طلاق

۵۰ راه آمادگی برای طلاق (چطور آماده طلاق شوم؟)

کسب آمادگی برای طلاق اولین کاری است که زمان جدایی زوجین باید انجام شود. گاهی با وجود قطعی پایان یک ازدواج، افراد نمی توانند به جدایی تن دهند چون آمادگی روانی برای طلاق را ندارند و گام در مسیرهای اشتباه تر می گذارند! سوالات زیادی در بخش مشاوره آنلاین پیش از طلاق در ویکی روان دریافت می کنیم که، مهم ترین آمادگی های لازم برای طلاق کدامند یا چطور آماده طلاق شوم؟ در ادامه این مطلب به مهم ترین معیارهای آمادگی روحی برای طلاق از دید علم روانشناسی می پردازیم.

حتی اگر خارج از ایران زندگی می کنید، بهتر است این لیست آمادگی های لازم برای طلاق گفتن را مطالعه کنید.

راه کسب آمادگی برای طلاق چیست؟

با بخش مقاله های سایت ویکی روان همراه باشید.

فکر می کنید مهم ترین معیارهای آمادگی برای طلاق چه چیزهایی هستند؟ آیا نیاز دارید یک تست آمادگی برای طلاق انجام دهید؟؟؟

خوب به مواردی که در ادامه بیان می شوند دقت کنید تا ببینید آماده جدا شدن از همسرتان هستید یا نه؟ و چه کارهایی باید توسط شما انجام گیرد؟

۱- داشتن برنامه اولین گام برای کسب آمادگی برای طلاق است

نشانه های طلاق در زندگی

  1. کمی بررسی کنید تا مطمئن شوید که ازدواج به پایان رسیده است و این تصمیم به طلاق گرفتن درست است یا نه؟ درست مانند ازدواج، ورود به طلاق نیز بی اهمیت نباید باشد. گاهی افراد بدون اینکه راه های پیشگیری از طلاق را امتحان کنند به سمت جدایی می روند، آیا به اندازه کافی تلاش کرده اید؟ شما زندگی خود را برای همیشه تغییر می دهید. اگر مطمئن هستید که هیچ امیدی برای آشتی وجود ندارد، ادامه داده و برای طلاق آماده شوید. باید خوب زندگیتان را بررسی کنید تا متوجه شوید نشانه های جدایی زن و مرد در زندگیتان مشاهده می شوند یا نه؟
  2. نحوه گفتن این موضوع به همسرتان را خوب برسی کنید. هر همسری واکنش متفاوتی نشان می دهد. برخی با اندوه، برخی با ناباوری و برخی حتی ممکن است عصبانی شوند. حین صحبت خود آرام، اما محکم باشید. اگر نگران واکنش بد هستید، اخبار را در مکان عمومی اعلام کنید. در غیر این صورت، زمانی آرام و خصوصی را برای این بحث انتخاب کنید.
  3. اهداف و اولویت های خود را مشخص کنید. درباره الویت های خود فکر کنید، نیازها و خواسته‌ های شما چیست؟ سعی کنید لایه ها را از بین ببرید و واقعا درک کنید چه چیزی برای شما مهم است و چرا. تعیین اهداف و علایق شما و همچنین همسرتان برای رسیدن به یک راه حل قابل قبول و متقابل بسیار مهم است. آماده شدن برای طلاق ممکن است کار ساده ای نباشد، اما اگر این اهداف را دریابید، در زمان و پول صرفه جویی خواهید کرد و در مورد موضوعاتی که اهمیت چندانی ندارند، مبارزه نمی کنید.
  4. با افرادی که طلاق را پشت سر گذاشته اند صحبت کنید (مثلا باید مشکلات مردهای مطلقه را بدانید حتی خانمها را). سعی کنید روند و نحوه انجام آن را درک کنید این کار به آمادگی روحی برای طلاق کمک می کند. روی جزئیات تمرکز نکنید زیرا طلاق شما متفاوت خواهد بود. فقط یک احساس کلی داشته باشید که چه انتظاری باید داشته، مراقب چه چیزی باید باشید و چگونه برای ناشناخته هایی که قرار است با آنها روبرو شوید، برنامه ریزی کنید.
  5. گزینه های طلاق را بشناسید. هنگامی که تصمیم به طلاق گرفتید، مهمترین تصمیم نحوه طلاق است.
  6. زمان طلاق خود را در نظر بگیرید. زمان بندی به دلایل مختلف بسیار مهم است تا از مشکلات و سختی های طلاق به دور باشید. از قوانین طلاق آگاهی داشته باشید تا تعیین کنید که چه راهی برای شما بهتر است.
  7. با یک مشاور حقوقی خانواده صحبت کنید، این برای آمادگی روانی برای طلاق بسیار مهم است. با یک وکیل ماهر که در زمینه حقوق خانواده کار می کند صحبت کنید، اما از آنجا که در هر طلاق پویایی های قانونی، مالی و احساسی دخیل هستند، ممکن است در هر یک از این زمینه ها به کمک تخصصی تری نیاز داشته باشید. یک وکیل می تواند به انجام رویه‌ ها کمک کند، مشاوره حقوقی ارائه دهد و از طرف شما مذاکره کند.
  8. تشکیل پرونده طلاق. این ممکن است بسیار ساده به نظر برسد اما واقعیت این است که شما گاهی اوقات با اسناد و مدارک مهم زیادی روبرو می شوید و برای حفظ روند لازم است بتوانید هزینه همه مراحل را پرداخت کرده و ادامه دهید.
  9. برای کسب آمادگی های لازم برای طلاق باید جدایی خود را به عنوان یک معامله تجاری در نظر بگیرید. از دیدگاه تجاری، طلاق به معنای قطع همکاری تجاری بین شما و همسرتان است. مبهم شدن احساسات شما طبیعی است، اما اگر بتوانید تفکر خود را تقسیم بندی کنید، می توانید با کارآمدترین شکل ممکن به کارتان ادامه می دهید.
  10. به دنبال زمینه های مشترک با همسرتان باشید. بر اساس قوانین طلاق توافق کنید، می توانید طرحی را به اجرا بگذارید که به هر دوی شما امکان دهد تا حد امکان سریع، عادلانه و ارزان به توافق نهایی برسید. آمادگی های لازم برای طلاق مربوط به تمام این موارد می شود، چیزی را از قلم نیندازید.

۲- رعایت قانون برای کسب آمادگی برای طلاق الزامی است

  1. وضعیت کاری خود را در نظر بگیرید. اگر شغلی دارید، سعی کنید از قبل با کارفرمای خود صحبت کنید تا بتوانید جلسات حضور در دادگاه و سایر مسائل مربوط به طلاق خود را با کمترین دخالت تا حد امکان کنترل کنید.
  2. وظایف خود را انجام دهید. آنچه نمی دانید در طلاق می تواند به شما صدمه بزند، به ویژه در مورد مسائل حقوقی. شما نیازی به دانستن آخرین قانون و اساسنامه کتاب های مربوط به کشور خود ندارید، اما اگر حداقل مدتی را صرف کسب اطلاعات در مورد مهمترین عناصر نبرد حقوقی خود نکنید، به خودتان آسیب می رسانید.
  3. اولین و بزرگترین سوال حقوقی، آیا به وکیل احتیاج دارید؟ طلاق یک فرایند قانونی است و اگر قرار باشد در هر سطحی اختلاف نظر وجود داشته باشد، داشتن وکیل شما را از آنچه در پیش است محافظت می کند. حتی اگر شما و همسرتان در مورد طلاق بدون مناقشه به توافق برسید، باز هم باید یک وکیل داشته باشید تا در مراحل مختلف در وقت و هزینه شما صرفه جویی شود.
  4. یک تحلیلگر مالی طلاق معتبر را در نظر بگیرید. این مورد البته ارتباط مستقیم با وضعیت مالی شما دارد! چون در یک طلاق ساده، وکیل حقوقی خانواده ممکن است بتواند تمام نیازهای شما را برطرف کند. با این حال، اگر در طلاق شما پیچیدگی مالی وجود داشته باشد، به یک متخصص نیاز دارید تا مسائل را از طرف شما حل کند.
  5. آمادگی های لازم برای طلاق با ایجاد حدود قانونی. اگر با همسر متجاوز مواجه شده اید یا خشونت خانگی رخ داده است، باید با همکاری دادگاه و مجریان قانون به طریق صدور قرار منع موقت، از خود و اعضای خانواده خود محافظت کنید. مرزهای قانونی می تواند شامل مسکن، امور مالی، مراقبت های بهداشتی، مراقبت از کودکان و نفقه موقت و حمایت از کودک شود.
  6. از شرایط اقامت خود مطلع باشید. لازم است شما در ایالت و منطقه ای زندگی کنید که می خواهید تقاضای طلاق دهید (اگر خارج از ایران هستید). در برخی موارد، این مدت می تواند به اندازه ۱۰ روز یا حداکثر یک سال باشد. قوانین محلی و ایالتی را در دادگستری شهرستان خود بررسی کنید یا به صورت آنلاین از شرایط دقیق مطلع شوید.
  7. آماده نبرد شوید. آمادگی روانی برای طلاق با این قدم شروع می شود. در طلاق، شما نمی توانید با همه مبارزه کنید. نه تنها خود را خسته می کنید، بلکه ممکن است در دادگاه به ضرر خودتان اقدام کنید. اگر حضانت کودک برای شما بسیار مهم است، روی آن تمرکز کنید اما آماده باشید تا در مسائل دیگر انعطاف پذیر باشید. معامله و مذاکره تنها راه پیشرفت و تکمیل طلاق است.
  8. اگر کودکان درگیر هستند، برای نبرد حضانت کودکان آماده شوید. هنگام بررسی حضانت کودکان طلاق، دادگاه ها همیشه بهترین منافع کودک را در اولویت قرار می دهند. طبق قانون، باید عوامل متعددی را در نظر بگیرید که شامل ملاحظات مدرسه، سلامتی، سلامت روحی و جسمی والدین، تمایل والدین برای مشارکت فعال، روابط هر یک از والدین و کودک، در صورت وجود سوء مصرف مواد مخدر یا الکل و چندین مورد دیگر می شود. این یکی از راه های کسب آمادگی برای طلاق و بهترین روش کمک کردن به بچه های طلاق است.
  9. مدارک قانونی خود را جمع آوری کنید. این یک فرایند خسته کننده و وقت گیر خواهد بود. اما بسیار مهم است که هنگام جمع آوری اطلاعات، تمام تلاش خود را بکنید تا بتوانید پرونده خود را ارائه دهید.
  10. آمادگی برای طلاق : یک حساب ایمیل و صندوق پستی جدید تنظیم کنید. بدیهی است که شما نمی خواهید همسرتان اطلاعات حساس و حیاتی را که با طرف های مختلف رد و بدل می کنید، رهگیری کند. همچنین با خرید شماره تلفن جداگانه، حریم خصوصی خود را دست نخورده نگه دارید.
  11. اموال شخصی و زندگی زناشویی خود را جدا کنید. این امر تاثیر بسزایی در نحوه تقسیم اموال خواهد داشت. به طور کلی، اموال جداگانه آن چیزی است که قبل از ازدواج یا پس از تاریخ جدایی به دست آمده است. اموال زناشویی آن چیزی است که در طول ازدواج به دست آمده است. موارد استثنا نیز وجود دارد، مانند هدیه یا ارث. این امر در هر کشوری کمی متفاوت خواهد بود، بنابراین برای محافظت قانونی از آنچه در اختیار دارید، کارهای لازم را انجام دهید.
  12. انشعاب به عنوان جایگزین احتمالی. انشعاب طلاق را به دو عمل مجزا تقسیم می کند. نیمه اول دلایل طلاق را برآورده می‌کند. بخش دوم به مواردی می پردازد که ممکن است به موضوعات مهمی مانند حضانت کودکان، ملاقات، حمایت از فرزندان، نفقه یا سایر مواردی منجر شود که طلاق را نهایی نمی کند.
  13. چه کسی حضانت حیوان خانگی را بر عهده می گیرد؟ باور کنید یا نه، تصمیم گیری درباره سرپرستی حیوان خانگی خانواده منجر به نبردهای بزرگی می شود حتی در ایران! حیوانات خانگی می توانند مانند سایر اعضای خانواده در هنگام جدایی دچار استرس شوند. البته در طلاق های توافقی حتی این شرایط هم در نظر گرفته می شوند.

۳- وضعیت مالی خود را حفظ کنید

علت طلاق در ایران

  1. طلاق هزینه دارد، بنابراین بر اساس آن بودجه بندی کنید. نحوه انتخاب شما، تاثیر مستقیم بر هزینه طلاق شما خواهد داشت. به طور کلی، هرچه بیشتر با همسرتان همکاری کنید، هرینه آن ارزان تر خواهد بود.
  2. گزارش مالی ارائه دهید. اولین قدم برای تقسیم بدهی ها، شناسایی آنهاست. در اینجاست که یک گزارش مالی لازم است. یک گزارش مالی به شما کمک می کند تا بدهی هایی که مسئول آن هستید را شناسایی کنید.
  3. اگر معمولا امور مالی خانواده را مدیریت نمی کنید، ممکن است شگفتی های بزرگی در انتظار شما باشد. طلبکاران به طلاق شما اهمیت نمی دهند. آنها فقط به انجام وظایف مالی خود اهمیت می دهند. بنابراین، اگر نام شما به بدهی ضمیمه شده باشد، چه از آن مطلع باشید یا خیر، از نظر قانونی مسئول پرداخت آن هستید.
  4. شروع به بستن حساب های مشترک کنید. اگر می خواهید آماده طلاق گرفتن شوید باید بدانید که حتی در یک طلاق دوستانه، همسر ممکن است مسئولیت پرداخت بدهی‌ ای که به او محول شده را نپذیرد.
  5. به وضعیت مسکن آینده خود فکر جدی کنید. آیا می خواهید خانه را حفظ دارید؟ آیا می توانید هزینه‌ حفظ خانه را پرداخت کنید؟ به مسکن خود فکر کنید و کار خود را به دقت انجام دهید. قیمت خانه شما چقدر است؟ هزینه اجاره چقدر است؟ هزینه خرید خانه جدید چقدر است؟
  6. به گزینه های شغلی آینده خود فکر کنید. باید به این فکر کنید که بعد از طلاق چگونه می توانید درآمد ایجاد کنید مگر اینکه از لحاظ مالی آمادگی داشته باشید. اگر شما مراقب اصلی بوده یا فقط در خانه بوده اید، ممکن است به آموزش جدی یا تحصیل نیاز داشته باشید تا به بازار کار جذب شوید. این از مهم ترین راه های آماده شدن برای طلاق و جدایی زن و مرد است!
  7. آیا کمک‌ هزینه فرزند و کمک‌ هزینه همسر دریافت خواهید کرد؟ اگر چنین است، برای چه مدت؟ هر کشوری از فرمول های خاصی برای حمایت از کودکان استفاده می کند و شما باید بتوانید با کمک حقوقی این مقدار را محاسبه کنید. کمک‌ هزینه همسر شامل عوامل متعددی است و قضات در تعیین میزان و مدت زمان آن اختیار بیشتری دارند.
  8. آیا می دانید تقسیم برنامه های بازنشستگی شامل چه مواردی می شود؟ به غیر از خانه، برنامه های بازنشستگی اغلب نشان دهنده بزرگترین دارایی است که در ازدواج تقسیم شده است، به ویژه آنهایی که طولانی مدت شده اند. این یک فرآیند چند مرحله ای است که نیاز به تأیید دادگاه، دریافت راهنمایی و اطمینان از این دارد که حساب و آنچه شما ممکن است از آن برخوردار باشید به درستی ارزیابی شود.
  9. هزینه های خود را بررسی کرده و بودجه‌ بندی کنید. در طول این فرایند شما تصمیمات مالی زیادی خواهید گرفت. اگر تصویری دقیق از میزان هزینه و میزان دریافتی خود در هر ماه نداشته باشید، تقریبا غیرممکن است که تصمیمات مالی هوشمندانه بگیرید.
  10. پول نقد را پس‌ انداز کنید. راه های نامحسوسی برای پس انداز پول نقد (پول نقد از دستگاههای خودپرداز، پول نقد از مغازه های خواربار فروشی و غیره) بیابید و بی سر و صدا آن را در مکانی امن قرار دهید. به این ترتیب، در روزهای اولیه بعد از دادن خبر تصمیم طلاق، منبع درآمدی خواهید داشت. این از جالب ترین تکنیک های زندگی پس از طلاق است که باید در آن استاد شوید.
  11. چشم پوشی از هزینه های تشکیل پرونده. اگر بتوانید نشان دهید که توانایی پرداخت هزینه ثبت طلاق را ندارید، ممکن است از این هزینه چشم پوشی شود تا مانعی برای طلاق نباشد.

۴- تسلط بر جنبه روانی قبل طلاق بسیار مهم است

عوامل طلاق در جامعه کنونی

اما شاید سخت ترین بخش، آمادگی روانی برای طلاق است چون افراد نمی توانند ذهن خود را کنترل کنند و آسیب های زیادی از جدایی دریافت می کنند.

  1. خود را برای طوفان پیش رو آماده کنید و بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تمام نیروی خود را به کار گیرید. شما روزهای بد، روزهای بدتر و روزهای وحشتناک را پیش بینی می کنید، اما از پس همه چیز بر می آیید. با گذشت زمان، اوضاع بهتر خواهد شد.
  2. دوستان و خانواده خود را واسطه نکنید. این یکی از قسمت های ناخوشایند طلاق است. برخی خواهان کمک خواهند بود. برخی نمی خواهند کمک کنند برخی هم نمی دانند چه بگویند. بدترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را دخیل کرده و از آنها بخواهید که به کیسه های مشت تبدیل شوند یا برای شما به نبرد بپردازند.
  3. خود را سرزنش نکنید. تاثیر طلاق بر زندگی بسیار زیادی است، مطمئناً شما مجبور به خودخوری هستید و این طبیعی است. اما طلاق به ندرت یک طرفه است، بنابراین زیاد به خود سخت نگیرید. این رفتار مخرب دیگری است که فقط اوضاع را بدتر می کند. این اولین آمادگی روانی بای طلاق و جدایی است.
  4. از رسانه های اجتماعی فاصله بگیرید. آنچه می گویید می تواند علیه شما استفاده شود و خواهد شد. مراقب مطالبی باشید که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید. مطمئن شوید که دوستان و خانواده شما نیز از این موضوع مطلع هستند. اگر شک دارید، آن را پست نکنید. وکیل همسر شما می تواند از هر چیزی که در رسانه های اجتماعی پیدا کرده علیه شما استفاده کند.
  5. فرزندان خود را مجبور به جانبداری نکنید. هر اندازه طلاق برای شما سخت باشد، می توانید بر آنچه اتفاق می افتد کنترل داشته باشید. بچه ها هیچ کنترلی ندارند. دنیای آنها در مقایسه با دنیای شما به طور تصاعدی متزلزل خواهد شد. به سوالات مربوطه پاسخ دهید. اما به همسرتان بد نگویید. کودکان همه چیز را می شنوند و به خاطر می آورند.
  6. با فرزندان خود مانند یک فرزند رفتار کنید – حتی اگر بزرگ شده باشند. حتی الامکان از آرامش، خونسردی و فرزند خود به عنوان یک محرم راز خودداری کنید. به یاد داشته باشید، شما والدین آنها هستید. آنها را در آن موقعیت قرار ندهید برای حمایت عاطفی به دوستان، خانواده یا درمانگر مراجعه کنید. به نوبه خود، شما در موقعیتی قرار خواهید گرفت که باید در این دوران از فرزندان خود حمایت کنید.
  7. وحشت نکنید. گفتن آن آسان است، اما گاهی اوقات انجام آن دشوار می باشد. طلاق دومین رویداد پر استرس زندگی است (درست مانند مرگ همسر یا فرزند). پریشانی کاملاً طبیعی است. به همین دلیل مهم است تا آنجا که می توانید همه چیز را کنترل کرده و بر مراحل طلاق خود تمرکز کنید.
  8. به خودتان آرامش دهید. طلاق یک ماراتن است نه یک مسابقه ۱۰۰ متری. مغز شما ممکن است با اضافه کاری بتواند همه چیزی که باید اتفاق بیفتد را کنترل کند. به همین دلیل مهم است که در مورد روند و ترتیب امور آگاهی داشته باشید.
  9. مشکلی نیست که به خودتان “تایم استراحت” بدهید. اگر بیش از حد عصبانی می شوید یا تحت فشار قرار می گیرید، به خودتان استراحت بدهید. ممکن است کارهایی که معمولاً در حالت آشفتگی انجام می دهید را دیگر تکرار نکنید.
  10. لطفا متمدن بمانید. از نظر احساسی، متمدن ماندن باعث افزایش عمر شما می شود و یکی از راه های آمادگی روحی برای طلاق و جدایی است! تا آنجا که ممکن است احساسات را از معادله خارج کنید و به جای نبردی که به پیروزی آن نیاز دارید، طلاق را یک معامله تجاری تلقی کنید.
  11. به تیم خود اعتماد کنید. این ممکن است اولین طلاق باشد (امیدواریم!). شما باید به مهارت و تجربه های وکیل، حسابداران، درمانگران و دیگران که هر روز به وضعیت شما رسیدگی می کنند، تکیه کنید.
  12. از مشاور روانشناس کمک بگیرید. بهترین کار برای کسب آمادگی روانی برای طلاق این است که از مشاور روانشناس طلاق کمک بگیرید تا از مسیر درست خارج نشوید. او کمکتان می کند بهترین تصمیم را بگیرید و همیشه از نظر روانی در آمادگی باشید.

۵- برای زندگی پس از طلاق برنامه ریزی کنید

شرکت در جلسه مشاوره پیش از طلاق آنلاین

  1. سریع وارد رابطه نشوید. در این صورت ممکن است احساس خوبی داشته باشید و از شما حمایت عاطفی شود، اما آیا می دانستید رابطه داشتن در زمان جدایی زنان محسوب می شود. قوانین را بررسی کنید زیرا در مواردی می توان از زنان علیه شما استفاده کرد.
  2. مجدداً به لیست خود مراجعه کنید. طلاق می تواند به معنای سطح جدیدی از آزادی در زندگی شما باشد. اگر فرزند دارید، باید این خلأ را با چیزی مثبت و معنی دار پر کنید.
  3. اگر به کمک نیاز دارید، کمک بگیرید. طلاق تجارت زشتی است. می تواند از نظر روحی و روانی به شما آسیب برساند. برخی از افراد می توانند این دوره را از سر بگذرانند، اما در صورت نیاز، کمک گرفتن خجالت آور نیست.
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان درباره کسب آمادگی برای طلاق چیست؟

یک درمانگر یا مشاور طلاق می تواند به شما کمک کند تا با افسردگی، منفی بافی، عدم اطمینان در مورد آینده کنار بیایید و مواردی که ممکن است باعث تاخیر بهبود شما شود را تشخیص دهید.

این تاثیرات همچنین می توانند از نظر جسمی نیز خود را نشان دهند. ممکن است لازم باشد برای بهبود خلق و خوی خود تعدادی جلسه مشاوره طلاق آنلاین و حضوری برگزار کنید تا بتوانید از صدمات ناشی از طلاق رهایی یابید.

مشاوره قبل از طلاق آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا