هوش

رابطه شادی و میزان آی کیو

تحقیقات اخیر روان‌شناسان در مورد رابطه شادی و میزان آی کیو نتایج جالبی در بر داشته است! با کمال تعجب این تحقیقات حاکی از آن است که افراد با IQ بالا از شادی کم‌تری برخوردارند. علت این امر:

رابطه شادی و میزان آی کیو چطور است؟

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

افراد با آی کیو بالا تحلیلگران خوبی هستند و تمام اتفاقات اطراف‌شان را تحلیل می‌کنند. حالا تصور کنید که بعضی از این اتفاقات ناخوشایند باشد و این افراد در حل آن اتفاق هم دچار مشکل شوند.

آرزوهای افراد با آی کیو بالا بسیار بزرگ است. بنابراین آرزوها و آرمان‌های کوچک نمی‌تواند آنها را راضی کند. روان‌ شناسان از این صفت به نوعی کمال‌گرایی یاد کرده‌اند.

افراد با IQ بالا زندگی را به خودشان خیلی سخت می‌گیرند. آنها معمولا شب‌ها موقع خواب به اشتباهای که کرده‌اند فکر می‌کنند و بارها آنها را مرور می‌کنند.

با این افکار آنها تلاش می‌کنند این اشتباهات‌ شان را جبران کنند و همین باعث می‌شود که زندگی را کمی سخت بگیرند. از طرفی زندگی کردن با افراد با آی کیو بالاتر هم به خاطر همین خصیصه کمی دشوار است.

افراد با IQ بالا در «حال» زندگی نمی‌کنند و بیشتر به فکر آینده هستند.

از همه شگفت‌ آورتر در مورد رابطه شادی و میزان آی کیو این‌ که افراد در برقراری روابط عمیق عاطفی و اجتماعی دچار مشکل هستند. آنها دوستان کمی دارند. چون احساس می‌کنند که کسی متوجه حرف‌ها و نقطه‌ نظرات‌شان نمی‌شود.

محسن باقری ابیانه

کارشناس روان‌شناسی 11 سال سابقه فعالیت در نشریات اجتماعی و روان‌شناسی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا