آقایان بخوانند

۷ خاصیت ارضا شدن مردان (فواید ارضا شدن مرد)

فواید ارضا شدن مردان در کنار لذت جنسی که تجربه می کنند باعث می شود سکس برای آنها بسیار لذت بخش باشد. در جلسات مشاوره آنلاین سکس تراپی در ویکی روان، مشاورین به طور کامل درباره ارضا شدن مرد و خواص آن صحبت می کنند که در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به طور کامل درباره خاصیت ارضا شدن مردان از دید علمی و روانشناسی می پردازیم.

مهم ترین خاصیت ارضا شدن مردان چیست؟

با مطالب روانشناسی روز در سایت ویکی روان همراه باشید.

همانطور که در مقاله ارگاسم چیست گفتیم، ارگاسم می تواند با ارتباط جنسی یا بدون آن توسط کارهایی مثل خودارضایی انجام گیرد. اما ارضا شدن مرد در سکس دارای فواید زیادی برای او است که در ادامه به مهم ترین آنها اشاره می کنیم.

۱- ارگاسم در آقایان به خواب بهتر کمک می کند

تقویت هوش جنسی

زمانی که به ارگاسم می رسید (ارضا می شوید) بدن شما مجموعه ای از مواد شیمیایی از جمله هورمون های اکسی توسین، نور اپی نفرین، وازوپرسین، پرولاکتین، و سروتونین آزاد می کند. ثابت شده است که تمام این موارد به طور بالینی کیفیت خواب شما را به یک طریق بهبود می بخشند.

دفعه بعد که پس از رابطه جنسی بلافاصله به خواب می روید، بهانه خوبی دارید. 🙂

۲- کم شدن استرس یک مزیت ارضا شدن مردان است

از خاصیت ارضا شدن مردان این است که مغز هورمون سروتونین که مربوط به احساس خوب است (یک عامل کلیدی ضدافسردگی) و پرولاکتین، که اثر آرام بخشی کلی بر بدن دارد را آزاد می کند.

در حالی که اوج لذت جنسی شما ممکن است در عرض چند ثانیه به پایان برسد، اما مزایای سلامتی آن همچنان ادامه دارد

در مطالعه ای مشخص شد که میزان استرس و فشار خون تا دو هفته پس از ارضای جنسی کاهش می یابد. پس یکی از بهترین راه های کم کردن میزان استرس روزانه، رسیدن به نهایت لذت جنسی است، پس برای آن برنامه داشته باشید.

۳- کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات از فواید ارضاء شدن است

براساس مطالعه ای که در مجله انگلیسی Urology International درباره خاصیت ارضا شدن مردان منتشر شد:

رابطه جنسی زیاد و انزال مکرر در مردان میانسال (بالای ۵۰ سال)، می تواند به محافظت از آن ها در برابر سرطان پروستات کمک کند.

محققان می گویند که رسیدن به انزال جنسی به تعداد دست کم چهار بار در هفته می تواند خطر ابتلا به این سرطان را تا ۳۰ درصد کاهش دهد

با این حال، آن ها هشدار می دهند که فعالیت جنسی مکرر در مردان جوان (در ۲۰ سالگی و اوایل ۳۰ سالگی) می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. کاهش خطر حملات قلبی و رسیدن به ارگاسم رابطه مستقیم با هم دارند و یکی دیگر از فواید ارضا شدن مرد هستند.

به طوری که گردش خون با انواع هورمون ها و دی هیدرواپی اندروسترون (DHEA) که یک هورمون استروئیدی است، کاهش خطر حمله قلبی در مردان میانسال را نشان داده است.

مطالعه ای از موسسه تحقیقات جدید محققین انگلیسی در مورد خاصیت ارضا شدن مردان و فواید رابطه جنسی نشان داد:

احتمال حمله قلبی در مردانی که دست کم دو بار در هفته رابطه جنسی داشتند، ۵۰ درصد کم تر است

اما این فقط مردها نیستند که از آن بهره می برند، بلکه این موضوع برای خانم ها هم صدق میکند.

۴- درخشندگی پوست یکی از خواص ارضا شدن مردها است

خاصیت ارگاسم برای مرد

کرم های ضدپیری گران قیمت را فراموش کنید!

محققان در مورد خواص ارضا شدن مردان می گویند که درخشش پوست پس از رابطه جنسی واقعیت دارد.

هنگامی که به ارگاسم می رسیم، گردش خون در پوست افزایش می یابد و باعث می شود رگ های خونی باز شوند و به صورت، حالت درخشانی می دهند

با گذشت زمان، به ارگاسم رسیدن منظم می تواند به خون کمک کند تا مواد غذایی مهم را به پوست منتقل کند و رنگ پوست شما را بهبود می بخشد.

آیا می دانستید که بسیاری از مکمل های ضدپیری حاوی هورمون DEA هستند؟

دیگر خاصیت ارضا شدن مردان این است که میزان DEA در جریان خون شما تا پنج برابر حالت طبیعی افزایش می یابد، در نتیجه به شما احساس طراوت و شادابی می دهد.

۵- ارضا شدن پسر ها و مردان سیستم ایمنی آنها را تقویت می کند

مطالعات پزشکی نشان داده شده است که داشتن رابطه جنسی به اندازه یک یا دوبار در هفته، میزان ایمونوگلوبین A یا IgA را افزایش می دهد. ایمونوگلوبین A یک آنتی بادی است که به مبارزه با عفونت ها و سرماخوردگی معمولی کمک می کند.

همچنین مطالعه ای نشان داد:

در افرادی که بیش از یک بار در هفته رابطه جنسی دارند، سطح ایمونوگلوبین A در بزاق آن ها نسبت به کسانی که فعالیت جنسی کم تری دارند، ۳۰ درصد بالاتر است.

با این حال، دقت کنید که سطوح IgA در زوج هایی که فقط چند بار در هفته رابطه جنسی داشتند، در بالاترین سطح خود، و در افرادی که هر روز رابطه جنسی داشتند، یا هیچ رابطه ای نداشتند، پایین تر بود.

۶- دیگر خاصیت ارضا شدن آقایان : سردرد را تسکین می بخشد

مطالعه ای درباره فواید ارضا شدن آقایان که در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه muenster آلمان انجام شد، نشان داد که:

به ارگاسم رسیدن، یک راه بسیار مناسب برای تسکین درد میگرن ها و سردردهای خوشه ای است. مشخص شد که اوج لذت جنسی به کاهش سردرد در ۶۰ درصد مبتلایان به میگرن و یک سوم بیماران مبتلا به سردرد خوشه ای کمک می کند.

مطالعات متعدد درباره خاصیت ارضا شدن مردان نشان داده اند که ارگاسم می تواند آستانه درد شما را افزایش دهد. همچنین ارگاسم در آقایان به تسکین انواع ناراحتی ها، از میگرن گرفته تا رماتیسم مفصلی کمک کند.

ثابت شده است، به ارگاسم رسیدن یک رفع کننده درد طبیعی است، که درد را تا ۵۰% کاهش می دهد

با این حال هنوز سیستم کار جادویی ارگاسم و تاثیرات فراوان آن دقیقا مشخص نیست. اما احتمالا به دلیل هورمون هایی است که در طی آن ترشح می شوند.

هورمون های اندورفین که به تسکین طبیعی درد کمک می کنند، در طی ارگاسم (و همچنین در طی ورزش کردن و خوابیدن) ترشح می شوند.

به ارگاسم رسیدن همچنین موجب آزاد شدن اکسی توسین می گردد، که هورمونی است که به خوابیدن و کاهش استرس کمک می کند. خاصیت ارضا شدن مردان در دراز مدت، می تواند به شما در رسیدن به سال های طلای و پیری کمک کند.

تست شخصیت شناسی آنلاین به روش رفتارشناسی کوانتومی یکی از بهترین و دقیق ترین روش های دستیابی به تمام جنبه های شخصیتی و استعدادهای شما با بیش از ۹۵ درصد دقت میباشد.

پیشنهاد میکنیم حتما این تست را انجام دهید و تحلیل اختصاصی آن توسط پروفسور حسین باهر را دریافت نمائید:

شخصیت شناسی آنلاین

در مطالعه ای که در مورد خاصیت ارضا شدن مردان (از ۹۱۸ مرد) انجام شده این نتیجه شگفت انگیز به دست آمد:

مردانی که دوبار در هفته یا بیشتر و برای مدت طولانی مثلا ۱۰ سال ارگاسم داشتند، نسبت به تمام مردانی که کم تر از یک بار در ماه ارگاسم داشتند، آمار مرگ و میر ناشی بسیار کم تری داشتند. البته منظورمان رابطه جنسی زیاد نیست!

به طور ویژه، احتمال مرگ آن ها در اثر بیماری قلبی کم تر بود. البته توانایی انزال با شریان های سالم تر در ارتباط مستقیم است.

همان فرایندی که باعث بیماری قلبی می شود، می تواند مانع جریان خون در آلت تناسلی هم شود و از آنجایی که آلت تناسلی آقایان با فشار زیاد خون کار می کند، پس مشکلات احتمالی شریان قلبی می تواند بر روی رابطه جنسی آنها تاثیر گذار باشد.

بنابراین اطمینان از این که آیا به ارگاسم رسیدن مردان را از بیماری قلبی محفظت می کند، یا این که مردان سالم تر ارگاسم بیشتری دارند، دشوار است.

با این حال، پس از بررسی نتایج، محققان نتیجه گیری کردند که:

به نظر می رسد که خاصیت ارضا شدن مردان و فعالیت جنسی تاثیر محافظتی بر سلامت مردان داشته است

در مورد خانم ها مزایای به ارگاسم رسیدن می تواند شامل بهبود شانس تخمک گذاری باشد. یک ایده این است که انقباض واژن و گردنه رحم در هنگام به ارگاسم رسیدن زنان موجب توقف اسپرم ها می شود.

مشخص شده است زنانی که ارگاسم دارند، اسپرم بیشتری در مخاط گردنه رحم خود دارند.

با این حساب، شانس باردار شدن یک زن درصورتی که همزمان با همسر خود، یا اندکی بعد از او به ارگاسم برسد، می تواند بالاتر باشد.

۷- افزایش اعتماد به نفس دیگر خاصیت ارضا شدن مردان است

داشتن رابطه جنسی و تجربه ارگاسم باعث بالا رفتن میزان اعتماد به نفس آقایان می شود که از نظر علمی یکی از بهترین فواید ارضاء شدن مردان است!

تجربیات به دست آمده از جلسات مشاوره سکسولوژی آنلاین نشان می دهد یکی از مهم ترین فواید ارضا شدن مرد این است که آنها احساس بهترین نسبت به خود دارند و اعتماد به نفسشان بالاتر می رود.

آقایانی که نمی تواند به طور منظم ارتباط جنسی داشته باشند یا از طریق خودارضایی به ارگاسم می رسند، از مهم ترین مزایای ارضا شدن مرد محروم هستند و به مرور آسیب های روانی را تجربه خواهند کرد. اگر درگیر خودارضایی هستید، حتما مقاله راه های ترک عادت خودارضایی را در سایت ویکی روان مطالعه کنید.

بخش مشاوره روانشناسی در سایت ویکی روان محلی برای ارتباط با مشاورین روانشناس می باشد. می توانید به راحتی مشکلات و سوالات احتمالی خود را با ما در میان بگذارید و بهترین پاسخ را دریافت کنید:

مشاوره جنسی تصویری و آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا