مطالب روانشناسی درباره استرس در ویکی روان

چگونه استرس نداشته باشیم؟ (10 راهکار)

چطوری استرس نداشته باشیم؟ راه زندگی آرام و بدون استرس و نگرانی

چگونه استرس نداشته باشیم و در آرامش به زندگی خود ادامه دهیم؟ زندگی بدون استرس و نگرانی آرزوی همه ما است، اما همیشه در تامین آن موفق نیستیم! اتفاقا در جلسات مشاوره استرس و اضطراب هم تاکید زیادی بر ساخت روندی می شود که در نهایت بدون استرس زندگی کردن را به ما آموزش خواهد داد. در ادامه این نوشتار از سایت مشاوره آنلاین ویکی روان، به بررسی این سوال می پردازیم که چگونه می توانیم استرس نداشته باشیم و در آرامش زندگی کنیم؟

چگونه استرس نداشته باشیم؟ (راه زندگی بدون استرس چیست؟)

با مقاله های روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 65,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

چرا بدون استرس زندگی کردن اهمیت دارد؟

سوالات زیادی در بخش مشاوره روانشناسی استرس در ویکی روان دریافت می کنیم که:

  • میخوام استرس نداشته باشم، چکار کنم؟
  • آقای دکتر چطوری استرس نداشته باشیم؟
  • چگونه استرس نداشته باشیم و حالمان خوب باشد؟

به نظر شما آرامش داشتن و بدون استرس زندگی کردن در دنیای امروز ما ممکن است؟؟؟

وجود هر یک از نشانه های استرس و تشویش در ما باعث می شود از بهترین نسخه خود دور شوید. به همین خاطر اینکه چطوری استرس نداشته باشیم یکی از بزرگ ترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای خود انجام دهید.

دقیقا مانند راه های درمان و کاهش استرس که در ویکی روان توضیحاتی در مورد آنها دادیم، در ادامه به روش های استرس نداشتن می پردازیم.

1- یک روال یا روتین را دنبال کنید

همیشه به پیروی از یک رژیم غذایی صحیح توجه کنید. برای اطلاع از اینکه چگونه استرس نداشته باشیم باید یک روتین یک روش ساختاریافته و سازمان یافته از زندگی را فراهم می کند و حتما به آن عمل کنید.

وقتی برنامه روزانه ما به خوبی ساختار یافته باشد، می توانیم از روزمان به نحو بهتری استفاده کنیم

همچنین متوجه خواهید شد که می توانید تمام کارهای خود را به موقع انجام دهید و همچنان می توانید در برخی از فعالیت ها، سرگرمی ها و ورزش ها بپردازید و شما به طور خودکار احساس استرس نخواهید داشت!

اینکه بدون استرس زندگی کنید و در آرامش باشید ارتباط مستقیمی با روتینی دارد که هر روز اجرا خواهید کرد. پس برای اینکه استرس نداشته باشیم باید با برنامه و لایف استایل (سبک زندگی) صحیحی قدم برداریم.

2- میخوام استرس نداشته باشم : صبح زودتر بیدار شوید

صبح زود بیدار شوید. به قول معروف “زود به رختخواب رفتن و زود بیدار شدن، انسان را سالم و ثروتمند و عاقل می کند”. بنابراین، یک روتین روزانه را دنبال کنید و زمان خواب شبانه و زمان بیدار شدن را تعیین کنید. زود بیدار شدن نه تنها برای بدن شما مفید بوده، بلکه برای بهبود سلامت روان نیز مفید است.

بارها در ویکی روان گفتیم که برای پیشگیری از استرس های ناخواسته باشد برنامه خواب دقیقی داشته و به آن پایبند باشید.

3- برای استرس نداشتن حتما یک لیست برای خود تهیه کنید

بدون استرس زندگی کردن
بدون استرس زندگی کردن

برای اینکه بدانید چگونه استرس نداشته باشیم باید فهرستی از چیزهایی که شما را خوشحال و خوش بین می کند تهیه کنید! این تکنیک به کاهش استرس شما به شیوه ای مثبت کمک می کند.

همیشه برای یک زندگی بدون استرس و نگرانی، فهرستی از کارهایی که باید انجام دهید یا می توانید در یک روز انجام دهید تهیه کنید

بهترین پیشنهاد این است که فهرستی از کارها تهیه کنید که در آن تمام فعالیت ها، تکالیف یا هر کار دیگری را که باید انجام دهید فهرست کنید. در واقع نداشتن استرس ارتباط مستقیم با منظم بودن دارد. پس اگر می پرسید چگونه می توانیم استرس نداشته باشیم باید به انسان منظم تری تبدیل شوید.

4- چالش های خود را بپذیرید و با آن روبرو شوید

اگر در موقعیت بدی قرار گرفتید یا برخی از تصمیمات شما را به دردسر انداخته است، بپذیرید و راه حلی برای آن بیابید. وقتی چالش های خود را می پذیرید، تأثیر مثبتی بر ذهن و آگاهی شما می گذارد و قدم محکمی در جهت بدون استرس زندگی کردن بر می دارید.

زندگی یکسان بدون هیچ تغییر باعث بروز انواع استرس ها در ما می شود، پس باید حرکت کنید و برای نداشتن استرس قدم واقعی بردارید.

5- برای بدون استرس و اضطراب زندگی کردن مراقب خودت باشید

هرگز مراقبت از خود را فراموش نکنید. وقتی در یک موقعیت استرس زا قرار می گیریم، در نهایت بدون اینکه فکری درباره خودمان کنیم، دچار تنش و نگرانی می شویم.

ما خودمان را نادیده می گیریم یا با خوردن وعده های غذایی ناسالم یا با استراحت ناکافی بدن و ذهنمان. این ناآگاهی می تواند بیشتر به ما آسیب برساند و قدرت ما را برای مقابله با استرس ضعیف کند. برای داشتن زندگی بدون استرس بد نیست نگاهی به مقاله چه غذاهایی استرس زا هستند در ویکی روان بیندازید.

6- چگونه استرس نداشته باشیم : در ذهنتان آرام باشید

ذهن و بدن خود را آرام کنید. هنگام احساس استرس، چرت بزنید یا نفس عمیق بکشید، پرت کردن حواس برای نداشتن استرس بسیار مهم است.

درگیر بودن مداوم در کار می تواند استرس زا باشد. بنابراین، به یاد داشته باشید که استراحت کنید و با «خودتان» ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب آرامش خود را حفظ کرده و احساس بهتری خواهید داشت

همانطور که در مقاله معنی استرس چیست گفتیم، استرس به دلایل بی نظمی و استراحت ناکافی ایجاد می شود. استرس نداشتن تکنیک هایی دارد که یکی از آنها آرام بودن و ایجاد باورهای صحیح در مورد شرایط خاص است.

7- برای زندگی بدون استرس مدیتیشن کنید

مدیتیشن کردن یک روش عالی برای پاکسازی ذهن شما از تمام افکار منفی و استرس زا است، پس مثبت فکر کنید. هر زمان که احساس سنگینی کرده، یا حتی زمانی که از انجام کار احساس خستگی می‌کنید، یا احساس می‌کنید از چیزی یا کسی عصبانی هستید، نفس عمیقی بکشید تا آرام شوید.

در حین بازدم و دم روی تنفس خود تمرکز کنید. روی نحوه عملکرد بدنتان هنگام نفس کشیدن تمرکز کنید، تصور کنید که ذهن شما در حال خالی شدن است و روی تخلیه ذهن خود تمرکز کنید.

8- از محرک های حواس پرتی خودداری کنید

چگونه استرس نداشته باشیم؟ (10 راهکار)

برای اینکه سبک زندگی خود را به طور کامل آرام کنید و زندگی بدون استرس داشته باشید، تمام عوامل حواس پرتی را حذف کنید. این عوامل حواس پرتی عموما انواع وسایلی مانند تلفن همراه، لپ تاپ و تلویزیون هستند.

استفاده بیش از حد از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک باعث بالا رفتن اضطراب می شود. پس برای بدون استرس زندگی کردن باید ایم ارتباطات را مدیریت کنید. یادتان باشد، نیاز نیست برای استرس نداشتن ارتباط خود با دیگران را قطع کنید، بلکه باید با مدیریت پیش بروید. پس استرس نداشته باش و فقط عوامل محرک استرس و اضطراب را حذف کن.

9- با تمرکز داشتن بدون استرس به زندگیت برس

“تمرکز کرده و متمرکز بمان” باید شعار زندگی شما باشد. وقتی روی کار خود متمرکز هستید، می توانید کارهای بیشتری و به شیوه ای کارآمد انجام دهید. تمرکز حواس روی خواسته ها و کارهایی که برای شما مهم هستند باعث می شود بدون استرس و اضطراب زندگی کردن را تجربه کنید.

تمرکز حواس یعنی دوری از چیزهایی که حالتان را بد می کند، پس اگر می پرسید چطوری استرس نداشته باشیم باید با این نکته عمل کنید.

10- چگونه استرس نداشته باشیم : کارها را معطل نکنید

همانطور که بزرگان می گویند فردا هرگز نمی آید، کار خود را برای روز بعد نگذارید. هر چه زودتر کار خود را تکمیل کنید، به تعویق انداختن کارها علت استرس بی دلیل است و فکر اینکه فردا کار را به پایان برسانید هرگز محقق نمی شود.

کارهای مهم را ابتدای روز انجام دهید و بعد برای بقیه کارها وقت بزارید. استرس نداشته باش آروم باش، کارها یکی بعد از دیگری انجام می شوند. دوباره تاکید می کنیم که بدون استرس زندگی کردن نیازمند تبدیل شدن به فردی منظم و با قاعده است.

یادتان باشد تنبلی در کارها شما را به جایی نمی رساند و هر روز وضعیت بدتر خواهد شد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

حالا می دانید بدون استرس زندگی کردن چه روش هایی دارد. پس سعی کنید در موارد بالا استاد شوید تا به معنای واقعی بدانید چگونه استرس نداشته باشیم و آرام باشیم؟

اگر به هر دلیل درگیر هر نوع استرس مزمن هستید، حتما برای رفع همیشگی این مشکل، موضوع را با مشاور روانشناس درمیان بزارید تا درمان صورت گیرد. شما می توانید از سراسر دنیا در سایت ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه صوتی و تصویری برگزار نمائید:

مشاوره آنلاین درمان استرس

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا