دسته بندی موضوعات جنسی

راه درمان اختلالات جنسی چیست؟ (۱۴ پیشنهاد طلایی)

درمان اختلالات جنسی کمک زیادی می کند تا زندگی جنسی شما نجات پیدا کرده و حتی با همسرتان نزدیک تر شوید و زندگی شادتری را تجربه کنید. یکی از موضوعات همیشگی در جلسات مشاوره آنلاین جنسی در ویکی روان به درمان انواع اختلالات جنسی مربوط می شود به همین خاطر در این مطلب قصد بررسی بهترین راه های درمان اختلال جنسی از دید روانشناسی را داریم.

بهترین راه درمان اختلالات جنسی چیست؟

فرق خودارضایی با رابطه جنسی

با بخش مقالات روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

پیش از اینکه به بررسی راه های درمان اختلالات جنسی بپردازیم باید این نکته را در ذهن داشته باشید که معمولا وضعیت همه افراد متفاوت بوده و مطمئنا همه افراد یک برنامه درمانی منحصر به فرد متناسب با نیازهای خود دارند.

یافته ها در جلسات مشاوره جنسی نشان می دهند، اکثر اختلالات عملکرد جنسی را می‌ توان با بررسی مشکلات اساسی جسمی یا روانی درمان کرد

اختلال عملکردی که مربوط به بروز نشانه های بالینی استرس، ترس یا اضطراب است از طریق جلسات روان درمانی و مشاوره ‌ای و با هدف آموزش مسائل جنسی و ارتباط با شریک زندگی شما قابل درمان است.

این اختلالات اگر درمان نشوند در نهایت منجر به نارضایتی جنسی در شریک زندگی شما می شود و می تواند مشکلات عدیده ای مانند طلاق و جدایی به همراه داشته باشد.

به همین خاطر در ادامه به روش های درمان اختلالات جنسی می پردازیم که مسیر را برای شما کوتاه می کنند تا زودتر به نتیجه برسید.

۱- صحبت کن و گوش کن

ارتباط آزاد با شریک زندگی شما باعث ایجاد تفاوت در رضایت جنسی شما می‌ شود. حتی اگر عادت ندارید در مورد علاقمندی ‌های خود صحبت کنید، یادگیری این کار و ارائه بازخورد به روشی غیر تهدید آمیز، باعث ایجاد صمیمیت بیشتر می ‌شود.

قبلا در ویکی روان درباره دلایل سرد شدن رابطه جنسی صحبت کردیم و گفتیم که تعامل زن و مرد می تواند راهی مناسب برای گرم کردن این رابطه باشد، پس با همسرتان صحبت کنید و حتی به او بگوید چه کارهایی دوست دارید انجام دهد.

۲- درمان رفتار شناختی (CBT)

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

گفتار درمانی مانند CBT توسط درمانگران متخصصی انجام می ‌شود که در درمان مشکلات اختلال عملکرد جنسی مهارت دارند. هدف از شیوه درمانی CBT صحبت درباره هرگونه احساس اضطراب، ترس، احساس گناه یا اعتماد به نفس پایین است که ممکن است در مشکلات عملکرد جنسی نقش داشته باشند.

مشاور روانشناس شما با تمرکز بر تکنیک ‌های سازنده و مبتنی بر عمل و برای بهبود وضعیتتان، روش‌ هایی را برای تبدیل افکار منفی به مثبت به شما می ‌آموزد

CBT همچنین به شما کمک می ‌کند تا هر گونه آسیب جنسی در گذشته را برطرف کنید به همین خاطر از درمان رفتار شناختی به عنوان یکی از بهترین راه های درمان اختلالات جنسی یاد می شود.

۳- روان ‌درمانی و مشاوره روانشناسی برای درمان انواع اختلالات جنسی مناسب است

روان ‌درمانی جنسی یک روش درمانی تخصصی است و برای کمک به افرادی با مشکلات روانشناختی / جنسی طراحی شده است.

این روش درمانی شامل تکنیک ‌های کلیدی رفتاری و شناختی است و به افراد کمک می‌ کند تا درک درستی از مشکلات جنسی خود داشته باشند، نیاز های جنسی خود را بهتر بیان کنند و بیان مشکلات جنسی برایشان آسان تر شود

مشاوره روانشناسی موضوعات جنسی می‌ تواند به صورت فردی یا به عنوان برنامه درمانی زوجین انجام شود و فرصتی برای افراد فراهم می‌کند تا در مورد مسائل خود با یک درمانگر مطمئن و حمایتی و متخصص در حل انواع مشکلات جنسی صحبت کنند.

شروع درمان با یک مشاور آموزش دیده به شما کمک می ‌کند تا آسیب ‌های جنسی گذشته، احساس اضطراب، ترس، گناه را برطرف کنید. همه این عوامل می توانند عملکرد جنسی را تحت تأثیر قرار دهند و از آن به عنوان یکی از بهترین راه های درمان اختلالات جنسی زن و مرد یاد می شود. 

در ویکی روان بخوانید: منظور از اعتیاد جنسی چیست؟

۴- دارو درمانی

مصرف داروی خواب آور

گاهی اوقات، دارو برای برخی بیماری ‌های روانی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند و بر عملکرد جنسی شما تأثیر بگذارد. در صورتی که مردان مبتلا به اختلال نعوظ از داروهایی که باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی می‌ شوند مانند ویاگرا، Cialis، Levitra و Staxyn استفاده کنند، تغییر دارو کمک کننده می ‌باشد.

البته دارو درمانی باید تحت نظر متخصص روانپزشک آنلاین یا حضوری انجام شود و تحت هیچ عنوانی خود سر دارویی را مصرف نکنید.

۵- درمان اختلالات جنسی با سکس‌ تراپی

متخصصین  سکس ‌تراپیست با افرادی در ارتباطند که مشکلات جنسی دارند و توسط پزشک عمومی برطرف نشده ‌اند. تراپیست ‌ها (درمان شناس ها) اغلب مشاوران زناشویی خوبی هستند. برای زوجی که می ‌خواهند از روابط جنسی خود لذت ببرند، ارزش وقت گذاشتن را دارد.

تخصص سکس تراپیست ها که به آنها درمانگر جنسی هم گفته می شود درمان انواع اختلالات جنسی است.

لیست سکس تراپیست ها در ویکی روان

۶- آموزش و ارتباطات

همیشه یادتان باشد که آموزش دیدن بهترین راه درمان کردن مشکلات جنسی است.

آموزش در مورد رابطه جنسی و رفتارهای جنسی ممکن است به شما کمک کند بر اضطراب عملکرد جنسی غلبه کنید

گفتگوی آزاد با همسرتان در مورد نیازها و نگرانی‌ ها به شما کمک می ‌کند بسیاری از موانع رابطه سالم جنسی را پشت سر بگذارید. پیشنهاد می کنیم برای آموزش بیشتر حتما به بخش موضوعات جنسی در سایت ویکی روان سر بزنید.

۷- از مصرف زیاد الکل خودداری کنید

نوشیدن بیش از حد الکل واکنش جنسی را از بین می برد. البته مقدار کم الکل هم برای بدن و روان انسان مضر است. در واقع یکی از راه های درمان اختلالات جنسی این است که مصرف الکل خود را به حداقل برسانید تا نتایج مثبت را به خوبی مشاهده کنید.

یافته های رشته سکسولوژی تاکید زیادی بر قطع مصرف الکل و انواع دود دارد.

۸- سیگار و قلیان نکشید

رابطه-سیگار-و-افسردگی-چیست

قلیان و سیگار کشیدن جریان خون را در بدنتان کند می‌ کند. خون کمتری به اندام های جنسی شما می ‌رسد به این معنی که تحریک جنسی و احتمال رسیدن به ارگاسم کاهش می ‌یابد. به همین خاطر است که پزشکان برای درمان کردن انواع اختلالات جنسی توصیه می کنند استعمال دود را کنار بزارید.

۹- برای درمان انواع اختلالات جنسی باید تحرک بدنی داشته باشید

ورزش های هوازی منظم باعث افزایش استقامت، خوش ‌اندامی و بالا بردن روحیه می‌ شود و به شما کمک می کند تا بیشتر اوقات، با یکدیگر رفتار عاشقانه تری داشته باشید.

در واقع ورزش کردن کمک می کند تا میل جنسی افزایش یابد و تجربه های بهتری داشته باشید.

۱۰- برای اوقات فراغت و استراحت وقت بگذارید

پیشنهاد می کنیم در ویکی روان راه های کاهش استرس را بیاموزید و به خود اجازه دهید در میان استرس ‌های زندگی روزمره خود کمی آرامش داشته باشید.

آرام بودن توانایی شما را در تمرکز بر روی تجربیات جنسی افزایش می‌ دهد و به شما کمک می ‌کند تا از نعوظ و ارگاسم رضایت داشته باشید. می توانید از مدیتیشن و ذهن آرامی برای بالا بردن کیفیت ارتباط جنسی و درمان اختلالات جنسی خود استفاده کنید.

۱۱- ذهن آگاهی داشته باشید

این نوع مراقبه مبتنی بر افزایش آگاهی و پذیرش زندگی در لحظه فعلی است. شما بر آنچه در طول مدیتیشن تجربه می‌ کنید مانند جریان تنفس خود تمرکز می‌ کنید. می ‌توانید افکار و احساسات خود را مشاهده کرده، اما بگذارید آنها بدون قضاوت عبور کنند.

۱۲- طب سوزنی راهی برای درمان اختلال جنسی است

تعریف مشاوره روانشناسی چیست؟

طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن های بسیار نازک در پوست و در نقاط استراتژیک بدن شما می‌ شود. طب سوزنی ممکن است تأثیرات مثبتی در مشکلات کاهش میل جنسی و روانکاری داشته باشد، خصوصا اگر این مشکلات مربوط به استفاده برخی از داروهای ضد افسردگی باشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب مهم ترین عوامل کم شدن میل جنسی را در ویکی روان بخوانید.

۱۳- یوگا انجام دهید

انجام منظم تمرینات یوگا باعث می شود کنترل بهتری ب تمام بخش های روانی و جسمانی خود داشته باشید.

در طول یوگا، شما یک سری حالت‌ ها و تمرینات تنفسی کنترل شده را انجام می ‌دهید تا یک بدن انعطاف ‌پذیر و ذهن آرام داشته باشید. هدف زیر مجموعه ‌های خاصی از یوگا بهبود انرژی جنسی بدن و عملکرد جنسی است.

۱۴- ماساژ و معاشقه راهی برای درمان اختلالات جنسی است

خیلی مواقع فکر می کنیم مبتلا به اختلالات جنسی سنگین هستیم در صورتی که می تون با چند تکنیک ساده آن را رفع کرد.

برای درمان اختلالات جنسی حتما پیش از سکس از تکنیک های ماساژ جنسی استفاده کنید تا خوب تحریک و آماده شوید،این کار به بهبود کیفیت ارتباط جنسی منجر می شود و بسیار کاربردی است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای درمان اختلالات جنسی چیست؟

همانطور که مشاهده کردید روش های زیادی برای درمان کردن مشکلات جنسی وجود دارد که می توانید آنها را انجام دهید.

پیشنهاد می کنیم حتما بمنظور درمان اختلالات جنسی با یک مشاور روانشناس خوب و با تجربه در تماس باشید و از او کمک بگیرید تا دلیل این مشکلات را اصولی پیدا کرده و راهکارهای علمی برای درمان اختلالات جنسی ارائه دهد.

شما دوست گرامی می توانید در بخش مشاوره آنلاین ویکی روان با بهترین درمانگرهای جنسی آنلاین به شکل صوتی و تصویری در تماس باشید و جلسه مشاوره روانشناسی برگزار نمائید. کافیست برای مشاهده لیست مشاورین و رزرو جلسه روی دکمه زیر کلیک کنید:

سکس تراپی آنلاین در ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا