دسته بندی موضوعات جنسی

منظور از ارگاسم زنان چیست؟ (بررسی انزال در زنان)

سوالات و ابهامات زیادی درباره انزال در زنان وجود دارد و حتی خیلی از خانم ها هم اطلاعات دقیقی در مورد ارگاسم در زنان و ارضای جنسی خود ندارند. ارگاسم زن یکی از اصلی ترین عوامل رضایت جنسی و  موضوعات همیشگی در مشاوره جنسی است که مراجعین زیادی هم به همراه دارد. در این مطلب ویکی روان به این سوال پاسخ می دهیم که انزال زنانه چیست و راه رسیدن به ارگاسم در زنان چه چیزی می باشد؟

تعریف انزال در زنان چیست؟

تحریک-میل-جنسی-زن-ها

با مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

قبلا در ویکی روان به این سوال پاسخ دادیم که منظور از ارگاسم چیست اما موضوع ارگاسم در خانم ها به توضیح بیشتری نیاز دارد چون می توان منجر به بالا رفتن لذت از رابطه جنسی زن و البته مرد شود!

انزال زنان به بیرون آمدن مایع از مجرای ادرار در طی ارگاسم یا تحریک جنسی اشاره دارد. مجرای ادرار لوله ای است که ادرار را از مثانه به بیرون بدن منتقل می کند

البته ارگاسم زنان تنها با خارج شدن مایع صورت نمی گیرد بلکه این ارضای میل جنسی می تواند بر خلاف آقایان بدون هیچ ترشح خاصی صورت بگیرد.

این موضوع را در نظر داشته باشید که برای ارگاسم در زنان صرفا نیاز به انجام دخول در رابطه نیست بلکه روش های دیگری (مانند سکس از مقعد یا استمنا کردن) هم وجود دارد که به ارضا شدن زن منجر می شود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان

انواع ارگاسم زن چیست؟ (انزال زن چند نوع است؟)

شایدعجیب باشد اما انزال در زنان دو نوع متفاوت دارد:

۱- همراه با مایع squirting

این مایع معمولا بی رنگ و بی بو است و در مقادیر زیاد پس از ارگاسم زن از ناحیه واژن ترشح می شود.

۲- همراه با مایع ejaculate

این نوع شباهت بیشتری به منی مردان دارد. این مایع معمولا غلیظ است و شیری رنگ به نظر می رسد.

مطالعات نشان داده اند که این مایع حاوی اسید فسفاتاز پروستاتیک (PSA) است. PSA آنزیمی است که در منی مردان وجود دارد و به حرکت اسپرم کمک می کند.

علاوه بر این، انزال زنان معمولا حاوی نوعی قند به نام فروکتوز است. فروکتوز به طور کلی در منی مردان وجود دارد و به عنوان منبع انرژی برای اسپرم عمل می کند.

متخصصان درباره ارگاسم خانم ها بر این باورند که اسید فسفاتاز پروستاتیک و فروکتوز موجود در این مایع از غدد شبه پروستاتی زنانه ترشح می شوند

نام های دیگر برای این غدد عبارتند از:

  • غدد پارا ارترال
  • Garter duct
  • و پروستات زنانه

غدد شبه پروستاتی زنانه در جلو، درون دیواره مهبل در نزدیکی نقطه G قرار می گیرند. محققان معتقدند که تحریک شدن موجب می شود تا این غدد اسید فسفاتاز پروستاتیک و فروکتوز تولید کنند و سپس مایع را به مجرای ادرار منتقل کنند.

در ویکی روان بخوانید: دلیل سرد شدن رابطه جنسی چیست؟

ارگاسم در زنان حقیقت دارد؟

سالیان متمادی دانشمندان رشته سکسولوژی فکر می کردند زنانی که در خلال رابطه زناشویی انزال دارند دچار مشکلات توانایی نگه داشتن ادرار و مدفوع خود می شوند. تحقیقات از آن زمان این ایده را رد و وجود انزال در زنان را تایید کردند.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ درباره ارگاسم زن ها نشان داد که مایع در طول تحریک در مثانه جمع می شود و در طی انزال از طریق مجرای ادرار دفع می گردد. هفت زن که تجربه انزال در طول رابطه جنسی را گزارش کرده بودند، در این آزمایش شرکت کردند.

در ابتدا، محققان برای اطمینان از خالی بودن مثانه شرکت کنندگان از تست های اولتراسوند استفاده کردند. سپس در حالی که محققان به کنترل زنان با استفاده از آزمایشات اولتراسوند ادامه می دادند، زنان خود را تحریک کردند تا انزال در آن ها رخ دهد.

این مطالعه نشان داد که همه زنان با یک مثانه خالی آغاز کردند، که در طول تحریک شروع به پر شدن کرد. اسکن پس از انزال نشان داد که مثانه شرکت کنندگان دوباره خالی شده است.

آیا انزال در زنان مسئله عادی و رایج است؟

انزال زنان
انزال زنان

انزال در زنان کاملا طبیعی است، اما مردم غالبا در مورد آن صحبت نمی کنند!

بر طبق انجمن بین المللی پزشکی جنسی، ارزیابی های مختلف نشان می دهند که بین ۱۰ تا ۵۰ درصد زنان در طی رابطه جنسی انزال دارند و خیلی از آنها هم تظاهر به ارگاسم شدن می کنند!

برخی متخصصان مغتقدند که همه خانم ها انزال را تجربه می کنند، اما بسیاری از آن ها به آن توجهی نمی کنند، این امکان وجود دارد که آن ها از آن آگاه نباشند، چون مایع می تواند به جای دفع از بدن به داخل مثانه برگردد.

در مطالعه ای قدیمی تر که ۲۳۳ زن در آن شرکت داشتند، ۱۴ درصد شرکت کنندگان گزارش کردند که با رسیدن به بیشترین ارگاسم یا ارگاسم کامل، انزال داشتند، درحالی که ۵۴ درصد گفتند که دست کم یک بار آن را تجربه کردند

هنگامی که محققان نمونه های ادرار حاصل از قبل و بعد از ارگاسم را مقایسه کردند، دریافتند که در نمونه دوم، یعنی ادرار پس از ارگاسم، میزان PSA بیشتر است.

آن ها به این نتیجه رسیدند که تمام زنان انزال دارند اما همیشه آن را خارج نمی کنند!

در عوض، گاهی به مثانه باز می گردد و در هنگام ادرار آن را دفع می کنند. آن چه شناخته شده  این است که تجربه انزال در زنان، شامل احساسات، محرک ها، و مقدار انزال، به طور قابل توجهی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

فایده انزال زنان برای سلامتی چیست؟

مدارک زیادی درباره فواید ارگاسم زنان وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم همچنین تحقیقات نشان داده است که رابطه جنسی دارای مزایای متعددی است.

اگر در بلند مدت خانم ها بتوانند ارگاسم را تجربه کنند در نهایت نارضایتی جنسی در آنها بروز می کند که باید توسط مشاور مسائل جنسی مورد بررسی قرار گیرد تا درمان شود.

مهم ترین فایده انزال زنانه چیست؟

در طی ارگاسم، بدن هورمون های کاهش دهنده درد را ترشح می کند که می توانند به

کمک کنند.

بلافاصله پس از ارگاسم، بدن هورمون هایی را ترشح می کند که به خواب آرام کمک می کنند. این هورمون ها شامل پرولاکتین و اکسی توسین هستند.

البته قبلا در ویکی روان به طور کامل درباره فواید ارگاسم شدن خانمها در دوران بارداری صحبت کردیم که می توانید مطالعه کنید.

دیگر فواید ارگاسم در زنان برای سلامتی عبارتند از:

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

  • تسکین استرس
  • تقویت سیستم ایمنی
  • محافظت در برابر بیماری های قلبی
  • کاهش فشار خون
  • احساس آرامش
  • کم شدن میزان اضطراب و نگرانی
  • ایجاد عشق و علاقه بیشتر با همسر
  • شادابی و درخشندگی پوست

انزال در زنان کاملا طبیعی است و تحقیقات نشان می دهند که علی رغم این که مردم به ندرت درباره آن صحبت می کنند، ارگاسم در زنان می تواند رایج باشد.

دانشمندان اهداف بیولوژیک انزال زنان و نحوه عملکرد آن را به طور کامل درک نکرده اند. تجربه زنانی که در طی رابطه جنسی انزال دارند، به طور قابل توجهی متفاوت است.

چرا خیلی مواقع ارگاسم در زنان صورت نمی گیرد؟

همانطور که قبلا در ویکی روان اشاره کردیم دلایل به ارگاسم نرسیدن بسیار زیاد هستند که یکی از آنها باورهای اشتباه زوجین درباره ارگاسم زنان است!

البته از حالت های نامناسب در حین رابطه هم تاثیر زیادی بر انجام نشدن انزال زن دارد. حتما مطلب بهترین پوزشن ها در حین سکس را در ویکی روان مطالعه کنید.

در حالت کلی مهم ترین دلایل عدم ارگاسم زنان عبارتند از:

مهم ترین دلیل از دید ما نداشتن علم کافی درباره نیازهای خود و ماهیت رابطه جنسی است، باید بدن خود را بشناسید تا بتوانید لذت جنسی را تجربه کنید

این آموزش باید مداوم باشد و همسرتان را در جریان آموزه های خود قرار دهید. بد نیست نگاهی به مقاله مهم ترین دانستنی های جنسی در ویکی روان بیندازید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟ 🙂

شما دوست عزیز اگر به هر دلیل از ارگاسم در زنان محروم هستید بهتر است با یک متخصص سکسولوژی در تماس باشید تا علت ریشه یابی و برای درمان کردن اختلالات جنسی اقدام شود.

احتمال دارد نیاز به آموزش همسرتان باشد اما در هر صورت ارگاسم در زنان یکی از نعمت هایی است که نباید از آن محروم باشید، پس اقدام سریع را فراموش نکنید.

منبع: تیم تحریریه ویکی روان و fitpregnancy

شما دوست عزیز می توانید در صورت نیاز با استفاده از بخش مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان برای ارتباط با مشاورین روانشناسی استفاده نمائید.

مشاوره روانشناسی آنلاین

 

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. بهترین روش و کار برای بانوان استفاده از ماساژور یا ویبراتور قوی است میزان ارتعاش و فرکانس این دستگاها جوری است که به خوبی زنان را به اوج لذت می رساند طوری که مردان از پس ان بر نمی اید.

    در نهایت خرید این دستگاه ها و هدیه دادن ان به همسر بهترین کمک به ارامش اوست

    برای تهیه این دستگاه ها می تونید به اینترنت یا دیج کالا سر بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا