مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

10 علت پشیمانی مردها از ازدواج کردن

کدام مردها بعد از ازدواج پشیمان می شوند؟

پشیمانی مردها از ازدواج به هیچ وجه اتفاق خوشایندی نیست، اما باید بررسی کرد چرا مردان ناگهان از ازدواج پشیمان می شوند و تغییر عقیده می دهند؟ در جلسات مشاوره آنلاین بعد ازدواج، مشاورین به بررسی همه جانبه علت پشیمانی مردها از ازدواج می پردازند تا در صورت ممکن آنها را به ادامه زندگی یا تغییر دیدگاه سوق دهند. اگر شما هم نمی دانید کدام مردها بعد از ازدواج پشیمان می شوند و دلیل پشیمان شدن آقایان از ازدواج چیست، حتما با این مطلب سایت ویکی روان همراه باشید.

دلایل پشیمانی مردها از ازدواج چیست؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

چه اتفاقی می‌ افتد که مردها یک دفعه از دختری که برای ازدواج انتخاب کرده‌ اند، کناره‌ گیری می‌ کنند و منجر به پشیمانی مردها از ازدواج می شود؟ ناراحتی مردها بعد ازدواج دلایل زیادی دارد که می تواند در رفتار و باورهای آنها تغییر ایجاد کند. به همین خاطر باید بدانیم چرا مردان ناگهان از ازدواج پشیمان می شوند.

دلایل پشیمانی مردها از ازدواج در نامزدی را در ادامه بررسی می کنیم.

1- رابطه جنسی یکی از علت های پشیمانی مردها از ازدواج

اگر پسری تنها به دلیل نیاز جنسی جهت ازدواج اقدام کرده باشد و نیاز جنسی وی در دوران نامزدی پاسخ داده شود ممکن است از ادامه رابطه منصرف شود یا حتی بعد وصلت هم راضی به ادامه زندگی مشترک نباشد! چرا که نیاز وی در روابط جنسی با نامزدش تامین شده و دلیلی برای زیر بار رفتن مسئولیت نمی‌ بیند و این مورد یکی از دلایل پشیمانی مردها از ازدواج می باشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

2- ترس از مسئولیت عمده ترین علت پشیمانی مردها از ازدواج

گاهی وقت‌ ها همه چیز برای نامزد شما ساده و خوشایند و عاشقانه به نظر می‌ رسد، اما وقتی رابطه رسمی‌ می‌ شود، توقعات جدی مطرح می‌ شود و پسر خود را در یک شرایط دشوار از نظر اجتماعی و اقتصادی می‌ بیند.

او احساس می‌ کند توانایی تشکیل زندگی مشترک را ندارد!

احساس تنهایی و ناتوانی بزرگ‌ ترین عاملی است که باعث می‌شود یک مرد، از رابطه عاطفی‌ اش فرار کند و بخواهد همه چیز را به هم بزند. در واقع ابراز نگرانی از مسئولیت های جدید مهم ترین نشانه های پشیمانی مردان از ازدواج است که در سنین پایین بیشتر دیده می شود.

3- ازدواج اجباری علت پشیمانی مردها از ازدواج است.

اگر رابطه‌ تان رسمی ‌و سنتی شروع شده یا از طریق یک معرف با هم آشنا شده‌ اید، احتمال زیادی دارد که پس کشیدن پسر به دلایل پیچیده از جمله نارضایتی اولیه او از این ازدواج نباشد.

اگر پسر تحت فشار خانواده تن به آشنایی و نامزدی با دختری بدهد، ممکن است هر جایی از میانه راه پشیمانی سراغش بیاید و دیگر حاضر به برقراری و ادامه روابط زناشویی مستحکم و پایدار خود در زندگی نباشد

در واقع در انواع ازدواج ها ممکن است ناراحتی و پشیمانی پیش بیاید، اما معمولا تغییر نظر بعد ازدواج در مردها بعد از ازدواج زوری پیش می آید.

4- توقع زیاد دختر از دیگر دلایل پشیمانی مردها از ازدواج در دوران نامزدی است

10 علت پشیمانی مردها از ازدواج کردن

معمولا ما انسان‌ ها همانطور با دیگران رفتار می‌ کنیم که تمایل داریم با خودمان رفتار شود. با این امید که آنچه را می‌ خواهیم از آنها دریافت کنیم.

برخی دختران نیازهای عمیق خود را که برطرف نشده است، بارها و بارها در ذهن می‌ پرورانند به این امید که مرد رویاهاییشان سر برسد و این نیازها و آرزوها را برآورده کند. این حتی فراتر از معیارهای یک دختر برای ازدواج است و گاهی به توقعات بی مورد بدل می شود.

وقتی این اتفاق برای دختر خانم نمی‌ افتد و آرزوها برآورده نمی‌ شود به این دلیل که حتی اگر یک «آقای همه چیز تمام» هم سر راه خانم قرار بگیرد، باز هم کاستی و نقصی در وجودش به عنوان یک انسان دیده می‌ شود،

آن وقت است که دختر خانم زمین و زمان را به هم می‌ ریزد که چرا به دست آوردن عشق واقعی این قدر سخت و دست نیافتنی است و به تدریج آقا پسر که اصلا از ماجرا خبر ندارد به دشمنی تمام عیار تبدیل می‌ شود.

5- برملا شدن واقعیت‌ ها علت پشیمانی مردها از ازدواج است

عامل شماره یک قطع هر نوع ارتباطی نداشتن صداقت است!

در نظر سنجی‌ ها بی‌ اعتمادی به طرف مقابل عامل ۵۰ درصد جدایی‌ ها و پشیمانی مردها از ازدواج بوده است. اما بسیاری از مردم درک نمی‌ کنند که حتی دروغ‌ های کوچک هم به اندازه یک خیانت بزرگ رابطه را به هم می‌ زند

رفتارهای مسموم می تواند باعث پشیمانی مردها از ازدواج گردد. بسیاری از زنان نمی‌ دانند که باید بگذارند نامزدشان خودش در روند آشنایی پیش برود! به عبارتی برای بودن در کنار همسرش برنامه بریزد. چون به این واقعیت آشنا نیستند که مردان به صورت دوره‌ای باید خلوت خصوصی خود را داشته باشند.

بد نیست نگاهی به مقاله انواع خیانت در ویکی ران بیندازید تا بیشتر با دلیل پشیمانی شوهر از ازدواج آشنا شوید.

6- شرایط اقتصادی نامساعد علت پشیمانی مردها از ازدواج است

درست است که زندگی معمولا بالا و پایین دارد، اما گاهی مساعد نبودن شرایط اقتصادی می تواند منجر به پشیمانی مردها از ازدواج شود. این موضوع آنقدر می تواند بزرگ باشد که در جلسات مشاوره ازدواج آنلاین به آن افسردگی بعد از ازدواج هم گفته می شود!

شرایط بد اقتصادی یعنی نارضایتی دو طرف و این می تواند آنها را به فکر فرو ببرد که اوضاع آنطور که فکر می کردیم پیش نمی رود. تاثیر پول بر ازدواج بسیار زیاد است و نباید آن را نادیده گرفت.

قبلا در ویکی روان درباره دلیل ازدواج نکردن پسران توضیحات زیادی دادیم که می توانید از آن استفاده کنید.

7- رو به رو شدن با واقعیت ها

چرا-مشاوره-قبل-ازدواج-بگیرم؟

گاهی ما تصورات نادرستی از زندگی مشترک داریم. در ذهنمان تعریف ازدواج موفق چیزی است در عمل با آن رو به رو نمی شویم. به همین دلیل در پاسخ به سوال کدام مردها بعد از ازدواج پشیمان می شوند باید بگوییم آنهایی که تصورات اشتباهی از زندگی مشترک دارند.

به همین دلیل تاکید بسیاری بر شرکت در جلسات مشاوره قبل ازدواج آنلاین یا حضوری می شود تا به ذهنیت افراد از زندگی مشترک پی برده شود.

8- عدم تفاهم با همسر می تواند دلیل پشیمانی شوهر از ازدواج باشد

ازدواج نیاز به درک متقابل دارد. در اکثر موارد خانم‌ها شاکی هستند که شوهرشان به نیازها، درد دل‌ ها و علایق آنها توجه کافی نشان نمی‌ دهند و بسیاری از مسائلی را که برای آنها مهم است فراموش می‌ کند!

اتفاقا آقایان هم بعضا از این فکرها می کنند و این دیگر دلیل پشیمانی مردها از ازدواج می باشد. اگر فکر می کنید زندگی مشترکتان آنطور که می خواهید پیش نمی رود، حتما موضوع را با مشاور ازدواج آنلاین یا حضوری درمیان بزارید.

9- عدم شناخت از جنس مخالف می تواند موجب پشیمان شدن آقایان از ازدواج شود

باید توجه کنیم نیازهای اساسی آقایان و خانم‌ ها کاملا متفاوت است و آنچه برای زنان نیازی اساسی است برای آقایان در رده‌ های پایین‌ تر اولویت است.

به طور کلی شناخت تفاوت زن و مرد از نظر روانشناسی آن چیزی است که می تواند از نشانه های پشیمانی مردان از ازدواج پیشگیری کرده و رابطه را به سمت شناخت متقابل سوق دهد.

10- شروع بد در زندگی مشترک

یک موضوع به نام مشکلات در سال اول ازدواج وجود دارد که زن و مرد با بیشتری چالش ها رو به رو می شوند. افرادی که انعطاف پذیری کمی دارند و متاسفانه از بلوغ کافی برخوردار نیستند در این زمان با مشکل مواجه می شوند.

در بسیاری موارد ناراحتی مردها بعد ازدواج هم به همین تغییر ناگهانی وضعیت و رو به رو شدن با چالش های جدید در ارتباط است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

به احتمال زیاد حالا می دانید دلیل پشیمان شدن آقایان از ازدواج چیست و چرا بعضی از آنها بیان می کنند زندگی مجردی بسیار بهتر بوده است!

به عنوان یک زن که نگران پشیمانی شوهر از ازدواج هستید یا به عنوان یک مرد که می خواهید مشکل را ریشه یابی یا درمان کنید، بهترین کار مراجعه به مشاور روانشناس ازدواج است تا دیدگاهتان را به صورت اصولی نیست به مشکل حاضر تغییر دهد.

مداخله یک فرد متخصص روانشناس به خوبی می تواند شرایط را به سمت یک زندگی با کیفیت تر سوق دهد، از جلسه مشاوره هراس نداشته باشید و به عنوان راهکاری کاربردی به آن نگاه کنید:

مشاوره زوج درمانی آنلاین

نیایش مسلمیان

نیایش مسلمیان، کارشناس ارشد روانشناسی عمومی،مشاوره خانواده ، ارتباط موثر ، روابط عاطفی عضو تیم تحریره روانشناسان ویکی روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا