مطالب روانشناسی خانواده در ویکی روان

کار مشاور خانواده چیست؟ (8 مورد)

وظیفه مشاور خانواده در جلسات چیست؟

مشاور روانشناس خانواده مهم ترین رکن برگزاری جلسه مشاوره خانواده است. یک متخصص روانشناس خوب می تواند شرایط مراجع را آنالیز کرده و پیشنهاداتی ارائه دهد تا چالش های خانوادگی سریعا حل شوند. پس مهم است بدانیم کار مشاور خانواده چیست و چطور باید شرایط مراجعین را بررسی کند. با این مطلب سایت ویکی روان همراه باشید تا بیشتر با وظایف مشاور خانواده آشنا شویم.

تعریف مشاوره خانواده چیست؟

قبلا در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان درباره اینکه تعریف مشاوره خانواده چیست توضیح دادیم. جلسات روان درمانی خانواده به منظور بهبود تعامل اعضا و تضمین سلامت روان تک تک اعضا توسط متخصص روانشناس انجام می شود.

انواع مشاوره خانواده زیاد است، اما این جلسات به صورت غیرحضوری یا حضوری در کلینیک های مشاوره قابل برگزاری هستند. نوع برگزاری تاثیری بر نتیجه نهایی ندارد، اما اگر بدانیم کار مشاور خانواده چیست بهتر می توانید با او ارتباط برقرار کرده و درخواست مشاوره کنیم.

پیش از شروع پیش نهاد می کنیم مقاله چطور روانشناس خوب انتخاب کنیم را در ویکی روان مطالعه کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان

کار مشاور خانواده چیست؟

مشاور روانشناس خانواده در ویکی روان یا هر مجموعه دیگر به بررسی و حل انواع چالش ها در خانواده می پردازد که موجب تشوی ذهن اعضای آن شده است.

خانواده از مهم ترین پایگاه ها در زندگی تمامی افراد است؛ از این رو هر نوع تزلزل در آن می تواند موجب بروز مشکلات متعدد برای تمامی اعضای خانواده شود.

مشاوره خانواده آنلاین یا تلفنی موجب ایجاد روابط سالم تر بین اعضای خانواده می شود، به همین دلیل استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی خانواده برای تمام اعضای جامعه توصیه می شود، چون می تواند زمینه ساز یک فضای بهتر برای رشد و ترقی فردی و اجتماعی باشد.

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان می گوید، شما برای حفظ سیستم خانواده و رشد و تکامل اعضای آن باید هر تلاشی را کنید. کار مشاور خانواده به بررسی مشکلات به خصوص در محیط منزل معطوف می شود.

در جلسات مشاوره برای اعضای خانواده، ممکن است افراد به صورت گروهی درمان شوند یا این که مشاوره فردی را دریافت کنند.

بررسی وظایف مشاور خانواده به زبان ساده

معرفی اعضای خانواده به فارسی

از کارهایی که یک مشاور باید در طی جلسات خانواده درمانی انجام دهد به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. گوش دادن به فرد/افرادی که درخواست مشاوره کرده است
  2. تحلیل علمی چالش موجود
  3. نگاه فراجنسیتی
  4. تحلیل اختصاصی شرایط فعلی اعضای خانواده
  5. بیان تعداد جلسات مشاوره خانواده برای حل چالش های موجود
  6. برگزاری جلسات خانوادگی و فردی برای بهبود وضعیت
  7. ارائه راهکار و جمع بندی
  8. تعیین جلسات مشاهده و بازبینی

کار مشاور خانواده فراتر از موارد فوق است، اما بیان ساده تر آن کمک می کند علاوه بر آشنایی با روانشناسی خانواده بتوانید حدس صحیحی از وظایف مشاور روانشناس خانواده در طی جلسات داشته باشید.

مشاوران خانواده آنلاین در ویکی روان:

چطور مشاوره رایگان خانواده برگزار کنم؟

متاسفانه بسیاری از مراجعین دنبال مشاوره رایگان هستند تا بدون پرداخت هزینه جلسات مشاوره خانواده از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که مانند دیگر خدمات مجانی، مشاوره خانواده رایگان از کیفیت بالایی برخوردار نیست و تاثیرگذاری بالایی در وضعیت مراجعین نخواهد داشت. اگر به دنبال حل مشکلات خانواده خود هستید، حتما از بهترین مشاوره کمک بگیرید تا با بررسی دقیق شرایط فعلی شما بهترین راهکار را پیشنهاد دهد.

هزینه مشاوره خانواده یک سرمایه گذاری مطمئن برای امروز و فردای خانواده ای است که با عشق آن را تشکیل داده اید، پس به آن به چشم سرمایه گذاری نگاه کنید نه هزینه ناخواسته! با این حال در مرکز مشاوره و روانشناسی خانواده ویکی روان، بازه بسیار متنوعی از قیمت ها و مشاورین خبره گنجانده شده تا با دست بازتر بتوانید مشاور خود را انتخاب کنید.

​مشاور خانواده خانم بهتر است یا آقا؟

هدف مشاوره خانواده بهبود وضعیت موجود است، پس به هیچ وجه جنسیت مشاور نمی تواند در کیفیت جلسات مشاوره تاثیر داشته باشد. به همین دلیل مبنای انتخاب روانشناس باید میزان سابقه کاری و تحصیلات او باشد و در درجه دوم راحتی شما و اعضای خانواده در برقراری ارتباط با مشاور خانواده مورد نظر.

فکر خود را درگیر جنسیت مشاور روانشناس خانواده نکنید. کار مشاور خانواده حل مشکلات درون خانوادگی است که بهصورت فراجنسیتی انجام می شود.

مشاوره ازدواج چه سوالاتی می پرسد؟

هدف اصلی از شرکت در جلسات مشاوره بهبود شرایط موجود بین اعضا است برای رشد و ترقی بیشتر است. به همین خاطر سوالات و موضوعاتی که در روند جلسه مطرح می شود تماما در همین راستا هستند.

کار مشاور خانواده پیدا کردن مسائلی است که اعضا از یافتن و حل آن عاجز هستند. به هیچ وجه ذهن خود را درگیر سوالات نکنید. حتی نداشتن پیش زمینه ذهنی کمک می کند نتیجه بهتری از جلسات دریافت کنید. بعد از انتخاب مشاور روانشناس به او اطمینان کرده و به جلسات پایبند باشید.

وظایف مشاور خانواده در جلسات آنلاین در مقایسه با جلسات حضوری متفاوت است؟

مشاوره روانشناسی خانواده اینترنتی

در حالت کلی، هدف مشاوره غیرحضوری این است که با یک کار گروهی و حل مشکلات عاطفی و رفتاری از فروپاشی خانواده جلوگیری می کند. برای داشتن خانواده سالم، مشاوره به افراد به سازگاری بیشتر، حل مسئله و ایجاد درک و فهم متقابل بین اهداف شخصی و جمعی کمک زیادی می کند. در جلسات مشاوره، با توجه به نوع مشکل برنامه ریزی درمانی خاصی چیده می شود.

امروزه زندگی در شهرهای پرجمعیت دارای چالش های زیادی است و عوامل استرس زا موجب ایجاد بحران های خانوادگی بین افراد شده است. از این رو افراد برای حل مشکلات و ایجاد تعادل بین شغل و زندگی خانوادگی خود باید به روانشناس و مشاور خانواده مراجعه کرده و توجه به کار مشاور خانواده، خدمات روان درمانی دریافت کنند.

با این حال کیفیت جلسات آنلاین و تلفنی هیچ تفاوتی با جلسات غیرحضوری ندارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

حالا که متوجه شدیم کار مشاور خانواده چیست و چه وظایفی دارد، باید اشاره کنیم سریع تر برای درمان اقدام کنید. نظام خانواده محل آزمون و خطا برای حل مشکلات موجود نیست. حضور یک متخصص به خوبی می تواند مسال را ریشه ای حل کند.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در سایت مشاوره خانواده ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و چتی با روانشناس مورد نظرتان جلسه غیرحضوری برگزار کنید. برای مشاهده لیست مشاوران از دکمه زیر استفاده کنید:

بهترین مشاوره خانواده

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا