مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

ازدواج با مرد مطلقه بچه دار با 14 نکته

ازدواج با مرد مطلقه بچه دار یکی از اتفاقاتی است که هر شاید برای هر زنی رخ بدهد. شاید شرایط سخت به نظر برسد، اما وقتی کسی از ما سوال می کند ایا ازدواج با مرد بچه دار درست است یا نه یعنی درگیر احساسات شده و تمایل به این ارتباط دارد. در جلسات مشاوره آنلاین قبل ازدواج در سایت ویکی روان، سوالات زیادی درباره شرایط ازدواج با مرد بچه دار می شود. به همین خاطر قصد داریم در این مطلب، تمام و کمال ازدواج با مرد طلاق گرفته ای که بچه دارد را بررسی کنیم.

ازدواج با مرد مطلقه بچه دار صحیح است؟

با وبلاگ روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

بنا بر خواسته شما عزیزان، قبلا در ویکی روان درباره نکات مهم برای ازدواج با مرد مطلقه صحبت کردیم. موضوع آنقدر مهم و درخواست شده است که می خواهیم درباره مردی صحبت کنیم که طلاق گرفته و بچه هم دارد.

این یکی از مورد بحث ترین موضوعات ازدواج در بخش مشاوره آنلاین روانشناسی سایت ویکی روان است.

شاید فکر کنید کلا ایده این نوع ازدواج اشتباه است. این همه پسر مجرد، چرا باید با مرد مطلقه ای که فرزند دارد ازدواج کنیم؟

قبلا در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان درباره مزایا و معایب ازدواج با زن مطلقه بچه دار مفصل صحبت کردیم و گفتیم که نه کار درستی است و نه کار اشتباهی.

چون تمام تصمیمات ما بستگی مستقیم به شرایط فعلی و دیدمان به زندگی دارند.

دوستان عزیز، تصمیم صحیحی که ما می گیریم شاید برای دیگران اشتباه باشد. یا تصمیم صحیح آنها برای ما اشتباه! پس برای ازدواج با مرد بچه دار باید خوب شرایط خود را بررسی کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لاله دستوری لاله دستوری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پردیس میرمعینی پردیس میرمعینی
دکتری روانشناسی
از 65,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

شرایط ازدواج با مرد بچه دار چیست؟

در ادامه قصد داریم نکات مورد نیاز برای ازدواج با این مردها را بررسی کنیم. یادتان باشد این هم یکی از انواع ازدواج ها است که باید به خوبی بررسی شوند.

اما بدون هیچ شکی، قبل از تصمیم نهایی باید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج غیرحضوری یا حضوری شرکت کنید تا با کمک متخصص و روانشناس ازدواج به اجماع دقیق برسید.

1- ارتباط موثر برقرار کنید

ارتباط موثر یکی از ارکان هر رابطه سالم و یک ازدواج موفق است.

اگر شما و شریک زندگی تان روی صحبت کردن با یکدیگر یا تلاش برای “برنده شدن” یک بحث متمرکز شده اید، در نهایت رابطه شما آسیب خواهد دید.

  • برای حل مسائلی که در رابطه تان به وجود می آید، روی کار با یکدیگر تمرکز کنید.
  • غرور خود را کنار بگذارید و سعی کنید مکالمات را به عنوان مسابقاتی که برنده یا شکست خورده اند تصور نکنید. این نوع تفکر فقط به رابطه شما آسیب می زند.
  • افکار، احساسات و نظرات همسر خود را در نظر بگیرید، حتی اگر مخالف هستید. از او بخواهید که همین کار را برای شما انجام دهد. باید در این مورد نهایت دقت را به خرج دهید. این یکی از مهم ترین موضوعات و سوالات دوران نامزدی است.
  • برای ازدواج با مرد مطلقه بچه دار، سعی کنید حد وسط پیدا کنید که هر دو نظر شما را در مورد موضوع ترکیب کند.
  • اگر راهی پیدا نکردید، سعی کنید از او بپرسید: “چگونه می توانیم این مشکل را حل کنیم بدون اینکه هیچ یک از ما احساس کنیم نیازهایمان برآورده نشده است؟”

2- با هم خوش بگذرانید

خوش گذرانی با پارتنرتان فقط یک راه لذت بخش برای گذراندن یک روز نیست، بلکه راهی برای تقویت رابطه شما نیز هست.

شما باید زمانی را به تفریح با هم به طور منظم اختصاص دهید تا به اطمینان از یک رابطه قوی و رضایت بخش کمک کنید. اگر از انجام کارها با هم لذت می برید، رابطه شما قوی تر خواهد شد.

3- روی روابط عاشقانه تمرکز کنید

هر نوع رابطه عاطفی به یک جزء عاشقانه نیاز دارد. عاشقانه لزوما به معنای رابطه جنسی نیست، اگرچه برای بسیاری از زوج ها این دو با هم مرتبط هستند.

صرف زمان برای نشان دادن محبت به یکدیگر، صرف نظر از اینکه چگونه در رابطه شما تعریف می شود، برای شما و شریک زندگیتان مهم است که با یکدیگر پیوند برقرار کنید و نزدیک تر شوید.

اگر به مجرد بودن عادت دارید و هرگز بچه دار نشده اید، قرار ملاقات با یکی از والدین مجرد می تواند یک تغییر بزرگ باشد.

اگر رفتن به موقع به قرار برای شما آسان است، ممکن است برای والدین مجرد همیشه آسان نباشد. اگر این موضوع را درک کنید، می تواند در درازمدت با یک پدر مجرد خیلی راحت تر ارتباط برقرار کنید.

3- حمایت خود را نشان دهید

بسیاری از والدین مجرد و مطلقه احساس ناامنی و بی ثباتی می کنند. طلاق می تواند دشوار باشد و برخی از والدین مجرد نگران این هستند که اگر مادر (یا پدر) فرزندشان باقی نماند، ممکن است یک پارتنر جدید نیز آنها را رها کند.

4- ایجاد احساس امنیت کنید

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج در ویکی روان

احساس امنیت در او به معنای تعهد به یک رابطه مادام العمر نیست. این فقط به این معنی است که شاید لازم باشد هر از گاهی به او اطمینان بدهید و عزت نفس او را تقویت کنید.

به او بگویید که بسیار خوش تیپ و جذاب هست، از او قدردانی کرده و سعی کنید کارهای کوچکی برای نشان دادن محبت انجام دهید (مثلا دست گرفتن در جمع).

شاید خیلی ساده به نظر برسد اما اینها نکات ازدواج با مرد بچه دار هستند.

5- کنجکاوی الکی نکنید

از پرسیدن در مورد همسر سابق بپرهیزید، مگر اینکه او آن را مطرح کند. روی ایجاد یک رابطه قوی بین شما دو نفر تمرکز کنید.

6- خودتان را فراموش نکنید

مطمئن شوید که او باعث می شود شما نیز احساس حمایت کنید.

با او در مورد راه هایی صحبت کنید که می توانید از یکدیگر در رابطه خود حمایت کنید. به عنوان مثال، به او بگویید وقتی از شما تعریف و تمجید می کند، احساس می کنید که مورد علاقه و ستایش قرار می گیرید.

از او بپرسید چه چیزی باعث می شود که او احساس دوست داشتن و حمایت کند، تعریف، محبت فیزیکی یا چیز دیگری؟ یادتان باشد از جملات عاشقانه برای ابراز عشق خود استفاده کنید.

ایجاد رابطه با فرزندانش

دوست عزیز، مهم ترین بخش در ازدواج با مرد طلاق گرفته بچه دار ارتباط با فرزندان او است. خوب به نکات زیر دقت کنید.

7- در مورد نقش خود صحبت کنید

اگر قبلا هرگز با کسی که بچه داشته قرار ملاقات نگذاشتید، ممکن است چیز زیادی در مورد تعامل با آنها ندانید. شاید او انتظاراتی در مورد رابطه شما با فرزندانش داشته باشد.

مهم است که این موضوع را به طور کامل با پارتنر خود در میان بگذارید، اما فقط زمانی که همه چیز بین شما جدی شود.

8- زمان مناسب را انتخاب کنید

ممکن است مدتی طول بکشد تا اوضاع بین شما و پارتنرتان ثابت بماند و او تصمیم بگیرد شما را به فرزندانش معرفی کند. اشکالی ندارد در واقع، احتمالا بهتر است که در ملاقات با فرزندان او عجله نکنید.

شاید یکی از مشکلات ازدواج با مرد مطلقه بچه دار همین است که باید خیلی با احتیاط بیشتری قدم بردارید تا اوضاع به هم نریزد. چون پای افراد دیگری به غیر شما دو نفر در میان است. گاهی کنار آمدن با همسر سابق شوهرتان می تواند چالش برانگیز باشد!

9- با بچه ها در محیط خودشان آشنا شوید

وقتی برای ملاقات با فرزندان یک مرد مطلقه آماده هستید (و زمانی که او فکر می کند آماده دیدار با شما هستند)، بهتر است در محیطی ملاقات کنید که آنها تا حد امکان راحت هستند.

این کار می تواند کار را برای آنها و شما نیز آسان می کند. البته اگر شرایط فرزندان او خاص هستند، حتما موضوع را با یک مشاور قبل ازدواج در میان بزارید تا همفکری داشته باشید.

10- عجله نکنید

بعد از اینکه با بچه های او آشنا شدید، باید کمی بهتر آنها را بشناسید.

با این حال، مهم است که از عجله کردن در این مورد نیز خودداری کنید، زیرا نمی خواهید بچه ها را تحت تأثیر قرار دهید یا به چهره ای عبوس تبدیل شوید.

11- انتظار کمی اکراه یا مقاومت داشته باشید

راهنمای ازدواج شاد و پایدار

برای خیلی ها، عواقب ازدواج با مرد بچه دار همین رفتار ناخواسته بچه ها با او است!

وقتی برای اولین بار با بچه های او ملاقات می کنید، ممکن است هیجان زده شوند یا مقاومت کنند. این طبیعی است و عکس‌ العملی در مقابل شما یا پتانسیل شما برای مراقبت از بچه ها نیست.

آنها از تغییر می‌ ترسند و ملاقات با همسر جدید پدرشان یک تغییر واقعا بزرگ برای بچه‌ ها است.

12- در مورد برقراری رابطه آموزش ببینید

شما قرار است جای مادر این بچه ها را بگیرید، پس باید خوب آموزش ببینید تا اوضاع از کنترل خارج نشود. قبلا در ویکی روان درباره روش های تربیت فرزندان طلاق آموزش دادیم، حتما آن مطلب را مطالعه کنید.

این ممکن است یک موضوع حساس باشد. پرسیدن سوالات درست در مورد همسر سابقش به درایت زیادی نیاز دارد، بنابراین مهم است که کلمات و زمان خود را با دقت انتخاب کنید.

شما می خواهید اتهام آمیز یا ناامن به نظر نرسید که می تواند رابطه شما را خراب کند. با این حال، با کمی درایت، می توانید بر این مانع نابهنجار غلبه کرده و پویایی آنها را بهتر درک کنید.

13- در ازدواج با مرد مطلقه بچه دار  نباید ناهنجار باشید!

اولین باری که با همسر سابق او ملاقات می کنید، احتمالا برای همه افراد درگیر بسیار ناخوشایند خواهد بود. در این مورد نیازی به عجله نیست.

در واقع، احتمالا باید ملاقات با همسر سابق او را تا زمانی که همه چیز بین شما و دوست پسرتان بسیار جدی شود، به تعویق بیندازید

در غیر این صورت، او ممکن است احساس کند که در حال تلاش برای تحریک حسادت هستید. این ازدواج شرایط خاصی دارد، پس احتیاط کنید.

14- به نقش همسر سابقش احترام بگذارید

اگر پارتنر شما و همسر سابقش دوستان صمیمی باشند یا بسیار دور، باید به رابطه آنها احترام بگذارید.

تنها استثنا ممکن است این باشد که او هنوز نسبت به او احساس داشته باشد یا برعکس. در غیر این صورت، رابطه آنها به شما مربوط نمی شود و همچنین رابطه همسر سابق او با فرزندانشان.

البته یادتان باشد که نباید هیچ نوع رابطه عاطفی بین آنها وجود داشته باشد. این یعنی تنها راه ارتباطی بین آنها فرزندان مشترکشان است.

مشکلات ازدواج با مرد مطلقه بچه دار چیست؟

ازدواج دختر و پسر مجرد هم مشکلات خاص خود را دارد. پس نیاز نیست حتما تمرکز خود را روی مشکلات و سختی های ازدواج با مرد مطلقه بچه دار بگذارید.

اما مهم ترین نکاتی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

  1. سختی های مرد مطلقه که همسرتان شاید درگیر آنها باشد
  2. نشانه هایی از اثرات طلاق بر مردان که می تواند همراه فرد مورد نظرتان باشد
  3. یادتان باشد زندگی بعد از طلاق برای مرد متفاوت است و باید همراه بسیار خوبی برای او باشید
  4. بچه داشتن او یعنی دقت بیشتر، ملاحظات بیشتر و وظایف بیشتری که به گردن شما است
  5. باید ببینید مرد مورد نظرتان شرایط لازم برای ازدواج کردن را دارد یا نه؟ خانه، شغل و شرایط سنی همه چیز نیست. او باید از رابطه قبلی به کل جدا شده باشد

شاید اینها را بتوان از سختی های ازدواج با مرد طلاق گرفته ای بدانیم که بچه هم دارد، اما به معنای پا پس کشیدن نیست.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 0 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای ازدواج با مرد بچه دار طلاق گرفته چیست؟

هیچ وقت این نوع اردواج را رد نمی کنیم! اگر بتوانید با برنامه و حساب شده پیش بروید، حتما وصلت خوبی در پیش خواهید داشت.

خیلی ها به عواقب ازدواج با مرد بچه دار و مشکلات بی پایان آن فکر می کنند! آنقدر این موضوع را بزرگ می کنند که مشکلات جدید ایجاد می شود!

اما مانند هر نوع ازدواج دیگری، باید با برنامه و طبق نظر متخصص روانشناس پیش بروید تا رابطه تان به شکست منجر نشود.

دوست عزیز، از هر جای دنیا که هستید، می توانید در سایت مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان با بهترین متخصص جلسه مشاوره روانشناسی قبل ازدواج به صورت صوتی، تصوری و تایپی برگزار نمائید:

مشاوره قبل ازدواج آنلاین

منبع: تیم تحریریه ویکی روان + سایت Wikihow

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا