روانشناسیروابط

آشنایی با راه های غلبه بر احساسات منفی زوجین

حسادت ،غضب ،خشم ، بی اعتمادی ، کمبود علاقه و ده ها دلیل دیگر ممکن است پدید آید که فاتحه روابط بین زوجین را بخواند اما باید بر این غلبه بر احساسات منفی زوجین غلبه کرد و به قول شاعر آهنگ رو پر از کلمه کرد (مقصود از آهنگ ، زندگی میباشد ). ما در اینجا به ارائه راهکار هایی برای غلبه بر احساسات منفی زوجین کرده ایم که ممکن است خودتان یا همسر شما آلوده به این خصلت های نابود کننده زندگی باشید.

با ویکی روان همراه شوید.

غلبه بر احساسات منفی زوجین

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان

دلیل این احساسات منفی را بیابید

حسادت همیشه به این معنی نیست که همسرتان نسبت به شما احساس نا امنی می کند یا از بودن با شما ناراحت است. گاهی اوقات دلیل حسادت عشقی عمیق است. برای این که بتوانید با حسادت خودتان یا همسر تان کنار بیایید باید علتی که پشت آن هست را درک کنید.

اعتماد یکدیگر را جلب کنید

یکی از روشهای غلبه بر احساسات منفی زوجین این است که به جای این که هر وقت همسرتان بیرون است نگران باشید به او اعتماد کنید. اگر همسرتان شما را دوست داشته باشد وقت گذراندن با دیگران چیزی از این دوست داشتنش کم نمی کند. اما اگر مدام حسادت کنید و نسبت به او احساس نا امنی داشته باشید روابطتان از هم پاشیده می شود.

به خودتان ارزش بدهید

خیلی وقت ها به خاطر آدم های جورواجوری که در جامعه هستند فکر می کنید همسرتان به شما سر است و شما فرد مناسبی برای او نیستید. به جای این که اعتماد به نفس خود را از دست بدهید روی نقاط قوت خودتان کار کنید و خودتان را دوست داشته باشید.

دیدتان را عوض کنید

در جریان غلبه بر احساسات منفی زوجین  میبایست به جای این که رابطه تان را خودتان تحلیل کنید از دید یک فرد خارجی به آن نگاه کنید. تصور کنید دوست تان در همین موقعیت است و نگاهی به آن بیندازید. چه واکنشی نشان خواهید داد؟ آیا احساس می کنید حسادت او بی مورد است؟ چه پیشنهادی به او خواهید داد؟ وقتی از دید یک فرد خارجی به قضیه نگاه می کنید به دیدگاه ها و نتایج خوبی می رسید.

غلبه بر احساسات

این ها تصورات خود شما هستند

خیلی وقت ها ممکن است که برای خودتان یک داستان غم انگیز بسازید و همیشه نگران باشید که همسرتان دور از چشم شما کارهایی انجام می دهد. اما چون این افکار در سر شما هستند به این معنی نیست که حتما واقعیت دارند.

همانطور که می گویند ذهن بیکار لانه شیطان است. وقتی کاری برای انجام دادن ندارید از این داستان ها برای خودتان نسازید. کارهای مفیدتری برای انجام دادن هست. مثلا به یک کلاس آموزشی یا باشگاه بروید تا از وقت خودتان بهترین استفاده را برده باشید.

برای غلبه بر احساسات منفی زوجین راه رهایی را پیدا کنید

اگر همیشه نسبت به همسرتان حس حسادت دارید سعی کنید راهی برای از بین بردن این احساس پیدا کنید.بنابراین اگر می خواهید این احساسات را نادیده بگیرید اما باز هم به سراغتان می آید باید منبع این احساسات را پیدا کنید.

وقتی علت حسادت را فهمیدید به عنوان مثال: شب ها دیر آمدن به خانه یا بیرون رفتن با دوستان یا خیلی وارد دیگر. در مورد آن ها با همسرتان صحبت کنید. اگر دلیل قانع کننده ای آورد آن را قبول کنید. اما اگر نتوانستید به خودتان بقبولانید باید بیشتر در رابطه با آن صحبت کنید.

چگونه با همسری که نسبت به شما احساس نا امنی دارد کنار بیاییم؟

اگر همسرتان نسبت به شما احساس نا امنی داشته باشد احساسات تان درگیر این موضوع شده و به رابطه آسیب می رسد. برای این که بتوانید با او بهتر کنار بیایید مواردی که در اینجا آورده ام به دقت بخوانید.

رفتار خودتان را امتحان کنید: به جای این که همیشه همسرتان را سرزنش کنید و او را مقصر بدانید به رفتارهای خودتان دقت کنید و ببینید چه رفتاری در شما باعث ایجاد این احساسات در او شده است. اگر بدون اینکه به همسرتان اطلاع دهید بیرون باشید او احساس ناامنی می کند. بنابراین سعی کنید این رفتارها را رفع کنید.

احساساتش را تقویت کنید

گاهی اوقات ابراز احساسات برای مردها سخت است. نیاز به تقویت احساسات دارند اما نمی توانند این را زبانی از شما بخواهند. بنابراین به او حس خاص بودن بدهید.

در حین غلبه بر احساسات منفی زوجین به او بگویید که به چه علت دوست دارید همیشه کنارش باشید یا چه خصوصیت رفتاری او شما را جذب می کند. با رفتار و کلماتتان به او احساس دوست داشتن بدهید. وقتی ببیند که دوستش دارید دیگر احساس نا امنی نمی کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

به حرف هایش گوش دهید

همیشه دلیل احساسات نا امنی همسرتان شما نیستید. گاهی اوقات او در وضعیت دشواری به سر می برد و ترس این را دارد که شاید مشکلات شغلی باعث از دست دادن شما بشود. در خلوتی با هم بنشینید و به حرف ها و نگرانی و ترس هایش دقیق گوش بدهید.

بهتر است کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش بدهید. اگر علت نگرانی حرفه اش بود می توانید به او در کارش کمک کنید.

دست و پنجه نرم کردن با احساس حسادت و ناامنی هر دو طرف را در رابطه درگیر می کند. فردی که دچار این احساسات منفی شده روز به روز منفی تر می شود و فردی که مورد حسادت قرار گرفته است کم کم سعی می کند خودش را از این درگیری ها بیرون بکشد و این رابطه را به آخر برساند.

اگر متوجه چنین مشکلاتی در زندگی مشترکتان شدید سعی کنید قبل از این که دیر شود آن ها را حل کنید. ممکن است در این کار به مشاوره هم نیاز داشته باشید.

ویکی روان

ویکی روان محیطی صمیمی و مطمئن برای کسب اطلاعات کاربردی مرتبط با رشته روانشناسی میباشد. میتوانید سوالات و مشکلات شخصی خود را با ما در میان بزارید تا روانشناسان ما در کمترین زمان پاسخ گوی شما باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا