فوبیامطالب اضطرابمطالب روانشناسی درباره استرس در ویکی روان

بررسی 0 تا 100 علت ترس های بی مورد

ترس بی دلیل نشانه چیست؟

علت ترس های بی مورد خود را می‌دانید؟ انسان درگیر ترس های ناگهانی بسیاری است که گاها دلیل بسیاری از آن ها را نمی داند. ترس‌های طبیعی انسان شاید علتی بر شکل گیری ترس های بی مورد باشد که اگر از مرز طبیعی انواع ترس خارج شود و به ترس و اضطراب بی مورد تبدیل شود از دیدگاه روانشناسان ویکی روان، فرد نیاز به مشاور برای چگونگی غلبه بر ترس بی مورد و قبل از آن آگاهی از پاسخی برای سوال ترس بی دلیل چیست، نیاز دارد. مشاوره آنلاین و تلفنی ترس و فوبیا در ویکی روان، تنها با یک کلیک در دسترس شماست.

چرا بدون هیچ دلیلی احساس ناراحتی و ترس می کنم؟

با مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

اگر بخواهیم علت اضطراب را ساده کنیم و به دنبال پاسخ برای ترس بی دلیل نشانه چیست بهتر است آن را به‌عنوان پاسخ علت ترس بی دلیل و بیش از حد فعال توصیف کنیم. به عنوان مثال، آیا تا به حال زنگ هشدار دود داشته اید که حتی در زمانی که هیچ دودی در اطراف وجود نداشته باشد، به صدا درآید؟ زندگی با اضطراب دقیقا علت ترس های بی مورد است به این صورت که بدن و ذهن شما احساس ترس می کند، حتی اگر اغلب اتفاقی برای تضمین این سطح از ترس رخ ندهد؛ ممکن است درگیر اضطراب بی دلیل شوید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

ترس بی دلیل چیست؟

جواب این سؤال برای ترس و اضطراب بی مورد را پزشک متخصص می‌ تواند تعیین کند اما نشانه‌ ها و علائم اشاره‌ شده برای علت ترس بی مورد در ادامه مطلب می‌ تواند به یافتن پاسخ و مفهوم ترس و اضطراب بی دلیل به شما کمک کند، اما به طور کلی زمانی که ترس و اضطراب بی دلیل را احساس می کنید و علتی برای آن نمی بینید؛ یک کنکاش ذهنی وحشتناک برای شما در رابطه با مفهوم و معنی ترس اتفاق می افتد زیرا نمی توانید به این سوال خود پاسخ دهید که ترس بی دلیل نشانه چیست؟

رابطه ترس و اضطراب بی مورد چیست؟

کاملاً مشخص نیست که چرا آنهایی که اضطراب دارند، واکنش ترسی دارند یا برعکس که عملکرد نامناسبی را نشان می دهند. به طور کلی، اعتقاد بر این است این یک مشکل مقابله ای و مواجهه درمانی است که یا آموخته می شود (از طریق موقعیت های زندگی یا ژنتیکی در DNA شما و یا هر دو) همچنین یک دلیل تکاملی برای اضطراب و علت ترس های بی مورد در ترس های طبیعی انسان وجود دارد:

ترس به ما کمک می کند تا به تهدیدات فیزیکی پاسخ دهیم و از آن جان سالم به در ببریم!

این واکنش به انواع ترس، همان چیزی است که اجداد اولیه ما را هنگامی که در میان ببرهای تیز دندان و دیگر شکارچیان پرسه می زدند، ایمن نگه می داشت و با تعریف فوبیا در روانشناسی متفاوت است. امروز، ما با خطرات مختلفی روبرو هستیم، اما مغز ما هنوز به همان شیوه رسیم شده است.

به عبارت دیگر، اگر اضطراب و ترس دارید، علت ترس های بی مورد شما نشانه ضعف نیست. در عوض، این نشانه ای از این است که شما به خوبی با خطر زنده ماندن و ترس از مرگ در محیط خود هماهنگ شده اید، ویژگی که در تاریخ بشر بسیار حیاتی بوده است. برای درک بهتر موضوع، پیشنهاد می کنیم مقاله استرس مثبت چیست را در سایت ویکی روان مطالعه نمائید.

چرا بدون هیچ دلیلی احساس ناراحتی و ترس می کنم؟

شاید هنوز ندانید ترس بی دلیل نشانه چیست و چرا در وجود شما بروز میکند. اما علم روانشناسی دستاوردهای بسیاری در مورد علت ترس بی مورد پیدا کرده که تمام آنها نتایج جلسات مشاوره تلفنی درمان ترس می باشند. یادتان باشد باید حداقل دو مورد از علت ترس بی دلیل که در زیر آمده را در خود مشاهده کرده و سپس به مشاور مراجعه نمائید.

1. علت ترس های بی مورد شما شاید این است که، بیش از حد فکر می کنید و بیش از حد انتظار دارید.
2. علت ترس های بی مورد خود را در تنهایی خود جستجو کنید شاید شما برای تنها بودن آماده نیستید.
3. فکر می کنید زندگی یک بازی منصفانه است.
4. به مردم اعتماد ندارید که باعث ایجاد ترس های ناگهانی می شود.
5. خود را با دیگران مقایسه می کنید.
6. به آنچه مردم فکر می کنند اهمیت می دهید.
7. در زندگی نگرشی برای ایجاد احساس آرامش ندارید.
8. شما در خاطرات گذشته زندگی می کنید که عامل شکل گیری ترس و اضطراب بی مورد است.
9. علت ترس های بی مورد شما تفکر شماست که رسیدن به موفقیت را در دست دیگران می‌ بینید.
10. شما به سرنوشت بیشتر اعتقاد دارید تا خودتان!

اما بر اساس یافته های محققین علت ترس های بی مورد کودکان با حدودی با بزرگسالان متفاوت است. به همین خاطر بازه سنی افراد در یافتن علت ترس بی مورد بسیار مهم می باشد.

بررسی 0 تا 100 علت ترس های بی مورد

علائم فیزیکی ترس و اضطراب چیست؟

حتی اگر اضطراب ممکن است شامل افکار «ترسناک» زیادی باشد، علائم اصلی استرس و اضطراب حاصل از علت ترس‌ های بی مورد، اغلب فیزیکی هستند. چرا؟ هنگامی که اضطراب یا ترس بی دلیل دارید، بدن شما پاسخ جنگ یا گریز را فعال کرده، هورمون آدرنالین ترشح می کند و باعث ایجاد تغییرات زیادی در بدن شما می شود که همگی برای ایمن نگه داشتن شما از آسیب طراحی شده اند.

اکنون، اگر با یک شکارچی واقعی روبرو هستید، ترس و اضطراب بی مورد وجود ندارد بلکه اضطراب و توجه به علت ترس بی مورد، ممکن است زندگی شما را نجات دهد. اما همان پاسخ به انواع ترس زمانی فعال می‌شود که با تهدیدی روبرو می‌شوید که در واقع به شما آسیب فیزیکی مستقیم وارد نمی‌کند.

به عنوان مثال، این ممکن است یک عامل یا موقعیت‌های استرس زا ساده مانند یک ضرب الاجل نزدیک یا درگیری با یک دوست باشد که علت ترس‌ های بی مورد به شمار می رود و نیاز به یادگیری تکنیک های مدیریت استرس دارد.

از آنجایی که این نوع عوامل استرس زا یک شبه ناپدید نمی شوند، احتمالا علائم اضطراب جسمانی بیشتری را بدون تسکین زیاد تجربه خواهید کرد. به همین دلیل اضطراب یا استرس را می توان به عنوان یک واکنش ترس بیش فعال و از علت های ترس های بی مورد توصیف کرد. حضور در جلسات مشاوره روانشناسی درمان استرس را برای کنترل استرس و ترس حاصل از آن، فراموش نکنید.

علائم اضطراب و ترس های ناگهانی

جالب است بدانید که ترس و اضطراب بی مورد می تواند باعث اختلال در ذهن ما و نه فقط بدن ما شود. برخی معتقدند که افکار ترسناک و علت ترس های بی مورد نشان دهنده واکنش ذهن شما به اتفاقاتی است که در بدن شما رخ می دهد. از آنجایی که بدن شما از  روبرو شدن با ترس ها عصبی است، ذهن شما نیز عصبی می شود.

گاهی اوقات، ذهن شما نسبت به آنچه در بدن شما اتفاق می افتد، واکنش نشان می دهد و این احساسات فیزیکی حاصل از علت ترس های بی مورد را بسیار ناراحت کننده تر از چیزی که باید باشند، تفسیر می کند.

در حالی که همه این ها نشان دهنده کمی بیش از حد ساده سازی چیزی است که واقعا از نظر هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی در مغز اتفاق می افتد، در بالا اصول چگونگی تعامل افکار ترسناک و احساسات بدنی در مورد اضطراب و ترس های ناگهانی را توضیح داده ایم. در این بین فرق بین فوبیا و ترس در روانشناسی را در نظر داشته باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
بابک ساسانی بابک ساسانی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان

ویکی روان به شما کمک می کند تا ترس بی دلیل و بی مورد خود را متوقف کنید

البته دانستن علت ترس های بی مورد اینکه چرا چنین چیزی را احساس می کنید لزوما مفید نیست. اما متوجه می‌شوید چگونه از شر آن احساس ترس بی علت خلاص شوید تا بتوانید با اضطراب کمتری زندگی کنید.

پیش تر در ویکی روان در مورد ورزش صحبت کردیم: فعالیت بدنی قدم اول در مدیریت احساس ترس و کنترل علت ترس های بی مورد است. مطالعات علمی بی شماری وجود دارند که ورزش منظم را به کاهش اضطراب و ترس های بی دلیل مرتبط می دانند و تحقیقات نشان می دهند که این کار تاثیر آرامش‌ بخشی بر مغز و بدن دارد. بر این اساس در جلسات مشاوره آنلاین ترس، برنامه منظمی برای درک علت ترس های بی مورد و درمان آن به شما داده می شود.

درمان ترس با بهترین مشاوران ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا