مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

اهمیت مشاوره ازدواج چقدر است؟ (5 مورد)

چرا مشاوره ازدواج مهم است؟ (بررسی مزایای مشاوره ازدواج)

اهمیت مشاوره ازدواج به قدری زیاد است که روانشناسی توصیه می کند حتی زوجینی که از ارتباط خود راضی هستند باید از مشاوره بعد از ازدواج استفاده کنند. در بخش مشاوره روانشناسی تلفنی و آنلاین ویکی روان سوالات زیادی درباره اینکه چرا مشاوره ازدواج اهمیت دارد پرسیده می شود که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

اهمیت مشاوره ازدواج چقدر است؟

با بخش مطالب مربوط به روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان

چرا مشاوره ازدواج مهم است؟

علم روانشناسی تاکید زیادی دارد تا مردم بدانند مشاوره ازدواج چیست؟ چون این شناخت اهمیت آن را در ذهنشان بیشتر می کند. اگر بدانیم اهمیت مشاوره ازدواج چقدر است حتما از آن استفاده می کنیم. اما پیش از شروع پیشنهاد می کنیم مقاله فرق مشاوره ازدواج و زوج درمانی را در ویکی روان مطالعه کنید.

مزایای مشاوره ازدواج

انواع مشاوره ازدواج مزایای زیادی برای آن دسته از زوج های متاهلی دارد که در تلاش برای بهبود روابط و غلبه بر تعارض هستند. درمان می تواند به زوجین بخشش، التیام و ارتباط مجدد با یکدیگر را آموزش دهد. در اینجا به برخی از مزایای مشاوره ازدواج اشاره می کنیم:

1- اهمیت مشاوره ازدواج در ایجاد رابطه نزدیک‌ تر است

وقتی زوج ها از هم جدا می شوند، یک فاصله در رابطه آن ها اتفاق می افتد. فرقی نمی کند که این جدایی به دلیل بحث های مداوم، مشکلات مالی، یا مشکلات مربوط به صمیمیت آن ها رخ داده باشد یا چیز دیگری، پارتنرها دیگر نزدیکی‌ ای را که در اوایل ازدواج با یکدیگر داشتند، تجربه نمی کنند که درمان می تواند آن را تغییر دهد.

استفاده از مشاوره بعد از ازدواج ممکن است تنها کاری باشد که آن ها برای مدت طولانی با هم انجام می دهند. این می تواند فرصتی برای بحث و غلبه بر مشکلات زناشویی، تشویق آن ها به لذت بردن از همراهی یکدیگر و احساس دوباره رمانتیک بودن باشد. اگر بدانید چه ازدواجی موفق است و چطور ایجاد می شود بهتر می توانید آن را به دست بیاورید.

2- به التیام زخم های کهنه کمک می کند

اهمیت مشاوره ازدواج زمانی که کمک می کند مشکلات قدیمی سریع حل شوند بیشتر نمود پیدا می کند. بسیاری از زوج ها احساس می کنند که در ازدواجشان گیر افتاده اند، زیرا نمی توانند زخم هایی را که برای یکدیگر ایجاد کرده اند، التیام بخشند. به عنوان مثال، شاید یکی از زوجین بی وفا بوده و دیگری هنوز از این خیانت احساس ناراحتی می کند. کسی که خیانت کرده است هرگز احساس بخشش نخواهد کرد تا زمانی که پارتنرش زخم ناشی از خیانت خود را التیام دهد.

درمان می تواند به التیام این زخم های کهنه کمک کند که باعث درگیری می شوند و باعث می شوند که ازدواج به هم بخورد. پیشنهاد می کنیم مقاله ازدواج چیست را در ویکی روان مطالعه کنید چون کمک می کند با مزایای مشاوره ازدواج آشنا شوید.

چرا مشاوره ازدواج مهم است

3- کمک به همسران برای گوش دادن به یکدیگر

ارتباط موثر کلید ازدواج شاد و سالم است. هر دو شریک در یک رابطه می خواهند احساس کنند که شنیده می‌شوند و آن ها را درک می کنند. واقعا ناامید کننده است که احساس کنید همسرتان به حرف های شما گوش نمی دهد. اگر شما را نادیده بگیرند و هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه افکار و احساسات شما را درک می کنند، نشان ندهند، احساس خواهید کرد که طرف مقابل دوستتان ندارد.

از طریق مشاوره ازدواج، زوج ها می توانند نحوه برقراری ارتباط و گوش دادن به یکدیگر را یاد بگیرند تا هر دو طرف احساس کنند شنیده و درک می شوند. البته در مقاله مشاوره پیش از ازدواج چیست هم توضیح دادیم زوجین باید به تعامل سازنده برسند تا از ارتباط خود لذت ببرند.

اهمیت مشاوره ازدواج زمانی مشخص می شود که مشاور روانشناس به آقایان توضیح می دهد زنان چه انتظاراتی از مردان دارند و آنها اعلام بی خبری می کنند.

4- یاد بگیرید چگونه تعارض را حل کنید

حل تعارض در یک رابطه بدون ارتباط و درک متقابل دشوار است. زمانی که هیچ کس به صحبت های طرف مقابل گوش نمی دهد، مشکلی پیش نمی آید و پیدا کردن راه حل برای مشکلات زوج ها غیرممکن می شود.

مشاور ازدواج آنلاین می تواند به زوج ها کمک کند تا الگوهای سالمی در مدیریت تعارضات از طریق ارتباط باز، همکاری، و آسیب پذیری عاطفی هر دو شریک ایجاد کنند. برای مثال در مقاله مردان چه انتظاراتی از زنان دارند گفتیم بیشتر تعارضات زناشویی زمانی رخ می دهد که زن و مرد شناخت دقیق از هم ندارند!

مشاوران پیشنهادی ویکی روان برای مشاوره ازدواج:

5- تعیین اهداف برای زوج

مشاوره ازدواج به این دلیل مهم است که کمک می کند زوجین اهداف مشترک تعریف کنند. در مقاله چرا مشاوره قبل از ازدواج مهم است توضیح دادیم که مشاور تلاش می کند اهداف مشترک بین زوجین ایجاد کند.

ازدواج مانند شراکتی است که در آن هر دو شریک آرزوها و اهداف یکسانی دارند. اما زمانی که این گونه نیست، تعارض به وجود می آید و منجر به از هم پاشیدن رابطه می شود. یک یا حتی هر دو شریک زندگی می توانند آرزوی چیزی را داشته باشند که هرگز به آن نخواهند رسید زیرا می ترسند آن را با همسر خود در میان بگذارند، یا هنگامی که در مورد آن صحبت می کنند، پارتنرشان آن ها را ساکت می کند. اهمیت مشاوره ازدواج این است که می تواند به زوج ها در تعیین اهداف مشترک کمک کند تا به عنوان یک تیم برای رسیدن به آن اهداف تلاش کنند.

اگر به مطالعه مطالب ازدواج علاقه دارید می توانید به بخش مقاله های ویکی روان مراجعه کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان بعد از شناخت چرایی استفاده از مشاوره ازدواج

الان می دانیم چرا باید از مشاوره ازدواج استفاده کنیم و چرا نباید نسبت به اهمیت مشاوره ازدواج بی تفاوت باشیم. این موضوع به قدری مهم است که اگر می خواهیم ازدواج با کیفیت تری تجربه کنید حتما باید با مشاور متخصص در زمینه ازدواج در ارتباط باشید.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در جلسات مشاوره آنلاین ازدواج ویکی روان شرکت کرده و با مشاور مورد نظرتان جلسه مشاوره غیرحضوری برگزار کنید. کافیست از دکمه زیر استفاده کنید.

لیست مشاوران ازدواج ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا