عشق

با زبان عشق آشنا شوید – اهمیت زبان عشق چقدر است؟

عشق یکی از بزرگترین نعمت های زندگیست. عشق را باید تجربه کرد تا به معنی آن پی ببرید. با این حال زبان عشق به زیبایی های آن می افزاید و عمر آن را بیشتر میکند. به یاد داشته باشید با یادگیری و کسب مهارت در زبان عشق میتوانید جنبه های بیشتری از آن را تجربه کنید.

در ادامه به بررسی جنبه های مهم زبان عشق میپردازیم.

زبان عشق چیست؟

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

یکی از کارشناسان مشاوره روابط زناشویی توضیح داده است که چگونه زبان های عشقی که برای بیان احساسمان به کار می بریم را از هم تشخیص دهیم و آن ها را یاد بگیریم. با فهم و درک صحیح زبان شخصی که دوستش داریم خوشحالی واقعی را در او ایجاد خواهیم کرد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان

زبان کیفی

زبان عشق بدین معناست که بهترین شیوه بیان عشق، «توجه کامل» است. برای چنین شخصی، بودن طرف مقابل در کنارش از اهمیت بسیاری برخوردار است، اما بودن واقعی طرف مقابل بدون تلوزیون، حین انجام کار دیگر، تلفن همراه و مواردی دیگر.

پرت بودن حواس، قرارهای به تعویق انداخته، درست گوش ندادن و… می‌تواند برای چنین شخصی شدیدا آزاردهنده باشد. زمان کیفی همچنین به معنای گفتگوی کیفی و مشارکت در سرگرمی یا فعالیت‌های کیفی است.

زبان عشق در کمک کردن

آیا جارو کردن و ظرف شستن می‌تواند ابراز عشق باشد؟ کاملاً! هر کاری که شما برای کاهش بار مسئولیت طرف مقابل انجام می‌دهید، می‌تواند شیوه بیان عشق باشد.

فردی که زبان عشق‌ اش «کمک کردن» است، دوست دارد چنین کلماتی را بشنود: «بزار من این کار رو برات انجام بدم». برای چنین فردی، تنبلی، تعهداتی که عمل نمی‌شود و کارها را به دوش دیگری انداختن، موارد بسیار آزار دهنده‌ای است.

تماس فیزیکی بخش بزرگ زبان عشق است

این زبان تنها به اتاق خواب خلاصه نمی‌شود. فردی که زبان عشق‌اش «تماس فیزیکی» است، بسیار به تماس بدنی علاقه‌مند است.

در آغوش کشیده شدن، دست روی شانه گذاشتن، دست‌ها را گرفتن و نوازش شانه و صورت، همه روش‌هایی است که می‌تواند توجه، عشق، مراقبت و محبت را نشان دهد.

حضور فیزیکی و در دسترس بودن بسیار مهم است، در حالی که بی‌توجهی و سردی می‌تواند نابخشودنی و تخریبگر باشد

زبان عشق

کلمات تاییدآمیز

رفتار هرگز به بلندی کلمات صحبت نمی‌کنند. اگر زبان عشق «کلمات تأییدآمیز» باشد، تعریف و تمجید و تحسین برای شما همه چیز است. شنیدن کلمه، «دوستت دارم» بسیار مهم است.

توهین و بی‌احترامی کلامی می‌تواند شما را در هم بشکند و به راحتی قابل بخشش نیست. کلمات مهربانانه، تشویقی و مثبت به معنای دادن زندگی به دیگری است.

ارائه خدمت

این یکی از انواع تکنیک های زبان عشق است که معمولا توسط والدین برای فرزندانشان به کار می رود. غذا پختن ،نظافت، کارهای خانه و… آن ها تمام عمر خود را صرف این کارها می کنند ولی آیا همه آن ها نیاز است؟

کسانی که در این کار افراط دارند موجب خشم و عدم تمایل به صحبت کردن  می شوند.

اگر همسر شما از این زبان عشق استفاده می کند باید در عوض برای او کاری انجام دهید. به عنوان مثال در انجام کارهای خانه به او کمک کنید ارزش و تاثیر این کار خیلی بیشتر از کادوی تولد می تواند باشد.

دادن هدایا

این زبان عشق را با مادی‌گرایی اشتباه نگیرید؛ برای گیرنده هدیه، عشق، اندیشه و تلاش پشت هدیه مهم است. برای فردی با این زبان عشق، دادن هدیه مناسب، نشان دهنده توجه و مراقبت و ارزش قائل شدن است.

فراموش کردن تولد، سالگردها و یا تهیه شتابزده و بدون تفکر هدیه، بسیار ناراحت‌کننده است. هدیا نمایانگر بصری عشقند و تا حد زیادی ارزشمندند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان

سپری کردن اوقاتی خوش

اگر بودن در کنار همسرتان برای شما لذت بخش باشد زبانی که در ابراز عشق خود به کار می برید می تواند لحظات خوشی برای شما بوجود بیاورد.

بنابراین مهم نیست کجا باشید تنها چیزی که مهم است و می تواند شعار قلب شما باشد این است که ” مهم این است که ما با هم هستیم”.

حتی اگر او نتواند تمام وقتش را با شما بگذراند، تنها یک ملاقات کوتاه یا یک مکالمه تلفنی به شما احساس عاشقانه ای خواهد داد.

اگر شعار همسر شما هم این باشد برای لحظه ای که شده تمام مشغله ها را کنار بگذارید و با او تماس بگیرید یاد بگیرید در استفاده از تکنیک های زبان عشق تبحر داشته باشید.

در حین حرف زدن سعی کنید به او بیشتر گوش بدهید یا او را به سینما دعوت کنید. مطمئن باشید این ها تاثیر بیشتری از یک هدیه گران قیمت خواهند داشت.

جان گاتمن

پروانه صفایی مقدم

متخصص روانشناسی بالینی، عضو تیم مشاوره آنلاین ویکی روان، عضو سازمان نظام روانشناسی، عضو سازمان علوم شناختی و سخنران برتر سمینارها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا