دسته بندی موضوعات جنسی

صمیمیت جنسی چیست؟ (12 راه افزایش صمیمیت زناشویی)

صمیمیت جنسی یا صمیمیت زناشویی عادتی است که زن و مرد را به هم نزدیک تر کرده و در کل باعث ایجاد نزدیکی قلب های آنها می شود. همانطور که قبلا در مقاله معنی صمیمیت چیست گفتیم، اگر این مورد در زندگی وجود نداشته باشد در نهایت منجر به جدایی و طلاق قطعی می شود. به همین خاطر در جلسات مشاوره سکسولوژی آنلاین در ویکی روان، تاکید زیادی بر آشنایی با معنی نزدیکی و صمیمیت جنس زن و مرد می شود. در ادامه این نوشتار از سایت روانشناسی ویکی روان، به بررسی دقیق صمیمیت جنسی می شود.

صمیمیت جنسی چیست؟

با بخش مطالب روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

وقتی دو نفر احساس صمیمیت و ارتباط و همچنین میل و کشش جنسی داشته باشند، مشارکت آنها در اعمال جنسی را می توان به عنوان رابطه جنسی صمیمی تعریف کرد. رابطه جنسی صمیمی به دلایل مختلفی لذت بخش است.

رابطه جنسی گاه به گاه یک عمل بدون رشته است که شامل انتظارات آینده یا تعهد عاشقانه و عاطفی نیست

اگرچه رابطه جنسی گاه به گاه نیز خوب هست، به نظر می رسد صمیمیت همراه با رابطه جنسی سودمند است. در کل یادتان باشد که صمیمیت جنسی یک نوع صمیمیت عاطفی بین افراد است.

به عنوان مثال، تحقیقات اخیر، هم برای مردان و هم برای زنان در روابط عاشقانه و طولانی مدت نشان داد که سطوح بالاتر صمیمیت با میل جنسی بیشتر مرتبط است. میل جنسی بیشتر، به نوبه خود، احتمال وقوع فعالیت جنسی را افزایش می دهد.

به نظر می رسد روابطی که صمیمیت عاطفی همراه با میل جنسی و فعالیت جنسی ترکیب می شوند، از استرس های روزانه و اضطراب جنسی محافظت شده و رفاه زوج ها را افزایش می دهد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

فواید صمیمیت در رابطه جنسی برای سلامتی

داشتن یک زندگی جنسی رضایت بخش به نشاط و شادی زوج ها می افزاید. مزیت های رابطه جنسی صمیمی را نمی توان نادیده گرفت.

در ادامه برخی از فواید صمیمیت جنسی که افراد هم در ذهن و هم در بدن به آن می‌ رسند ذکر شده است:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • بهبود سلامت روان
  • افزایش عزت نفس
  • ترشح سروتونین در هنگام ارگاسم و ارضای جنسی با افسردگی مبارزه کرده و خلق و خو را بهتر می کند
  • افزایش اندورفین که احساس لذت و شادی را فعال می کند
  • افزایش احساس آرامش
  • بهبود خواب به دلیل ترشح پرولاکتین و هورمون اکسی توسین
  • سلامت قلب و عروق بهتر
  • مرگ و میر کمتر و افزایش طول عمر

راه های افزایش صمیمیت جنسی چیست؟

همانطور که بارها در ویکی روان گفتیم، یکی از موضوعات همیشگی در جلسات مشاوره جنسی آنلاین به بهبود صمیمیت جنسی زن و شوهر مربوط می شود. در ادامه لیستی از روش های بهبود صمیمیت جنسی زن و مرد پرداخته می شود.

1- راه های غیر فیزیکی برای افزایش صمیمیت جنسی

دستیابی به تجربیات عالی در واقع خارج از اتاق خواب شروع می شود، با اختصاص زمان برای یکدیگر شروع می شود. همچنین مهم است که درک کنیم که لذت جنسی چیز خوبی است.

هنگامی که ارتباط عمیق و عاطفی با شریک زندگی خود را ایجاد و تقویت می کنید، در مورد مسائل جنسی احساس راحتی و اعتماد خواهید داشت

در زیر نکاتی در مورد چگونگی تقویت صمیمیت جنسی به روش های غیرجنسی ذکر شده است.

2- برای با هم بودن وقت بگذارید

تلفن های همراه را خاموش کنید و از شر عوامل حواس پرتی خلاص شوید. زمانی را برای صمیمیت در نظر بگیرید. اولویت‌ها را در نظر بگیرید.

باید به عنوان زن یا مرد بدانید منظور از فانتزی جنسی چیست و چطور باید از آن استفاده کنید تا در نهایت صمیمیت در سکس شما بیشتر شود.

3- به خود اجازه دهید از رابطه جنسی لذت ببرید

به خود یادآوری کنید خوب است که لذت جنسی بخواهید. برای صمیمیت ارزش قائل باشید و به خاطر داشته باشید که داشتن رابطه جنسی ارتباط شما را قوی تر می کند.

نشان دادن عشق از طریق اعمال عاشقانه در واقع احتمال با هم ماندن زوج ها را افزایش می دهد.

4- ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید

گوش شنوای همسرتان باشید. مردان و زنان ممکن است رابطه جنسی را متفاوت ببینند. این کار راه رسیدن به اوج لذت جنسی را هموار تر می کند.

زنان قبل از شروع رابطه جنسی نیاز به صمیمیت دارند، در حالی که مردان قبل از اینکه بتوانند صمیمی شوند، ابتدا به رابطه جنسی نیاز دارند. اگر صحبت نکنید ممکن است سوء تفاهم ایجاد شود

در مورد خواسته ها و ترجیحات شریک زندگی خود بیاموزید. سپس متقابلا در یک بحث آزاد نیازها و خواسته های خود را به اشتراک بگذارید. باید با انواع فانتزی های جنسی آشنا باشید تا در صورت درخواست همسرتان، بدانید چکار باید انجام دهید.

5- پایه صمیمیت عاطفی را تقویت کنید

مشاوره جنسی آنلاین و تصویری در ویکی روان

به اشتراک گذاشتن احساسات و آسیب پذیر بودن گاهی اوقات شاید چالش برانگیز باشد، به خصوص در رابطه با روابط جنسی!

با این حال، اگر اعتماد در یک رابطه ایجاد شده باشد، مایل به ریسک هستید. ممکن است بیشتر در معرض بازیگوشی یا فانتزی‌ ها باشید

تمایل به امتحان چیزهای جدید می تواند هیجان و رضایت را افزایش دهد، نتیجه آن ارتباط نزدیکتر و کشف لذت بیشتر خواهد بود. این کار حتی باعث افزایش صمیمیت در خانواده و بین دیگر اعضا هم می شود.

6- قدرشناس باشید

از حرکات محبت آمیز شریک زندگی خود تشکر کنید. اگر او بچه ها را به تمرین ورزشی برده یا یک شام ویژه پخته از او سپاسگذاری کنید. این یکی از تکنیک های همسرداری موفق است که در ویکی روان تاکید زیادی بر آن داریم.

افراد زمانی که احساس جذابیت، ارزشمندی و قدردانی می کنند، بیشتر تمایل به فعالیت های جنسی دارند

تعارفاتی که می توانید به همسرتان بگویید، نباید نادیده گرفته شوند. اگر او در آن لباس مشکی کوچک عالی به نظر می رسد، این را بگویید. به خصوص از شریک زندگی خود در مورد احساس بعد از لذت جنسی که در شما ایجاد کرده، تعریف کنید.

7- راه های فیزیکی برای افزایش صمیمیت جنسی

احتمالا می توانید به تعدادی از راه های فیزیکی برای تقویت رابطه خود فکر کنید. فعالیت های هیجان انگیز از بوسیدن تا رابطه جنسی دهانی را شامل می شود.

در زیر کارهای فیزیکی دیگری که می توانید و باید انجام دهید تا صمیمیت جنسی بهتری داشته باشید ذکر شده است.

8- عشوه گر باشید

راه های مختلفی برای غافلگیری شریک زندگی خود پیدا کنید. می توانید پیام ارسال کنید یا در میز شام پیشنهاد دهید. یا به شما پیشنهاد می کنیم که برای اولین بار با هم حمام کنید که باعث ایجاد انتظارات جنسی می شود.

باید برای صحبت درباره رابطه جنسی با همسرتان وقت بزارید و برنامه داشته باشید.

9- پیش نوازی کنید

این روزها که در دنیای پر استرس خود زندگی می کنیم، زوج ها گاهی طوری رفتار می کنند که گویی زمان کافی برای پیش نوازی وجود ندارد.

اما روانشناسان توصیه می کنند که از این فعالیت صرف نظر نکنید. برای برانگیختگی زمان بگذارید. مثلا می توانید از انواع ماساژهای جنسی استفاد کنید تا همسرتان به خوبی تحریک شود

پیش نوازی یک گام مهم در گرم کردن رابطه جنسی صمیمی است. صرف بوسیدن با ملایمت یا ماساژ دادن شریک زندگی خود می تواند حال و هوایش را عوض کند.

همانطور که قبلا در مقاله آموزش رابطه جنسی در ویکی روان گفتیم، منظور از صمیمیت جنسی تنها انجام عمل دخول نیست، بلکه باید معاشقه کردن را هم یاد بگیرید.

10- برای داشتن صمیمیت جنسی باید به چشم های شریک زندگی خود خیره شوید

تماس چشمی طولانی مدت در حین پیش نوازی راه دیگری برای درگیر شدن فیزیکی است. نگاه دقیق به فردی که دوستش دارید می تواند آمادگی شما را برای صمیمیت بیشتر نشان دهد.

11- لمس بسیار مهم است

محبت جسمی را می توان از طریق حرکات متعدد بیان کرد. روی کاناپه در آغوشش بگیرید، شانه های او را ماساژ دهید یا دستانش را بگیرید. اشکال احساسی صمیمیت نیز مهم هستند، مانند گفتن اینکه چقدر این دسر خوش مزه را دوست دارید و یا اینکه پارتنرتان بدن شما را با روغن ماساژ دهد.

دوست عزیز، یادتان باشد ایجاد صمیمیت جنس نیاز به ابتکار و خلاقیت شما هم دارد، پس خودتان بر اساس علایق همسر دست به کار شوید.

12- ارگاسم را فراموش نکنید

در یک مطالعه در مورد لمس صمیمی شریک و نزدیکی بین فردی، دانشمندان صمیمیت را پس از ارگاسم اندازه گرفتند. مدیتیشن ارگاسمیک یک تمرین غیرکلامی مشترک بوده که شامل لمس ناحیه تناسلی است.

حدود نیمی از کسانی که در این مطالعه ثبت نام کردند، پارتنرهای عاشق و نیمی دیگر غیرعاشقانه بودند.

محققان دریافتند که لمس کردن شریک جنسی باعث افزایش احساس صمیمیت در لحظه می شود. این هم برای کسانی که در یک رابطه عاشقانه و هم در یک رابطه معمولی هستند صادق بود.

با این حال، اگرچه در لحظه احساس صمیمیت می‌کردند، اما در درازمدت، به نظر می‌ رسد زنان تجربیات جنسی بهتری را از طریق روابط عاشقانه صمیمی پیدا می‌کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

ایجاد صمیمیت جنسی نیاز به تمرین و ممارست زن و مرد است.

هر دوی آنها باید برای رسیدن به رضایت جنسی تلاش کنند. پیشنهاد ما این است که در بخش مشاوره آنلاین موضوعات جنسی در سایت ویکی روان، با مشاور دلخواهتان جلسه مشاوره صوتی و تصویری برگزار کرده و راهکارهای اختصاصی دریافت کنید:

مشاور سکسولوژیست آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا