مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

بعد از خواستگاری چه کنیم؟ 5 اصل

بررسی مهم ترین مراحل بعد خواستگاری

بعد از خواستگاری چه کنیم و چه کارهایی انجام ندهیم؟ مراحل بعد خواستگاری خیلی واضح و شفاف نیست، چون همه چیز توافقی و بر اساس معیارهای دو خانواده یا دختر و پسر پیش می رود و نمی توان برای آن قانون خاصی در نظر گرفت. با این حال در جلسات مشاوره قبل ازدواج آنلاین یا حضوری درباره اینکه بعد از خواستگاری چه کنیم صحبت های زیادی می شود تا به نقطه اشتراک برسند. در ادامه این نوشتار از سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان، به بررسی اینکه بعد از خواستگاری چه باید کرد و مهم ترین کارها بعد از جلسه خواستگاری چیست خواهیم پرداخت.

بعد از خواستگاری چه کنیم؟

با مطالب روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

وقتی هیجان آن لحظه کمی فروکش کرد، ممکن است از خود بپرسید که در آینده چه باید کرد. اگر مراقب نباشید، ممکن است از همان ابتدا خودتان را گول بزنید. به همین خاطر بعد از مراسم خواستگاری باید کارهای صحیح انجام شود تا این ارتباط به بیراهه نرود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
آرزو محمدی آرزو محمدی
مشاور تغذیه
از 75,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چند اصل برای اتفاقات بعد خواستگاری

مهم ترین چیز این است که نوع آشنایی زن و مرد چگونه است؟ آیا ازدواج سنتی یا ازدواج های مدرن و امروزی تر مد نظرتان است؟ در ادامه به بررسی هر دوی آنها می پردازیم:

1- مراحل بعد خواستگاری در ازدواج با پیشینه ذهنی

منظور از این مورد چیست؟ یعنی چی با پیشینه قبلی؟

مهم ترین اصل در این سبک ازدواج ها این است که دختر و پسر قبل از مراسم خواستگاری با هم دیدارهای متعددی داشته اند و شناخت کافی از سلایق و حتی خانواده های هم دارند. در این نوع از انواع ازدواج در ایران معمولا خواستگاری تنها برای رسمیت بخشیدن به یک ارتباط عاطفی صورت می گیرد و تکلیف خیلی از چیزها از قبل مشخص شده است.

یعنی دختر و پسر می دانند چه چیزهایی از هم انتظار دارند و چطور باید عمل کنند. شناخت کافی باعث می شود جلسه بعد از خواستگاری به عقد یا ازدواج ختم شود و دیگر موضوع مسائل ابتدایی مطرح نخواهد شد.

2- مراحل خواستگاری در آشنایی های سنتی

هنوز افراد زیادی به آشنایی ها و خواستگاری های سنتی دست می زنند. یعنی دختر و پسر بدون آشنایی کامل از هم در جلسه خواستگاری شرکت می کنند و تازه بعد از این مراسم روند آشنایی یا شرکت در مشاوره بعد از ازدواج شروع می شود.

برای خیلی از افراد تعریف خواستگاری دقیقا همین چیزی است که در بالا بیان شد. به همین خاطر پیش از اینکه از خود بپرسید بعد از خواستگاری چه مراسمی است و چه کارهایی باید انجام شود، باید ببینید مراسم خواستگاری شما کدام یک از موارد بالا است؟ قاعدتا زمانی که دختر و پسر آشنایی کامل از هم دارند و در خواستگاری تنها به ارتباط خود رسمیت می بخشند، خیلی از مراحل بعد خواستگاری با حالت سنتی تر خواستگاری متفاوت است.

یادتان باشد، وجود نگرانی های ازدواج کردن می تواند تمام مراحل را دستخوش تغییرات بزرگی کند، پس زیاد در بند کارهایی که باید انجام شود نباشید و به وضعیت خود دقت کنید.

بعد از خواستگاری چه باید کرد؟

در ادامه به اقدامات مشترکی اشاره می کنیم که پاسخ سوال بعد از خواستگاری چه کنیم می باشند. بد نیست نگاهی به مقاله سوالات قبل از خواستگاری در ویکی روان بیندازید.

1- خود را از نظر ذهنی آماده کنید

یادتان باشد همه چیز تمام نشده، این تازه اول ماجراست.

قبل از اینکه مدام در اینترنت سرچ کنید، درست فکر کنید چرا که ماه های آینده برنامه ریزی برای ازدواج احتمالا چالش برانگیز خواهد بود. ازدواج یکی از قدیمی‌ ترین سنت‌ های فرهنگ بشری است و حتی مدرن‌ ترین زوج‌ ها نیز تغییر عمیقی در وضعیت خود از مجردی به متاهلی احساس می‌ کنند.

آیا مهمانی عروسی شما کوچک و صمیمی خواهد بود یا قصد دارید یک استادیوم فوتبال را از دوستان و خانواده پر کنید؟ پاسخ هرچه که باشد، این چیزی است که شما و نامزدتان باید در مورد آن بحث کنید و به توافقی برسید تا هر دوی شما از آن خوشحال باشید.

2- بودجه را مشخص کنید

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج در ویکی روان

در پاسخ به سوال مراحل بعد خواستگاری باید بگوییم حتما در مورد مسائل مالی و انتظارات واقع بینانه خود صحبت کنید.

یعنی در کنار مراسم عروسی خود، باید در مورد بودجه نیز بحث کنید. صحبت در مورد پول ممکن است ناخوشایند باشد، اما باید انجام شود. شاید والدین شما در حال کمک کردن یا پرداخت صورت حساب باشند و خودتان باید هزیته ها را تقبل کنید

هر شرایطی که باشد، همه باید انتظارات معقولی از میزان پول برای تأمین مالی همه چیز از لباس تا پذیرایی داشته باشند.

3- بعد از مراسم خواستگاری در مورد جشن صحبت کنید

دوران نامزدی یک رویداد بزرگ است. اگرچه پیشنهاد اولیه شاید صمیمی تر باشد، اما بهتر است با دوستان و خانواده خود جشن بگیرید. شما می توانید برای یک شب در شهر، یک شام در یک رستوران مورد علاقه، یا حتی پختن کباب در حیاط پشتی برنامه ریزی کنید.

4- آرامش

شاید یکی از بهترین ایده های تعامل، زمانی برای استراحت باشد. ممکن است بخواهید برای تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات طولانی تر برنامه ریزی کنید. حتی یک بعد از ظهر کاری را انجام دهید که هر دو از آن لذت می برید. مانند رفتن به یک بازی بسکتبال یا دیدن یک فیلم. برنامه ریزی برای مراسم عروسی استرس زا است.

ممکن است مهم ترین رویداد زنگی شما باشد، بنابراین وقت گذاشتن برای استراحت و به یاد آوردن این که چرا در وهله اول درگیر شده اید ضروری است.

5- یک از سوالات بعد خواستگاری درباره مهمانی عروسی است

قبل از شروع بحث در مورد مهمانی عروسی خود با دوستان و خانواده، باید با پارتنر خود صحبت کنید. هر دوی شما باید بر سر تعداد مهمان هایی که خواهید داشت به توافق برسید. در مورد ساغدوش‌ ها افرادی را انتخاب کنید که به بهترین نحو از شما حمایت می کنند.

شاید این مسائل ساده به نظر برسند اما بسیار مهم هستند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

احتمالا حالا می دانید بعد از خواستگاری چه کنیم و چه چیزهایی در اولویت قرار دارد.

اتفاقات بعد مراسم خواستگاری باید دقیق و بر اساس معیارهای طرفین انجام شود. شاید فکر کنید اینکه بعد از خواستگاری چه کنیم نیاز به فکر ندارد و همینطور پیش می رویم، در صورتی که بسیاری از مشکلات در روند ازدواج یا بعد از آن به دلیل ابهام در مراحل بعد خواستگاری به وجود می آید.

اگر در این مورد سوالی در ذهن دارید یا نمی دانید بهترین تصمیم چیست، حتما موضوع را با مشاور روانشناس ازدواج درمیان بزارید

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه غیرحضوری برگزار نمائید:

مشاوره آنلاین قبل ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا