دسته بندی موضوعات جنسی

۱۶ دلیل سرد شدن رابطه جنسی (سرد شدن رابطه)

سرد شدن رابطه جنسی برای خیلی ها اتفاق می افتد اما باید به طور اصولی درمان شود چون همانطور که از جلسات مشاوره سکسولوژی در ویکی روان مشخص است، سرد شدن روابط زناشویی یکی از مهم ترین دلایل طلاق گرفتن زوجین است.

بررسی مهم ترین دلایل سرد شدن رابطه جنسی زن و مرد

اشتباه خانم ها در روابط جنسی

با بخش وبلاگ ویکی روان همراه باشید.

مانند بسیاری از مشکلات جسمانی، سرد شدن رابطه جنسی هم می تواند ریشه در اختلالات روانی داشته باشد، بررسی موارد زیر به خوبی می تواند کمکتان کند تا سرد شدن رابطه زناشویی را درمان کنید.

۱- شما با همسر خود راحت نیستید

همانطور که قبلا در ویکی روان در مطلب تعریف ارتباط جنسی گفتیم، رابطه جنسی یکی از آسیب پذیرترین کارهایی است که می ‌توانید در زندگی انجام دهید.

شما در حال اشتراک گذاری یک قسمت کاملا شخصی از بدن خود هستید. نه تنها بهترین (و بدترین) صفات جسمی شما در معرض نمایش کامل قرار دارد، بلکه شما در حال فاش کردن مهمترین اسرار خود در مورد آنچه شما را به هیجان می ‌آورد نیز هستید.

به همین دلیل، بهترین رابطه جنسی معمولا از راحت بودن با یکدیگر ناشی می ‌شود

راحتی با همسرتان مهم ترین اصل در داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش و با کیفیت است، پس روی این موضوع کار کنید.

۲- نپرداختن به معاشقه از دلایل سرد شدن رابطه جنسی است

وقتی نوبت به رابطه جنسی می ‌رسد، بیشتر خانم ها شریکی را که تنها به دنبال هدف خود است را نمی ‌پسندند. پیش ‌نوازی برای ارضای کامل میل جنسی بسیار مهم است و ظاهرا اکثر ما به اندازه کافی این کار را انجام نمی‌ دهیم.

در مطالعه ‌ای از مردان و زنان خواسته شد تا تخمین بزنند که چقدر وقت صرف پیش ‌نوازی می‌کنند و به طور ایده‌ آل، چه مدت می ‌خواهند در پیش ‌نوازی باشند و در نهایت هم مردان و هم زنان گفتند که دوست دارند حدود ۵۰ درصد بیشتر از این در این مرحله بمانند و بدیهی است که اکثر ما این مورد را از دست داده ‌ایم.

به این ترتیب اکثر ما صرف نظر از جنسیت خواستار پیش ‌نوازی بیشتری هستیم، به دلایل زیادی پیش‌ نوازی به ویژه برای لذت و رضایت جنسی زنان مهم است

یک مورد از این دلایل اینست که پیش‌ نوازی می‌ تواند زمان بیشتری برای ایجاد برانگیختگی و افزایش رطوبت واژن فراهم کند، در نتیجه شرایطی برای رابطه جنسی راحت ‌تر ایجاد می شود.

از طرف دیگر، رسیدن به اوج لذت جنسی در زنان معمولا بیشتر از مردان است، بنابراین یک پیش ‌نوازی طولانی ‌تر راهی عالی برای رسیدن به ارگاسم هر دو طرف می ‌باشد، یادتان باشد رابطه جنسی تنها انجام دادن دخول در سکس نیست و هر دو باید برای آن به طور کامل آماده باشند.

پس این بار یادتان باشد که نداشتن معاشقه قبل از سکس یکی دیگر از دلایل مهم سرد شدن رابطه بین زن و مرد است. پیشنهاد می کنیم مطلب مهم ترین نیازهای مردها در سکس را حتما در سایت ویکی روان بخوانید.

۳- وقتی رابطه جنسی تمام شود همه چیز برای شما پایان می یابد!

روش برانگیختن میل جنسی در زنان

در هر جنبه از ملاقات عاشقانه، فقط به فکر نیازهای خود بودن نتیجه معکوس خواهد داشت. به خصوص در صمیمی ‌ترین لحظات شما بیشتر صدق می ‌کند.

یافته های روانشناسان در جلسه های سکس درمانی نشان میدهد که فقط یک چهارم زنان ارگاسم را در حین نزدیکی تجربه می ‌کنند و مهم نیست که چه مدت طول می‌ کشد، مهم نیست که آلت تناسلی مرد چه اندازه‌ ای باشد و مهم نیست که زن چه احساسی نسبت به مرد یا رابطه دارد.

یکی از دلایل عدم تمایل به رابطه جنسی، پایان یافتن همه چیز بد از ارگاسم و ارضای جنسی است می ‌باشد و این روند به مرور به سرد شدن روابط زناشویی ختم می شود پس یادتان باشد در چه مسیری قدم برداشته اید.

۴- بهداشت نامناسب در هنگام رابطه جنسی هم از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی است

زن و مرد هر دو ممکن است این مورد را تجربه کنند، تحقیقات به ما می گوید که تعداد زنان کمتر از مردان است.

وقتی صحبت از رابطه جنسی می شود ممکن است زنان نسبت به مواردی مانند بهداشت شخصی نامناسب کمی حساس باشند. همه می‌ دانند که این مسئله چگونه می تواند به مشکلات جنسی منجر شود

به عنوان مثال از سالن ورزشی که به خانه آمده و کاملا عرق کرده و امیدوارید که بدون حمام کردن ابتدا صمیمی شوید و مسلما او را تحت تأثیر قرار نخواهد داد، همچنین اگر در استفاده از دئودورانت، مسواک زدن دندان ها یا سایر موارد بهداشتی نیز کوتاهی کنید اوضاع بدتر می شود و در خاطر همسرتان می ماند و بدون هیچ شکی باعث سرد شدن رابطه زناشویی شما می شود.

پیشنهاد می کنیم مطلب دلایل کم شدن میل جنسی زن و مرد را در ویکی روان مطالعه کنید.

۵- رابطه جنسی سرد شده چون با شریک زندگی خود ارتباط برقرار نمی کنید

عدم برقراری ارتباط با شریک زندگی خود یکی از ساده ترین راه ها برای سرد شدن رابطه جنسی است. تصور می ‌کنید در رستوران قدم می ‌زنید، پشت میز مینشینید و نمی ‌گویید برای نهار چه می خواهید، اما همچنان انتظار دارید که پیشخدمت دقیقا همان چیزی را که می خواهید به شما بدهد!

فکر می کنید چطور پیش می‌رود؟ ممکن است آنها حدس بزنند و یک ناهار عالی به شما بدهند. اما به احتمال زیاد اوضاع همانطور که انتظار داشتید پیش نخواهد رفت. به همین ترتیب، ارتباط در اتاق خواب نیز مهم است.

شما و همسرتان از کجا می ‌دانید هرکدام چه می‌ خواهید، مگر اینکه در این مورد صحبت کرده باشید

رابطه جنسی کامل به صورت خودکار انجام نمی ‌شود و نمی ‌توانید انتظار داشته باشید که همسرتان ذهن شما را بخواند. پس با همسرتان صحبت کنید و او را در جریان نیازهای خود بزارید.

در واقع عدم ارتباط در مورد موضوعات سکسی یکی دیگر از دلایل سرد شدن رابطه زناشویی می باشد.

۶- نکات غیرکلامی همسرتان را درک کنید

مشاوره روانشناسی جنسی در ویکی روان

وقتی صحبت از رابطه جنسی می ‌شود، ممکن است کاری را که انجام می ‌دهید به نظر درست باشد. مشابه این عبارت که “چراغ روشن است اما در خانه هیچ کس نیست”.

ممکن است آنقدر به روال صمیمیت عادت کنید که دیگر به نشانه ‌های غیرکلامی شریک زندگی خود توجه نکنید.

این می‌ تواند مشکل ساز باشد زیرا مشاهدات در جلسه های مشاوره روانشناسی جنسی نشان می‌ دهند که بسیاری از ارتباطات جنسی ما غیر کلامی است، گاهی اوقات به این دلیل که ارتباط با بدن خود را آسان تر از گفتن چیزهایی با صدای بلند می ‌دانیم، به ویژه هنگامی که صحبت از موضوعات کاملا شخصی مانند رابطه جنسی می شود.

۷- فراموش کردن برای تجربه جدید

مردم دوست دارند چیزهای جدید را در همه جنبه های زندگی امتحان کنند. در حالی که ما تا حدی پیش بینی را دوست داریم، به دنبال تازگی هستیم. تحقیقات روانشناسی نشان می‌دهد ما تمایل داریم علاقه خود را به رابطه جنسی از بین ببریم، به این ترتیب این مسئله بارها و بارها به یک مشکل تبدیل می شود.

ایجاد تنوع در سکس می تواند از نارضایتی جنسی جلوگیری کند و کاری انجام دهد تا برای همیشه از نزدیکی جنسی با همسرتان لذت ببرید، همین موارد ساده می تواند راهی برای جلوگیری از سرد شدن رابطه جنسی باشد.

خیلی از آقایان از سکس دهانی لذت زیادی می برند، اگر مشکلی ندارید می توانید رابطه جنسی با دهان را برای همسرتان انجام دهید تا در سکس تنوع ایجاده کرده باشید.

حتی امتحان کردن پوزیشن های جدید جنسی می تواند کمک زیادی به ایجاد تنوع و جلوگیری از سرد شدن رابطه جنسی کند.

۸- شما خیلی زودتر از آنچه می ‌خواهید به ارگاسم می‌ رسید

یکی از نکات مورد بحث قبلی این بود وقتی شما به ارگاسم رسیدید دیگر به فکر همسر خود نیستید. این یک مشکل رایج است، با این تفاوت که عدم رضایت همسرتان از سهل ‌انگاری عمدی ناشی نمی شود.

شما می‌ خواهید رابطه طولانی مدت داشته باشید تا او را راضی کند، اما از نظر بیولوژیکی این امکان ‌پذیر نیست. به همین دلیل، ممکن است برای زوجین بسیار ناامید کننده باشد که این اتفاق بیفتد.

حتما مقاله روش های افزایش مدت رابطه جنسی را در سایت ویکی روان مطالعه کنید.

۹- همیشه باید کار دیگری انجام دهید

اگر از وضعیت زندگی جنسی فعلی خود هیجان‌ زده نیستید و از آن لذت نمی برید، به احتمال زیاد به دنبال راه‌ هایی برای اجتناب از رابطه جنسی یا کم کردن آن خواهید بود.

همیشه کارهایی دارید که باید انجام شود مانند رفتن سر کار، رساندن بچه ها به مدرسه، بودن با دوستان که به نظر مهمتر از وقت گذراندن با همسر شما هستند.

همین موارد به مرور باعث سرد شدن رابطه زناشویی زن و مرد می شوند، هر چند آنها در کنار هم هستند اما رابطه لذت بخشی ندارند.

در ویکی روان بخوانید: همه چیز در مورد اولین رابطه جنسی

۱۰- شما حین رابطه جنسی، خیال پردازی می کنید

منظور از بی میلی جنسی چیست

خیال پردازی در هنگام رابطه جنسی کاملا طبیعی است. اگر برای چند دقیقه به یک غریبه فکر می کنید، به این معنی نیست که از رابطه جنسی با همسر خود متنفر هستید یا در واقع آرزو می ‌کنید کاش او شخص دیگری بود.

این رفتار را خیانت احساسی یا عاطفی می نامند که از رایج ترین و البته بدترین انواع خیانت ها بین زن و مرد است.

اما اگر برای لذت بردن، نیاز به تصور دیگران دارید توجه داشته باشید که این یک علامت آشکار است که نشان می‌دهد در روابط فعلی شما مشکلی وجود دارد. اگر این مورد را در خود مشاهده می کنید حتما با یک سکسولوژیست آنلاین یا حضوری صحبت کنید.

۱۱- همیشه همسرتان رابطه جنسی را آغاز می‌ کند

در حالی که همه افراد شروع ‌کننده رابطه جنسی نیستند، اگر توانایی ‌اش را دارید شما شروع‌ کننده باشید. مخصوصا خانم ها در بیشتر مواقع منتظرند تا همسرشان رابطه را شروع کند و برای ارتباط کاری انجام دهد.

اما آقایان هم دوست دارند تمایل همسرشان به برقراری ارتباط را مشاهده کنند، یک طرفه بودن رابطه خود از دلایل سرد شدن رابطه جنسی است.

پیشنهاد می کنیم مطلب خواسته های خانم ها از ارتباط جنسی را در ویکی روان مطالعه کنید.

۱۲- در هنگام رابطه جنسی احساس راحتی نمی کنید

اگر احساس راحتی نکنید، چه از نظر جسمی به دلیل بیماری یا چه از نظر ذهنی به دلیل افسردگی، یا به دلیل نبود عزت نفس، لذت بردن از رابطه جنسی غیر ممکن است. بنابراین ممکن است از رابطه جنسی لذت نبرده و احساس آزادی کرده و آرام باشید.

پس برای اینکه از سرد شدن روابط زناشویی جلوگیری کنید ابتدا باید روی جنبه های شخصی خودتان تمرکز کنید و آنها را بهبود ببخشید. پیشنهاد می کنیم مطلب روش های بالا بردن میزان عزت به نفس را در ویکی روان بخوانید و اجرا کنید.

۱۳- شما می ترسید در مورد نیازهای خود صحبت کنید

افزایش میل جنسی زن

ممکن است صحبت در مورد آنچه در رختخواب دوست دارید انجام شود یا نشود برایتان دشوار باشد، اما هرچه بیشتر این کار را انجام دهید برایتان آسانتر خواهد شد، به ویژه اگر این نکته را بخاطر داشته باشید که چگونه در نهایت منجر به تجربه جنسی بهتر و کامل ‌تر خواهد شد.

همسرتان باید از نیازهای جنسی شما اطلاع داشته باشد تا آنها را رفع کند!

۱۴- نیازهای همسرتان را فراموش نکنید!

دوست عزیز یکی از بارزترین دلایل سرد شدن رابطه زناشویی نادیده گرفتن نیازهای جسمی و عاطفی همسرتان است. در رابطه جنسی و همچنین در حین رابطه جنسی صادق باشید و رابطه مثبت ایجاد کنید.

نیازهای او را بپرسید و رفع کنید تا همیشه رابطه پر شور و هیجانی داشته باشید.

۱۵- همیشه بعد از رابطه جنسی احساس ناامیدی می‌ کنید

همانطور که در مورد بالا اشاره کردیم، یکی از بزرگترین دلایلی که زنان برای تمایل کم یا پرهیز از رابطه جنسی با شریک زندگی خود عنوان می‌ کنند برآورده نشدن نیازهای جنسی آنهاست که لذت بردن از رابطه جنسی را کاملا دشوار می‌‌ سازد.

اگر نیازتان هیچ وقت برآورده نشود باید همسرتان را در جریان قرار دهید، یادتان باشد شما هم به اندازه او در سرد شدن رابطه جنسی نقش دارید پس نقشتان را خود ادا کنید.

۱۶- وجود اختلالات جنسی 

تجربه ثابت کرده یکی از دلایل سرد شدن رابطه جنسی زن و مرد وجود انواع اختلالات جنسی می باشد که آنها از وجود آن بی خبر هستند. اگر طولانی نسبت به رابطه جنسی بی میل هستید بهتر است این بی میلی به ارتباط جنسی را با یک پزشک در میان بزارید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 225,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
شیما وفا شیما وفا
دكتراى روانشناسى
از 62,500 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای درمان سرد شدن رابطه زناشویی

اگر احساس می کنید به هر دلیل رابطه شما دیگر مانند قبل پر شور و هیجان نیست پیشنهاد می کنیم موضوع را با یک متخصص مشکلات جنسی صحبت کنید تا شما را به مسیر صحیح بازگرداند.

شما دوست عزیز می توانید در بخش مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان با بهترین های روانشناسی و روانپزشکی به صورت صوتی و تصویری از سراسر دنیا بدون نیاز به نصب هیچ نرم افزاری جلسه مشاوره برگزار نمائید.

مشاهده لیست روانشناس ها

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا