خیانت

4 راه درمان افسردگی بعد از خیانت همسر

افسردگی بعد از خیانت شوهر به سراغ خانم های زیادی می آید چون هیچ کس خیانت دیدن را نمی خواهد و از آن استقبال نمی کند. افسرده شدن بعد از خیانت همسر یک احساس خاص است که اگر درست مدیریت نشود، می تواند آسیب های دائمی به همراه داشته و فرد را از مسیر صحیح زندگی خارج کند. در جلسات مشاوره بعد از خیانت همسر، توضیحات کامل برای رهایی از افسرده شدن بعد از خیانت کردن همسر داد می شود. با این حال در این مطلب سایت ویکی روان، به بررسی دقیق این موضوع می پزدازیم.

افسردگی بعد از خیانت شوهر (احساس افسرده شدن پس از خیانت همسر)

با وبلاگ ویکی روان همراه باشید.

پیش از شروع به این نکته اشاره کنیم که هدف این مطلب سایت ویکی روان، بررسی موضوع ناراحتی و افسردگی یعد خیانت کردن همسر است.

زن یا مرد بودن فرق ندارد، در هر صورت خیانت دیدن بسیار سخت است و درمان افسردگی بعد از خیانت همسر نیازمند آگاهی و پیروی از اصولی است که شما را در مسیر صحیح قرار می دهد.

آیا فرد خیانتکار به کار خود اعتراف خواهد کرد و امید دارد تا طرف مقابل مجدد به او اعتماد کند؟ اگر کسی که به او خیانت شده، نخواهد ادامه دهد و راه خود را در پیش گیرد، چه اتفاقی می‌افتد؟

کسی که به او خیانت شده، غم و اندوه زیادی را تجربه خواهد کرد و احتمالا از تاثیرات روانی خیانت دیدن در امان نخواهد بود!

در این مقاله با غم و اندوه ناشی از خیانت، کارهایی که می توانید برای رهایی از احساس غم و اندوه و افسردگی پس از خیانت انجام دهید و چگونه این دوره سخت زندگی خود را به بهترین شکل مدیریت کنید، آشنا خواهید شد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان

مراحل غم و اندوه پس از یک رابطه عاشقانه

همانطور که در مقاله تعریف خیانت در روانشناسی چیست گفتیم، بعد از اینکه متوجه خیانت همسرتان شدید، غم و اندوه در 4مرحله اتفاق خواهد افتاد که عبارتند از:

  1. در شوک بودن و انکار کردن
  2. احساس گناه و عصبانیت
  3. احساس بی‌ میلی و میل به چانه زدن
  4. تأمل و افسردگی پس از خیانت

این مراحل غم و اندوه پس از خیانت زمانی اتفاق می‌ افتد که فرد خیانت را تجربه کرده باشد و با عبور از این مراحل درد ناشی از خیانت التیام پیدا می‌ کند. افسردگی بعد از خیانت همسر اتفاق رایجی نیست که بتوان به آسانی آن را مدیریت کرد!

در ابتدا، شما حقایق را انکار خواهید کرد، بیشتر به این دلیل که در شوک هستید. بارها و بارها به خود می‌ گویید امکان ندارد چنین اتفاقی برایتان بیفتد.

ممکن است به خاطر خیانت همسرتان احساس گناه کنید و همزمان هم از این احساس گناه و هم خود خیانت عصبانی باشید. ممکنه به سیم آخر بزنید و از دست خودتان هم عصبانی باشید

در مرحله بعدی این خشم را بروز نخواهید داد و ناراحتی و رنجش را احساس خواهید کرد. همچنین ممکن است از اطرافیانتان، به ویژه کسانی که نزدیک شما هستند، انتقاد کنید.

افسرده شدن بعد خیانت شوهر چه حس و ویژگی هایی دارد؟

حالا به مرحله تأمل و افسردگی بعد از خیانت همسر می رسیم!

همنطور که قبلا در ویکی روان گفتیم، زن و مرد فرقی ندارد، در این مرحله شما با آنچه اتفاق افتاده کنار می آیید و ممکن است واکنش های احساسی نسبت به آن داشته باشید. در این مرحله پس از خیانت، افسردگی را تجربه می‌ کنید، از علائم جزئی افسردگی گرفته تا علائم اصلی.

بسیاری از افراد از افسردگی رنج می برند، اما افسردگی دقیقا چیست و علت آن چیست؟

معمولا افسردگی با احساس غم، از دست دادن یا خشم توصیف شده و با احساس خیانت، به صورت ناخواسته تحریک می‌شود. اما افسردگی پس از خیانت تنها یکی از احساسات پس از نواسانات روحی است.

راه درمان افسردگی بعد از خیانت همسر چیست؟

چگونه می توان بعد از خیانت کردن همسر به راه خود ادامه دهیم؟ بارها در ویکی روان درباره راه های درمان خیانت دیدن صحبت کردیم اما در ادامه راه های مختلف را بررسی خواهیم کرد.

1- احساسات را نشان دهید

در ابتدا حقایق را انکار خواهید کرد، بیشتر به این دلیل که در شوک هستید. بارها و بارها به خود می گویید امکان ندارد چنین اتفاقی برایتان بیفتد.

در این زمان احساس می‌ کنید با پارتنر خود زندگیتان را ادامه داده و درد خیانت التیام می‌ یابد، اما ناگهان درک موضوع ممکن است این باور را تغییر دهید.

هیچ چیز مثل قبل نیست و اتفاق وحشتناکی برای شما افتاده است. در این مرحله غمی در رفتار شما و شریک زندگی تان ایجاد می‌ شود، این احساس طبیعی و یکی از پیامدهای خیانت است. خودتان را به خاطر احساس غم و اندوه سرزنش نکنید.

2- غمگین بودن اشکالی ندارد. همه احساسات را باید دیر یا زود بروز دهید تا بهبود یابید

در این دوره باید کمی برای خودتان وقت بگذارید و بفهمید که چگونه می توانید بر کسی که به شما خیانت کرده غلبه کنید. نصیحت یا تشویق دوستان یا خانواده شاید خوب به نظر برسد، اما ممکن است مفید نباشند. این شما هستید که باید این مرحله را طی کنید.

در مسیر درمان افسردگی بعد از خیانت همسر نباید عجله کنید، به خود زمان دهید تا همه چیز آرام آرام بهبود بیابد.

3- بر احساس پوچی غلبه کنید

این مرحله با احساس ناامیدی یا پوچی همراه است. احساس می کنید چیزی را از دست داده‌ اید.

در واقع، به‌ نوعی، یکی از عزیزان خود را از دست داده اید. شاید احساس کنید شخص خاصی که در زندگی با او صمیمیت، احساسات شخصی و اسرار مشترک داشتید، برای همیشه رفته است. برخی افراد احساس می کنند که هرگز ازدواج نکرده‌ اند و برایشان بسیار دور و غیر واقعی به نظر می رسد.

4- ممکن است احساس تنهایی کنید

احتمالا به دلیل این واقعیت که شریک زندگی خود را از دست داده اید و احساس می کنید در حال حاضر نمی خواهید دوستان یا خانواده خود را ببینید، در خانه بیشتر احساس تنهایی می کنید. شنیدن عبارت “زمان آن رسیده که به زندگی خود ادامه دهی” احساس بهتری در شما ایجاد نکرده یا به شما کمک نمی کند.

به دلیل اینکه تنها هستید و کسی در کنار شما نیست احساس انزوا کرده یا واقعا منزوی می شوید. آنها هرگز جای شما نبوده اند

اگر هم چنین باشند، هر کسی تجربه متفاوتی داشته است. هر کسی تاکتیک‌ های مقابله‌ ای متفاوت و روش‌ های متفاوتی دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

بهترین کار بعد از مواجهه با خیانت همسر چیست؟

برای رهایی از احساس غم و اندوه و افسردگی پس از خیانت همسر و پایان رابطه، چه کارهایی می توانید انجام دهید؟

افسردگی بعد از خیانت یک اتفاق طبیعی است. اما، جلوی احساسات خود را نگیرید

ممکن است دوستان و اعضای خانواده به شما پیشنهاد کنند که «بیخیال شوید»، اما این همیشه بهترین توصیه نیست.

در برخی موارد، بهتر است این احساساتی را تجربه کرده و پس از پایان رابطه، مرحله غم و اندوه و افسردگی را طی کنید. روی غلبه بر این احساسات پوچ تمرکز کنید، اما برای شروع روند بهبودی آنها را انکار نکنید.

اینگونه این احساسات به تدریج کمتر می‌ شوند و بهبود می‌ یابید و همه اتفاق ها را پشت سر می گذارید.

از آن درس بگیرید

افسرده شدن بعد خیانت همسر اصلا اتفاق جالبی نیست، اما بدتر این است که از آن هیچ درسی نگیرید!

گاهی اوقات زوجین پس از هر نوع خیانت با هم آشتی می کنند، اما این احساس که “ما خاص هستیم و هرگز طلاق نمی گیریم” از بین می رود. ازدواج شما ممکن است دوباره مثل قبل نباشد و همه چیز به شما بستگی دارد.

شما و همسرتان می توانید تجربه منفی خیانت را به یک درس بسیار ارزشمند تبدیل کنید

هر تجربه در مورد چگونگی کارکرد جهان و ارزشتان، درسی به شما می‌ آموزد. زوج‌ های زیادی پس از تجربه خیانت، با یکدیگر صمیمی‌ تر و رابطه‌ شان قوی‌ تر شده‌ است.

گاهی دردناک و سخت خواهد بود، اما هر دوی شما می توانید از آن عبور کنید و قوی تر از همیشه شوید.

از مشاور کمک بگیرید

اثرات روانی خیانت چیست؟

اگر بعد از خیانت همسرتان، غم و اندوه و افسردگی شدید را تجربه کردید که بر توانایی و عمکردتان در زندگی تأثیر می گذارد، ممکن است لازم باشد از یک مشاور روانشناس برای خیانت کمک بگیرید تا این احساس غم و اندوه را مدیریت کرده و به دنبال راهنمایی حرفه ای باشید.

در هر حال، مهم ترین اصل در افسرده شدن بعد خیانت شوهر یا همسرتان این است که در این وضعیت قرار نگیرید. جلوی افکار منفی را گرفته و اجازه آلوده شدن ذهنتان را ندهید.

بدترین کار این است که همه چیز را به حال خود رها کرده و در لاک غمناک تان فرو بروید. این کار باعث می شود به هیچ وجه در درمان افسردگی پس از خیانت همسر موفق نشوید!

یک متخصص روانشناس به خوبی می تواند وضعیت را بررسی کرده و راهکارهای اختصاصی و کاربری به شما ارائه دهد. پس زودتر اقدام کنید.

مشاوره آنلاین خیانت همسر

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا