مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

اهمیت اختلاف قد در ازدواج (اختلاف قد زن و شوهر)

اختلاف قد در ازدواج برای عده ای غیر قابل پذیرش اما برای عده ای دیگر موضوعی نه چندان مهم است. سوالات زیادی در بخش مشاوره قبل ازدواج غیرحضوری در ویکی روان درباره اختلاف قد نرمال در ازدواج می شود که نشان از اهمیت آن برای عده زیادی از داوطلبین ازدواج است. اگر شما هم در مورد اختلاف قد زن و شوهر در ازدواج سوال دارید این مقاله برای شما نوشته شده است.

بهترین اختلاف قد در ازدواج چقدر است؟

با وبلاگ روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

معیارها در روابط، مهم هستند. ظاهر و شخصیت مهم است، اما برای بسیاری از افراد این معیارها بسیار بسیار اهمیت داردف مثلا وقتی در مورد ویژگی های زن مناسب ازدواج از آنها سوال می کنید بدون شک قد بلند بودن یا ظاهری خاص در اولویت اول آنها قرار دارد.

فکر می کنید چرا میزان قد همسر آینده اینقدر بر تصمیم عده ای تاثیر دارد؟ شما مدام در حال اندازه گیری هستید، اما متأسفانه هیچ مورد مناسبی برای مشکلات شما وجود ندارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

اصلا بلندی یا کوتاهی قد اهمیت دارد؟

اختلافات-فرهنگی-در-ازدواج

اندازه قد بر بسیاری از جنبه‌ های زندگی ما تاثیر می‌ گذارد، گاهی احساس می کنیم قد ما خیلی کوتاه یا خیلی بلند است، مثلا در کنسرت نمی توانیم به درستی چیزی را ببینیم یا در سوپر مارکت با فشار بر ماهیچه‌ های شکم برای رسیدن به قفسه بالایی تلاش می کنیم، یا آقایان بلند قدی را می بینیم که در میان جمعیت یک سرو گردن از همه بلندتر هستند.

دیگران نمی توانند مانند واکنش کودکان نوپا برای دیدن اولین بار هواپیما، واکنشی نسبت به قد شما به ویژه در مورد افراد بلند قد نشان دهند. در عرصه دوست یابی این اضطراب ها بیشتر احساس می شود و عقاید قدیمی در مورد ناهماهنگی در میان است.

معمولا مردم انتظار دارند که مرد بلندتر از زن باشد! واقعا چرا اینطور است؟ هیچ شواهدی وجود ندارد که مردان قد بلندتر از “پادشاهان کوتاه قد” قوی تر یا استعدادهای بیشتری داشته باشند!

پس چرا زنان به دنبال آنها هستند؟ شاید مردان قد بلندتر اعتماد به نفس بیشتری دارند، یا این باور خنده دار وجود دارد که زنان قد بلندتر، رفتار زنانه کمتری دارند و مردان قد کوتاه نیز رفتار مردانه کمتری دارند!

مطالب و تحقیقات اینترنتی با مضامین اختلاف قد در ازدواج نیز بر این موضوع تاکید دارند: آیا باید از دوست پسر خود جدا شوم زیرا او کوتاه تر است؟

نکاتی برای زنان قد بلندتر که در عکسها کوتاه‌ تر به نظر برسند. وقتی با هم بیرون هستید چگونه لباس بپوشید تا همسر شما قد بلند به نظر برسد!

تاثیر اختلاف قد در ازدواج چقدر است؟

تقریبا هر مغایرت در یک رابطه را می توان نوعی عدم تعادل قدرت خارجی تفسیر کرد، ممکن است این عدم تطابق در

  • میزان درآمد
  • اختلاف سن زیاد در هر نوع ازدواج
  • اختلاف فرهنگی
  • یا اختلاف قد زن و شوهر در ازدواج

باشد و وقتی این مسئله آشکارتر شود، احساسات را بر می‌ انگیزند.

بحث اخیر در مورد مردانی بود که با زنان بسیار کوتاه‌ قد ازدواج کردند و اتهاماتی مانند فتیشیسم، پدوفیلیای نهفته، استثمار و رفتار قهرآمیز به آنها زده شد.

اما سوال عجیب این است که آیا جذب شدن به یک نفر به خاطر قدش اشتباه است؟

مدتی ویژگی ” بلند، تیره و زیبا ” تبدیل به یک کلیشه شده بود و فکر کردیم یک معیار اید ه‌آل محسوب می‌ شود.

اگر ادعا می‌ کنیم که رنگ های خاصی از مو یا چشم را ترجیح می دهیم، آیا ترجیح در مورد قد بسیار اشتباه است؟ پس نباید به اختلاف قد در ازدواج اهمیت دهیم؟

معمولا مردان در شبکه های اجتماعی و دروغ می گویند و ادعا می کنند (نشان می دهند) قدشان بلند است. ممکن است فکر کنید گفتن چنین دروغی به راحتی قابل کشف است، اما خیلی شایع می‌ باشد.

غیر معمول نیست که مردم تصور کنند فرد قد بلندتر “مسلط” و دیگری ضعیف‌ تر است. مسخره کردن قد کوتاه یک مرد هنوز یک شوخی “قابل قبول” است و بچه های کوتاه قد قادر به واکنش نیستند زیرا متهم به “سندرم مرد کوتاه” می‌ شوند.

معمولا لقب هایی مانند “توجیبی” یا “بامزه” به آنها می دهند. البته هیچ مدرک علمی وجود ندارد که نشان دهد مردان کوتاهتر نسبت به همتایان بلندتر عصبانی‌ تر باشند یا واکنش روانی خاصی نشان دهند.

پسر کوتاه قد در رابطه با یک زن نباید مشکلی داشته باشد. لازم نیست که حتما مردان بسیار جذاب بوده و زنان ظریف و عالی باشند

اختلاف قد در ازدواج چقدر مهم است؟

انتخاب دختر مناسب ازدواج

به هر حال اگر کوتاه‌ تر از همسر خود هستید چه باید کنید؟ باید کفش پاشنه دار بپوشید؟ تمام پس انداز خود را صرف حالت موهایتان کنید؟ اگر قد بلندی دارید، باید روی زانوها حرکت کنید یا خم شوید؟

به هر حال تفاوت قد زن و شوهر طبیعی است. شاید ما در جستجوی همسر خود اشتباه می کنیم و باید به دنبال هم‌  قد خود باشیم، در جلسات مشاوره روانشناسی پیش از ازدواج معیارهای بسیاری برای سنجش همسر آینده وجود دارد که اختلاف قد شاید آخرین آنها باشد!

اگر بین شما اختلاف قد وجود داشته باشد و به نفع شما نباشد، ممکن است این توصیه‌ ها را نادیده بگیرید.

اما آنچه دیگران درباره ظاهر شما و رابطه آن با همسرتان فکر می کنند مهم نیست. اندازه استاندارد وجود ندارد و همه ما یک‌ فرم نیستیم. این نگرانی بی معنی را فراموش کنید که “با هم مضحک” به نظر خواهید رسید.

دقیقا در نظر چه کسی اینطور خواهد بود؟ همسرتان شما را به خاطر آنچه هستید می‌ خواهد؛ دقیقا به این ترتیب است که ما یک شریک زندگی را انتخاب می کنیم و امیدوارم شما هم همین احساس را داشته باشید. اجازه ندهید که تأثیرات بیرونی مانند اختلاف قد در ازدواج ، قطع ارتباط عجیب و غریب رابطه شما را آلوده کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد اختلاف قد مناسب در ازدواج

زوج ها و افراد کوتاه قد باید به نکات مثبت فکر کنند.

در حین رابطه جنسی به چشمان همسر خود نگاه می‌ کنید. احساس گناه نکرده و به خاطر اختلاف قد خود را اذیت نکنید

همه ما محصولی از محیط خودمان هستیم و به شما مشروط شده است که چنین احساسی داشته باشید، اما شکستن این طلسم به عهده شما است.

در هر کاری در مورد قد خود دروغ نگویید و شروع یک رابطه بر پایه دروغ، بدون توجه به این که چه قدر احمقانه است و آسان گیر می‌ افتید، هرگز پایان خوبی نخواهد داشت.

شاید همه ما باید بررسی کنیم که چه چیزی بر جذابیت ما تاثیر دارد و آیا از مزیت یا معایب قد خود به روش منفی استفاده می کنیم. لازم به یادآوری است که عرف چند صد ساله درباره آنچه مناسب است و مناسب نیست، دیگر کاربردی ندارند.

به هیچ وجه نیازی به برتری نسبت به طرف مقابل ندارید به همین دلیل ما آنها را شریک می نامیم. اعتماد به نفس و سر بلندی؛ یک حالت ذهنی است که باید داشته باشید.

دقیقا مانند بهترین سن ازدواج، هیچ قانونی هم در مورد اختلاف قد و هیکل در ازدواج وجود ندارد و باید بر اساس سلیقه و میلتان پیش بروید. برای داشتن یک ازدواج موفق و پایدار باید تفاهم و اشتراک سلیقه داشته باشید هر چند که اختلاف قد در ازدواج را هم در نظر نگرفته باشید.

خود را درگیر گفته ها و نظرات دیگران نکنید و بر اساس توافق با همسرتان پیش بروید، افراد زیادی وجود دارند که با توجه به معیارهای اختلاف قد در ازدواج وصلت کرده اند و زندگی مشترک ناموفقی داشته اند، چون معیار درستی را انتخاب نکرده اند. پیشنهاد می کنیم برای شفاف تر شدن موضوع حتما مقاله تعریف ازدواج در روانشناسی چیست را در سایت ویکی روان مطالعه کنید.

اول از همه باید معیارهای دقیق از همسر آیندتان را یادداشت کنید تا بعدا دچار بیماری افسردگی پس از ازدواج نشوید!

شما دوست گرامی در صورت نیاز می توانید در بخش مشاوره آنلاین سایت ویکی روان از خدمات مشاوره غیرحضوری سایت برای برقراری ارتباط با مشاورین سایت و برگزاری مشاوره آنلاین قبل ازدواج استفاده نمائید:

مشاوره قبل ازدواج با روانشناس

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا