مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

با چه زنانی نباید ازدواج کرد؟ (بررسی ۱۰ ویژگی)

مردان زیادی در بخش مشاوره روانشناسی قبل ازدواج سایت ویکی روان حضور دارند و از مشاورین می پرسند، با چه زنانی نباید ازدواج کرد ؟ حقیقت این است که شاید دختری برای ازدواج با مردی مناسب نباشد اما همین خانم مورد ایده آل برای مردی دیگر باشد. اما علم روانشناسی ازدواج می گوید به طور عمومی می توان لیستی از خصوصیات زن نامناسب برای ازدواج نام برد تا آقایان قبل ازدواج یا خواستگاری به آنها دقت کنند. اگر شما هم قصد شناخت ویژگی های زن نامناسب برای ازدواج را دارید تا انتخاب همراه این مقاله ویکی روان باشید.

با چه زنانی نباید ازدواج کرد؟

با وبلاگ مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

همه افراد عالی و بی عیب نیستند، اما در انتخاب خود دقت کنید. بارها این مطلب را بخوانید تا با خصوصیات دختر بد برای ازدواج آشنا شوید.

۱- خانم های حسود و مشکوک

چرا-مشاوره-قبل-ازدواج-بگیرم؟

بدیهی است که هیچ زنی نمی خواهد مرد خود را با کسی شریک باشد، اما وقتی او نسبت به همه چیز مشکوک باشد این مسئله ممکن است مشکل سازتر باشد.

نه تنها حسادت بیش از حد یک تجربه ناخوشایند است، بله باعث می‌ شود او آنچه در حال رخ دادن است را به اشتباه تفسیر کند و یک رویداد معمولی را به چیزی که فکر می‌کند تغییر دهد.

چنین رفتاری، به مرور زمان رابطه شما را از بین می‌ برد. بدون شک زن مناسب ازدواج این خصوصیات ناپسند را ندارد!

۲- زن نامناسب برای ازدواج یک سخن‌ چین حرفه‌ ای است

برای او فرقی نمی کند که درباره خانواده شما صحبت کند یا همکارش، او مشغول شایعه پراکنی و غیبت کردن است و حقیقا از این کار لذت می برد. اما بدترین حالت، زنی است که در مورد شوهر، دوستانش و خانواده اش شایعه‌ بسازد.

شاید این کار را جلوی شما انجام ندهد اما همیشه به نحوی آن را انجام می دهد و بعضی اوقات اخبارش به گوش شما می رسد

تحت هیچ شرایطی با این افراد ازدواج نکنید.

۳- او می خواهد همه چیز داشته باشد و هیچ وقت راضی نیست

این افراد همیشه به چیزی علاقه دارند که دیگران برای داشتن همان چیزها بی توجه بوده اند و تمایلی نشان نمی دهند.

به عنوان مثال او کفش قرمز دارد اما همسایه را با کفش بنفش می بیند و بلافاصله رنگ بنفش را می خواهد. زنی مثل او هرگز با چیزی راضی نمی شود

اگر می خواهید با چنین زنی ازدواج کنید، از حساب بانکی خود مطمئن شوید زیرا وقتی نتوانید نیازهای او را برآورده کنید، شما را ترک خواهد کرد. حالا متوجه شدید با چه زنانی نباید ازدواج کرد ؟؟؟ 🙂

پیشنهاد می کنیم مقاله تعریف علمی ازدواج چیست را در ویکی روان بخوانید تا بهتر بتوانید همسر آینده خود را تصویر سازی کنید.

۴- زن سلطه گر

این افراد می خواهند رئیس باشند، رئیس همه چیز و همه کس! آنها می خواهند در خانه رئیس باشند، معمولا می خواهند شوهر را با طلاق تهدید کنند و همیشه برخی از استدلالها را برای مطیع کردن شوهرشان به کار می‌ گیرند.

زندگی با چنین زنی مانند یک کابوس است و او به شما می‌ گوید چه کاری انجام دهید و چه کاری را نباید انجام دهید و هیچ جایی برای نظر شخصی شما نمی گذارند.

حتی از اینکه مقابل جمع سرزنشتان کند خجالتن نمی کشد چون این کار را برای تربیت کردن شما لازم می داند!!!

۵- زن نامناسب برای ازدواج یعنی زنی که دستپخت بدی دارد

اگر مثل همه آدم ها، شما هم از غذا خوردن لذت می برید، باید به دنبال کسی باشید که غذای خوب بپزد.

سعی نکنید زنتان را در آشپزخانه زندانی کنید، اما وقتی آشپزی می کند باید بتواند غذاهای دلچسبی طبخ کند، این حق مسلم شماست. 🙂

۶- با زن های تنبل ازدواج نکنید

زن مناسب ازدواج

آیا دوست دارید وقتی از محل کار خود برگشتید همه جا زباله و لباس ببینید، ظرف هایی که در آشپزخانه جمع شده اند و کل خانه آشفته است. همه چیز دست نخورده دقیقا همان شکلی که قبل از رفتن شما بوده است.

بدترین حالت هم این است که همسرتان به تلویزیون چسبیده است، این سبک زندگی یک زن تنبل است.

می دانید که نامنظم بودن خانه یعنی او درباره موضوعات مربوط به خودش هم نظم ندارد و این بی نظمی به تمام ابعاد زندگی مشترک شما سرایت خواهد کرد.

در واقع یک زن نامناسب برای ازدواج نمی تواند منظم باشد، حتی اگر به شما قول دهد باز هم بعد مدتی به عادت زشت قبل خود بر میگردد، مگر اینکه یک تصمیم و خواست قلبی در کار باشد.

۷- بی وفایی دیگر خصوصیات زن نامناسب برای ازدواج است

بدترین حالت برای یک مرد این است که همسرش بی وفا باشد. این دسته آقایان معمولا دچار بیماری افسردگی پس از ازدواج می شوند و در نهایت کار به طلاق و جدایی می کشد!

آیا می‌ توانید تحمل کنید که دوستانتان خبر خیانت او را بدهند یا خودتان متوجه شوید که همسرتان به شما خیانت کرده ‌است؟

ازدواج با یک زن بی وفا بدترین اتفاقی است که می تواند برای هر مردی بیفتد، در این صورت زندگی شما در خطر است و ازدواج موفق و پیروز شما تبدیل به کابوسی بزرگ گردیده است.

۸- با زنان پرخرج ازدواج نکنید

یک مرد سالم دوست دارد برای زن و بچه خود خرج کند، هیچ شکی نیست که مرد نباید خسیس باشد، اما زن هم نباید ولخرجی کند.

زنان پرخرج مانند ماشین پرخرج هستند، آنها دخترانی هستند که برای خوشبختی چیزهای زیادی می خواهند (عاطفه، پول و همه مادی دیگر). اگر توانایی خرید همه چیز را دارید پس ادامه دهید و با او ازدواج کنید،

اما خوب فکر کنید چون موضوع تنها ولخرجی همسرتان نیست بلکه یک دختر بد برای ازدواج احتمالا خصوصیات بد زیادی دارد که هنوز ندیده اید!

۹- زنان بی‌ پروا و بی ادب

عامل اصلی موفقیت هر نوع ازدواجی، احترام متقابل است. با ازدواج با یک زن بی‌ ادب و بی پروا (بخوانید بی حیا)، برای همیشه بدبخت خواهید شد.

اصطلاحی قدیمی می گوید، بهتر است در گوشه‌ ای از دنیا تنها زندگی کنید تا در کنار یک زن ستیزه‌ جو وقتتان را تلف کنید

بنابراین وقتی نظرتان برای همسر احتمالی شما مهم نیست و مدام شما را سرزنش و انتقاد می کند، این نشانه روشنی است که به شما بی احترامی می شود.

۱۰- دختری که به خانواده خودش احترام نمی گذارد

انتخاب دختر مناسب ازدواج

دختری که به اعضای خانواده خود احترام نمی گذارد و رفتار ناشایستی با آنها دارد، بدون شک بعد ازدواج رفتار مشابهی با خانواده شما خواهد داشت! او نمی تواند رابطه با خانواده همسر را مدیریت کند و همیشه اختلافات ریز و درشت بین آنها وجود دارد.

نتیجه این رفتار تنش های عصبی و دور شدن از آرامش در محیط خانه است.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 112,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد زنان نامناسب ازدواج

موارد بالا می گویند با چه زنانی نباید ازدواج کرد حتی اگر عاشق آنها شده اید! شما نباید با این زن ها ازدواج نکنید چون عواقب بدی در انتظارتان است.

پیش از اینکه دلبسته دختری شوید، خوب و با دقت اخلاق و رفتاری های او را تحت نظر داشته باشید، اما بهترین کار این است که از یک مشاور روانشناس آنلاین خوب و با تجربه (حتی مشاوره حضوری) قبل از ازدواج کمک بگیرید تا فرد مورد نظرتان را خوب بررسی و تحلیل کند.

یک متخصص ازدواج به خوبی می داند زن نامناسب برای ازدواج چه خصوصیات دارد و بر اساس ویژگی های شخصیتی شما، با چه فردی باید ازدواج کنید.

شما دوست عزیز می توانید در بخش مشاوره روانشناسی آنلاین سایت ویکی روان با مشاور مورد نظرتان به شکل صوتی و تصویری جلسه مشاوره پیش از ازدواج برگزار کرده و ازدواجتان را تضمین نمائید:

لیست مشاورها را ببینید

مبع: تیم تحریریه سایت ویکی روان و سایت happymarriagebuilder

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫3 دیدگاه ها

  1. منم چند تا از گوگل اضافه میکنم که بعضی هاش در مطلبتون هم گفته شده:

    زنی که برای هر کسی عشوه‌گری می‌کند
    برخی از زنان همیشه در حال عشوه‌گری برای جنس مخالف خود هستند. اگر می‌خواهید با جنین زنی ازدواج کنید، باید بدانید بزرگترین اشتباه زندگی‌تان را مرتکب می‌شوید چون این زنان چنین عادتی را تا آخر عمر خواهد داشت.

    زنی که به تازگی شکست عشقی خورده باشد
    اگر با زنی آشنا شدید که قبل از شما با جنس مخالف رابطه داشته، ممکن است هنوز او را فراموش نکرده باشد، برای زنان فراموش کردن عشق شان سخت‌تر از مردان است. بنابراین تا زمانی که او از گذشته‌اش پشیمان نشده و به جز منطق، احساساتش هم به آن جدایی مهر تایید نزده باشد نمی‌توانید از حضور وی در کنارتان مطمئن باشید.

    زنان خودخواه و خودپرست
    اگر دوست دارید زندگی زناشویی پر از شادی داشته باشید، توصیه می‌کنیم از خانم‌های خودخواه فاصله بگیرید. این تیپ زنان باورشان این است که آن‌ها بهترین هستند، حرف‌ها و تصمیم‌های‌شان درست است و شما این حق را ندارید که روی حرف آن‌ها حرفی بزنید. چنین زنی از درک شادی و تفاهم دو جانبه عاجز است و از شدت خودپرستی نمی‌تواند زندگی زناشویی سالم و عاری از مشکل داشته باشد.

    زنی که اختلاف اعتقادی مذهبی و فرهنگی بارز با شما دارد
    هرگز با زنی ازدواج نکنید که اختلاف بارز اعتقادی، مذهبی و فرهنگی با شما دارد، چنین زنی تا آخر عمر با شما اختلاف خواهد داشت.

    ازدواج با زن پول دوست
    زنی که به پول و مادیات بیشتر از تامین عاطفی و روحی خانواده فکر می‌کند، نسبت به مسائل مادی، توجه وسواس گونه دارد نمی‌تواند همسر خوبی برای شما باشد و نقش خود را به خوبی ایفا کند.

    زنانی که به جشن و مهمانی معتاد هستند
    برخی از خانم‌ها هستند که در همه مهمانی‌ها، دورهمی‌ها و جشن‌ها حضور دارند. تقریبا همیشه برنامه‌های‌شان پر است و هیچ دعوتی را رد نمی‌کنند. چنین زنانی نمی‌توانند در ازدواج و مسئولیت‌های شان دوام بیاورند. از این رو گزنیه خوبی برای ازدواج به شمار نمی‌روند.

    زنان مدپرست
    دختران مدپرست از واقعیت‌های زندگی و دشواری‌هایش بی اطلاع اند؛ بنابراین در بحران و تنگناهای زندگی تحمل خود را از دست می‌دهند. آن‌ها به دلیل این که مدام مورد توجه اطرافیان قرار می‌گیرند، دیگر نیازی نمی‌بینند که برای ارتباط با اطرافیان یا بهبود روابط اجتماعی با دیگران تلاش کنند و تصور می‌کنند هنرهای آشپزی، خانه‌داری و کدبانوگری برای‌شان لازم نیست.

    زنانی که امر و نهی می‌کنند
    این زنان دوست دارند همه چیز و همه کس مطابق به اعتقادات آنها باشد، همیشه همه را نصیحت می‌کنند، با این زنان هرگز ازدواج نکنید.

    زن کنترل کننده
    زنانی که دیگران را کنترل می‌کنند و می‌خواهند همه تصمیم‌های زندگی را خودشان بگیرند، همیشه در حال امر و نهی به دیگران هستند نمی‌توانند زن خوبی برای زندگی باشند.

  2. زنی که اسرار شوهر و یا مسایل زناشویی رو پیش بقیه تعریف میکنه. از جمله با شیر کردن عکس

  3. زنی که بسیار دروغگوهست و به سختی حرف راست میزند .و حقیقتهارا کوچیک و بزرگ میکند زن که زن سالارست .زنی که از لحاظ عقلی و ضریب هوشی پایین ست و اصلا اهل مطالعه و یادگیری نیست..زنی که در ارتباط با مردان غریبه یا نزدیکان در خانه یامحل کار رعایت حریم نمیکند‌..زنی که دزد باشد .بعداز ازدواج امانتدار منزل شما نیست..زنی که معتاد به شبکه های ارتباطی هست..زنی که افکار و رفتار مادرش و خانواده اش درسطح پایین و سابقه فساد در خانواده برایشان عادیست ..زنی که همیشه نسبت به پول گرسنه هست زنی که محرم و نامحرم برایش بیمعنی ست زنی که بی اعتقاد به دین یا اخلاقست و به اخرت اعتقاد ندارد …زنی که قدر دان کارهای شما نیست و اهل تشکر نیست ..زنی که هرکارشمارا به بدبینانه ترین شکل تفسیر میکند و همیشه فکر میکند شما درحال ارتباط با کسی هستید یا به همه چیز شما مشکوک ست این زن فکر فاسدی دارد و در هر موردی بدبین هست شک نکنید خودش اهل همین مورد هست ..زنی که دنبال ازادی زیادست و نمیدانددرزندگی مشترک محدودیتهایی دارد..اینها تجربه زندگی خودم هست که به با خیانت زنم به طلاق کشیده شد..درکل سراغ زن دروغگو..حرف گوش نکن و زنی که اصالت خانوادگی ندارد و تربیت شده یک مادر بیتعهد هست .اگر رفتید منتظر طلاق و خیانت باشید ..اول خانواده اش را بررسی کنی به خصوص مادر و خواهرانش اگر مناسب بودند قدم بعدی بررسی خودش به خصوص از نظر دروغگویی و اعتقادات باشید شما یک موبایل میخواهید بخرید این همه پرس و جو میکنید این همه بررسی میکنی ولی برای زن گرفتن ساده لوحانه برخورد نکنید ..اضافه کنم زنی که از روز اول دنباله مهریه زیاد هست ازدرون خودش خبردارد که صفاتی دارد که احتمال طلاق را زیاد میداند .مهریه زن خوب ۷ تا ۱۴ سکه حتی اگر بهترین دختر باشد مهریه بالا خواست بدانید خود را بدبخت کرده اید ….وروزگارتان مثل من سیاه میشود ل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا