دسته بندی موضوعات جنسی

۱۵ راه کاهش میل جنسی (کم کردن میل جنسی)

کاهش میل جنسی روش های زیادی دارد که بهید با دقت انجام دهید تا آسیبی به شما وارد نشود. افراد زیادی در جلسه های مشاوره روانشناسی جنسی دنبال راهکارهایی برای کم کردن میل جنسی هستند. بیشتر سوالات با این مضمون مطرح می شوند که چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم یا چه چیزی هایی بخوریم تا شهوتمان کم شود؟ به هر حال در این مطلب سایت ویکی روان به بررسی تمام و کمال راه های کاهش میل جنسی از دید علمی می پردازیم.

بهترین راه کاهش میل جنسی چیست؟

با وبلاگ مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

میل جنسی معمولا به عنوان محرک جنسی شناخته می‌ شود، این تمایل عاطفی و ذهنی شما برای برقراری سکس است. میل جنسی منحصر به فرد بوده و در افراد بسیار متفاوت است. آنچه شما به عنوان میل جنسی عادی تجربه می کنید ممکن است از آنچه شخص دیگری تجربه می کند بالاتر یا پایین باشد.

به همین دلیل هیچ وقت تعداد طبیعی رابطه جنسی بین زن و مرد قابل اندازه گیری نیست چون عوامل زیاد بر آن تاثیر می گذارند که فرد به فرد متفاوت می باشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
بهاره بوربور بهاره بوربور
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چه عواملی بر میزان میل جنسی تاثیر می گذارد؟

کم کردن میل جنسی

برخی از عوامل که بر میل جنسی شما تأثیر می گذارند، عبارتند از:

  • سن
  • سطح هورمون ها
  • سطح استرس
  • تغییر در روابط جنسی شما
  • خستگی
  • بیماری
  • داروها
  • اعتقادات و نگرش های شخصی شما نسبت به تعریف رابطه جنسی

چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم؟

برگردیم به سوال اصلی این مطلب ویکی روان، بهترین راه کم کردن میل جنسی چیست و چقدر طول می کشد تا به نتیجه برسیم؟

اگر احساس می کنید میل جنسی شما بسیار بالا است و تأثیر منفی بر زندگی شما دارد، در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید آن را مدیریت کنید.

۱- رژیم غذایی اولین قدم برای کم کردن میل جنسی است

اولین پیشنهاد مربوط به افرادی است که می پرسند چه چیزی هایی بخوریم تا شهوتمان کم شود یا تغذیه چه تاثیری بر میزان میل جنسی دارد؟

برخی تحقیقات درمانگرهای جنسی نشان می دهند شما می توانید برخی تغییرات غذایی را ایجاد کنید که ممکن است بر روی میل جنسی شما گذاشته و باعث کاهش میل جنسی شوند دقیقا همانطور که بعضی عادت های غذایی موجب بالا رفتن میل جنسی افراد می شوند.

اما یادتان باشد بسیاری از تغییرات عملی رژیم غذایی برای کاهش میل جنسی، ممکن است سلامت کلی شما را به خطر بیندازد

ترکیبات آفرودیسیاک (Aphrodisiacs) غذاها یا داروهای تقویت قوای جنسی هستند که میزان میل جنسی شما را افزایش می دهند و anaphrodisiacs ها برعکس ‌آنها عمل می‌ کند و غذاها یا داروهایی هستند که میزان میل جنسی شما را کاهش می دهند.

در طول سال ها انواع داروهای گیاهی به دلیل خواص کاهنده شهوت مورد استفاده قرار گرفته است، اما تحقیقات زیادی در مورد استفاده بیشتر از این گیاهان انجام نشده است.

در کل اگر دنبال کاهش میل جنسی خود هستید باید توجه ویژه به تغذیه داشته باشید، چون غذا به عنوان سوخت بدن شما تاثیر زیادی بر میزان میل جنسیتان خواهد داشت.

۲- استفاده از روان درمانی

اگر مشاور پزشک یا مشاور تغذیه شما تشخیص دهد که میزان بالای میل جنسی شما دلیل جسمی ندارد، ممکن است توصیه کند که برای درمان به مشاور سکسولوژیست آنلاین یا حضوری مراجعه کنید.

صحبت با یک مشاور روانشناس خبره می تواند به شما کمک کند دلایلی که باعث تحریک تجربه شما در میل جنسی می شوند، کشف کرده و در یادگیری تکنیک های مدیریت آن کمک کند

جلسات درمانی می تواند به اشکال مختلفی از جمله انفرادی، خانواده یا گروهی برگزار شود، اما معمولا جلسات تکی برگزار می شوند و تمام دلایل روانی بالا بودن میل جنسی توسط درمانگر جنسی مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند.

۳- برای کم کردن میل جنسی روی روابط خود کار کنید

چگونه شهوتم را کم کنم

اگر در حال حاضر در یک رابطه هستید اما از زندگی جنسی خود راضی نیستید، این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید تا به توافق متقابل برسید که چه رابطه جنسی برای هر دوی شما کاملا راضی کننده خواهد بود.

خیلی مواقع ایجاد تنوع در ارتباط جنسی باعث می شود میزان رضایت جنسی شما افزایش یافته و تمایلات جنسیتان هم کاهش یابد. در واقع در بسیاری موارد، میل جنسی بالا به دلیل وجود نارضایتی جنسی در طرفین است.

اگر در حال حاضر رابطه جنسی ندارید اما دوست دارید این رابطه را داشته باشید، در مورد انتظارات خود با شریک جنسی خود شفاف باشید و در مورد آنچه دوست دارید و دوست ندارید صریح صحبت کنید.

۴- چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم : استفاده از دارو درمانی

در برخی موارد بهترین راه برای کم کردن میل جنسی استفاده از دارو است چون راه های دیگر نتیجه نمی دهند، داروهایی باعث کاهش میل جنسی می‌ شوند که عبارتند از:

  • کورتیکواستروئیدها
  • شیمی درمانی یا پرتو درمانی (که در مواجه با بیماری ها انجام می شود و راه مناسبی برای کاهش میل جنسی نیست)
  • ترشح بیشتر هورمون های سرطان پروستات
  • مواد مخدر مانند مرفین (MorphaBond) و اکسی کدون (OxyContin)
  • ketoconazole، داروی ضد قارچ
  • سایمتیدین (Tagamet)، برای سوزش معده و رفلاکس
  • استروئیدهای آنابولیک برای عضله سازی
  • استفاده از داروهای ضد افسردگی

و ده ها داروی دیگر که بنا به شرایط شما توسط مشاور روانپزشک تجویز خواهند شد.

اگر در حال حاضر دارو مصرف می کنید، با پزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا استفاده از داروهای تجویز شده بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد یا خیر.

تحت هیچ شرایطی برای کاهش میل جنسی خود به صورت سرخود دارویی را مصرف یا قطع نکنید، دارو درمانی می بایست تحت نظر پزشک متخصص انجام شود

۵- مصرف مواد مخدر را متوقف کنید

کوکائین و مت آمفتامین‌ ها دو داروی غیرقانونی هستند که می توانند میل جنسی شما را افزایش دهند و کاهش مصرف آنها می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.

ترک این نوع داروها توسط خود شما ممکن است دشوار باشد، اما گروه پشتیبانی و استفاده از خدمات مشاوره ترک اعتیاد آنلاین می تواند بسیار کمک کننده باشد.

۶- سطح پایین تستوسترون موجب کاهش میل جنسی می شود

سطح پایین هورمون تستوسترون در مردان و زنان می تواند به کاهش میل جنسی کمک کند. می توانید این سطح را با مراجعه به پزشک بررسی کنید و همچنین می توانید یک کلاس تمرین با شدت بالا و تمرینات قدرتی را امتحان کنید.

۷- کمبود ویتامین D

مردم هر روز ویتامین D کافی دریافت می کنند. منابع عالی شامل

  • ماهی
  • تخم مرغ (زرده
  • شیرهای غنی شده
  • و گوشت بدون چربی

است. اگر این غذاها را دوست ندارید، می توانید یک مکمل مصرف کنید. استفاده از این مواد غذایی کمک می کند بهتر میل جنسی خود را مدیریت کنید.

۸- داروهای ضد افسردگی

مصرف داروی خواب آور

بالا از داروهای ضدافسردگی به عنوان راهی برای کم کردن میل جنسی یاد کردیم.

داروهای ضد افسردگی می توانند بر روی انگیزه جنسی شما تأثیر بگذارند. اگر این عوارض را مشاهده کردید، نگرانی خود را به روانپزشک اعلام کنید و ببینید آیا داروی دیگری برای شما بهتر است یا خیر.

اما تحت هیچ شرایطی برای پایین آوردن میل جنسی خود از این داروها استفاده نکنید!

۹- چگونه شهوتم را کم کنم : کمبود در سلنیوم

داشتن سطح تغذیه ای کم سلنیوم نیز می تواند در کاهش میل جنسی شما نقش داشته باشد. سلنیوم می تواند تعداد و تحرک اسپرم را افزایش دهد.

از آنجا که سیر کردن بدن شما چالش برانگیز است، بدنبال منابع غنی تری بگردید و مقدار کمی غذا بخورید.

۱۰- کمبود ویتامین A

سطح پایین ویتامین A می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. مصرف کم ویتامین A منجر به تولید تستوسترون در بدن شود که بر هورمون های جنسی و میل جنسی تأثیر منفی خواهد گذاشت. میوه ها و سبزیجات رنگی بخورید تا مشکل حل شود.

۱۱- نوشیدن الکل باعث کم شدن نیاز جنسی می شود

به هیچ وجه قصد تبلیغ نوشین الکل در جواب افرادی که می پرسند چگونه شهوتم را کم کنم را نداریم. تنها برای اطلاع داشتن از روش های کاهش دهنده میل جنسی بد نیست بدانید، نوشیدن زیاد الکل هم تاثیر بسیاری بر شدت نیاز جنسی دارد.

۱۲- کاهش میل جنسی خانم ها : کنترل بارداری

کنترل بارداری می تواند میل جنسی خانم ها را کاهش دهد، زیرا سطح تستوسترون پایین تر از حد طبیعی است. اگر قرص مصرف می کنید و کاهش میل جنسی و تحریک را تجربه می کنید، با متخصص زنان برندهای قرص یا دوزهایی که تأثیر مشابهی دارند را بررسی کنید.

۱۳- کمبود آب بدن موجب کم شدن میل جنسی می شود

اگر در طول روز به اندازه کافی آب نمی نوشید و بدن شما کم آب است، می تواند بر میل جنسی شما تأثیر منفی بگذارد.

اگر شما هم می پرسید چگونه میل جنسیمان را کاهش دهیم بهتر است میزان ورودی آب به بدنتان را مدیریت کنید اما یادتان باشد آب یکی از عنصرهای طبیعی و مورد نیاز در بدن است که حتما باید در طول روز استفاده شود.

۱۴- کورتیزول کم یعنی میل جنسی کمتر

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

مطمئنا یک محیط شاد بر سطح هورمون کورتیزول و میل جنسی تاثیر دارد.

گرچه داشتن کورتیزول و استرس بیش از حد باعث کاهش میل جنسی در شما می شود. کلاس ورزشی را امتحان کنید، موسیقی گذارید و برقصید یا ذهن خود را تحریک کنید تا انرژی را تقویت کند. همچنین، هر شب به اندازه کافی بخوابید تا بدن متعادل باشد و سطح کورتیزول ثابت باشد.

۱۵- حساب شده ورزش کنید

بدنسازها به دلیل ماهیت ورزش های سنگینی که انجام می دهند میزان تستوسترون بیشتری در بدنشان تولید می شود. اما برای کاهش میل جنسی تان می توانید حساب شده و با برنامه ورزش کنید.

ورزش کردن موجب مصرف انرژی مازاد بدنتان می شود و در نتیجه می تواند شدت میل جنسی را کاهش دهد. اما با ورزش چگونه شهوتم را کم کنم :

  • طناب زدن را هفته ای ۴ بار انجام دهید
  • پیاده روی کنید (این کار برای کم کردن میل جنسی خانم ها بسیار خوب است)
  • تمرینات کاردیو انجام دهید
  • حرکات شنا و دراز نشست برای کم کردن میل جنسی بسیار مناسب هستند
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

همانطور که بارها اشاره کردیم، یکی از مهم ترین دلایل بالا بودن نیاز جنسی به موضوعات روانی مربوط می باشد.

اگر میل جنسی شما بالاست و روش های متفاوتی را برای مدیریت یا کاهش آن امتحان کرده و نتیجه نگرفته اید بهتر است با یک متخصص سکس تراپ اینترنتی یا حضوری در این مورد صحبت نمائید.

این فرد متخصص کمکتان می تواند دلایل را ریشه ای بررسی و برای مدیریت آن اقدام عملی کنید.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در سایت ویکی روان جلسه مشاوره تصویری روانشناسی بدون نیاز به نصب نرم افزار جانبی برگزار نمائید، برای دیدن لیست مشاورین روی دکمه زیر کلیک کنید:

مشاوره آنلاین موضوعات جنسی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫60 دیدگاه ها

  1. سلام من ۳۵ ساله مجرد هستم و از ۱۴ سالگی به خودارضایی و پورن اعتیاد پیدا کردم و به دلیل مشکلات روحی و مالی ازدواج هم نکرده ام هنوز ولی همچنان خودارضایی و پورن رو بهش مبتلا هستم و بعد از انجامش احساس بدی دارم همیشه و خودم رو سرزنش میکنم بعضی مواقع با دیدن یک تصویر جنسی یا حتی غیرجنسی تحریک میشم و به پورن و خودارضایی روی میارم به نظرتون چاره کار چیه؟ این هم بگم که چند سال پیش به نوعی بیماری حاد اعصاب هم دچار شدم و الان بالاجبار داروهای ارامبخش و ضدافسردگی مثل لورازپام و ترانکوپین و غیره مصرف میکنم لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

    8
    7
    1. سلام چرا حس بدی داری ،،،این یه نیاز طبیعیه و نشون میده سالمی،،، حالا شما ک مجردی و مجبوری خودت این نیازو رفع کنی
      ایرادش چیه؟ بهتراز اینه ک بری با هر کس و ناکسی خودتو ارضا کنی،،،پس هیچ حس بد و عذاب وجدانی نداشته باش،،،ولی کنترل شده باشه باتوجه ب بدنت چون سکس زیاد حتی اگه باشریک جنسی باشه بدن رو ضعیف میکنه سعی کن زیاده روی نکنی

      5
      14
        1. بره چرتو پرتای سایت ها رو بخونه ؟
          یکی میگه خودارضایی مفیده و مضر نیست
          یکی میگه اگه خودارضایی کنید میمیرید

          ببینم اصلا خودارضایی نکنه تو میخوای بیای براش زن بگیری؟
          اصلا به تو چه ؟
          شرط میبندم خودت بعد از این کامنت صد ها بار خودارضایی کردی
          بعد برای بقیه از مضررات خودارضایی خبر میدی

          8
          3
        2. اگر به سرچ بود که الان هبچکس سیگار هم نباید میکشید باهوش خان

          3
          1
        3. من ۱۳ ساله هستم.و در سن ۷ سالگی مورد آزار جنسی ولی کار خیلی بدی مثل بردن داخلی نکرده ولی من از آن روز به بعد خود ارضایی میکنم واینکه در موردش داستان میخونم حس خیلی بدی به این کار دارم وبعضی موقع هاهم تحریک می شوم ولی نمیدونم چیکار کنم سعی کردن از دیدن فیلم وعکس های پورن خود داری کنم و توانستم ولی با خواندن داستان هایش تحریک می شوم ولی می خواهم بدون اینکه به روان پزشک یا چیز دیگری مرا جعه کنم خودم را درمان کنم ولی نمیتوانم بنظر شما من باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

      1. متاسفانه مثل اینکه شما هنوز درک نکردین که عذاب وجدان بعد از خودارضایی یک چیز کاملا طبیعیه و این درسته که میل جنسی یک میل کاملا طبیعیه اما ارضا کردن اون در خلال خودارضایی یک عمل غیر طبیعیه ، چارچوب درست و مورد قبول برطرف کردن میل جنسی از طریق رابطه جنسی با همسر هست و تنها یک رابطه جنسی همراه با عشق می تونه نیاز اون فرد رو برطرف کنه و تنها در رابطه جنسی هست که تبادل انرژی صورت می گیره و اما در خودارضایی همچین اتفاقی نمیفته . خودارضایی و پورنوگرافی نمی تونه به اندازه کافی پاسخگو به این غریزه الهی باشه چون که این حالت دقیقا مثل این میمونه که فردی تشنه باشه اما برای رفع تشنگی بره آب نمک بخوره و آب نمک نه تنها نمی تونه تشنگی اون فرد رو برطرف کنه بلکه اون فرد رو تشنه تر هم می کنه و شما خوب شاهد این هستی که افرادی که در ابتدای مسیر اعتیاد به پورنوگرافی و خودارضایی هستند به مرور زمان باید بیشتر خودارضای کنن تا لذت روز اول خودارضایی رو به دست بیارن که به این میگن افزایش دوز مصرف که در هر وابستگی و اعتیادی یک امر طبیعیه و روح الهی اون فرد به خوبی این رو درک می کنه که منحرف شده پس بنابراین فرد عذاب وجدان میگیره و این عذاب وجدان باعث میشه که فرد مرزهای نامرئی اعتیاد جنسی و پارافیلیا رو یکی پس از دگیری طی نکنه بالاخره باید یک عاملی باشه تا اون فرد بیشتر لز این ادامه نده . ازتون خواهش می کنم که حساسیت زدایی نکنید و ارضا به هر شکلی رو ترویج ، درسته که شرایط فراهم نیست تا فرد ازدواج کنه اما اکر یک نفر تشنه هست که نیچباید بره از جوب آب بخوره .

        11
      2. سلام .
        درست میفرمایید اما خودراضایی عوارض خیلی زیادی داره که خطرناکند .
        باید سریع با یک روانشناس یا یک شخص که قبلا خودراضایی میکرده الان ترک کرده صحبت کنه .
        شما میگید کار خوبی میکنی خودراضایی میکنی نمیری با بقیه خودتو ارضا کنی در اصل ارضا کردن فرد با بقیه کار درستیه البته شخص باید قبول کنه وگرنه اگه بخواد ادامه بده مشکلات دائمی براش ایجاد میشه

    2. سلام و عرض ادب عزیز.این داروها ارام بخش هستن و با نورونهای مغذ سروکار دارن .متاسفانه دارویی که برای کم کردن قوای جنسی میدن همشون اعتیاد اورن و برای ترک اعتیاد هم از داروهای ترانکوپین و باکلوفن و قرصهای ارام بخش استفاده میکنن.و تاسف دوم رو میخورم بابت اینکه پزشکهای امروزی به بیمار به چشم مشتری نگاه میکنن نه بیمار..میدونم اوقات بیکاریتون زیاده سعی کنید وقت خالی برای فکر کردن برای خودتون نزارید.

    3. عذر میخوام یادم رفت بگم.ضربه زدن به یه نفر بهتر از اینه که به دو نفر ضربه بزنی.خودتو بشناس.همین که وجدان داری و با زنا و…خودتو اروم نمیکنی باید ارومت کنه.کمکی خواستی من در خدمتم.هیچوقت هم بخاطر کاری که کردی خودتو سرزنش نکن

      2
      4
    4. دوست عزیز ، در این باره باید خالصانه توبه کنی هر وقت وسوسه شدی دست به دامن خدا بشی و از اهل بیت علیهم السلام کمک بگیری .البته چون نفس شما دچار این عادت بد شده کمی باید رو خودت کار کنی ولی شدنی هست و حتما خداوند شما رو نجات خواهد داد .

      4
      3
    5. سلام مهدی جان من هم این مشکل را دارم و هر کاری کردم نتونستم ترک کنم
      بنظرم فقط خدا می تواند اگر دست ما را بگیرد
      کتاب یک نویسنده خارجی را خواندم بخدا ترسیدم گفته بود اگر بخواهی ترک کنی باید تا آخر عمر مراقب باشی
      تا زمانی که بمیری
      من تازه فهمیدم ترک اعتیاد جنسی سختر از ترک مواد مخدره
      چون قسمت مغز خزنده دستور میده برای زنده ماندن این کار را بکن
      و هی باید در این عمل زشت بروز باشی
      یعنی کارای که قبلاً انجام دادی دیگر تأثیری ندارد
      دیگر با کار های قدیمی ارضا نمی شی
      اونایی که میگن این یه عمل طبیعیه
      چند سال بعد می‌فهمن چه کار کردن با خود شون

    6. سلام داداش گلم، من هم یه مرد جوان هستم و قبلا مبتلا به خودارضایی و تماشای فیلم ها و عکس های جنسی بودم و روابط غیرشرعی با جنس مخالف هم داشتم ولی خدارو شکر بیش از ده ساله که خودارضایی نکردم، چند سال متعهل بودم و الان هم چند ساله که جدا شدم و خودارضایی هم خداروشکر نکردم ولی افکار جنسی دارم. دلیل اصلی نجاتم از عمل خودارضایی و روابط نادرست، گرایش به خدا و همین عذاب وجدان و ترس از خدا و این بود که چون می خواستم خدا تو ازدواج کمکم کنه دست از این کارها برداشتم و خدا هم کمکم کرد و با دوست دخترم ازدواج کردم ولی بعدها جدا شدیم (به شما بگم که بنظرم این روشها برای ازدواج مناسب نیست). اگر به محضر بزرگواران جسارت نباشه راه کارهایی که به نظرم میرسه همین گرایش به خدا و مشغول بودن (کار کردن) برای فراهم کردن شرایط ازدواج و قول دادن به خداست. نماز خیلی خوبه و قرآن با معنی خواندن و روزه خیلی خوبه، کلاً خالق بدن ما خودش میدونه چی برامون خوبه و چی بده، به تصاویر تحریک آمیز نباید نگاه کرد و فقط عبادت و کار برای شروع یک ازدواج و زندگی خوب و البته با مطالعه ی قبل از ازدواج برای یافتن یک همسر مناسب و شروع یک زندگی خوب و خوشبخت که انشاءالله آخرت و دنیا رو با هم کسب کنی. اگر پسرها این راه رو بروند زودتر هم می توانند برای ازدواج با دخترهای خوب کشورمون اقدام کنند و هر دو در آرامش و خوشبختی باشند انشاءالله. ارادتمند همه گی شما

  2. من دارم دیوونه میشم ۵ ساله دچار خودارضایی شدم هر کار کردم نتونستم ترک کنم
    دوس دارم خودکشی کنم

    9
    4
    1. داش اول برو باشگاه برای خودت سیکس پک درست کن یادت باشه زمانی که قصد زدن داری همون زمانی که باید ترک کنی به خدا امید داشته باش مطمئن هستم می توانی ترک کنی

      4
      3
    2. سلام عزیز.خودکشی کار انسان نیست.تا اینجای زندگی اومدی پس بقیشم برو دیگه.البته این طرز فکرت نشون از وجدان و روح پاکت میده.اما یه کاری رو که انجام دادی ،دادی،تموم شدو رفت.بهش فکر نکن چیز جدیدی تو گذشته پیدا نمیکنی.روحتو ازاد کن.درسته نوجوونی.از انرژی نوجوونیت درست استفاده کن.این شهوت و… نشون از سالم بودن بدنته.تو خودکشی و مردن هیچ افتخاری نیست.

    3. منم مثل توام ولی نه چند سال امسال شروع کردم خخخ و هر سری پشیمون میشم ولی دوس دارم دوباره انجام بدم ولی به نظرم نیاز ادم با خودارضایی رفع نمیشه حتما باید دو طرفه باشه

  3. داداش من ۵ ماهه ترک کردم تنها راهش ورزش و تفریح سالمه و مشورت با یک شخصی که بهش اعتماد داری و آگاهی مثل مادر یا روان پزشک

    5
    2
    1. سلام من دخترم و بیست سالمه یه چندماهیه که میل جنسیم زیاد شده هروقت بخوام درس بخوونم شدید اذیتم میکنه تمرکزم رو کم کرده همش به سکس فکرمیکنم دیگع خسته شدم بارها تو سایت های مختلف رفتم وخوراکی هایی مثله شیرین بیان عرق کاسنی اب لیمو خوردم ولی اثری انچنانی نداشتن چیکارکنم

      11
      1
      1. سلام منم دانشجوعم و مثل تو درس میخونم سعی کن با ورزش انرژیتو تخلیه کنی .یا با مدیتیشن خیلی خوبه

        7
        1
      2. سلام منم دخترم مثل تو منتها 22 سالمه میل جنسیم خیلی زیاد شده به طوری که دیگه کنترلش از دستم خارج شده دائم به سکس فکر میکنم و خیلی اذیتم چند باری خود ارضایی کردم ولی عین چی پشیمون شدم ولی دوباره دلم میخواد انجام بدم نامزدم دارم اما نمیتونم دائم بهش بگم نیاز دارم هر چی من نیازم بالاست اون خاموش کلا نمیدونم چیکار کنم درسم میخونم تمرکز ندارم

    2. هنوز اسپرمت پر نشده داش
      من بوده ۹ماه ترک کردم ولی دوباره افتادم توش خودارضایی راه خلاصی نداره

      2
      2
      1. یه کار وقتی بطور خودکار و بدونه فکر کردن انجام میشه عادت محسوب میشع
        وقتی عادت انجام میشه یه سری سلول ها تو مغز مرتبط با اون عادت شکل میگیره
        در نهایت میشه یع عادت رو کنار گذاشت ولی نمیشه فراموش کرد

  4. سلام پسرم 16 سالمه
    اهل نماز و ایمان به خدا هم دارم
    سه ساله که دارم خودارضایی میکنم و هر بار خواستم جلوشو بگیرم نهایتا تا یه ماه دووم بیشتر نیاوردم و دوباره هر روز!
    همه این چرت و پرتایی که گفته شد هم مصرف کردم ولی هیچکدوم اثری نداره!
    رشتم ریاضیه و هر وقت خواستم درس بخونم ناخداگاه داستان و فکرای منفی و فیلمای ساختگی با دخترای آشنا و فامیل میاد تو ذهنم
    همش دارم لعنت به خودم میفرستم بعد از خودارضایی
    به خانوادممم نمیتونم بگم…! اصلا چی بگم بگم من جقی هستم؟؟
    خدای من دارم دیوونه میشم هر بار توسل میکنم با امام رضا و توبه میکنم ولی باز توبه میشکنم
    جهننممم قطعیه ولی نمخام زیاد در عذاب باشم
    راهنمایی کنید

    19
    2
    1. خوب برو پیشه یه روانشناس که تخصص داشته باشه درمسایل جنسی تا بهت راهکار بده
      من خودم وسواسه شدیددارم شب وروزندارم وقراره برمپیشه یه دکترکه تخصص داشته باشه امید دارم که بهترمیشم

      3
      1
    2. تبریک میگم تو بعد دردسری افتادی
      من خودم ۸ ساله این کاره ام هیچ وقتم ولت نمی کنه به این ….شر ها هم توجه نکن بخواد بزنی میزنی هیچی جلوتو نمیگیره

    3. سلام و عرض ادب.دارویی نیست که میل جنسی رو کم کنه اگه باشه همشون اعتیاد اورن.ورزش دوش اب سرد.وقت خالی برا خودتون نزارید طوری که اخر شب که شد عرض یک دیقه بخوابید.زمانی که میخواید درس بخونید به هیچ وجه دراز نکشید و به جایی تکیه ندید.اتاق شخصیتونم گرم نگه ندارید.با خوردن یه فنجون قهوه کم کافئین روزتونو شروع کنید و غذاهای چرب نخورید.موفق باشید

      1
      1
      1. سلام منم یه خانم ۳۵ساله هستم که توسن کم بیوه شدم وسالهاست ازدواج نکردم بخاطر تعصبات ومسائل خانوادگی که بعضی خانواده ها درگیرش هستن نمیتونمبایک نفر پنهانی ازدواج کنم که حداقل نیاز جنسیمو برطرف کنم ،خب طبیعیه منم انسانم وشهوت میاد سراغم ودوست دارم سکس کنم خیلی مواقع برام فرصتش پیش اومده که سکس کنم ولی قبول نکردم واقعا دارم دیونه میشم چون رابطه سکس ندارم با خودارضایی مجبورم به نیاز جنسیم برسم که البته مثل سکس واقعی نیست وباخودارضایی بعد از چنددقه دوباره شهوت میاد سراغم یه وقتا میترسم ابروم بره کسی منو ببینه واقعا دست خودم نیست وقتی خیلی شهوتی میشم بایدهمون لحظه خود ارضایی کنم ورزش میکنم غذاهام خوبه نمیدونم واقعاچکارکنم

        1. درضمن اینو بگم که خیلی ادم باایمانیم واهل نماز وروزه هستم وقتی روزه میگیرم یا معدم خالی وسبک باشه بیشتر میل جنسی دارم

          1. با سلام شما یک زن بالغ هستید میتوانید بدون اینکه نیاز به احساس گناهی باشه ازدواج کنید.به شرط اینکه تعصبات احمقانه دیگران واینکه نظردیگران درباره شما چیستدوربریزید .ازدواج کردن هیچ اشکالی نداره وهیچ دین آیینی نمیتونه جلوشو بگیره

  5. سلام بهترین و راحت ترین راه حل این است که بری پیش روانشناس اول از همه اینکه در ترک خود ارضایی نباید هیچ احساس گناهی داشته باشید یعنی زمانی که خودارضایی می کنید به هیچ وجه نباید خودتون رو سرزنش بکنید چون این کار باعث میشه شما ضعیف تر بشید و ترک خود ارضایی برای شما سخت تر بشه حداقل کاری که برای ترک خودارضایی می کنید اینه که لااقل فیلم پورن نبینید چه زمانی که به بیماری خود ارضایی دچارید یعنی قصد و انگیزه ترک کردن اون و حتی در آن زمان ندارید و چه زمانی که می خواهید خودارضایی رو ترک کنید
    بهترین راه حل از همون اول که گفتم پیش روانشناس چون روانشناس شماررو با خود خود ارضایی کردن ترک می دهند پس مراجعه کردن به روانشناس نترسید آنها دکتر هستند و محرم اسرار شما هستند و برای آنها چنین بیماری یک امر عادی تلقی میشه اینطور نیست که با واکنش تندبا شما رفتار کنند البته به غیر از این راه حلی که روانشناسان به کار میبرند دو راه حل دیگه هم وجود داره که در یک کتاب اومده فکر کنم کتاب ویلیام مسترز و جانسون باشه
    در جایی هم میخوندم که یک پزشک عمومی که دو نفر مراجعه کننده که به خود ارضایی دچار بودن رو به پزشکان هومیوپاتی فرستاده بود گفته بود انها توسط پزشکان هومیوپاتی درمان شده بودند
    البته این رو هم بگم من هیچ مسئولیتی در برابر آنچه که در بالا نوشتم قبول نمیکنم من فقط تجربیات خودم رو نوشتم درمان پروسه‌ای داره که شما بایداون رو با دقت انجام بدید و اگه با دقت انجام ندهید ممکن باعث آسیب جسمی و روحی بشید پس بهتره که به یک روانشناس مراجعه کنید و مطمئن باشید حداقل باعث آرامش میشه

    1
    2
    1. من متاهلم بعد از بارداری و زایمان میل جنسیم خیلی زیاد شده ولی همسرم تمایلی ندارن،ماهی یکی دوبار شاید،به همین دلیل خیلی عصبی و مظربو پرخاشگر شدم میتونم با دارو میل جنسیم رو کم کنم یا اصلا از بین ببرم ؟

      1. سلام و درود، پیشنهاد می کنیم به جای ک کردن میل جنسی خودتون، از مشاور برای افزایش میل جنسی همسرتون کمک بگیرید، البته با اطلاع ایشون

        1. منم همین مشکلو دارم از اول ازدواج تا الان که ده سال گذشته مشکلم با همسرم رفع نشده هزاربار مشاور رفتیم تا همسرم تونست باردارم کنه
          اصلا بهم رو نمیده
          اگه من پیشنهاد بدم بدش میاد و با بی تمایلی میاد سمتم خودشم پیشنهاد نمیده میگه هروقت تصمیم میگیرم بیام سمتت کلا سیستم نعوظ ب مشکل میخوره و اینا همش از عوارض خودارضایی دوران تجردشه
          خسته شدم از فشار میل جنسی و تخلیه نشدنش هر مردیم تو خیابون میبینم که خوشتیپه فکرای عجق وجق میاد سراغم
          البته که ما ادما غکرامون نیستیم ولی حالت از خودت بهم نیخوره تو این دوران که همه دنبال ی همسر‌ پایه هستن واسه من کاملا عکسه طلاقمم نمیده گورشو گم کنه از زندگیم بره تکلیفم باخودم روشن بشه

          2
          1
      2. چه جالب من فکر کردم فقط من این مشکل رو دارم. اون راه حل افزایش میل جنسی خانم هم جواب نمیده. تا خودش نخواد که نمیشه. خانم ها هم فکر میکنن مشکل ماست، به اونا چه! واقعا اگه راهی هست بشه سطح نیاز جنسی رو به دو ماه یکبار یا حتی کمتر کاهش داد خیلی عالی میشه، اگه کسی بلده بگید یاد بگیریم

        2
        1
  6. سلام انجمن بيماران جنسی بهترين و مطمئن ترين راه برای رهایی از مشکلات جنسیه

  7. سلام خسته نباشین بنده متاهلم خانمم اصلا حس رابطه جنسی ندارد یااگرم دارد خیلی کمه وتورابطه همش فکر تموم شدنش هست وبافیلم پورن به اورگاسم میرسد خواهش میکنم کمکم کنید اصلا رازیم نمیکند

    1. سلام داداش.ادمها چند نوع هستن گرم و سرد.من واقعا عذر میخوام تو زندگی …دخالت میکنم.زمان رابطه عشق بازی رو فراموش میکنید و مستقیما به اصل ماجرا توجه میکنید بیست دیقه معاشقه نباشه دوطرف سرد میشن.

  8. سلام ۵ سال ازدواج کردم اوایل همسرم خوب بود ولی از یه جایی به بعد میشه گفت کم شده و بهونه خستگی و بچه و…. میاره….. باورکنین حامله بودم اشک می ریختم رابطه می خواستم محلم نمی داد می گفت اره راست می گی ولی یادش میشد بازز…. برام سخته یک خانمم ولی خیلی اوقات خودم پا پیش می زارم…. ۲ سال زایمان کردم و یک سالی میشه همسرم خیلی تو خواب ارضاع میشه…. بهش می گم چرا اینجوری می گه دست من نیست اخه وقتی نیاز داری چرا نمی خوای….همیشه هم ازش پرسیدم چی می خوای چه جوری باورکنین خیلی پایه ام…. چقدر اشک ریختمم از اینکه نیاز داشتم امروز برای اولین بار رفتم پیش اش محلم نداد همیشه زودتر از من می خوابه….. حالا چی بخورم میل ام از بین بره خیلی تو روحیه ام تاثیر می زاره….. و با بچه ام بد اخلاق میشم…..

    6
    1
    1. سلام و درود،
      راهش خوردن داروهای کم کننده میل جنسی نیست. این موضوع باید با مشاور درمیان گذاشته بشه تا دلیل رفتار همسرتان مشخص بشه و زندگی به روال عادی برگرده.
      برای مشاهده لیست مشاورین زوج درمانی در ویکی روان اینجا کلیک کنید

    2. سلام چقدر منی تو

      من تمام مدت دنبال شوهرمم ولی اون مدام فراریه و آرزوی ی رابطه درست درمون رو بدلم گذاشته

      کاش میدونستیم چرا خواب میبینن ولی نمیگن رابطه میخوان

      من واقعا کلافه ام ک اومدم سرچ زدم چ کنم میلم کم شه

      1. خوش به حالشون زنایی مثل شما دارند من که اصلا زنم بهم محل سگ نمیذاره

  9. با سلام
    بنظر من ریشه همه مشکلات جنسی بعد ازدواج به تاریخچه جنسی قبل ازدواج برمیگرده ،
    اگه قبلش سالم باشه ، بعدشم معمولا سالم خواهد بود .
    در وهله دوم داشتن ایمان و رعایت سبک زندگی سالم + ورزش روزانه + کنترل چشم و ذهن کمک کننده خواهد بود .
    و گرنه دنبال درمانهای ماورایی و قلمبه … نباشید .
    با تشکر

  10. بعد از غذا سرکه بخورین درست میشه اصلا یادتون میره لاپاتون چیزی هست

    2
    2
  11. کنترل چشم
    روزه گرفتن
    تحرک کافی و ورزش در طول روز
    شناسایی عوامل تحریک کننده و قرار نگرفتن در معرض انها
    کمتر کردن غذاهای پر کالری و چرب
    بسیار بسیار موثر است رفقا

  12. من دارم روانی می شم کور شدم روزی4 بار در روز خود ارضایی می کنم تا الان شده سه سال دیگه بدنم خالی کرده نمی دونم چیکار کنم هیچی ازم نمونده.

    1
    1
    1. داداش به این چرتو پرتا توجه نکن
      منم مثل تو بودم یواش یواش رسوندمش به ۹روزی یه بار
      بعدش از یه جا خوندم کافور به مقدار خیلی کم آب رو آتیشع منم خوردم اصن یادم رفته چیزی لا پام دارم موقعی میبینمش این لامصبو که میرم دستشویی اصن راحت شدم بدنسازی کار میکنم به تور حرفه ای موقعی که میزدم بدنم خالی میکرد ضعف میکردم شدید هزار بار به خودم فوش میدادم دیگه خلاص شدم

  13. سلام کسی میدونه چجوری شهوت رو از بین ببریم و دیگه هیچ حس و حال شهوت نداشته باشیم

    1. دوست عزیز. تو هیچوقت نمیتونی از بین ببریش مگر اینکه بخشی از مغزت از کار بیوفته. بهترین راهکاری که خودم ازش استفاده کردم، چون حدود سه ساله خود ارضایی میکنم، از وقتی رفتم دبیرستان اینجوری شدم. قبلش حتی یه فیلم یا عکس بد هم نگاه نمی کردم. داشتم میگفتم، مدت خیلی طولانی ای هست که به پورن اعتیاد دارم و البته خودارضایی. بهترین راهکار کم کردن میل جنسی ، دوری از تحریکه . فقط . قوی ترینشون همینه. تنها کاری که باید بکنی ایناس که میگم:1.وی پی ان ها از هرررر نوعی ، همه پاک بشن.2. تلگرام و اینستا پَر. 3. وقتی میری تو خیابون تا اونجایی که میتونی یا مغاره و در و دیوار رو نگاه کن ، یا از دیدن زمین لذت ببر، اصلا سعی کن به هیچ دختری یا خانومی خصوصا خوشگل هاشون نگاه نکنی.
      4.ورزش زیاد کن. خوشتیپ بودن و اعتماد به نفس تو این راه خیلی قراره کمکت کنه.5.سعی کن به هیچ وجه دمر نخوابی ، چون ممکنه تحریک بشی و خودت میدونی کنترلش خیلی سخت ویا غیر ممکنه.
      6.لباس های تنک مخصوصا پایین تنه ممنوع7.وقت خالی و روز رو به ..شر ترین روش ممکن گذروندن بکی دیگه از عوامل انجام این کار هست8.میری حموم تا آخر حموم بزار شورت پات باشه.9.خدا همیشه آخرین امید هر کسی بوده . در حالی که غلطه و باید بدونی که خدا همیشه هواتو داره . هر چند بار هم که گناه کرده باشی. باید بدونی با این کار خیلی نا امید میشه.10.برای اینکه دوباره به پورن اعتیاد پیدا نکنی، ممکنه به نظرت عجیب بیاد ولی قبل اینکه دوباره بری ببینی ، یه کمر برن ، فقط یه بار بزن نه بیشتر. میبینی که اون عتش کم کم از بین میره و فاصله بین خود ارضایی ها کم کم زیاد میشه . مثلا اول دو روز یه بار بعد سخ روز یبار و ….
      10. تقریبا میتونم بگم 85 درصد بار روانی و افسردگی بعد از خودارضایی همتون ، با ترک پورن درست میشه. حتی اگه باز هم بزنید. که البته خیلی کمتر میشه زدنتون.
      وقتی ترک کنید میتونید معنای عشق و نه هوس رو ، کامل درک کنید و یکی رو داشته باشید که بهش عشق بورزید و دلی دوستش داشته باشید.

  14. بع نظر من به اراده ربط داره اراده کن نکنی
    بعدشم برای فیلم پورن فقط لازم فیلتر شکنو حذف کنی
    اکثر جق زدن ها اخر شب موقع خواب اون موقع باید انقدر تو روز کار کرده باشی دیگه حال این چیزارو نداشته باشی و موقع خواب دعا کن و خدا رو شکر کن که تا الان سلامت بودی و تونستی انروز کارهاتو انجام بدی و بعد دیگه اصن جق زدنو فراموش میکنی میتونی برای خودت قانون بزاری که نباید جق بزنی و اینا ولی بازم توی این دورو زمونه خیلی سخت ادم خودشو کنترل کنه حالا تا حدی که میشه

  15. منم خسته شدم بخدا
    ۲۳سالمه ،بخاطر اینکه ازدست این فشار راحت شم ازدواج کردم شش ماهه میگذره ولی ی بارم ارضا نشدم تو سکس
    همش من پیش قدم بودم هرکاری هم گفته کردم
    نیازمم ک برطرف نشه بازم بش میگم من نیاز دارم و ارضا نشدم با پوزخند بم جواب میده ک من دگه اف شدم باشه برای بعدا ,نمدونم چیکار کنم ،کاش میشد میل جنسیو برای همیشه خاموش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا