روابطروابط زناشویی

اثرات مثبت بحث بین زوجها و زندگی مشترکشان

شاید بحث و گفتگو میان زوجها و همسران به ظاهر امری ساده و پیش و پا افتاده باشد اما قطعا اگر از تاثیر های بسیار مثبت آن در زندگی و رابطه زناشویی و صمیمیت خانواده بیشتر با خبر باشیم با نگاهی متفاوت تر از همیشه به آن نظر خواهیم کرد. شاید همیشه در ذهن زوجها چنین جا افتاده باشد که وقتی با هم گفتگو و بحث کنند حتما آن رابطه دچار مشکلی هست اما روانشاسان عکس این نظریه را ثابت کرده و به اثرات مثبت بحث بین زوجها رسیده اند که گفتگو و بحث بین زوجها باعث موفقیت و زمینه ساز شادابی و محبت بیشتر میان رابطه هاست به طوری که به صورت هفتگی اگر گفتگو و بحثی میان آنها صورت بگیرد به روبطشان کمک میرساند.

بررسی و آشنایی با اثرات مثبت بحث بین زوجها

با ویکی روان همراه شوید .

اثرات مثبت بحث بر روابط بین زوجها

بحث برای روابط سالم زوجها

جنگ کردن و بحث کردن دو مقوله کاملا متفاوت هستند. اثرات مثبت بحث بین زوجها این است که احساسات را به زبان بیاورید. در واقع یکی از سریع ترین عوامل مخرب در رابطه ها این است که احساسات خود را مخفی و کور کنید. بنابراین شما تبدیل به بمب در حال انفجار می شوید. با مخفی کردن احساسات فقط پشیمانی به بار می آید .

بحث کردن در واقع بخشی از رابطه است که مانع کسل کنندگی آن می شود. در یکی از تحقیقات یکی از افرادی که مورد مطالعه قرار گرفته شده است می گوید: ما بیشتر اوقات بحث می کنیم و خیلی چیزها هستند که در رابطه با آن ها با یکدیگر توافق نداریم. اگر توافق داشتیم زندگی بسیار کسل کننده می شد .

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

اثرات مثبت بحث بین زوجها در خانواده

در رابطه با بچه ها هم باید بگویم که اگر هیچوقت شاهد بحث کردن پدر و مادرشان نباشند دیدگاه کاملا غلطی نسبت به ازدواج پیدا می کنند. آن ها باید شاهد بحث هایتان باشند. فریاد کشیدن ها و ناسزاگویی ها در کودکان تاثیرات بسیار بد و منفی می گذارد. بحث هایی که برای دیدگاه کودکان نسبت به ازدواج خوب است این است که کاملا محترمانه باشد و حتی شاهد چهره خوشحال شما بعد از حل مساله نیز باشد .

می توانید فقط بنشینید و از کودکتان انتظار داشته باشید که مثبت رشد کند. باید به او یاد بدهید که می تواند در زندگی مخالف باشد و این هیچ اشکالی نخواهد داشت. خیلی راحت می توانید به او بفهمانید که می توان در کنار بحث و درگیری همدیگر را دوست داشت. البته بحث کردن برای همه خوب است نه فقط برای زوج ها. دلایل زیادی هست که نشان می دهد بحث کردن به دوام رابطه کمک زیادی می کند. از جمله این دلایل :

اثرات مثبت بحث بر روابط بین زوجها

هیچ پشیمانی بین دو نفر باقی نمی ماند

اگر همیشه حرف را در دلتان نگه دارید بدون شک بعدا پشیمان می شوید. بهترین راه برای حل احساسات منفی و نگهداشتن عشق بین زوجین این است که آن ها را به زبان بیاورید و بیان کنید و اجازه بدهید شنیده شوند این یکی از مهم ترین اثرات مثبت بحث بین زوجها میباشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

زوجهایی که بحث میکنند

خوب است که گاهی در رابطه احساس کنید که در سطح میدان بازی هستید. زمانی که یکی بر دیگری غالب باشد هیچ کدام برنده نمی شوند. و این درست همان چیزی است که با بحث نکردن در رابطه ایجاد می شود پس بیایید با آن مواجه شویم. بعضی ها تصور می کنند باید از بحث جلوگیری کنند و روی حرف خود بایستند اما اگر در رابطه روی حرف خود نایستید و بحث کنید به همسرتان نشان می دهید که عقاید او نیز مهم است و می تواند هر چه که می خواهد داشته باشد.

زوجهایی که با یکدیگر رقابت می کنند با هم رشد می کنند

سریع ترین راه برای رشد یک انسان پیروز شدن او در چالش است از طرفی لازمه یک رابطه خوب این است که زوجها باعث پیشرفت یکدیگر شوند. در بحث با همسرتان برد و باخت مهم نیست مهم این است که چیزهای زیادی درباره همدیگر و مهم تر از همه درباره خودتان می فهمید. یاد می گیرید باخت بهتری داشته باشید، یاد می گیرید برد شجاعانه ای داشته باشید و یاد می گیرید سازش داشته باشید. تمام این ها نشانه های مهم زندگی هستند .

اثرات مثبت بحث بر روابط بین زوجها

زوجها اگر می خواهند رابطه سالمی داشته باشند نباید از بحث کردن خودداری کنند. البته باید متذکر شوم که بعد از خواندن این مطلب به جنگ با همسرتان نروید. همه آدم ها در زندگی بحث می کنند آنچه مهم است روش بحث کردن تان با حفظ حقوق بین زن و شوهرها است .

بحث ها زوجها باید آرام و مصالحه آمیز باشد. باید با درک کامل به حرف های همسرتان گوش بدهید نه این که دنبال فرصت برای صحبت کردن باشید. این بار که با همسرتان بحث کردید یادتان بیاورید که قرار است با این بحث روابط شخصی تان را بهتر و محکم تر کنید پس آن را درست انجام دهید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا