اعتیاد

۱۲ راه ترک اعتیاد کوکائین (ترک کوکائین با چند قدم)

ترک اعتیاد کوکائین (Cocaine withdrawal) روش های متنوعی دارد، به همین خاطر افراد باید بر اساس شرایط فردی، میزان مصرف و تجربه اعتیاد نسبت به ترک کوکائین اقدام کنند. در جلسات مشاوره ترک اعتیاد آنلاین در سایت ویکی روان، صحبت های زیادی برای شیوه ترک قطعی و سم زدایی کوکائین می شود که در ادامه بیشتر به آنها می پردازیم.

راه ترک اعتیاد کوکائین چیست؟

۱۲ راه ترک اعتیاد کوکائین (ترک کوکائین با چند قدم)

با بخش مقالات روز روانشناسی سایت ویکی روان همراه باشید.

کوکائین می تواند یک اثر سرخوشی شدید و در عین حال کوتاه مدت داشته باشد. یک بار مصرف آن به سرعت به سوء مصرف مواد مخدر تبدیل می‌ شود، زیرا برای تجربه همان حس به مصرف کوکائین ادامه می دهید. با گذشت زمان نیز اختلال اعتیاد ایجاد می‌ شود.

اگر می‌ خواهید مصرف کوکائین را متوقف کنید، مهم است که این کار را با مراقبت‌ های حرفه‌ ای انجام دهید، بنابراین می‌ توانید در یک محیط امن و قابل درک همه چیز را کنترل کنید.

حضور فردی حرفه ای و کاربلد تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت روند ترک کوکائین دارد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 225,000 هزار تومان
سید حامد واحدی اردکانی سید حامد واحدی اردکانی
دکترای روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان

برای توقف مصرف کوکائین درمان‌ هایی وجود دارد

اولین قدم در مسیر بهبودی این است که بپذیرید مشکل دارید!

همانطور که قبلا در ویکی روان گفتیم، انواع بیماری اعتیاد بسیار زیاد هستند اما بزرگ ترین مشکل در روند جلسات مشاوره روانشناسی ترک اعتیاد این است که فرد قبول نمی کند معتاد است!

مسیری که پس از آن طی خواهید کرد به شدت وابستگی شما، پیشرفت شما تا به امروز، هر گونه شرایط سلامت روانی از قبل که ممکن است داشته باشید و سطح مراقبتی که در حال حاضر دریافت می کنید، بستگی دارد.

ترک کوکائین چند مرحله دارد؟ قدم به قدم با ترک اعتیاد کوکائین)

معمولا، درمان کردن اعتیاد به کوکائین شامل یکی از موارد زیر است:

۱- برنامه سم زدایی کوکائین

سم زدایی به شما این امکان را می دهد که بدن خود را از شر کوکائین خلاص کنید. انجام این کار با دارو و مراقبت ۲۴ ساعته پرستاری بسیار توصیه می شود تا بتوانید اضطراب و هرگونه علائم ترک را کنترل کنید.

۲- استفاده از مرکز توانبخشی برای ترک اعتیاد به کوکائین مفید است

این نوع درمان به شما کمک می‌کند تا علت اصلی رفتار اعتیاد آور خود را بیابید و مشتاق جایگزین های سالم‌ تر باشید. تیم های تخصصی متشکل از روانپزشکان، مشاور و روانشناسان ترک اعتیاد، درمانگران و پرستاران درمان فشرده را با مراقبت و پشتیبانی ۲۴ ساعته ارائه خواهند داد.

می توانید در بخش مشاوره غیرحضوری ترک اعتیاد سایت ویکی روان از خدمات آنلاین ترک کوکائین استفاده کنید:

مشاورین آنلاین ترک اعتیاد

۳- مراقبت روزانه

درمان روزانه به شما این امکان را می دهد که به مسئولیت های شخصی و حرفه ای خود ادامه دهید و در عین حال مراقبت های ساختار یافته و حمایتی که برای بهبودی نیاز دارید ارائه می شود.

هر هفته چند روز به صورت حضوری به درمان ادامه می‌ دهید، اما هر روز عصر به خانه خود باز می گردید.

۴- درمان سرپایی

این شیوه ترک اعتیاد کوکائین برای همه پاسخ گو نیست اما بدون شک تاثیرگذار است.

اگر به حمایت مداوم محدودی نیاز دارید تا به شما کمک کند تا یک سبک زندگی سالم را رعایت کنید، این یک مرحله ایده آل از درمان روزانه است.

آشنایی با انواع روش های درمانی کوکائین

ترک اعتیاد کوکائین
ترک اعتیاد کوکائین

انواع درمانی برای کنار گذاشتن کوکائین که ممکن است دریافت کنید ممکن است شامل موارد زیر باشد:

۱- درمان های ۱:۱

این جلسات معمولا چند بار در هفته انجام می شود و به شما کمک می کند تا دلایل اساسی رفتار اعتیاد آور خود را کشف کنید. در این محیط محرمانه، راهبردها و ابزارهای مقابله ای برای کمک به بهبود سبک زندگی به شما داده می شود.

به محض مشاهده علائم و نشانه های معتاد بودن باید در این جلسات شرکت کنید.

۲- گروه درمانی برای غلبه بر اعتیاد به کوکائین بسیار مفید است

کارگاه‌ ها و سخنرانی‌ ها به شما اجازه می دهند مشکلات را بازگو کنید و از سایر اعضای گروه که ممکن است نگرانی‌ های مشابهی را تجربه می‌ کنند، حمایت عاطفی دریافت کنید.

اینها ممکن است شامل تکالیف گروهی باشد، جایی که شما تجربیات خود را به اشتراک می گذارید و برای درک بهتر خود کار می کنید.

۳- خانواده درمانی گروهی

این شکل از درمان به بازکردن گفتگو و ایجاد درک دو طرفه در مورد اعتیاد و تأثیر آن بر واحد خانواده کمک می کند.

زمانی که می خواهید مصرف کوکائین را متوقف کنید دریافت درمان حرفه ای بسیار توصیه می شود. به این ترتیب از هر گونه آسیبی که در گذشته ناشی از سوء مصرف کوکائین ایجاد شده، بهبود یافته و از عود مجدد جلوگیری می‌ شود.

گزینه‌ های دیگر برای ترک اعتیاد کوکائین

در کنار روش های بالا، بهتر است شیوه های درمان زیر را امتحان کنید تا نتیجه بهتری از مسیر ترک کردن کوکائین دریافت کنید:

۱- اجازه دهید دیگران بدانند که می خواهید کوکائین را ترک کنید

ممکن است در گذشته به خانواده و دوستانتان قول داده باشید که کوکائین را ترک خواهید کرد و به این وعده ها عمل نکرده باشید. صرف نظر از این موضوع، به آنها بفهمانید هنوز می خواهید ترک کنید.

اگر دیگران بدانند که آرزو دارید همه چیز تغییر کند و برای تحقق آن به دنبال حمایت مثبت هستید، یک شبکه پشتیبانی ایجاد خواهید کرد. این یک روش فوق العاده برای ترک اعتیاد به کوکائین است چون به شما نشان می دهد پشتبانه دارید و تنها نیستید.

۲- عادات خود را تغییر دهید تا به شما کمک کند کوکائین را ترک کنید

استفاده از کوکائین مانند دیگر انواع مواد مخدر اغلب به یک صحنه اجتماعی خاص یا حلقه اجتماعی مرتبط است و یکی از راه‌ های شروع روند ترک این است که تصمیم بگیرید از آن دنیا خارج شوید.

اگر می‌ دانید در یک مکان خاص و زمانی که با افراد خاصی هستید، شروع به مصرف می‌ کنید، در آن شرایط از تعامل با آن افراد خودداری کنید و شانس خود را برای ترک کوکائین افزایش دهید

ترکیب کوکائین و الکل بسیار رایج است، اگرچه خطر آسیب را افزایش می دهد. اگر در هنگام نوشیدن مشروبات الکلی تمایل به مصرف کوکائین دارید، مصرف الکل را نیز ترک کنید.

اگر شما وابسته به الکل هستید، دریافت حمایت مناسب برای انجام این کار ضروری است، زیرا ترک کردن بدون نظارت صحیح پزشکی می تواند منجر به علائم خطرناک ترک شود.

۳- از تکنیک های حواس پرتی استفاده کنید / راه های مثبت جدیدی برای گذراندن وقت خود بیابید

درمان آنلاین اعتیاد

اگر فقط داشتن یک سرگرمی جدید برای کمک به ترک کوکائین کافی بود. البته، به این سادگی نیست اما جایگزینی مصرف کوکائین با سایر فعالیت‌ های مثبت کمک‌ کننده خواهد بود.

انجام ورزش، مطالعه، باغبانی، پیاده روی در تپه یا هر سرگرمی یا فعالیت سالم و جذاب دیگری به شما کمک می کند تا زمان و انرژی خود را به دور از مصرف مواد متمرکز کنید. همچنین می تواند به پر کردن اوقات فراغت کمک کند که در غیر این صورت ممکن است مواد مخدر مصرف کنید.

۴- در فعالیت های دیگر قدرت پیدا کنید

پرس و جو و بررسی افراد دیگر که اکنون در جایگاه هستند، می‌ تواند قدرت زیادی به شما بدهد.  هر کس متفاوت است و چیزها یا کلمات خاصی که الهام بخش بهبودی شما هستند، لزوما با چیزهایی که به دیگران کمک کرده اند یکسان نیستند.

با این حال، با شنیدن تجربیات دیگران، احتمالا اطلاعاتی را خواهید یافت که می توانید از آنها استفاده کنید. داستان های دیگران نیز یادآور این است که می توان به هدف شما دست یافت و شما نیز می توانید فراتر از اعتیاد رشد کنید.

۵- علل اصلی اعتیاد خود را کشف کرده و با آنها مقابله کنید

اعتیاد به کوکائین یا هر ماده دیگری فقط برای “لذت بردن از آن” است. به همین دلیل است که مردم به استفاده از کوکائین، الکل و سایر مواد ادامه می‌ دهند، حتی زمانی که باعث آسیب به زندگی آنها می‌ شود و حتی زمانی که نمی‌ خواهند یک مصرف‌ کننده باشند.

برخی افراد ممکن است تمایل به اعتیاد داشته باشند. علاوه بر این، اعتیاد اغلب نوعی خود درمانی، بقا، اجتناب یا آرامش است. تلاش برای حذف یک ماده اعتیاد آور از زندگی بدون تلاش برای درک این که چه چیزی باعث شد شما اعتیاد پیدا کنید و آن علت ریشه‌ ای را رفع و رجوع کنید، خود را در معرض شکست قرار دهید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
پریسا سبزواری پریسا سبزواری
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان به شما  🙂

همانطور که مشاهده کردید، روش های متنوعی برای ترک اعتیاد به کوکائین وجود دارد که هر کدام ویژگی خاصی دارند. اما اگر به دنبال راهی قطعی برای کنار گذاشتن اعتیاد به کوکائین هستید، می توانید در بخش مشاوره آنلاین سایت ویکی روان، از خدمات مشاوره غیرحضوری برای ترک اعتیاد استفاده کرده و با مشاور مورد نظرتان از سراسر دنیا جلسه صوتی و تصویری برگزار نمائید:

لیست مشاورین ترک اعتیاد

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا