مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

نام بدترین نوع افسردگی چیست؟ (3 نوع)

ویژگی سخت ترین نوع افسردگی چیست؟

بدترین نوع افسردگی نشانه هایی دارد که هر کسی دوست ندارد با آن آشنا شود! قبلا در ویکی روان درباره انواع افسردگی صحبت کردیم، اما موضوع این مقاله این است که بدترین نوع افسردگی چیست و چه نشانه هایی دارد؟ البته در جلسات مشاوره افسردگی به بررسی سخت ترین نوع افسردگی پرداخته می شود و راهی برای درمان وجود دارد. با این حال در ادامه به شناخت بیشتر بدترین نوع افسردگی می پردازیم.

بدترین نوع افسردگی چیست؟

با مطالب علمی و روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

به نظر بدترین نوع افسردگی، نوع خاصی از افسردگی به نام افسردگی وجودی (existential depression) یا بحران وجودی است که به طور رسمی توسط DSM – ۵ به عنوان نوع خاصی از افسردگی شناخته نمی شود. اما بیشتر به عنوان یک زیر تشخیص اختلال افسردگی عمده در نظر گرفته می شود.

افسردگی وجودی (سخت ترین نوع افسردگی) ممکن است اصطلاحی بی‌ معنی به نظر برسد (بدون جناس)، زیرا افسردگی پی‌درپی به خودی خود باعث می‌ شود که وجود بی‌ معنا به نظر برسد. همه کسانی که در زندگی خود به شکلی از افسردگی رنج برده اند و نشانه های افسردگی در آنها دیده می شود این را می دانند. از سوی دیگر، افسردگی وجودی، بعد کاملا جدیدی به افسردگی می‌ افزاید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

بدترین نوع افسردگی چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از بارزترین خصوصیات سخت ارین نوع افسردگی ها این است که واکنش افراد نسبت به این بیماری بسیار متفاوت است! یعنی نشانه های آنها با چیزی که فکر می کنید فرق دارد. همچنین طول مدت درمان افسردگی در این حالت بیشتر از افسردگی های دیگر است و در بیشتر موارد نیاز به دارو درمانی و استفاده از داروهای ضدافسردگی و ترکیبی دیگر از داروها دارد.

معمولا این شرایط خاص در اوایل دهه بیست با افسردگی خفیف شروع می شود، زیرا این زمانی در زندگی یک فرد است که اغلب سؤالات بزرگتر زندگی را زیر سوال می برد (به این معنی نیست که شما نمی توانید جنبه های عمیق تر و فلسفی زندگی را زودتر کشف کنید.)

همانطور که بارها در ویکی روان اشاره کردیم، بیماری های روانی زمینه ساز یکدیگر می شوند. در واقع این شکل از بیماری که به آن بدترین نوع افسردگی گفته می شود، از افسردگی های خفیف تر نشات گرفته و رشد می کند. در واقع افسردگی در کودکان و سنین بالاتر تا نوجوانی اگر درمان نشوند می توانند به افسردگی بسیار شدید تبدیل شوند.

افسردگی وجودی اغلب به عنوان یک تأمل فروتنانه و درون نگر در مورد هدف زندگی و هستی به طور کلی شروع می شود. اما اگر این تفکر در دراز مدت گرایش پوچ گرایانه‌ تری پیدا ‌کند، زنگ های هشدار باید به صدا درآیند.

مهم ترین نشانه های سخت ترین نوع افسردگی چیست؟

بسیاری از این موارد با نشانه های افسردگی شدید یکسان هستند. در هر صورت شایع ترین علائم افسردگی وجودی عبارتند از:

  • علاقه شدید یا وسواسی به معنای زندگی و مرگ. علاقه به بررسی این موضوع ممکن است لذت و تعامل فرد با دیگر فعالیت های روزمره را تحت الشعاع قرار دهد. این مورد از علائم و نشانه های افسردگی نوجوانان نیز می باشد.
  • پریشانی، اضطراب و ناراحتی شدید در مورد جامعه ای که در آن زندگی می کنند، یا وضعیت کلی جهان.
  • باور به این که تغییر در هر چیزی هم غیرممکن و هم بیهوده است.
  • به طور فزاینده ای احساس انزوای اجتماعی و جدایی از افراد دیگر می‌کند.
  • قطع رابطه با افراد دیگر به این دلیل که احساس می کند ارتباط با دیگران بی معنی یا سطحی است و آنها در سطحی کاملا متفاوت هستند.
  • انگیزه و سطح انرژی پایین برای انجام هر کاری که معمولا انجام می دهند. البته این مورد از علائم افسردگی زنان نیز می باشد.
  • زیر سوال بردن هدف، نکته یا معنای هر چیزی و همه چیز در زندگی.
  • داشتن افکار و احساسات خودکشی. (بد نیست نگاهی به مقاله رابطه خودکشی و افسردگی در ویکی روان بیندازید.)

نام بدترین نوع افسردگی چیست؟

مشاوره درمان افسردگی در ویکی وران

از دید روانشناسی نام بدترین نوع افسردگی عبارتند از:

  1. افسردگی کاتاتونیک (catatonic depression) که در آن بیماران به معنای واقعی کلمه ساکت هستند و حرکت نمی کنند. گویی درون بدن خود قفل شده اند.
  2. افسردگی اضطرابی (agitated depression) که در آن اضطراب زیاد با خلق و خوی افسرده همراه است. بیماران دائما در حال حرکت هستند و نمی توانند راحت باشند. این نوع بیماری در واقع به ارتباط اضطراب اجتماعی و افسردگی هم ربط دارد.
  3. افسردگی روان پریشی یا روان پریشانه (psychotic depression) که در آن بیماران پارانویید هستند و دیگران دوستشان ندارند و در شرف بیرون راندن به خیابان هستند.

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره افسردگی شدید نشان می دهد اینها سخت ترین نوع افسردگی هستند که روند درمان زمانبر بوده و نیاز به همراهی بیماری و البته همراهان او دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 0 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

یادتان باشد تاثیر افسردگی بر بدن انسان فراتر از چیزی است که احساس می کنید. اگر به هر دلیل نشانه هایی از بدترین نوع افسردگی ها که در بالا اشاره شد را در خود یا عزیزنتان می بینید، حتما باید برای درمان سریع اقدام کنید.

شما دوست عزیز می توانید از خدمات مشاوره افسردگی تلفنی در ویکی روان به صورت صوتی یا مشاوره آنلاین به شکل تصویری از سراسر دنیا استفاده کرده و با بهترین مشاورین کشور هر زمان که تمایل دارید جلسه برگزار نمائید:

مشاوره افسردگی غیرحضوری

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا