مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

آیا افسردگی باعث مرگ می‌ شود؟ (7 دلیل)

احتمال مرگ افراد افسرده چقدر است؟

آیا افسردگی باعث مرگ می‌ شود یا نه؟ این سوال را زیاد در بخش مشاوره افسردگی شدید ویکی روان دریافن می کنیم که احتمال مرگ افراد افسرده چقدر است؟ اصلا تحقیقی در مورد رابطه مرگ و افسردگی انجام شده یا نه؟ بارها در مورد مورد افسردگی صحبت کردیم، اما در ادامه قصد داریم تمام و کمال به مطالعه افسردگی و احساس مرگ ناشی از آن بپردازیم.

آیا افسردگی باعث مرگ می‌ شود؟

با مطالب روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

افسردگی یک بیماری روانی جدی است که در صورت عدم درمان ممکن است مرگبار شود! علاوه بر این، فرد مبتلا با بروز علائم و نشانه های افسردگی ممکن است مشکلات سلامتی مرتبطی را تجربه کند که در نهایت می تواند منجر به مرگ شود.

همه در زندگی خود روزهای خوب و بد دارند. اما برخی افراد بیشتر روزهای بد را تجربه می کنند تا روزهای خوب.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

مردن فرد افسرده ممکن است؟

اگر به مدت ۲ هفته یا بیشتر احساس ناراحتی می کنید یا علاقه خود را به فعالیت هایی که قبلا از آن ها لذت می بردید از دست داده‌ اید و در عملکرد روزانه خود دچار مشکل شده‌ اید، ممکن است حتی بدترین نوع افسردگی با نوعی از افسردگی خفیف را تجربه کنید.

این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه زندگی با یک وضعیت سلامت روانی مانند بیماری افسردگی می تواند منجر به مرگ شود. اگر شما هر گونه علائم افسردگی را تجربه می کنید، بهتر است که فورا برای دریافت درمان به روانشناس برای افسردگی مراجعه کنید.

افسردگی چگونه می تواند منجر به مرگ شود؟

فارغ از اینکه علل افسردگی چیست، افرادی که با افسردگی درمان نشده زندگی می کنند، ممکن است مشکلات جسمی مختلفی را تجربه کنند که در برخی موارد منجر به مرگ می‌ شود! علاوه بر این، در افسردگی شدید، فردی که مبتلا به افسردگی است ممکن است به خودکشی فکر کند.

آنها همچنین ممکن است برای خود درمانی به سوء مصرف مواد متوسل شوند و این تاکیدی بر این است که افسردگی باعث مرگ می‌ شود.

افسردگی باعث می‌شود که احساس کنید ارزش ندارد به درمان بپردازید. اما از آنجا که افسردگی می تواند عواقب روانی و جسمی جدی داشته باشد، هرچه سریعتر درمان را شروع کنید، زودتر می توانید علائم خود را مدیریت کنید.

اما از آنجا که افسردگی می تواند پیامدهای روانی و جسمی جدی داشته باشد، هرچه سریع تر درمان را آغاز کنید، زودتر قادر به مدیریت افسردگی خود خواهید بود. بد نیست نگاهی به مقاله عوارض افسردگی بر بدن انسان در ویکی روان بیندازید.

رابطه مرگ و افسردگی چیست؟

در بخش بعدی با جزئیات بیشتری به بررسی راه های اصلی که افسردگی ممکن است منجر به مرگ شود، می پردازیم. حالا می توانید متوجه شوید آیا افسردگی باعث مرگ می‌ شود یا نه.

1- خودکشی، نتیجه افسردگی و فکر مرگ است

قبلا مفصل در ویکی روان درباره رابطه خودکشی و افسردگی صحبت کردیم. مرگ فرد افسرده گاهی مستقیم به خاطر بیماری نیست، بلکه افکار بد او را می کشند و خودکشی یکی از آنهاست.

حدود ۲۱ میلیون بزرگ سال در هر جامعه حداقل یک دوره افسردگی حاد را تجربه کردند که ۸.۴ درصد کل بزرگسالان است.

در میان افرادی که با افسردگی و چندین بیماری روانی دیگر زندگی می کنند، خطر خودکشی حدود 5 تا 8 درصد است. تحقیقات دیگر نشان می دهند که خودکشی‌ ها ممکن است با یک وضعیت سلامت روانی مانند افسردگی مرتبط باشند. به همین خاطر تاکید داریم افسردگی باعث مرگ می‌ شود و بسیار خطرناک است!

افسردگی و احساس مرگ و خودکشی زمانی بیشتر از همیشه می شوند که فرد اقدامی برای بهبود نمی کند و هر روز اوضاعش بدتر می شود.

2- مشکلات بهداشتی مرتبط

مشاوره درمان افسردگی آنلاین در ویکی روان

وقتی فردی هر نوع افسردگی را تجربه می کند، می تواند علائم جسمی و روحی زیادی را تجربه کند. اینها می تواند منجر به مشکلات دیگری شود که بر سلامت جسمانی شما تأثیر بگذارد. این عوارض گاهی اوقات آنقدر شدید هستند که زندگی را تهدید می‌ کنند.

3- مردن فرد افسرده به واسطه بیماری های مرتبط

بیماری هایی که به واسطه افسرده شدن بروز پیدا می کنند تاکیدی بر این هستند که افسردگی باعث مرگ می‌ شود یا می تواند بسیار خطر آفرین باشد.

تحقیقات نشان می دهد که افسردگی ممکن است با انواع بیماری های جدی مرتبط باشد. این موارد عبارتند از:

اما این همبستگی ها به این معنا نیست که افسردگی لزوما باعث این شرایط می شود. به سادگی به این معنی است که این شرایط گاهی اوقات می تواند همراه با افسردگی رخ دهد.

4- آیا افسردگی باعث مرگ می‌ شود ؟ با اختلالاط و مشکلات خواب بله

احساس افسردگی و فکر مرگ زمانی ایجاد می شود که زندگی فرد مبتلا از حالت عادی خود خارج می شود!

بی خوابی، اختلال در خواب یا خواب زیاد همگی از علائم شایع افسردگی هستند و تاکیدی بر این ادعا که افسردگی باعث مرگ می‌ شود و خطر آفرین است! اگر خواب دارید، بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی، دیابت و چاقی هستید. نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره افسردگی نشان می دهد این بیماری یکی از دلایل خواب زیاد در سنین مختلف است.

5- کاهش اشتها

اگر با افسردگی زندگی می کنید، ممکن است تمایلی به خوردن غذای معمولی نداشته باشید و کاهش وزن ناخواسته را تجربه کنید. یا ممکن است افزایش میل به غذاهای خاص، به ویژه غذاهای راحت را احساس کنید. این امر ممکن است باعث پرخوری شده و منجر به افزایش وزن شود.

بد غذا خوردن که تغذیه از غذاهای افسردگی آور یا ناسالم غذاست، همچنین می تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود. تحقیقات نشان می‌ دهد که رژیم‌ های غذایی نامناسب به مرگ‌ در میان بزرگسالان کمک کرده است. اینجاست که به راحتی یک روند نادرست نشان می دهد چطور افسردگی باعث مرگ می‌ شود.

6- اختلال مصرف مواد به رابطه مرگ و افسردگی اشاره دارد

برخی از افراد مبتلا به افسردگی، مصرف مواد و الکل را برای خود درمانی و مدیریت علائم خود امتحان می کنند. این می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به اختلال مصرف مواد قرار دهد.

در موارد سوء استفاده از مواد، مرگ ممکن است در نتیجه مصرف بیش از حد تصادفی رخ دهد. به گفته مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA) در سال 2020، نزدیک به 92.000 نفر بیش از حد از مواد غیرقانونی یا مواد مخدر تجویزی استفاده کردند. سایر علل مرگ ناشی از سوء مصرف مواد می تواند شامل مرگ بر اثر خشونت یا مرگ باشد.

7- بی انگیزگی و ابهام زیاد

یکی از پیامدهای افسرده شدن این است که افراد هیچ امیدی به آینده و زندگی خود ندارند. آنها فکر می کنند زندگی تماما تیره و تار بوده و هیچ نقطه روشنی وجود ندارد.

افسردگی و مرگ زودرس زمانی اتفاق می افتد که فرد در گذشته یا اتفاقات ناخوشایندی که هنوز رخ نداده اند گیر می افتد. رابطه مرگ و افسردگی زمانی نمود پیدا می کند که فرد از درون شروع به متلاشی شدن کرده و هیچ تلاشی برای بهبود شرایط نمی کند!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

حالا جواب سوال آیا افسردگی باعث مرگ می‌ شود یا نه را می دانیم.

افسردگی شدید و مرگ به نوعی با هم در ارتباط هستند. اگر علائم افسردگی شدید از حدی فراتر روند، حتما جای نگرانی دارد و فرد باید سریعا برای درمان اقدام کند. البته در این شرایط اطرافیان نقش بسزایی دارند و کمک می کنند تا روند درمان پیگیری شود.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره افسردگی غیرحضوری در ویکی روان شرکت کرده و با بهترین مشاورین کشور به صورت تلفنی، آنلاین و تایپی جلسه برگزار نمائید. یادتان باشد، افسردگی و فکر مرگ تنها برای دیگران نیست و می تواند زندگی ما را به کل در زمانی کم نابود کند. پس برای درمان سریع تر اقدام نمائید:

روانشناسی و مشاوره افسردگی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا