دسته بندی موضوعات جنسی

اسپری جنسی چیست؟ (بررسی انواع اسپری تاخیری)

اسپری جنسی یا اسپری تاخیری یکی از ابزارهای مربوط به ارتباط جنسی می باشد که افراد در شرایط خاص از آن استفاده می کنند. با این حال عده زیادی نمی دانند اسپری جنسی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ در جلسات مشاوره سکس تراپی تصویری در ویکی روان هم مشاورین به این سوال پاسخ می دهند که اسپری تاخیری برای چیست و چطور باید استفاده شود. در این مطلب سایت ویکی روان هم به طور دقیق تر به کاربر کاربرد اسپری جنسی می پردازیم.

اسپری جنسی چیست و چه کاربردی دارد؟

با بخش مقاله های سایت ویکی روان همراه باشید.

مردان معمولا سریعتر از زنان به ارگاسم و ارضای جنسی می رسند. مردان ۵ دقیقه زمان لازم دارند تا به ارگاسم برسند، در حالی که یک زن ۱۸ دقیقه طول می کشد تا به ارگاسم برسد.

حتی اگر از انزال زودرس رنج نمی برید، این احتمال وجود دارد که همسرتان در اتاق خواب تحت فشار و ناامیدی جنسی قرار گیرد.

خوشبختانه “اسپری تاخیری” به مردان کمک می کند تا بیشتر در رختخواب دوام بیاورند. در این اسپری ها از بی‌ حس کننده های ملایم برای بی حس کردن آلت تناسلی در هنگام رابطه جنسی استفاده شده تا شما تمام لذت را احساس کنید و می توانید زمان رابطه جنسی را افزایش دهید. البته استفاده از اسپری های تاخیری یک شیوه مرسوم برای درمان زودانزالی مردان می باشد که توسط بسیاری توصیه می گردد.

اسپری های زیادی توسط FDA و بیش از ۲۰۰۰ متخصص اورولوژی تایید شده است. در ادامه، بهترین اسپری های تاخیری موجود در بازار را بررسی می کنیم تا به شما کمک کند بهترین انتخاب را برای خود و شریک زندگی خود داشته باشید!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان

انواع اسپری تاخیری و جنسی

اسپری تاخیری در مردان مبتلا به انزال زودرس، دو برابر بیشتر زمان برقراری رابطه را افزایش می دهد.

۱- اسپری آئروسل

اسپری تاخیری را کجا بزنیم
اسپری تاخیری را کجا بزنیم

اسپری آئروسل با دوز اندازه گیری شده و مخلوطی از داروهای بیهوشی لیدوکائین و پریلوکائین است. ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی روی نوک آلت تناسلی استفاده می شود.

در مطالعه ای عنوان شد ۵۴ مرد به طور متوسط قبل از استفاده از اسپری، یک دقیقه پس از نفوذ به واژن انزال را تجربه کرده بودند.

در مطالعه ای، در چهار مورد، نیمی از مردان ۱۵ دقیقه قبل از رابطه جنسی از اسپری تاخیری استفاده کردند، نیمی دیگر از دارونما بدون مواد فعال استفاده کردند. در این مطالعه مردان یا پارتنرهای آنها از کرونومتر برای اندازه گیری زمان از نفوذ واژن تا انزال استفاده کردند.

نتایج استفاده از اسپری تاخیری

بدون شک استفاده از اسپری های جنسی مزیت های زیادی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • مدت زمان برقراری رابطه جنسی در ۵۵ درصد از مردانی که اسپری استفاده کردند و ۳۵ درصد از افرادی که دارونما دریافت کردند به دو دقیقه یا بیشتر افزایش یافت
  • مدت زمان برقراری رابطه جنسی در ۴۰ درصد از مردانی که اسپری دریافت کردند و ۱۳ درصد از افرادی که دارونما دریافت کردند افزایش یافت
  • مدت زمان برقراری رابطه جنسی در ۲۰ درصد از مردانی که اسپری مصرف کردند و ۱۳ درصد از افرادی که دارونما دریافت کردند به چهار دقیقه یا بیشتر افزایش یافت

انزال زودرس با زمان خاصی تا ارگاسم تعریف نمی شود. با توجه به راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی IV (DSM-IV)، انزال زودرس عبارت است از:

انزال مداوم یا مکرر همراه با حداقل تحریک جنسی قبل، در یا مدت کوتاهی پس از نفوذ و پیش از آن که فرد بخواهد این کار را انجام دهد

حدود ۷۰ درصد از مردانی که از اسپری تاخیری استفاده می‌ کردند و فقط زیر ۵۰ % مردانی که از دارونما استفاده کرده بودند، گفتند که زمان رابطه جنسی آنها بیشتر شده است.

حدود ۶۰ درصد از پارتنرهای مردانی که از اسپری استفاده کردند و حدود ۳۰ درصد از پارتنرهای مردانی که از دارونما استفاده کردند، گفتند که مردان بر انزال خود کنترل بهتری دارند.

۲- اسپری تاخیری TEMPO

این محصول که در ایران هم یافت می شود، مخلوط یوتکتیک موضعی مناسب افرادی با انزال زودرس است و تولید کننده آن Plethora Solutions Ltd. London است که هزینه این تحقیق را تأمین کرده است.

دکتر والاس دینسمور متخصص سکسولوژی از بیمارستان رویال ویکتوریا، بلفاست ایرلند شمالی و همکارانش می گویند: TEMPO در صورت لزوم “می تواند گزینه درمانی مناسب و جدیدی برای مردان مبتلا به انزال زودرس باشد.” این اسپری عوارض جانبی کمی داشت.

چهار نفر از ۲۶ مردی که از TEMPO استفاده کردند عوارض جانبی را گزارش کردند. سه نفر بی حسی آلت تناسلی داشتند و یکی اختلال نعوظ گزارش کرد.

فقط یکی از پارتنرهای جنسی مردان یک عارضه جانبی را گزارش کرد: احساس سوزش خفیف در حین مقاربت جنسی با دخول.

اسپری تاخیری را کجا بزنیم؟

این سوال را زیاد در بخش مشاوره آنلاین جنسی سایت ویکی روان دریافت می کنیم که اسپری تاخیری را کجا بزنیم و چطور مصرف شود؟

نحوه استفاده از اسپری تاخیری بسیار آسان است! حدودا ۱۵ دقیقا قبل از آمیزش جنسی مقداری از آن را (بسته به میزان زودانزالی فرد دارد) سر آلت جنسی مردانه اسپری کنید. اگر سریع دخول را انجام نمی دهید نیاز به شستشو نیست، هر چند بهتر است بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آلت خود را با آب بشویید.

این نکته در شیوه استفاده از اسپری تاخیری بسیار مهم است که نباید به محض استعمال، سریعا دخول را انجام دهید. چون اثرات آن به واژن زن منتقل می شود که خوشایند نیست. همچنین بعد از اسپری کردن اسپری جنسی زن نباید سکس دهانی داشته باشد چون باعث بی حسی در ناحیه دهان می گردد.

عوارض اسپری تاخیری چیست؟

منظور از بی میلی جنسی چیست

به صورت کلی عوارض خاصی برای اسپری جنسی پیدا نشده است، مگر آنکه شیوه مصرف و میزان آن مطابق دستورالعمل نباشد. اما به طور عوارض اسپری تاخیری می تواند شامل، طولانی بودن میزان بی حسی و آلرژی های پوستی در صورت استفاده ار برند نامناسب باشد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
آنیتا کشاورز کرمانی آنیتا کشاورز کرمانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
آرزو بختیاری آرزو بختیاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
داود لکی داود لکی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
لیلا امینیان لیلا امینیان
دکترای روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

حالا که با نحوه استفاده از اسپری تاخیری و مزایای آن آشنا شدیم پیشنهاد می کنیم در صورت ادامه دار بودن مشکل زودانزالی و نارضایتی های جنسی، حتما موضوع را با مشاور روانشناس در میان بزارید. چون تجربه به دست آمده از جلسات مشاوره روانشناسی جنسی نشان می دهد خیلی از اختلالات جنسی ریشه در باورهای اشتباه روانی دارند.

مشاور سکسولوژی کمکتان می کند تا به بهترین نحو بتوانید مشکل زودانزالی را درمان کنید تا دیگر نیازی به استفاده از اسپری های جنسی نباشد:

مشاوره آنلاین موضوعات جنسی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫3 دیدگاه ها

  1. اسپری تاخیری جدا از عوارضش، میگن آلت مرد رو بی حس میکنه. درسته؟ خب! پس دیگه مرد لذتی از سکس نمیبره!! انگار مرد میشه برده جنسی زن!!

    1. سلام سوزی جان عزیزم سخت در اشتباهی اصلا اینطور نیست من حتما باید اسپری باشه آخه مدت زیادمیتونم تلمبه. بزنم و خیلیییییم حال میام تازه من اسپری تاخیری هم نمیرنم اسپری ،،،، استفاده میکنم خیلیییم عالیه تنها بدیش اینه که حتما بیاد خوب بشوریش که خانم بتونه رااحت ساک بزنه و دهنش بی حس. نشه خوش باشی عزیزم

  2. جالبه، در سایت در تمامی مطالب مربوط به جنسی در تصاویرش نشون داده که آقایون با یک مشاور زن مشاوره جنسی میکنن! در تمام تصاویر! حتی برای مشاوره برای اسپری تاخیری! چه زشت. تصاویر چرا اینطوره؟!!! من که یاد نمیگیرم و برام عادی هم نمیشه!!! بیچاره آقایون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا