوالات مشاوره قبل از ازدواج که از شما پرسیده می شود بیشتر اهمیت دارد.

چه کسانی باید به دنبال مشاوره پیش از ازدواج باشند؟

چرا مشاوره قبل ازدواج اهمیت دارد

با توجه به اینکه می دانیم مشاوره پیش از ازدواج چیست دلایل بی شماری وجود دارد که چرا یک زوج چرا باید از مشاوره قبل از ازدواج در ویکی روان یا مجموعه های دیگر استفاده کنند.

فارغ از اینکه قبلا صحبت های قبل ازدواج را با فرد مورد نظر انجام داده اید یا نه، این جلسات راهی برای رسیدگی به یک چالش خاص است، برای مثال اگر شما و شریک زندگی تان در مورد الگوهای هزینه کردن پرسش های زیادی دارید زمان آن رسیده است که در مورد موضوعات حساس با یک شخص ثالث بی طرف و متخصص صحبت کنید.

بحث در مورد هر گونه ترس و عدم قطعیت در مورد آینده خود و ایجاد ارتباط با شریک زندگی تان موضوع این جلسات است. از حل تعارض گرفته تا تعیین انتظارات واقع بینانه برای زندگی زناشویی، یک مشاور پیش از ازدواج خبره به زوج ها کمک می کند تا یک رابطه سالم را ایجاد و حفظ کنند.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج چیست؟

قبلا در ویکی روان درباره اهمیت مشاوره پیش از ازدواج صحبت کردیم، اما نیاز است بیشتر به آنها بپردازیم چون حالا که می دانیم تعریف مشاوره پیش از ازدواج چیست باید چرایی استفاده از آن را بهتر درک کنیم.

همانطور که از اسمش پیداست، مشاوره روانشناسی قبل ازدواج پیش از تصمیم نهایی زوجین بمنظور وصلت صورت می گیرد. آنها از مشاور قبل ازدواج آنلاین یا تلفنی کمک می گیرند تا شرایط را بررسی کرده و نظر خود را بیان کند. اما به مشاوره زوجین بعد از ازدواج مشاوره ازدواج یا زوج درمانی گفته می شود که موضوعی کاملا متفاوت است.

مشاوره قبل از ازدواج یک راه عالی برای آشنایی زوجین با فرآیند امکان سنجی اصولی ازدواج است که باعث می شود در آینده از طریق مشاوره ازدواج و زوج درمانی در صورت بروز مشکلات بعدی به دنبال نظر یک متخصص باشند.

لازم نیست خیلی درگیر مشاوره پیش از ازدواج شوید. برخی از زوج ها می توانند از این مشاوره برای کشف و صحبت آزادانه در مورد ایده ازدواج استفاده کنند. مشاوره قبل از ازدواج به زوج ها کمک می کند تا امیدها، ترس ها و انتظارات خود را در مورد یک ازدواج سالم درک کنند و به آن ها اجازه می دهد تا در مورد آینده رابطه خود و اینکه آیا ازدواج قدم درستی است یا خیر، تصمیم آگاهانه بگیرند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 225,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

جمع بندی و پیشنهاد ویکی روان

الان بهتر می دانیم تعریف مشاوره پیش از ازدواج چیست و چطور انجام می شود. پیشنهاد می کنیم اگر قصد ازدواج دارید یا حتی دوست دارید بدانید با چه افرادی باید ازدواج کنید حتما از این خدمات استفاده کنید. خدمات مشاوره برای قبل ازدواج امن ترین راه برای تجربه یک ازدواج موفق است. افراد زیادی سوال می پرسند آیا مشاوره قبل ازدواج اجباری است یا خیر؟ با توجه به تعریف مشاوره پیش از ازدواج می دانیم که حتما قبل از تصمیم گیری نهایی باید از آن استفاده کنیم.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در جلسات مشاوره آنلاین پیش از ازدواج شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه برگزار کنید. برای مشاهده لیست مشاوران از دکمه زیر استفاده کنید.

بهترین مشاور پیش از ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا