مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

تعریف مشاوره ازدواج چیست؟ (بررسی 0 تا 100)

منظور از مشاوره برای ازدواج چیست؟

مشاوره ازدواج چیست و چرا روانشناسی تاکید زیادی بر آن دارد؟ اگر بدانیم منظور از مشاوره برای ازدواج چیست حتما میل بیشتری به استفاده از خدمات آن خواهیم داشت. مشاوره روانشناسی راهکارهایی برای مشکلات جاری زندگی ما دارد که مشاوره ازدواج یکی از آنهاست. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به این سوال پاسخ می دهیم که منظور از مشاوره ازدواج چیست؟

پیش از شروع پیشنهاد می کنیم مقاله مشاوره روانشناسی چیست را در ویکی روان مطالعه کنید، چون مشاوره ازدواج یکی از خدمات مشاوره روانشناسی است و ارتباط نزدیکی با هم دارند.

تعریف مشاوره ازدواج چیست؟

با بخش مقاله های روانشناسی و روانپزشکی در ویکی روان همراه باشید.

مشاوره ازدواج بر بهبود روابط و ازدواج ها تمرکز دارد. همچنین معمولا به آن زوج درمانی یا ازدواج درمانی هم گفته می شود هر چند تا حدودی متفاوت هستند که در مقاله فرق مشاوره ازدواج و زوج درمانی چیست کاملا تفاوت آنها را توضیح دادیم. مشاوران ازدواج برای کمک به زوجین در تشخیص مشکلات رابطه و توسعه راه حل های عملی آموزش دیده و تایید شده اند که در بخش مطالب مربوط به ازدواج ویکی روان توضیحات کامل داده شده است.

در کل مشاوره ازدواج به مجموعه جلساتی گفته می شود که توسط مشاور ازدواج با حضور زوجین یا حداقل یکی از آنها بمنظور حل چالش های موجود در ازدواج و بهبود شرایط فعلی انجام می شود.

اهمیت مشاوره ازدواج زمانی نمود پیدا می کند که می تواند کیفیت زندگی زن و شوهر، بچه ها و نسل های آنی را تحت تاثیر قرار دهد. مشاوره ازدواج می تواند به صورت حضوری یا غیرحضوری انجام شود، که شیوه برگزاری تاثیری بر کیفیت نهایی نخواهد داشت.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

منظور از مشاوره برای ازدواج چیست؟

از دید روانشناسی این جلسات مکانی امن برای زوج ها خواهد بود تا در مورد احساس واقعی خود صحبت کنند. ارتباط باز در حل مشکلات زناشویی بسیار مهم است و مشاوره ازدواج (یا حتی مشاوره قبل از ازدواج) یکی از بهترین راه ها برای بهبود مهارت های ارتباطی، رسیدن به درک متقابل و فهمیدن این که چگونه به عنوان یک زوج به جلو حرکت کنیم یا با طلاق دوستانه پایان دهیم.

هدف انواع مشاوره ازدواج این است که به زوج ها ابزارهای لازم برای درک یکدیگر و حل تعارضات را بدهد. در حالی که زوج ها اغلب در هنگام آشفتگی به مشاوره روابط روی می آورند، با این حال در هر مرحله از رابطه این مشاوره مفید است.

شاید بپرسید کی به مشاوره ازدواج نیاز داریم؟ با توجه به تعریف مشاوره ازدواج، مشاوران می توانند به زوجین در مسائلی این چنینی کمک کنند تا ازدواج موفق و پایدار را تجربه کنند:

  • حل اختلافات مالی
  • یادگیری نحوه برقراری ارتباط در یک رابطه
  • بهبود حل تعارض زن و شوهر
  • شناسایی و پرداختن به مسائل موثر بر روابط
  • کار بر روی مسائل اعتماد در یک رابطه
  • یادآوری جرقه یا ایجاد صمیمیت
  • درمان خیانت در یک رابطه
  • رسیدگی به اختلافات درباره سبک های فرزندپروری
  • نجات ازدواج برای جلوگیری از طلاق
  • یافتن راهی سالم برای پایان دادن به یک رابطه

با توجه به سوالات مشاوره ازدواج که در جلسه مطرح می شود، مشاور ازدواج کمک می کند تعارضات را ریشه یابی کرده و بهترین کار ممکن را انجام دهید و اگر اطلاعات کمی دارید، کمک می کند بدانید تعریف مشاوره ازدواج چیست؟

آیا مشاوره ازدواج جواب می دهد؟

مشاوره برای ازدواج چیست

با توجه به تعریف مشاوره ازدواج و تمایل زوجین روند عموم جلسات امیدوار کننده است. مطالعات انجمن ازدواج و خانواده درمانی آمریکا (AAMFT) نشان می دهد:

  • بیش از ۹۸ درصد زوج هایی که اقدام به حضور در مشاوره ازدواج آنلاین می کنند، معتقدند که جلسات درمانی یا عالی هستند یا خوب.
  • از میان زوج هایی که مشاوره ازدواج را امتحان می کنند، ۹۰ درصد می گویند که سلامت عاطفی بهبود یافته است.
  • دو سوم می گویند پس از گرفتن مشاوره، شاهد بهبود سلامت جسمی خود بوده اند.

بسیاری از زوج ها ازدواج درمانی را موثر می دانند، اما تعداد جلسات مشاوره ازدواج چه به مدت ۲ ماه و چه به مدت ۲۰ سال هم می تواند موثر باشد. مطالعات نشان می دهند که مسائل ارتباطی، مانند مدیریت تعارض ضعیف یا فقدان ارتباط مثبت، اغلب منجر به مشکلات ارتباطی می شود. مشاوره می تواند به حل این مسائل قبل از بروز اختلافات مهم کمک کند.

حالا که می دانیم تعریف مشاوره ازدواج چیست باید بدانید تحقیقات ثابت کرده‌اند که مشاوره می تواند به زوج ها در مورد مسائل جدی کمک کند. یک مطالعه زوج هایی که پس از خیانت به دنبال درمان بودند را با زوج هایی که این کار را نکردند مقایسه کرد. جای تعجب نیست زوج هایی که به دنبال کمک حرفه ای بودند، افزایش رضایت از رابطه را گزارش کردند. مشاوره ازدواج زمانی می تواند بسیار موثر باشد که زوجین به این فرآیند متعهد باشند.

البته شناخت ویژگی مشاور خوب برای ازدواج کمک می کند بهترین انتخاب را از بین مشاوران داشته باشید.

مشاوره ازدواج چطور انجام می شود؟

در ویکی روان مشاوره ازدواج به صورت غیرحضوری یعنی آنلاین و تلفنی انجام می شود. ماهیت جلسات مانند مشاوره حضوری است، اما نوع برگزاری تفاوت دارد. اینکه مشاور ازدواج مرد یا زن باشد تفاوتی ندارد، بلکه پایبندی به جلسات و همکاری با مشاور تاثیرگذار است.

مشاوره ازدواج معمولا زوج ها را برای جلسات درمان مشترک گرد هم می آورد. زوج درمانگر به زوج ها کمک می کند تا منابع تعارضات خود را شناسایی و درک کنند و برای حل آن ها تلاش کنند.

شما و شریک زندگی تان هر دو بخش خوب و بد رابطه تان را تحلیل خواهید کرد. بر اساس تعریف مشاوره ازدواج، این جلسات به شما کمک می کند مهارت هایی برای محکم کردن رابطه خود یاد بگیرید. این مهارت ها شامل ارتباط آزادانه، حل مساله با یکدیگر و بحث منطقی در مورد تفاوت ها می شود. در برخی موارد، مانند بیماری روانی یا سو مصرف مواد، مشاور ازدواج شما ممکن است با سایر متخصصان مشورت کند تا طیف کاملی از درمان را ارائه دهد.

صحبت کردن در مورد مشکلات خود با یک مشاور ازدواج ممکن است آسان نباشد. جلسات ممکن است در سکوت سپری شوند و شما و شریک زندگی تان به اشتباهات درک شده پی ببرید. یا ممکن است دعواهای خود را با خودتان بیاورید، در طول جلسات فریاد بزنید و بحث کنید. هر دو خوب هستند. درمانگر شما می تواند به عنوان میانجی یا داور عمل کند و به شما کمک کند تا با احساسات و آشفتگی کنار بیایید.

پیشنهاد می کنیم مقاله روانشناس کیست را مطالعه کنید تا دید بهتری به این مسائل داشته باشید.

چند نکته درباره شرکت در جلسات مشاوره ازدواج

تعریف مشاوره ازدواج چیست؟ (بررسی 0 تا 100)

قبلا درباره ویکی روان درباره اهمیت مشاوره روانشناسی مفصل صحبت کردیم، اما الان که می دانیم منظور از مشاوره ازدواج چیست باید قبل از شرکت در جلسات از چند نکته مطلع باشیم. هر چند در بخش پرسش و پاسخ ازدواج ویکی روان درباره آنها توضیح داده ایم.

مشاور ازدواج شما نباید در اختلافات بین زن و مرد جانبداری کند. شاید بعد از چند جلسه رابطه تان بهبود پیدا کند. از طرف دیگر ممکن است در نهایت متوجه شوید که تفاوت های شما واقعا آشتی ناپذیر هستند و بهتر است به رابطه خود پایان دهید.

اگر شریک زندگی شما از شرکت در جلسات مشاوره ازدواج خودداری کند چه؟ شما می توانید خودتان بروید. زمانی که تنها یک شریک مایل به درمان است، ممکن است ترمیم روابط چالش برانگیزتر باشد. اما هنوز هم می توانید با یادگیری بیشتر در مورد واکنش ها و رفتار خود در رابطه سود ببرید.

همانطور که مشاهده می کنید، آشنایی با اینکه مشاوره ازدواج چیست یک موضوع است، اینکه بدانید انتخاب مشاور روانشناس خوب چطور انجام می شود موضوعی دیگر.

چطور از مشاوره ازدواج نهایت استفاده را ببریم؟

یکی از نکاتی که پیش از شرکت در جلسات مشاوره مورد تائید قرار می گیرد این است که بدانید مشاوره ازدواج چیست و چه کمکی به شما می کند؟ در مرحله دوم باید اراده شرکت در جلسات و ادامه آنها را داشته باشید.

اگر همسرتان موافق حضور در جلسات نیست، می توانید جلسه های ابتدایی را به تنهایی شروع کنید. می توانید از تکنیک های همسرداری موفق که توسط مشاور بیان می شود برای متقاعد کردن همسرتان جهت حضور در جلسات استفاده کنید. همانطور که در مقاله مشاوره زوج درمانی چیست گفتیم، همراهی زوجین در جلسات باعث می شود بهترین نتیجه را بگیرند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهران گلزاری امجد مهران گلزاری امجد
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان به شما

همانطور که ابتدای مقاله گفتیم، اگر افراد بدانند تعریف مشاوره ازدواج چیست و چه کمکی به آنها می کند بدون شک برای بهبود شرایط ازدواج شان از متخصص کمک می گیرند. با این حال انتخاب روانشناس خوب می تواند روند جلسات را سریع ببخشد.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در جلسات مشاوره ازدواج غیرحضوری ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان به صورت تلفنی، آنلاین و چتی مشاوره ازدواج برگزار کنید. برای شروع کافیست از دکمه زیر استفاده کنید:

لیست مشاوران ازدواج ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا