دسته بندی موضوعات جنسی

اختلال جنسی چیست؟ (انواع پارافیلیا)

انحرافات و اختلالات جنسی که به آن پارافیلیا هم گفته می شود، در تمام طول تاریخ و در تمام نژادها وجود داشته است اما انواع آن متفاوت است و فرد به فرد خصوصیات خاصی دارند. انواع پارافیلیا زیاد هستند و مشاورین جنسی راهکارهای اختصاصی برای درمان پارافیلیا ارائه می دهند. در بخش مشاوره سکسولوژی سایت ویکی روان درباره انواع اختلال جنسی و مشکلات جنسی رایج سوالات زیادی می شود که در ادامه این مطلب به بررسی مهم ترین آنها می پردازیم.

منظور از اختلال جنسی چیست؟ 

انواع خشم

با مقالات روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

دانستن اینکه تعریف اختلال جنسی چیست اولین قدم بمنظور درمان و ریشه کن کردن آنها از راه علمی است. آشنایی با تعریف انحرافات جنسی یا پارافیلیا کمک می کند سبک زندگی سالم تری داشته باشیم و بتوانیم در آینده زندگی مشترک بهتری را تجربه نمائیم.

اختلالات و انحراف جنسی رفتارها، تمایلات، یا تخیلات تحریک کننده جنسی شدید و عود کننده ای هستند که آزار دهنده و ناتوان کننده اند و استفاده از اشیاء بی جان، کودکان و بزرگسالان را بدون رضایت آن ها شامل می شوند و یا با ایجاد آسیب موجب رنج یا تحقیر فرد یا شریک جنسی او می گردند.

به زبان دیگر، انواع پارافیلیا رفتارها یا تکانه های غیرطبیعی جنسی هستند که با تخیلات و انگیزه های شدید جنسی مشخص می شوند و مرتب برمی گردند. انگیزه ها و رفتارها ممکن است شامل اشیاء، فعالیت ها یا موقعیت های غیرمعمول باشد که معمولا توسط دیگران تحریک آمیز جنسی تلقی نمی شود.

برای کسی که این کار را از نظر جنسی انجام می‌دهد، با وجود این که ممکن است منبع پریشانی قابل‌ توجهی باشد، ضروری است. پارافیلیا ممکن است منجر به مشکلات شخصی، اجتماعی و شغلی شده و فرد مبتلا به پارافیلیا ممکن است “منحرف” نامیده شود. رفتارهای مرتبط نیز ممکن است پیامدهای جدی اجتماعی و قانونی در بر داشته باشد.

انحراف جنسی شامل برانگیختگی جنسی نسبت به اشیا، موقعیت ها، یا اهداف غیر معمول (مثل کودکان، اجساد، حیوانات) است

با این حال، برخی فعالیت های جنسی که برای فردی دیگر یا یک درمانگر جنسی غیرعادی به نظر می رسد، به سادگی یک اختلال انحراف جنسی را به وجود نمی آورند، چون غیر عادی هستند.

افراد ممکن است علایق مربوط به انحراف جنسی داشته باشند اما با معیارهای مربوط به یک اختلال انحراف جنسی مواجه نشوند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
پریا نوربخش پریا نوربخش
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان

ویژگی انحراف جنسی چیست؟

الگوهای برانگیختگی جنسی نامتعارف در انحراف جنسی فقط زمانی که هر دو مورد زیر به کار می روند، اختلالات پاتولوژیک (وابسته به آسیب شناسی) درنظر گرفته می شوند:

  • آن ها شدید و ماندگار هستند
  • باعث ایجاد پریشانی یا آسیب در زمینه های اجتماعی، شغلی، یا دیگر حوزه های مهم عملکرد می شوند، یا این که صدمه زننده هستند یا پتانسیل آسیب به دیگران (مثل کودکان، یا بزرگسالان ناموافق) را دارند. افراد مبتلا به اختلال انحراف جنسی ممکن است دچار اختلال یا عدم ظرفیت برای ایجاد یک رابطه عاطفی متقابل و مهربانانه و صمیمیت جنسی با یک شریک موافق باشند. دیگر جنبه های تعدیل شخصی و عاطفی هم ممکن است دچار اختلال شوند

بررسی انواع اختلالات جنسی (انواع انحرافات جنسی)

خصوصیات مردان غیر جذاب

انواع اختلالات جنسی شامل هر گونه رفتار جنسی است که با معیارهای کم ‌و بیش مورد قبول جامعه مغایرت دارد.

در واقع به کسی دارای انواع اختلال جنسی است که کیفیت و یا هدف کششی جنسی او غیر طبیعی تلقی شود

اعتیاد جنسی یکی از این موارد است، یعنی هدف رابطه تنها نزدیکی زن و مرد است نه چیز دیگر. برداشت ما از اعمال جنسی طبیعی و یا انحرافی بستگی به ارزشی‌ های موجود در اجتماع خودمان دارد

فرد منحرف معمولاً فردی است که در برقراری رابطهٔ جنسی طبیعی یا رضایت‌ بخش با فرد رسیده و بالغ از همنوع خود مشکلاتی داشته باشد.

انواع پارافیلیا 

از آنجا که پارافیلیا یا انحراف جنسی تعاریف و انواع بسیاری دارد، ممکن است تعداد زیادی از انواع پارافیلیا وجود داشته باشد و بسیاری از آنها به هیچ وجه مضر نیستند!

به عنوان مثال، فتیشیسم (Fetishism) شامل برانگیختگی جنسی از یک شیء بی جان یا اعضاء بدن غیر جنسی است. فردی که شیفته شی بی جان است ممکن است بدون ناراحتی و بدون آسیب رساندن به دیگران بتواند به علائق خود بپردازد.

بنابراین، این پارافیلیا به عنوان یک اختلال طبقه بندی نمی شود و هیچ پیامد قانونی در بر نخواهد داشت. به طور مشابه، سادومازوخیسم ( لذت جنسی بوسیله شکنجه خود یا دیگری) با رضایت بین افرادی که از این عمل ناراحت نیستند، نگرانی بالینی یا حقوقی ندارد.

علت بروز انحراف جنسی چیست؟

مشاوره اینترنتی در ویکی روان

این که چه چیزی باعث انحرافات جنسی می شود، روشن نیست.

برخی متخصصان بر این باورند که این اختلال از ضربه روحی در کودکی، مانند سوء استفاده جنسی، نشات می گیرد

برخی دیگر بیان می کنند که اشبا و شرایط در صورتی که بارها و بارها با یک فعالیت جنسی لذت بخش همراه باشند، می توانند از نظر جنسی تحریک کننده باشند.

در بسیاری موارد، فرد مبتلا به انحراف جنسی، در ایجاد روابط شخصی و جنسی با دیگران دچار مشکل است. بسیاری از انحراف های جنسی در دوران بلوغ آغاز می شوند و در بزرگسالی ادامه می یابند.

شدت و وقوع تخیلات مرتبط با انحراف های جنسی در افراد مختلف متفاوت است. اما معمولا با افزایش سن فرد، کاهش می یابد.

چند نوع انحراف جنسی داریم؟ (۱۱ اختلال جنسی شایع)

از مهم ترین موضوعات جلسات مشاوره آنلاین سکسولوژی در ویکی روان به بررسی انواع مشکلات جنسی مربوط می شود که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم.

۱- اختلالات جنسی نمایشگری (آلت نمایی)

عدم علاقه زن به مرد

این اختلالات جنسی که به آن عریان گرایی (عورت نمایی کردن – Exhibitionism – Flashing)

هم گفته می شود عبارت است از اقدام مکرر به نشان دادن اعضای تناسلی به فرد غریبه ‌ای که انتظار چنین عملی را ندارد، به‌ منظور رسیدن به هیجان و تحریک جنسی بدون اینکه سعی زیادی برای فعالیت جنسی با آن فرد ناشناس به عمل آید.

میل به متعجب ساختن و ترساندن طرف مقابل غالبا به صورتی خودآگاه احساس می ‌شود، ولی این افراد معمولاً از نظر جسمانی خطری ندارند. در واقع افراد دارای این مشکل به متعجب کردن، شوکه کردن، یا تحت تاثیر قرار دادن قربانیان خود احساس نیاز می کنند.

اغلب روان شناسان و درمانگرهای جنسی معتقدند که:

افراد نمایشگر از نظر شخصیتی دچار احساس نا ایمنی و عدم اطمینان نسبت به توانایی جنسی و دچار احساس حقارت، فقدان قاطعیت و از نظر اجتماعی منزوی هستند

مانند اکثر رفتارهای جنسی در بزرگ ‌سالی، ریشه این رفتار را نیز می ‌توان در دوران کودکی جستجو کرد.

انحراف جنسی نمایشگری از روابط فرد با والد غیر هم‌ جنسش حاصل می ‌شود که غالباً سلطه‌ جو و بیش‌ از اندازه مراقب حال او بوده است. به علت وجود مادر یا پدری تهدید کننده، فرد مبتلا به نمایشگری تا آن حد مضطرب می‌ شود که احساس اختگی و تسلیم می‌ کند.

این نوع از انواع پارافیلیا یکی از شایع ‌ترین اختلالات جنسی در بالغین است، در بسیاری از مردها دیده می‌ شود و در زن ‌ها نادر است.

این اختلالات جنسی معمولاً با بالا رفتن سن از بین می‌ رود اما همانطور که گفتیم از ابتدایی ترین انواع انحرافات جنسی است که با کمک متخصص روانشناس قابل درمان است.

۲- اختلالات جنسی یادگار خواهی ( فتیشیسم ) از انواع اختلالات جنسی رایج است

انواع اختلالات جنسی بچه بازی

در این انحراف جنسی افرادی که به فتیش مبتلا هستند، به اجسام غیرزنده میل جنسی دارند. در واقع افراد مبتلا به فتیش تمایلات جنسی مرتبط با اجسام غیر زنده دارند.

در پارافیلیا فرد با پوشیدن یا لمس کردن شیء برانگیخته می شود

به عنوان مثال، هدف یک فتیش می تواند یک لباس از جمله لباس زیر، لباس ابریشمی، کفش زنانه یا لباس زیر زنانه باشد.

این مشکل جنسی (Fetishism) عبارت است از استفاده از اشیاء بی ‌جان به ‌عنوان راه برای رسیدن به تحریک جنسی! اشیایی از قبیل:

  • لباس ‌های زیر زنانه
  • کفش
  • و قسمت‌ هایی از بدن انسان
  • اجسام سخت
  • اجسام نرم و منعطف

گاهی شخص مبتلا به علت سرقت وسایل از البسهٔ زنانه مخصوصاً لباس ‌های زیر دستگیر می‌ شود، چون آنها دوست دارند وسایلی را استفاده کنند که متعلق به دیگران است!

فروید این اختلال را به اضطراب اختگی که در اوایل کودکی ریشه می ‌گیرد، نسبت می ‌دهد.

این نوع از انواع اختلالات جنسی در مردها بیشتر دیده می شود تا حدی که حتی بعد از برقراری ارتباط جنس کامل و دخول هم به ارضای جنسی نمی رسند چون می بایست توسط موارد گفته شده در بالا به خوبی تحریک روانی شوند.

۳- بچه ‌بازی (بچه کامگی) هم از انواع مشکلات جنسی است

روابط اجتماعی بچه ها

بچه کامگی یا پدوفیلی (Pedophilia) از بدترین انواع اختلال جنسی است چون به طور مستقیم به فردی دیگر آسیب وارد می کند و می تواند آینده او را تحت تاثیر قرار دهد!

افراد مبتلا به این انحراف جنسی، تصورات، تمایلات، یا رفتارهایی دارند که شامل فعالیت جنسی غیرقانونی با یک یا چند کودک می شود.

در این انحراف جنسی یا پارافیلیا معمولا کودکان ۱۳ ساله یا کوچک تر در این زمینه مورد سوء استفاده قرار می گیرند

ویژگی اصلی این اختلالات جنسی عبارت است از:

ترجیح مکرر و یا انحصاری عمل جنسی با کودکان نابالغ (بچه ‌های زیر ۱۳ سال) به‌ منظور دستیابی به تحریک جنسی، شایع ‌ترین انحراف جنسی در افراد مبتلا به این مشکل است

این افراد هوس ‌ها و خیال‌ پردازی ‌های جنسی شدید و مکرر نسبت به کودکان نابالغ دارند.

۹۵ ٪ با غیر همجنس، ۵% باهم جنس، در اجتماعات عوام گونه، سنتی و عقب ‌مانده، اکثر موارد انحراف کودک ‌آزاری به‌ خصوص از طرف منحرفین مرد، به ‌صورت رابطه جنسی مقعدی و رابطه جنسی دهانی مرسوم است.

خطر تکرار این اختلالات جنسی در این افراد بالاست. این افراد اعتماد به‌ نفس پایین داشته و از روابط جنسی با بزرگ ‌سالان می‌ ترسند.

مشاوره جنسی آنلاین بهترین راه برای درمان این افراد است که توسط روانشناس متخصص باید انجام شود.

انواع بچه بازی

برخی افراد مبتلا به پدوفیلی، که به عنوان پدوفیلی محض شناخته می شوند، از نظر جنسی فقط به کودکان جذب می شوند و به بزرگسالان تمایلی ندارند.

در این انحراف جنسی برخی از آن ها فعالیت جنسی خود را به زنای با محارم خود محدود می کنند. یعنی فقط به فرزندان یا بستگان نزدیک خود کشش جنسی دارند.

پدوفیلی های غارتگر ممکن است از زور استفاده کنند یا قربانیان خود را بخاطر فاش کردن سوء استفاده خود تهدید کنند

ارائه دهندگان خدمات سلامتی به طور قانونی موظف به گزارش چنین سوء استفاده ای از کودکان هستند. فعالیت پدوفیلی، تجاوز جنسی و یک جرم جنایی است که قابل مجازات با زندانی شدن است.

۴- اختلالات جنسی خود آزار خواهی جنسی (مازوخیسم)

اختلال دوقطبی

قبلا در ویکی روان مفصل در مورد اختلال مازوخیسم (آزار طلبی جنسی – Sexual Masochism) و دلایل بروز آن صحبت کردیم اما باز هم باید به آن اشاره کرد.

این اختلالات جنسی عبارت است از:

کسب لذت جنسی از طریق تحمل آزار جسمی یا روانی یا از طریق تحقیر شدن (مازوخیسم اخلاقی)، در واقع دفاعی در مقابل احساس گناه مربوط به سکس هست و تنبیه متوجه به درون هست که به فرد لذت می دهد

شلاق خوردن مثالی از اختلال جنسی مازوخیسم است!

این انحراف جنسی ممکن است به تحقیر گفتاری محدود شود، یا این که شامل ضرب و شتم، بستن شخص، یا دیگر موارد سوء استفاده شود

این افراد معمولاً به خاطر این امیال، رفتارها و خیال ‌پردازی ‌های مازوخیسمی، اضطراب و یا اختلال در عملکرد را تجربه می ‌کنند. این اختلال در دوران کودکی و بلوغ شکل می‌گیرد و درمانگران جنسی بر این عقیده هستند که:

افرادی که در مراحل رشد خود در خانواده تحقیر شده ‌اند یا نادیده گرفته‌ شده ‌اند این رویه را نیز در ارتباط جنسی ادامه می‌ دهند

در بین انواع اختلالات جنسی، مازوخیسم جنسی در مردان نسبت به زنان شایع‌ تر است.

توضیحات بیشتر در مورد انحراف جنسی مازوخیسم 

افراد مبتلا به این اختلال برای دستیابی به هیجان و اوج جنسی، از عمل تحقیر، ضرب و شتم یا رنج کشیدن استفاده می کنند. این اقدامات ممکن است محدود به تحقیر لفظی باشد یا ممکن است شامل ضرب و شتم، بستن یا بدرفتاری با دیگری شود.

مازوخیست ها می توانند فاتزی های خود را با اعمالی مانند بریدن یا سوراخ کردن پوست خود یا سوزاندن خود عملی کنند یا ممکن است به دنبال پارتنری باشند که از تحمیل درد یا تحقیر دیگران لذت می برد. فعالیت های همراه با پارتنر اغلب همراه اسارت، تجاوز جنسی و تجاوز جنسی شبیه سازی شده است.

تخیلات و فعالیت های سادومازوخیستی در میان بزرگسالان غیر معمول نیست. در بیشتر این موارد، تحقیر و سوء استفاده در خیال انجام می پذیرد. شرکت کنندگان آگاه هستند که این رفتار یک “بازی” است و از درد و آسیب واقعی اجتناب می شود.

در این نوع پارافیلیا یک فعالیت بالقوه خطرناک و گاهی کشنده مازوخیستی، خفگی نسبی اتوئروتیک است. با انجام این فعالیت، فرد از طناب، حلقه یا کیسه های پلاستیکی برای ایجاد حالت خفگی (قطع تنفس) در زمان ارگاسم استفاده می کند

این کار برای افزایش ارگاسم انجام می شود، اما گاهی اوقات مرگ های تصادفی نیز رخ می دهد.

۵- اختلالات جنسی دیگر آزاری جنسی (سادیسم)

ترس از مرگ از دید روانشناسی

قبلا در ویکی روان گفتیم که سادیسم چه بیماری است و چطور درمان می شود. با این حال یکی از فراگیرترین انحرافات جنسی سادیسم می باشد!

این اختلالات جنسی که به آن دیگر آزاری جنسی (Sexual Sadism) هم گفته می شود عبارت است از انگیزش جنسی از طریق ایجاد رنج جسمی و روانی در شخصی دیگر.

شروع آن معمولاً قبل از ۱۸ سالگی و در اکثر مردها دیده می ‌شود، تجاوز به عنف شکل افراطی سادیسم جنسی است.

معمولاً افرادی که مورد خشونت جنسی قرار گرفته ‌اند یا شاهد صحنه ‌هایی از این قبیل بوده‌ اند و حس انتقام‌ جویی و خشم در آن ‌ها منجر به رابطه جنسی خشن می ‌شود

عواملی نظیر پورنو گرافی، تنوع خواهی جنسی و رابطه با افراد مختلف نیز می‌تواند زمینه‌ ساز چنین میلی در افراد شود.

تمایلات ضعیف سادیسم در تمام مردان شایع است

شرایط محیطی و نبود آموزش‌ های صحیح باعث گسترش روز افزون افراد مبتلا به این عارضه شده است.

ویژگی های افراد مبتلا به سادیسم جنسی چیست؟

در این انحراف جنسی افراد مبتلا به این اختلال،  تخیلات پایداری دارند که در آن هیجان جنسی، ناشی از تحمیل رنج روانی یا فیزیکی (شامل تحقیر یا وحشت) در یک شریک جنسی است.

این اختلال با اقدامات خفیف پرخاشگری در فعالیت جنسی عادی – برای مثال، رابطه جنسی خشن، متفاوت است.

در برخی موارد، سادیست های جنسی قادر به یافتن پارتنرهای مشتاق برای شرکت در فعالیت های سادیسمی هستند.

درنهایت، سادیسم جنسی شامل فعالیت های غیرقانونی همچون تجاوز جنسی، شکنجه، و حتی قتل است، که در آن مرگ قربانی هیجان جنسی تولید می کند.

لازم به ذکر است که درحالی که ممکن است تجاوز، بیانگر سادیسم جنسی باشد، تحمیل درد برای اکثر متجاوزان انگیزه نیست.

در این انحراف جنسی درد قربانی عموما باعث افزایش هیجان جنسی متجاوز نمی شود

در عوض، تجاوز جنسی شامل ترکیبی از روابط جنسی و به دست آوردن قدرت از فرد قربانی است. این افراد نیازمند درمان شدید روانی هستند و ممکن است به خاطر این فعالیت ها زندانی شوند.

حتما در ویکی روان بخوانید: منظور از ارتباط جنسی چیست؟

لازم به ذکر است در حالی که تجاوز جنسی می تواند بیانگر سادیسم جنسی باشد، تحمل رنج، انگیزه اکثر متجاوزان نیست و درد قربانی به طور کلی هیجان جنسی متجاوز را افزایش نمی دهد.

در عوض، تجاوز شامل ترکیبی از رابطه جنسی و به دست آوردن قدرت بر قربانی است. این افراد نیاز به درمان روانپزشکی فشرده دارند و ممکن است به خاطر این فعالیت ها زندانی شوند.

۶- مبدل پوشی یا همان Transvestitism (نوعی انحراف جنسی شایع)

سندروم چیست

این مدل از انواع اختلال های جنسی که به آن Cross-dressing هم گفته می شود در بین افراد خاصی شایع است.

این نوع از انواع اختلالات جنسی به ‌صورت پوشیدن لباسی زنانه توسط مرد مشاهده می ‌شود و نباید با ترانس سکسوالیسم که شخصی مایل به تغییر جنسیت است، اشتباه شود.

فرد مبدل پوش برخلاف فرد ترانس سکسوال جنسیت خود را قبول دارد از مبدل پوشی تحریک جنسی به وی دست می ‌درد.

این اختلالات جنسی بیشتر در جنس مذکر دیده می‌ شود

برانگیختگی جنسی در این مورد شامل پارتنری واقعی نمی شود اما دارای این تصور است که فرد پارتنر جنسی زن هم است. برخی مردان فقط یک تکه از لباس های زنانه، مثل لباس زیر به تن می کنند، اما برخی دیگر کاملا لباس زنانه می پوشند و همچون یک زن مو و صورت خود را آرایش می کنند.

علت این اختلالات جنسی به‌ درستی مشخص نیست، برخی از متخصصین روانشناسی معتقدند مادرانی که از روی سهل‌ انگاری البسه دخترانه بر تن پسرانشان می‌ کنند، ممکن است چنین آسیب‌ پذیری خاصی را در آن ‌ها ایجاد کنند.

در این پارافیلیا، برانگیختگی جنسی معمولا شامل یک شریک واقعی نمی‌شود بلکه شامل فانتزی است که خود فرد نیز یک پارتنر زن نیز هست. برخی از مردان فقط یک تکه از لباس‌ های زنانه می‌ پوشند، مانند لباس زیر، در حالی که رفتار برخی دیگر کاملا زنانه است، از جمله آرایش مو و آرایش.

اگر در کودک خود تمایلات شدید به پوشیدن لباس جنس مخالف را مشاهده می کنید حتما موضوع را با روانشناس کودک در میان بزارید.

۷- نظر بازی (چشم ‌چرانی – Voyeurism – Peeping Tom)

انواع اختلالات جنسی

این اختلالات جنسی عبارت است از نگاه کردن‌ های مکرر به افرادی معمولاً غریبه که در حال لخت شدن و یا مشغول عمل جنسی هستند و ظن نمی ‌برند که کسی آن‌ ها را دید بزند.

عمل نگاه کردن دزدانه به‌ منظور دستیابی به تهییج جنسی است و نه به‌ منظور داشتن فعالیت جنسی با شخص در معرض دید

اوج لذت جنسی (ارگاسم) به‌ وسیله عمل استمناء است که یا ضمن فعالیت چشم‌ چرانی دزدانه و یا بعداً واکنش به خاطرهٔ منظرهای که شاهد آن بوده انجام می ‌گیرد.

این اختلالات جنسی ممکن است ریشه در تجربیات فرد در دوران کودکی داشته باشد و روانکاوی می‌ تواند در شناخت این ریشه‌ ها به فرد کمک کند.

همانطور که قبلا در سایت ویکی روان گفتیم، این پارافیلیا (انحرافات جنسی) شامل برانگیختگی جنسی از طریق مشاهده فردی که از همه جا بی‌خبر است و یا لخت بوده و یا درگیر فعالیت‌ های جنسی است.

این رفتار ممکن است با خودارضایی توسط فرد فضول خاتمه یابد. این فرد به دنبال تماس جنسی با شخصی که او را مشاهده می کند، نیست. نامهای دیگر این رفتار هیزی یا چشم چرانی است.

در ویکی روان بخوانید: بهترین راه کنار گذاشتن خودارضایی چیست؟

۸- مالش (مالشگری) از بدترین انواع اختلالات جنسی است

تعریف روابط زناشویی

در بین انواع اختلال جنسی این سبک از انواع پارافیلیا (مالش دوستی یا دستمالی کردن) برای بسیاری یادآور خاطرات تلخ و زننده است. به آن Frotteurism هم گفته می شود

این نوع اختلال جنسی عبارت است از مالش آلت تناسلی به بدن زن برای کسب انگیزش و ارگاسم در محل‌ های شلوغ. این روش شنیع از انواع آزار جنسی به ‌وسیله مردهای منفعل، منزوی و ناتوان از اظهار وجود که تنها منبع ارضاء جنسی آنان از طریق مالیدن است انجام می ‌شود.

حتما بخوانید

این افراد می توانند برای درمان این مشکل روانی که تنها به بعد جنسی مربوط نمی شود از مشاور روانشناس آنلاین یا حضوری کمک بگیرند تا مشکل آنها ریشه ای درمان گردد.

۹- اختلالات جنسی حیوان‌ دوستی، بدترین انحراف جنسی است

اختلال جنسی چیست؟ (انواع پارافیلیا)

شاید درک این مورد از انواع مشکلات جنسی برایتان سخت باشد اما واقعیت دارد! این انحراف جنسی در همه جای دنیا شایع است، حتی جوامع پیشرفته و مترقی!

خصیصهٔ اصلی این اختلالات جنسی عبارت است از ترجیح مکرر یا انحصاری حیوانات برای دستیابی به تحریک جنسی

این اختلال در مناطق روستایی شایع‌ تر است و به علت عدم دسترسی به یک رابطه جنسی طبیعی و وجود قوانین و اعتقادات خشک که رابطه جنسی قبل از ازدواج را ممنوع می ‌کند اتفاق می ‌افتد.

گاهی اوقات حتی ممکن است حیوانات فقط برای استفاده جنسی توسط فرد تربیت‌ شده باشند.

۱۰- خودارضایی خشن

خودارضایی را نمی تواند در دسته انواع اختلالات جنسی قرار داد، بسیاری آن را طبیعی می دانند و عده ای دیگر آن را نوعی انحراف جنسی آسیب رسا دسته می کنند.

قبلا هم در ویکی روان درباره تعریف خودارضایی صحبت کردیم، اما عده ای آن را به صورت خشن و آسیب رسا انجام می دهند که در بلند مدت موجب وارد شدن آسیب های زیادی به آنها خواهد شد.

مانند خودارضایی با وارد کردن آلت مردانی در اجسام تنگ و خطر آفرین یا وارد کردن اجسام خطرناک در واژن خانم ها، تمام این موارد از انحرافات و اختلالات جنسی شایع هستند که باید سریع تر درمان و با رابطه جنسی کامل جایگزین شوند.

اگر به استمنا مبتلا هستید می توانید با شرکت در گروه ترک خودارضایی در ویکی روان، قدمی بزرگ در جهت درمان آن بردارید.

۱۱- خیال پردازی ها و فعالیت های سادومازوخیسم (آزار دوستی)

این انحراف جنسی در بین افراد بالغی که مایل به انجام آن هستند، غیرمعمول نیست، با این حال، در بسیاری از این موارد، تحقیر و سوء استفاده در تصور فرد انجام می شود.

شرکت کنندگان در این فعالیت جنسی آگاه هستند که این رفتارها “بازی” است و از درد و جراحت واقعی اجتناب می شود.

دیگر انواع مشکلات جنسی کدامند؟

دیگر انواع اختلالات جنسی شامل:

  • هرزه ‌گویی تلفنی
  • مرده گرایی
  • ادرار خواهی
  • مدفوع خواهی
  • تنقیه خواهی
  • آمیزش خواهی در انظار
  • خواب آمیزش خواهی و
  • داغ خواهی

است.

انحرافات جنسی چقدر مشترک هستند؟

نشانه های خیانت زن ها

اکثر انحراف های جنسی نادر هستند و در مردان حدود ۲۰ برابر بیشتر از زنان رایج اند. با این حال، دلیل این اختلاف در میزان شیوع انحرافات جنسی به وضوح مشخص نشده است.

در حالی که برخی از انحراف جنسی با رفتار پرخاشگرانه مرتبط هستند، دیگر اختلالات تهاجمی و صدمه زننده نیستند

برخی انحراف های جنسی – مانند میل جنسی به کودکان، عریان گرایی (عورت نمایی)، چشم چرانی، سادیسم، و مالش دوستی – جرایم جنایی هستند. یعنی پلیس و قوه قضا با مشاهده این نوع انحراف های جنسی می تواند فرد خاطی را جریمه و مجازات کند.

اما داشتن تخیلات یا رفتار پارافیلیک همیشه به این معنی نیست که فرد دچار بیماری روانی است. تخیلات و رفتارها می توانند در اشکال خفیف وجود داشته باشند که به هیچ وجه ناکارآمد نیستند، مانع توسعه روابط سالم نمی شوند، به فرد یا دیگران آسیب نمی رسانند و جرایم جنایی را در پی ندارند.

آنها ممکن است در حین خودارضایی یا مقاربت با شریک جنسی به تخیلات محدود شوند.

راه درمان انحراف جنسی چیست؟

درمان بیماری مقاربتی

اغلب موارد انحراف جنسی با مشاوره روانشناسی و روان درمانی، با کمک به فرد در اصلاح رفتارش، معالجه می شوند.

داروها می توانند در کاهش فشار مرتبط با انحراف جنسی و کاهش تعداد تصورات و رفتارهای جنسی انحرافی کمک کننده باشند که توسط دکتر روانپزشک انجام می گیرد

در برخی موارد، برای افرادی که وقوع رفتارهای جنسی خطرناک و غیر طبیعی را به طور مکرر تجربه می کنند، هورمون  درمانی تجویز می شود و عملکرد بسیاری از این داروها از طریق کاهش میل جنسی فرد است.

در هر صورت اگر از هر کدام این انحرافات رنج می برید یا اطرافیان شما به آنها مبتلا هستند، باید با متخصص مربوطه در تماس باشید و شرایط را بدون هیچ کم و کاستی برای او شرح دهید.

مشاوره روانشناسی جنسی آنلاین در ویکی روان

درمان انحراف جنسی چقدر موفقیت آمیز است؟

درمان بیماری های مقاربتی

به منظور بالاترین اثر بخشی، درمان مربوط به انحراف جنسی باید براساس دوره های طولانی ارائه شود.

عدم تمایل به پیروی از درمان می تواند مانع موفقیت در آن شود، مانند هر روش درمانی دیگر در روانشناسی و روانپزشکی

لازم است که افراد مبتلا به انحراف جنسی پیش از آسیب رساندن به دیگران یا ایجاد مشکلات قانونی برای خود، کمک حرفه ای دریافت کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان به شما دوست عزیز 🙂

مشاوره درمان افسردگی در ویکی وران

امکان بروز هر یک از انواع اختلال های جنسی در افراد وجود دارد، پیشینه فرهنگی، خانوادگی و ویژگی های شخصی همگی در بروز این اختلالات دخیل هستند.

بدون شک وجود هر یک از این اختلالات می توانند زندگی ما را دستخوش تغییرات عمده کنند به همین خاطر برای درمان قطعی آنها باید زودتر اقدام شود تا زندگی به مسیر واقعی و اصلی خود بازگردد.

یکی از بهترین روش های درمان مشکلات روحی و روانی کمک گرفتن از فردی متخصص به نام مشاور روانشناس است.

می توانید در بخش مشاوره روانشناسی تصویری سایت ویکی روان مشاوره مورد نظرتان را پیدا و جلسه مشاوره را شروع نمائید.

به یاد داشته باشید، مشاوره هزینه نیست، سرمایه گذاریست برای زندگی بهتر.

برای مشاهده لیست درمانگرهای جنسی آنلاین در ویکی روان روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره آنلاین جنسی در ویکی روان

فاطمه صبوری پور

سی ساله ليسانس روانشناسی عمومی فوق ليسانس روان شناسی تربيتی دانشجوی دكتری روانشناسی تربیتی

‫4 دیدگاه ها

  1. در مورد مبدل پوشی اطلاعاتی که گذاشتید خیلی کامل و صحیح و با علم روانشناسی روز نیست .

    1
    2
    1. این ها توضیحات اجمالی در مورد ه مدل هستند.
      برای اطلاعات بیشتر میتوانید موضوع مورد نظر را در سایت جستجو کنید.
      موفق باشید.

  2. وقت بخیر بنده بارهاا در ااین سایتها مطلب را عنوان کرده ام اما یکبار هم پاسخی داده نشد فلذا اینجا هم بیمورد ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا