آقایان بخوانندروابط

13 راز برای شناخت روان زنان

آموزش تکنیک های رمزگشایی رفتار زنان

روان زنان و شناخت کامل آن تاثیر مستقیم بر روابط زن و مرد می گذارد. رابطه با زنان بسیار پیچیده‌ای است هرچند هر کدام باید برای بهبود روابط عاطفی‌شان، شناخت بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا کنند اما برخی معتقدند که زنان از مردان پیچیده‌ ترند و به همین ترتیب مردان به سختی می‌ توانند راز رابطه با زنان را دریابند. مردان باید به همراه یک مشاوره روابط عاطفی به خصوصیات رفتاری مشترک میان زنان پی ببرند تا بتوانند به شناخت روان زنان برسند. سایت روانشناسی ویکی روان برای زنان نیز جلسات خودشناسی به جهت شناخت و رشد شخصیتی، توصیه دارد.

شناخت روان زنان چگونه ممکن است؟

با بخش وبلاگ مطالب روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

یکی از بهترین راه ‌ها برای شناخت و درک هر شخص، صحبت کردن با اوست. اگر علاقه مند به درک بیشتر در مورد یک زن هستید، از او سؤال کنید. فقط سوالات را با احتیاط مطرح کنید، به خصوص اگر او را به خوبی نمی شناسید. شما می توانید از مشاوران همیشه آنلاین ویکی روان برای تهیه یک لیست از سوالات دوران آشنایی برای شناخت بهتر روان زنان مشورت بگیرید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان

چگونه ذهن و روان زنان را بخوانیم؟

در جلسات ویکی روان اکثر مردان می گویند که تفاوت زن و مرد باعث شده که درک ذهن یک زن دشوار باشد. با این حال، شما با استفاده از رفتار شناسی زنان و روانشناسی زنان می توانید راهی به سمت ذهن زنان و آنچه که در ذهنشان می گذرد، پیدا کنید. در ادامه چند سوال مهم با تحلیل روان زنان، مطرح شده است که به این سوال شما برای رمز گشایی رفتار آن ها پاسخ می دهد.

1- در بررسی روان زنان این سوال مطرح است که چرا زن ها مردد هستند؟

برای مردان، زنان بی تصمیم و مردد به نظر می رسند. اما، آنها بلاتکلیف نیستند، آنها فقط یک سیستم ارزشی متفاوت دارند. برای یک مرد، تصمیم گیری و انجام کار به او امکان می دهد تا اطمینان بیشتری را تجربه کند. برای زنان مستقل و موفق ، اطمینان از اینکه همه با او موافقند و این تصمیم را دوست دارند، به او اجازه می دهد تا اطمینان بیشتری را تجربه کند.

افراد مونث در تصمیم گیری ها تردید ندارند، آن ها واقعا اهمیتی نمی دهند که چه تصمیماتی گرفته می شود. اطمینان آن ها بر این اساس نیست که چه تصمیمی گرفته می شود و پیامدهای آن تصمیم چیست. اطمینان آن ها براساس این است که مردم در مورد آن تصمیم چه فکر می کنند. در بررسی روان زنان این مشهود است که آن ها بیشتر به مراقبت و خوشحال بودن همه اهمیت می دهند تا انجام دادن یک کار!

درخواست از یک زن برای تعیین کننده بودن، مانند درخواست از یک مرد برای گفتگو بدون رسیدن به هیچ نتیجه‌ ای است.

2- چگونه زنان همیشه وقتشان را صرف تلفن می کنند؟

آنچه زنان باید درباره مردان بدانند این است که برای یک مرد، رسیدن به یک نتیجه، خواه از طریق تکمیل یک کار باشد یا تصمیم گیری، به آنها امکان می دهد تا اطمینان بیشتری را تجربه کنند. این بدان معناست که مردان دوست دارند تلفن بزنند، درباره موضوعی بحث کنند، به نتیجه برسند و تمام شود.

اما در شناخت روان زنان برای یک خانم، ارتباط و برقراری ارتباط با مردم به او امکان می دهد تا اطمینان بیشتری را تجربه کند. این یعنی زنان دوست دارند بدون توجه به آنچه در مورد آن صحبت می شود، پای تلفن بنشینند و با هم ارتباط برقرار کرده، حرف بزنند، بخندند و گریه کنند.

در حالی که این کار برای افراد مذکر ناامید کننده، گیج کننده و بیهوده به نظر می رسد (درست به همان شکلی که یک مکالمه مردانه برای زنان گیج کننده و بی معنی به نظر می رسد)، این بهترین راه برای روان زنان است تا اطمینان را تجربه کنند و احساس خوبی داشته باشند.

اگر از یک زن بخواهید سریع و قاطعانه با تلفن صحبت کند، مانند این است که به یک مرد بگویید که باید 2 ساعت با تلفن صحبت کند، بدون توجه به اینکه دلیلی برای صحبت کردن دارد یا خیر و بدون دلیل خاصی.

3- چرا زنان به این همه لباس نیاز دارند؟

برای یک مرد، بخش عمده ای از ارزش لباس ها در توانایی آن ها برای کمک به تکمیل یک کار نهفته است. این می تواند احساس راحتی، ورزش کردن، یا به پایان رساندن یک کار باشد. برای زنان، لباس ها نقش متفاوتی دارند. اگر اطمینان شما براساس ارتباطات افراد باشد و نحوه لباس پوشیدن شما بر ارتباطات افراد تاثیر بگذارد، لباس عامل مهمی در میزان اطمینان شما می شود.

در رمز گشایی روان زنان، داشتن کفش های پاشنه بلند مشکی بسیار مهم است. داشتن آخرین چکمه های قهوه ای از خانه مد معروف ایتالیا به طوری که پاهای شما در آن لباس مشکی جدید عالی به نظر برسد مهم است. در حالی که این موضوع برای یک مرد مضحک به نظر می رسد، زیرا داشتن این کفش ها به شما اجازه نمی دهد که یک کار را به طور موثرتری انجام دهید، تهیه لباس مناسب بسیار مهم است.

با توجه به شناخت روان همسر خود باید بدانید، درخواست از یک زن برای انتخاب لباس هایش بر اساس یک مبنای کاملا کاربردی مانند این است که از یک مرد بخواهیم فقط برای اینکه مطمئن شود دیگران او را تأیید می کنند، تمام عملکردهای عملی لباس خود را قربانی کند.

4- چرا زنان با مردانی می مانند که با آنها درست رفتار نمی کنند؟

به نظر شما چه نوع فردی باعث می شود یک زن در انواع روابط عاشقانه و عاطفی، احساس امنیت و اطمینان بیشتری کند؟

  • مردی قدرتمند، سرسخت و قوی که آنچه را که فکر می کند می گوید، آنچه را که می خواهد انجام می دهد و حاضر است برای آنچه که به آن اعتقاد دارد ایستادگی کند.
  • یک مرد ضعیف، ناامن و نیازمند که شخصیت خود را تغییر می‌دهد تا تأیید مردم را جلب کند، از آنچه که به آن اعتقاد دارد دفاع نمی‌کند، اعتماد به نفس لازم برای انجام آنچه می‌خواهد را ندارد و پشت بهانه‌ها پنهان می‌شود.

پاسخ کاملا واضح است. اما اگر مرد اول با او بد رفتار کند چه می شود؟ اگر با زنان دیگر باشد و او را کنار بگذارد چه؟ البته بدیهی است که در روان زنان، او به اندازه ای که دوست داشتن، مراقبت کردن و پرورش دادن را تجربه می کند، اعتماد به نفس نخواهد داشت اما هنوز هم این اعتماد به نفس بسیار بیشتر از زمانی خواهد بود که او در کنار یک مرد دومی باشد.

برای یک شخصیت مردانه، ماندن در کنار کسی که با شما بد رفتار می کند یک تصمیم احمقانه و بیهوده است. برای یک شخصیت زنانه، در حالی که هنوز در ظاهر احمقانه به نظر می رسد، هنوز چیزهای زیادی از بودن با کسی که با شما بد رفتار می کند به دست می آید.

5- در بررسی روان زنان چرا آن ها باید مدام مطمئن شوند که همه چیز خوب است؟

شخصیت مردانه که قادر به انجام وظایف و حرکت به سمت اهداف خود است، شواهد ثابتی برای خود دارد که نشان می دهد همه چیز خوب است. اگر شغلی داشته باشد، بتواند درآمد کسب کند، غذا و سرپناه داشته باشد و به آذوقه بیشتری دسترسی داشته باشد، و بتواند اقداماتی را که باید برای حرکت به سمت هدف مورد نظر خود انجام دهد ، آنگاه احساس اطمینان می کند.

از آنجا که اطمینان زنان بر پایه منبعی استوار است که دائما در حال تغییر و دگرگونی است (ارتباطات مردم)، آن ها نیاز به اطمینان بخشی مداوم دارند.

ممکن است وقتی او را در آغوش می گیرید و به او می گویید که همه چیز درست خواهد شد، احساس اطمینان کنند اما بعد از اینکه آدم تصادفی در خیابان او را ترسناک تعبیر کند، این اطمینان از بین رفته است. سپس ممکن است دست های خود را دور او حلقه کنید و او دوباره احساس اطمینان کند تا زمانی که زنی را می بیند که به لباس او نگاه می کند و می‌گوید «این چه لباسی است که پوشیدی!» دوباره اطمینانش از بین می رود.

آنها باید مدام اطمینان داشته باشند زیرا اطمینان آنها پایه محکمی ندارد و بنابراین برای تجربه اطمینان به بازخورد دائمی نیاز دارند. اما علاوه بر این، عامل دیگری نیز وجود دارد که خارج از کنترل اوست و به این معنی است که روان زنان باید دائما در اطمینان باشد.

وقتی یک مرد دوران بلوغ را پشت سر می‌گذارد، نوسانات هورمونی که به صورت ماهانه تجربه می کند بسیار تدریجی و بسیار ناچیز است. این موضوع در مورد زنان صدق نمی کند.

از لحظه ای که زمان مشکلات قاعدگی زنان است تا لحظه ای که یائسگی را پشت سر می گذارد، سطح هورمون او به طور چشمگیری و کاملا مستقل از آنچه در زندگی او می گذرد، اتفاقاتی که در اطراف او می افتد و احساسی که در حال حاضر دارد، نوسان می کند.

در روان زنان، او می‌تواند یک روز احساس خوبی داشته باشد و روز دیگرش کاملا خراب شود، بدون اینکه چیزی در محیط بیرونی یا روان درونی‌اش تغییر کند، فقط به این دلیل که چرخه قاعدگی‌ اش بیشتر شده است. آیا می توانید تصور کنید که چه حسی دارد؟ هر روز بدون هیچ کنترلی بر احساس خود بیدار شوید؟ اگر این واقعیت روزمره شما بود، آیا می خواهید دائما اطمینان داشته باشید؟ می دانم که اینگونه خواهد بود.

6- چرا زنان دائما مردان را آزمایش می کنند؟

برای یک مرد، آزمایش مداوم بی معنی است. این فقط یک عمل را تکرار می کند. به شما کمک نمی کند که به جلو بروید، فقط شما را در همان مکان نگه می دارد.

برای یک زن، آزمایش مداوم ضروری است. زنان زنانه تست می‌کنند، زیرا حس قطعیت آنها مبتنی بر ارتباط است. به طور خاص، آنها شما را آزمایش می کنند زیرا احساس اطمینان آنها در زمانی که با شما هستند مبتنی بر ارتباطات شما است. در واقع معنا و مفهوم عشق برای خانم ها به این شکل مشخص می شود.

اگر قوی و با اعتماد به نفس به نظر می رسید و به او می گویید که همه چیز درست خواهد شد، او اطمینان را تجربه می کند. اما تنها تجربه اطمینان در موقعیت‌های آرام و سرد کافی نیست. اگر او می‌خواهد اطمینان واقعی را تجربه کند، باید ببیند که تحت فشار چگونه خود را اداره می‌کنید.

اگر تحت فشار همان مرد، قوی، هدایت شده و با تعریف اعتماد به نفس باقی بمانید، او اطمینان بیشتری را تجربه می کند. هرچه بتوانید در برابر چالش‌های سخت‌تر مقاومت کنید و همچنان قوی و با اعتماد به نفس بمانید، او اطمینان بیشتری را تجربه خواهد کرد.

آزمایش یک روش زنانه برای فهمیدن این نکته هست که چگونه خود را تحت فشار کنترل می کنید. با این روش در می‌یابد شما چگونه با چالش ها برخورد می کنید. دلیل اینکه زنان دائما آزمایش می‌کنند این است که این فقط شکل دیگری از اطمینان است. آنها در حال آزمایش هستند زیرا ارتباطات دائما در حال تغییر است و بنابراین برای تجربه اطمینان، به بازخورد دائمی در اطمینان روان زنان نیاز است.

7- چرا زنان پسران بد را ترجیح می دهند؟

یک پسربچه معمولی، شخصیت مردانه دارد که نه تنها به طور طبیعی به دنبال قطعیت در عمل است، بلکه در واقع اقدامی را انجام می دهد که برای تجربه قطعیت باید انجام دهد. او مردی است که در سفر است، به مکان‌هایی می‌رود، کارهای هیجان‌انگیزی انجام می‌دهد و زندگی‌اش یک ماجراجویی است. او نشسته و منتظر نیست که همه چیز به او تحویل داده شود، او در یک مأموریت موفق از تکنیک های جذب زنان است.

او با توانایی خود در اقدام و ایجاد تفاوت، یقین را تجربه می کند و آن را به روان زنان منتقل می کند. او منتظر یک پاسخ خوب و تأییدیه مودبانه نیست تا احساس خوبی نسبت به خودش داشته باشد. او بیرون است، زندگی می‌کند و اطمینانی را که به آن نیاز دارد را از طریق اقدام تجربه می‌کند. از آنجایی که او آن را تجربه می‌کند، می‌تواند بدون زحمت آن را به روان زنان منتقل کند تا آنها نیز آن را تجربه کنند. این مورد حتی در تعریف زنان سر به راه نیز جذاب است.

8- چرا زنان مردان خوب را دوست ندارند؟

اگر بدانید رفتار مرد ایرانی چطور است و در جایگاه های مختلف چه ویژگی هایی از آنها بروز می کند بهتر می توانید مردان غیرجذاب و نامناسب در دیدگاه زنانه خود را از دیگران تشخیص دهید.

یک پسر معمولی خوب یک پسر ذاتا مردانه است که برنامه‌ریزی زیست‌شناختی به او حکم می‌کند که ساده‌ترین و آسان‌ترین راه برای تجربه اطمینان از طریق عمل است، با این حال او توانایی لازم برای انجام عمل را ندارد. از آنجایی که او اقدامی انجام نمی دهد، اما همچنان میل به اطمینان دارد، راه دیگری را می رود و سعی می کند از طریق ارتباط، اطمینان را تجربه کند.

او منتظر لبخندهای مودبانه، اعتبار اجتماعی، تایید هم قطارانش و پذیرش اطرافیانش برای تجربه قطعیت است. این بدان معنی است که وقتی با زنان صحبت می کند، قادر به برقراری اطمینان نیست. شما نمی توانید چیزی را بدهید که ندارید و نه تنها آن را خود تجربه نمی کند، بلکه سعی می کند آن را از طریق روان زنان تجربه کند. که این قطعا از ویژگی های یک مرد عاشق در روان زنان نیست.

او نیازمند تعریف می‌شود، او نیاز به تایید دارد تا احساس خوبی نسبت به خود داشته باشد. به همین دلیل است که شخصیت زنانه به سمت او جذب نمی شوند و او چیزی برای ارائه ندارد. تنها کاری که او  انجام می دهد تلاش برای گرفتن چیزی از دیگری است.

مشاوره آنلاین و تصویری روانپزشکی در ویکی روان

9- در بررسی روان زنان: چرا آنها اینقدر حساس هستند؟

شخصیت مردانه اطمینان خود را بر توانایی خود در اقدام و ایجاد تفاوت بنا می کنند. بنابراین، اگر نتوانند کاری را که می‌خواهند انجام دهند یا آینده خود را آنطور که می‌خواهند هدایت کنند، احساس نا امیدی و افسردگی می‌کنند. زنان به عدم توانایی برای اقدام مشابه پاسخ نمی دهند، زیرا اطمینان خود را بر آن استوار نمی کنند.

اطمینان آن ها براساس ارتباط است به این معنی که ناامیدی و نشانه های افسردگی آن ها براساس ارتباطی است که دریافت می کنند. به همین دلیل است که آن ها به ارتباطات بسیار حساس هستند؛ زیرا اساس احساس آن ها را شکل می دهد. اگر به زنی بگویید که او در این شلوار زشت به نظر می رسد، همانند جلوگیری از توانایی یک مرد برای ساخت سرپناهی است که باید گرم و خشک بماند. به همین دلیل است که روان زنان بسیار حساس است.

10- چرا زنان دو به دو به حمام می روند؟

برای یک مرد، رفتن به حمام با همسرش نه تنها عجیب و غریب است، بلکه نتیجه معکوس نیز دارد. برای خانم ها و در روان زنان، کاملا منطقی است. داشتن کسی که شما را دوست دارد، از شما حمایت می کند و می خواهد با شما وقت بگذراند، به شما نشان می دهد که شما ارزشمند هستید و همه چیز در تعریف عشق خوب خواهد بود و تداخلی ایجاد نمی کند.

شما برعکس یک مرد هستید، با داشتن کسی با شما اطمینان بیشتری را تجربه می کنید. درخواست از یک زن برای رفتن به حمام بدون بردن یکی از دوستان دخترش مانند این است که از مردی بخواهید با ۵ نفر از هم اتاقی هایش به حمام برود در حالی که تنها یک توالت وجود دارد.

11- چرا روان زنان به نظرات دوستان دختر خود وابسته است؟

مردان حس اطمینان خود را بر توانایی خود در اقدام و انجام کارها بنا می کنند. بنابراین، تصمیم گیری درست، صرف نظر از اینکه چه کسی موافق است، مهم ترین چیز است. زنان فمینیست حس اطمینان خود را بر چگونگی ارتباط مردم با آن ها بنا می کنند. بنابراین، اطمینان از اینکه همه با تصمیمی که گرفته اند موافق هستند در روان زنان مهم ترین چیز برای جلوگیری از تصمیم گیری اشتباه است.

به همین دلیل است که زنان تا حد زیادی به نظرات دوستان دختر خود وابسته هستند زیرا نظرات آن ها در مورد دوستان دخترشان بسیار مهم تر از خود تصمیم گیری است. درخواست از یک خانم با شناخت روان زنان برای عدم وابستگی به نظرات دوستان دخترش مانند این است که از یک مرد بخواهید بدون توجه به پیامدهای منطقی تصمیمات، کاری را انجام دهد که ۱۰ نفر از هم نوعانش فکر می کنند درست هست.

12- در شناخت روان زنان بدانید که چرا آن ها به مردان نزدیک نمی شوند؟

اطمینان زنانه مبتنی بر ارتباط است. این به این معنی است که رد کردن (یعنی ارتباط شما مبنی بر اینکه او شایسته نیست) به معنای واقعی کلمه پایه و اساس اطمینان او را از بین می برد. این کار باعث می شود که فرش از زیر او بیرون کشیده شود و به پایین سقوط کند. برای یک زن، طرد شدن در تعریف رابطه عاطفی به این معنی است که یک مرد استفاده از بازوهای خود را از دست می دهد.

اگر احتمال بیشتری وجود داشت که در صورت نزدیک شدن به یک زن بازوهای خود را از دست بدهید، آیا نزدیک می شوید؟ به همین دلیل است که زنان به مرد ها نزدیک نمی شوند.

13- چرا زنان در یک گفت وگو به یک موضوع نمی پردازند؟

برای یک مرد، صحبت کردن درباره یک موضوع و رسیدن به نتیجه به او امکان می دهد تا اطمینان را تجربه کند. او می داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است و چه اتفاقی باید بیفتد. برای روان زنان، رسیدن به نتیجه مهم نیست. او با دانستن جزئیات خاص عملکرد موتور ماشین شما اطمینان بیشتری را تجربه نمی کند.

از باور نادرست مردها درباره زنان بیهودگی این امر ست در صورتی که او با داشتن یک مکالمه طولانی، زیبا و احساسی، اطمینان بیشتری را تجربه می کند. با احساس ارتباط با افرادی که با آن ها صحبت می کند، اطمینان بیشتری را تجربه می کند. روان زنان به موضوع نمی‌پردازد، زیرا برای تجربه اطمینان نیازی به ادامه موضوع ندارند. درخواست از یک زن برای ادامه دادن موضوع مانند این است که از یک مرد بخواهید ۱۰ مکالمه مختلف را شروع کند و هیچ کدام از آن ها را به نتیجه نرساند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

نظر ویکی روان برای شناخت روان زنان

توجه داشته باشید؛ فقط برای تکرار نکته ای که در ابتدا برای روان زنان ذکر کردیم، افراد بسیار کمی هستند که یا کاملا مردانه هستند یا کاملا زنانه، و حتی اگر باشند، ویکی کسی را نمی شناسد که همیشه مردانه و زنانه بماند. افراد با توجه به انواع عناصر مختلف در زندگی خود در نوسان هستند.

ممکن است لحظه ای بسیار مردانه باشید و تنها از طریق عمل به اطمینان دست یابید. سپس، پس از انجام این کار، ممکن است وارد یک لحظه زنانه شوید و نیاز داشته باشید که از طریق ارتباط اطمینان پیدا کنید.

شما هم ممکن است همینطور بوده یا کاملا متفاوت باشید. چه کسی می داند. این مقاله قرار نیست راهنمای قطعی در مورد اینکه چگونه باید زندگی کنید باشد. هدف آن فقط روشن کردن تفاوت بین افراد مذکر و مؤنث و دلیل تفاوت روان زنان است. در انتها با جلسات مشاوره عشقی پاسخ بهتری برای رفتار های زنان می یابید مشاوران ما به شما بانوان همراه و گرامی برای شناخت روان زنان پیشنهاد می کنند حتما پرسشنامه شناخت شخصیت آنلاین پروفسور حسین باهر را در سایت ویکی روان انجام دهید.

مشاوره روانشناس تلفنی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا