مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

خطرات در کمین آدمهای تنها را بیشتر بشناسید

تنهایی ضربات سهمگینی روی روان انسان می‌گذارد، انسان‌های تنها اغلب گوشه‌گیر و با اختلالات روانی و افسردگی بیشتر همراه هستند. باید برای جلوگیری از این عوامل از خطرات در کمین آدمهای تنها آگاه باشید

آشنایی با انواع خطرات در کمین آدمهای تنها

با سایت روانشناسیویکی روان همراه باشید.

عوارض روانی تنهایی

نتایج منتشر شده از یک آزمایش توسط محققان درباره خطرات در کمین آدمهای تنها در این باره بود که تنهایی یکی از اصلی ترین عوامل زمینه ساز بروز مشکلات روحی و روانی جدی است. از بروز مشکلاتی مانند افسردگی گرفته تا اختلالات جدی و خطرناک تر. احساس تنهایی در فردی که زمینه های دیگر مشکلات زوانی را دارد به طور جدی می تواند احتمال بروز این اختلالات را افزایش دهد.

روانی
محققان با پیگیری وضعیت بیش از یک هزار نفر در یک دوره شش ماهه، همچنین دریافتند افرادی که از اضطراب اجتماعی رنج می برند، احتمالا در آینده تنهایی را تجربه خواهند کرد.
اما براساس این گزارش، یافته پژوهشگران در موضوع خطرات در کمین آدمهای تنها نشانگر وجود یک رابطه علت و معلولی نیست و به واقع عوامل دیگری در احساس تنهایی می تواند دخیل باشد، اما محققان امیدوارند که با مطالعه و بررسی بیشتر بتوانند چگونگی درهم آمیختگی برخی مشکلات روانی با تنهایی را دریابند.
میشل لیم محقق اصلی از دانشگاه تکنولوژی سوینبرن معتقد است:
اگرچه تصور می شود که افسردگی و تنهایی دو روی یک سکه هستند اما به واقع از لحاظ روان شناسی متمایز از یکدیگر هستند؛ تنهایی به روابط مربوط می شود و افسردگی مسائل کلی تر سلامت روان را در بر می گیرد
محققان علم روانشناسی دریافتند تنهایی با مقدار زمانی که یک نفر با دیگران و یا به تنهایی صرف می کند، ارتباط ندارد بلکه تنهایی به کیفیت روابط ارتباط دارد. محققان ۱۰۱۰ نفر از گروه های سنی ۱۸ الی ۸۷ سال را انتخاب کردند و با استفاده از سه نظرسنجی تغییرات سلامتی روان آنها را طی شش ماه اندازه گرفتند.
محققان علم روان شناسی پس از تطبیق مشکلات بهداشتی روانی مقدماتی و سایر ویژگی ها دریافتند که اگرچه تنهایی می تواند خطر ابتلا به مشکلات روانی فرد را افزایش دهد اما معمولا به نظر نمی رسد این مشکلات خود موجب افزایش خطر تنهایی باشد. به واقع تنها اضطراب اجتماعی خطر ابتلا به تنهایی فرد را افزایش می دهد و ابتلا به بیماری افسردگی و پارانویا به احتمال زیاد مسبب احساس تنهایی فرد در آینده نیست.
محققان هم اکنون روی راه هایی برای محدود کردن تنهایی و نیز تهیه اپلیکیشنی برای کسانی که از بیماری روانی رنج می برند، کار می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا