روانشناسی

مزایای مشاوره آنلاین کدامند؟ (15 مورد)

چرا از مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کنم؟

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی مشاوره روانشناسی غیرحضوری طرفداران زیادی پیدا کرده و هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در ویکی روان انواع مشاوره آنلاین صوتی، تصویری و متنی انجام می شود که در این مطلب قصد داریم درباره مزایای مشاوره آنلاین صحبت کنیم و به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید از مشاوره آنلاین روانشناسی استفاده کنم؟

حتما پیش از شروع مقاله منظور از مشاوره روانشناسی آنلاین چیست را در ویکی روان مطلعه کنید تا درک بهتری نسبت به مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین پیدا کنید.

چرا از مشاوره روانشناسی آنلاین استفاده کنم؟

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

با فراگیری اینترنت پر سرعت در سطح کشور، استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی آنلاین بسیار ساده شده است و مشاوره غیرحضوری یکی از انواع خدمات مشاوره است که بر بستر اینترنت قرار گرفته است.

اقبال مردم به استفاده از گوشی های هوشمند و کامپیوتر روز به روز بیشتر می شود و همین سبب شده تا بیش از پیش از خدمات برخطر (آنلاین) استفاده کنند. از اصلی ترین مزایای مشاوره آنلاین این است که به راحتی بر بستر اینترنت از سراسر ایران و جهان قابل استفاده است.

اما در ادامه بیشتر درباره مزایای مشاوره آنلاین در دنیای واقعی صحبت خواهیم کرد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان

بررسی مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی

مشاوره روانشناسی آنلاین در مقایسه با مشاوره روانشناسی حضوری دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به آنها می پردازیم.

۱- مشاوره آنلاین در دسترس تر است

شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین به علت درگیر نبودن با ترافیک، بعد مسافت با دفتر مشاوره، ساعات دست و پاگیر اداری بسیار راحت تر است.

نیازی نیست کیلومترها مسیر طی کنید تا روانشناس مورد نظرتون و ملاقات کنید. حتی نیاز نیست در ترافیک بمانید تا هزینه های جانبی را تقبل کنید. تنها کافیست از طریق وب سایت و تماس تصویری و صوتی با مشاورتون تماس داشته باشید.

از مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین به نسبت مشاور روانشناسی در منزل امنیت بیشتری برای دو طرف است

2- درمان آنلاین موثر و کاربردی است

تحقیقات نشان داده‌اند که درمان آنلاین می تواند به اندازه درمان حضوری برای بیماری های مختلف روانی موثر باشد. یک بررسی مطالعاتی نشان داد که رفتار درمان شناختی آنلاین (CBT) به اندازه درمان حضوری در درمان افسردگی متوسط موثر است. یک تحقیق دیگر نیز نشان داد که CBT آنلاین به اندازه‌ی درمان رو در رو برای اختلال وحشت، اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال اضطراب تعمیم یافته موثر است. حتی ثابت شده است که درمان آنلاین در کاهش اختلال قماربازی نیز موثر است.

اینها تماما از مزایای مشاوره آنلاین هستند که به روان درمانگر قدرت بررسی و ارائه راهکار جهت درمان را می دهد.

3- در مقایسه با مشاوره حضوری، مشاوره آنلاین روانشناسی کم هزینه تره

در بیشتر مواقع هزینه مشاوره آنلاین بسیار کمتر از مشاوره حضوری در دفتر روانشناس هست. فقط کافیه به این هزینه ها، پول رفت و آمد و زمانی که ازتون گرفته میشه رو هم اضافه کنید. به طور میانگین هزینه ویزیت هر جلسه در حالت آنلاین هم کمتر از جلسات حضوری است.

از آنجایی که شما در آرامش خانه خود به صورت آنلاین در جلسات درمانی شرکت می کنید، اغلب می توانید جلسات درمانی خود را برای زمان هایی که برای شما مناسب تر است، برنامه ریزی کنید.

در بررسی روان درمانی مشاهده شده درمانگرانی که تنها به صورت آنلاین بیماران را درمان می کنند، احتمالا هزینه های سربار کمتری مانند اجاره فضای اداری دارند. بنابراین، درمانگران آنلاین اغلب می توانند گزینه های درمانی مقرون به صرفه ای را برای کسانی که تحت پوشش بیمه سلامت نیستند، ارائه دهند.

این خود از مهم ترین مزایای مشاوره آنلاین برای مراجع است. در سایت ویکی روان هم هزینه های این جلسات از مشاوره حضوری پایین تر است.

4- راحتی در استفاده، از مزایای مشاوره آنلاین است

این مورد برای افراد جوان و کسانی که با تکنولوژی غریبه نیستند بیشتر صدق می کند.

الان بیشتر مردم از ایمیل، برنامه های پیام رسان مانند واتساپ و تلگرام و حتی وبینارها برای ارتباط برقرار کردن در موارد مختلف استفاده می کنند. مشاوره آنلاین روانشناسی می تواند خیلی راحتتر از دیدار حضوری باشه مخصوصا زمانی که پای در میان گذاشتن اطلاعات خصوصیتون به میان میاد.

5- گزینه مناسب برای مناطق دور افتاده

فواید مشاوره آنلاین

از مزایای مشاوره آنلاین این است که دسترسی به درمان سلامت روان را برای افراد در مناطق روستایی یا دور افتاده فراهم می کند. کسانی که در مناطق روستایی یا شهرهای دور زندگی می کنند، ممکن است به هیچ شکل دیگری از درمان سلامت روان دسترسی نداشته باشند، زیرا اقدامات بهداشت روان در منطقه آن ها کم است.

نیاز به رانندگی برای مسافت های طولانی و صرف زمان قابل توجه برای درمان حضوری می تواند باری برای افراد نیازمند به کمک باشد. اگر دسترسی به اینترنت مطمئنی دارید، درمان آنلاین به شما دسترسی نسبتا سریع و آسانی به درمان می دهد که در غیر این صورت به راحتی در دسترس شما قرار نمی گرفت.

مشاوران روانشناس پیشنهادی ویکی روان:

6- دسترسی به تعداد زیادی روانشناس از هر جای جهان

همانطور که گفته شد دسترسی آسان و فراگیر از اصلی ترین مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین است.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم در مناطق دور از کلان شهرها یا خارج از کشور دسترسی به مشاور روانشناس هم زبان می تواند یک مشکل اساسی باشد. بسیاری از افراد که مبتلا به بحران های روحی روانی خاص هستند نمی توانند مسافت های هر چند کم را طی کنند و مراجعه به مرکز مشاوره مورد نظر برای آنها بسیار سخت است.

در این موقعیت مشاوره روانشناسی آنلاین بهترین انتخاب است و جلسات مشاوره روانشناسی آنلاین برای خارج از کشور در ویکی روان طرفداران زیادی هم دارد. یادتون باشه کسی که به مشاور روانشناسی مراجعه نمی کنه لزوما از نظر روحی روانی مشکل نداره بسیار از افراد موفق با مراجعه به روانشناس از بروز مشکل جلوگیری می کنند.

با توجه به فشارهای بسیار زیادی که بر روح و روان ما در جامعه امروزی وارد می شود، مشاوره روانشناسی آنلاین می تواند بهترین راه برای کم کردن این فشار باشد. اگر نمی دانید در چه وضعیت روانی قرار دارید حتما مقاله چه کسانی به مشاوره نیاز دارند را مطالعه کنید.

7- حتی از خانه مشاوره بگیرید

درمان آنلاین به این معنی است که شما می توانید در جایی که احساس راحتی می کنید، خدمات روان درمانی دریافت کنید. توانایی نشستن در اتاق نشیمن همراه با نوشیدنی گرم مورد علاقه تان، با لباس های راحت، شاید با یک پتو یا یک حیوان خانگی در کنارتان، یک محیط آرام و آرامش بخش ایجاد می کند که به خودی خود می تواند درمانی باشد. همچنین راحت تر می توانید صحبت کنید. این از بهترین مزایای مشاوره آنلاین است که قابل چشم پوشی نیست.

8- مزیت مشاوره آنلاین برای افراد با محدودیت های فیزیکی پر رنگ تر است

کسانی که ناتوانی دارند، خانه نشین هستند یا محدودیت های جسمی دیگری دارند یا از اختلالات روانی مانند انواع وسواس فکری عملی و بیماری شایع انزوای اجتماعی رنج می برند اغلب برایشان دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی دشوار است.

از مزایای مشاوره آنلاین این است که به شما این امکان را می دهد بدون خروج از خانه، درمان های سلامت روان را دریافت کنید. به طور خلاصه، پلتفرم های مشاوره آنلاین مانند ویکی روان می توانند به افراد با شرایط خاص کمک کنند تا به روش هایی که در گذشته غیرممکن بوده است، به اهداف درمانی خود برسند.

9- حریم خصوصی بیشتر از دیگر مزیت مشاوره آنلاین است

درمان استرس با مشاوره روانشناسی

با درمان آنلاین، نیازی نیست به جایی سفر کنید و لازم نیست نگران مواجه شدن با کسی در اتاق انتظار یا خارج از کلینیک مشاوره باشید. جلسات شما در حریم خصوصی کامل و بدون خطر مواجه شدن با کسی که می شناسید یا حضور در فضایی با غریبه ها در زمانی که احساس آسیب پذیری می کنید، برگزار خواهد شد.

هیچ شخص، نهاد یا سازمان دسترس به جلسات مشاوره روان درمانی در ویکی روان ندارد. حریم خصوصی در جلسات غیرحضوری حرف اول و آخر را می زند. حتی می توانید به عنوان ناشناس در ویکی روان مشاوره روانشناسی از سراسر دنیا برگزار کنید.

10- شما می توانید جلسات را به دل خواه خود انتخاب کنید

درمان از راه دور می تواند به این معنی باشد که مراقبت از سلامت روان قابل دسترس تر است. این روش کنترل بیشتری بر فرآیند ارائه می دهد. زمانی که شما از درمان آنلاین استفاده می کنید، آزاد هستید که با یک درمانگر براساس برنامه خود و به روشی که راحت تر هستید، صحبت کنید.

در واقع از مزایای مشاوره آنلاین امکان انتخاب از لیست زیادی مشاور است، این تنوع به همراه آگاهی از ویژگی مشاور خوب باعث می شد مراجع بهترین انتخاب را داشته باشد.

11- امنیت بالا مزیت مشاوره آنلاین است

ما در ویکی روان از تمام اطلاعات شخصی شما، از جمله جزئیات شخصی و اطلاعات حساس شما در مورد سلامتی و جلسات درمان آنلاین محافظت می کنیم. برای اطلاع بیشتر می توانید از راهنمای استفاده از مشاوره روانشناسی در ویکی روان استفاده کنید.

12- دسترسی به درمانگران بسیار خبره

همه درمانگران آنلاین ویکی روان بسیار باتجربه هستند و سال ها تجربه درمان افرادی را دارند که چالش های مشابهی با شما دارند. علاوه بر این، تمام روان درمانگران ویکی روان مراحل غربالگری دقیق و شبانه روزی را طی می کنند، به این معنی که شما واقعا بهترین مراقبت را از افراد مناسب دریافت می کنید.

اگر نمی دانید روانشناس مرد بهتره یا زن باید بگوییم جنسیت مشاور تاثیری بر کیفیت نهایی جلسات ندارد.

13- درمان می تواند قابل دسترس تر باشد

اینترنت درمان سلامت روان را نزدیک تر می کند. افراد ممکن است از صحبت کردن با دوستان و خانواده در مورد مسائل بهداشت جسمی احساس راحتی کنند، اما شاید نگرانی های مربوط به بهداشت روانی که به همان اندازه مهم هستند را احساس نکنند.

دسترسی آنلاین، غلبه بر انگی را که در طول تاریخ به مسائل مربوط به سلامت روان وارد شده است، آسان‌تر می‌کند. این از کاربردی ترین مزای مشاوره آنلاین و غیرحضوری است.

روان درمانی آنلاین ابزار مهمی برای کمک به افراد در یادگیری بیشتر در مورد سلامت روان است. حتی اگر احساس می‌کنید که بهزیستی روانی شما قوی است، درمان آنلاین به شما کمک می کند از نظر روانی قوی‌تر شوید. می‌توانید درباره رفتارهای بهداشتی و استراتژی‌های مقابله‌ای که منجر به سلامت روان‌ شناختی بهتر می‌شود، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

البته در مقاله مزایای مشاوره تلفنی هم درباره دسترسی ساده و ارزان به روانشناس اشاره کردیم.

14- توانایی برنامه ریزی جلسات بیشتر آسان تر شده است

زمانی که مجبورید به ملاقات ها بروید یا برای ملاقات با یک درمانگر وقت بگذارید، ممکن است نتوانید هر تعداد جلسه که دوست دارید را برنامه ریزی کنید. از آنجایی که درمان آنلاین بسیار انعطاف پذیر و راحت است، ممکن است بتوان جلسات بیشتری را برنامه ریزی کرد.

بی حوصلگی، بدی آب و هوا و موانع دیگر نیز می توانند منجر به لغو قرار ملاقات ها شوند. یکی از مزایای مشاوره آنلاین این است که به جز یک بیماری مهم، به دلیل موانع پیش بینی نشده ای از این دست، هرگز نباید یک قرار ملاقات را از دست بدهید.

15- بسیاری از مردم با درمان مجازی احساس راحتی بیشتری می کنند

درمان شاید برای برخی ترسناک باشد. آسیب پذیر بودن یا به اشتراک گذاشتن ترس ها و نگرانی های شما همیشه آسان نیست. انجام این کارها در یک محیط عجیب یا ناآشنا می تواند حتی دلهره آورتر باشد.

اگر با اضطراب زندگی می کنید – به خصوص اگر نگران شروع درمان هستید – این روند ممکن است در فضایی که در آن راحت هستید، آسان تر باشد. در مقاله تعریف استرس گفتیم باید از چیزهایی که موجب ایجاد تنش می شود دوری کنید و مشاوره غیرحضوری و آنلاین این امکان را فراهم می کند.

یکی از مزایای مشاوره آنلاین این است که شما بر محیط خود کنترل دارید. فرقی نمی کند که می خواهید زیر پتویی روی مبل جمع شوید یا در تخت با درمانگر خود صحبت کنید، به احتمال زیاد می توانید در طول جلسات آنلاین یا مجازی خیال خود را راحت کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای استفاده از مزایای مشاوره آنلاین روانشناسی

با این همه مزیتی که برای مشاوره آنلاین نام بردیم، باید از این موقعیت استثنایی بیشتر استفاده کنید. شما دوست عزیز می توانید از خدمات مشاوره آنلاین سایت روانشناسی ویکی روان از هر جای دنیا که هستید استفاده نمائید و به صورت صوتی، تصویری و متنی با مشاور خود در ارتباط باشید. برای مشاهده لیست موضوعات مشاوره از دکمه زیر استفاده کنید:

موضوعات مشاوره روانشناسی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا