اعتیاد

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد چیست؟ (۶ دلیل)

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد برای افرادی که از بیماری اعتیاد رنج می برده اند اتفاق نادری نیست. البته مشکلات جنسی اعتیاد موضوع همه گیری نیست و تمام معتادان رخ نمی دهد هر چند بیشتر آنها تحت تاثیر مشکل در رابطه جنسی بعد اعتیاد هستند. به همین دلیل در جلسات مشاوره روانشناسی برای ترک اعتیاد در سایت ویکی روان، مشاورین به بررسی راهکارهای درمان اختلال در سکس بعد ترک اعتیاد می پردازند. در این مطلب سایت مشاوره ویکی روان هم قصد بررسی دقیق این موضوع از دید روانشناسی را داریم.

مهم ترین مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد چیست؟

با بخش مقاله های روان شناسی سایت ویکی روان همراه باشید.

یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌ هایی که افراد الکلی یا معتاد به انواع مواد مخدر در حال بهبود با آن مواجه هستند، رابطه جنسی با شریک زندگی خود است. بسیاری از مردم بر این باورند به محض این که آنها هوشیار شوند، زندگی جنسی به طور خودکار به مسیر خود باز می‌ گردد، اما این موضوع به ندرت اتفاق می‌ افتد.

متأسفانه، اعتیاد و بهبودی از اعتیاد می تواند عوارضی را به دنبال داشته باشد و مشکلات جنسی، به ویژه در دوران بهبود اولیه، شایع هستند. هم شخص در حال بهبود و هم شریک زندگی او می توانند با صمیمیت مشکلاتی داشته باشند که عشق ورزی را دشوار می کند. در ادامه تعدادی از مشکلات رایج درباره مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد ذکر شده‌ اند.

۱- هورمون ها تحت تاثیر اعتیاد قرار می گیرند

مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد چیست؟ (۶ دلیل)

بسیاری از مردان معتاد و الکلی به دلیل کاهش سطح هورمون تستوسترون علاقه خود را به رابطه جنسی از دست می دهند. همچنین، آسیب کبدی باعث افزایش سطح استروژن می شود که می تواند منجر به ایجاد ویژگی های زنانه مانند ریزش موی بدن و بزرگ شدن سینه شود.

مردان الکلی اغلب متوجه می‌ شوند که این نشانه‌ ها در دوران نقاهت پس از بازگشت بدن به حالت عادی باز می‌ گردند و میزان هورمون استروژن کم می‌ شود. اغلب میل جنسی پس از ناپدید شدن این علائم بیشتر می شود.

زنان الکلی نیز از نظر میل جنسی تحت‌ تاثیر قرار می‌ گیرند. چون میزان تستوسترون کاهش می‌ یابد، علاقه آنها به رابطه جنسی نیز کاهش می‌ یابد.

قبلا در ویکی روان درباره دلایل کم شدن میل جنسی صحبت کردیم که اعتیاد به الکل یا مواد مخدر یکی از آنها بود.

۲- یکی از مشکلات جنسی اعتیاد مربوط به عزت نفس افراد است

بسیاری از افراد الکلی از اعتماد به نفس پایین رنج می برند. آنها ممکن است احساس بی ارزشی کرده و احساس کنند به اندازه کافی خوب نیستند تا با شریک زندگی خود صمیمی‌ تر باشند. این اعتماد به نفس پایین می تواند باعث اختلال نعوظ در مردان و کاهش میل جنسی در هر دو جنس شود.

۳- سیستم عصبی آسیب دیده دلیل مشکلات جنسی اعتیاد هستند

سیستم عصبی اغلب در اثر الکل آسیب می بیند، بدین معنا که اعصاب منتهی به کلیتوریس و آلت تناسلی تحت تأثیر قرار می گیرند. بنابراین، رسیدن به ارگاسم بسیاری از مردان و زنان الکلی ممکن است دشوار باشد.

با این حال، خبر خوب این است که رگ های خونی و انتهای عصبی در طول دوره بهبودی خود را ترمیم می کنند و به ندرت آسیب های دائمی ایجاد می شود.

۴- ترس از شکست دیگر دلیل مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد است

افرادی که در حال ترک مشروبات الکلی هستند و در گذشته از عملکرد جنسی رنج می بردند، ترس از بازگشت مشکلات را دارند. آنها در گذشته اعتیاد به الکل را مسئول عملکرد ضعیف خود می دانستند، زمانی که الکل دیگر بخشی از زندگی آنها نیست، ممکن است نگران باشند که عملکرد ضعیف آنها در وهله اول ربطی به الکل ندارد.

با این وجود، هرچه بیشتر نگران شوند و بیشتر بترسند، تلاشی نخواهند کرد و مشکل بدتر خواهد شد.

۵- نارضایتی درونی سبب مشکلات جنسی اعتیاد می شود

یک فرد الکلی که در حال بهبود است ممکن است برای برقراری رابطه جنسی مشکل داشته باشد زیرا که احساس نارضایتی می کنند. فردی که در حال بهبودی است، هنگام مصرف الکل از بسیاری از اقدامات خود بی خبر بوده و شریک زندگیش از همه چیز آگاه است.

او ممکن است هیچ میل جنسی نسبت به شریک زندگی خود نداشته باشد که این مدت طولانی باعث مشکلاتی می شود. این یک مانع بزرگ است که رفع آن زمان‌ بر خواهد بود و نیاز است از یک مشاور روانشناس خوب کمک بگیرند.

۶- خاطرات بد گذشته باعث اختلال در سکس بعد ترک اعتیاد می شوند

رابطه جنسی در طول اعتیاد ممکن است برای هر دو طرف رضایت بخش نباشد. ممکن است در خاطرات آنها بدرفتاری وجود داشته و هر دو طرف را از تلاش مجدد بی میل کند. ممکن است تجربه شلختگی یک فرد الکلی، افکار جنسی را ناخوشایند کند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
بهاره محسنی بهاره محسنی
مشاور روانشناس
از 110,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهندس محمد خانی مهندس محمد خانی
مهندس آی تی
از 150,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
سعیده حامد سعیده حامد
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

راه درمان مشکلات جنسی اعتیاد چیست؟

درمان آنلاین اعتیاد

خبر خوب این است که صمیمیت جنسی همیشه بعد از کنار گذاشتن اعتیاد تحت تأثیر قرار نمی گیرد. بسیاری از مشکلات با گذشت زمان و استفاده از راه های تقویت بدن بعد اعتیاد خود به خود برطرف می شوند اما مشکلاتی که بیشتر جنبه روانشناختی دارند تا جنبه فیزیکی، باید برطرف شوند.

بهتر است که هر دو طرف درباره مسائل خود چه با یکدیگر و چه با مشاور روانشناس دارای مجوز و واجد شرایط، صحبت کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
سید علیرضا مرتضوی سید علیرضا مرتضوی
دکترای روانشناسی
از 300,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

مشکلات عدیده ای بعد از کنار گذاشتن انواع اعتیاد می توانند بروز کنند به همین خاطر نباید ناامید شده و دنبال راه درمان نباشید!

اگر شما هم از مشکل در رابطه جنسی بعد اعتیاد رنج می برید بهترین کار این است که از متخصص روانشناس برای بهبود این وضعیت و ایجاد راه درمان قطعی کمک بگیرید. مشاور ترک اعتیاد آنلاین و حضوری کمکتان می کند دلیل اصلی مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد را ریشه یابی کرده و برای رفع آنها اقدام کنید.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر دنیا در جلسات مشاوره صوتی و تصویری سایت ویکی روان شرکت کرده و برای درمان مشکلات جنسی پس از ترک اعتیاد اقدام نمائید:

مشاوره آنلاین روانشناسی اعتیاد

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا