تست روانشناسی

تست نگرش به عشق

تست نگرش به عشق یکی از دقیق ترین انواع تست روانشناسی برای ارزیابی نوع دید افراد به موضوع عشق میباشد. این تست در واقع در سال ۱۹۸۶ توسط هندریک(Hendrick) به منظور ارزیابی نگرش های افراد مختلف در مورد عشق ساخته شده است.

تست نگرش به عشق

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

افراد معمولا در مورد عشق تصورات گوناگونی دارند، هر کس عشق را به نوعی برای خود تعریف میکند و این دید مسیر عاشقانه وی را جهت دهی میکند.

اما انواع عشق بسیار زیاد میباشد و هر شخص نوعی متفاوت به آنها نگاه میکند و در مقابل آنها عکس العملی متفاوت دارد.

ار نوع دید افراد نسبت به عشق به هم نزدیک و یا مشابه باشد، میتوانند زندگی عاشقانه مسالمت آمیزی را سپری کنند، در غیر این صورت میبایست زمان بیشتری ایجاد تفاهم بین هم صرف کنند.

تست نگرش به عشق در قالب ۲۴ پرسش مهم ترین موضوعات مربوط به رابطه عاشقانه را با شما مطرح میکند و در نهایت با توجه به پاسخ هایتان تحلیلی جامع و کامل را بیان میکند.

در ابتداتست نگرش به عشق بر روی بیش از ۸۴۷ نفر مورد آزمایش قرار گرفته است و میزان دقت آن مورد تائید متخصصین علم روانشناسی بوده است.

اگر در حال حاضر در رابطه عاشقانه ای هستید،تست نگرش به عشق میتواند روشی مناسب برای بررسی دید هر کدامتان به موضوع عشق و روابط عاشقانه باشد.

بعضی از عبارات مطرح شده در این پرسشنامه به یک رابطه عاشقانه خاص اشاره دارد، در حالیکه برخی دیگر از آنها به نگرش ها و باورهای کلی درباره عشق اشاره دارد.

سعی کنید رابطه ای که در حال حاضر با زوجتان (همسر،دوست، نامزد) دارید در ذهنتان مجسم کنید و بر اساس آن به سوالات پاسخ دهید.

اگر در حال حاضر با کسی رابطه ندارید، بر اساس آخرین رابطه ای داشته اید به سوالات پاسخ دهید.

اگر هیچ وقت عاشق نشده اید، گزینه ای را انتخاب کنید که فکر میکنید، در صورت تجربه چنین رابطه ای آن را انتخاب میکردید.

تست نگرش به عشق همانطور که گفته شد حاوی ۲۴ پرسش مربوط به احساسات کلی شما در مورد عشق و رابطه عاشقانه تانمیباشد که میبایست با دقت تمام به آنها پاسخ دهید. لطفا هر عبارت را بدقت بخوانید، سپس با انتخاب مناسب ترین گزینه، مشخص کنید وضعیت شما با کدام یکی از حالت ها هماهنگی دارد. به یاد داشته باشید برای افزایش دقت و تحلیل بهتر، تنها یکبار میتوانید به پرسش ها پاسخ دهید و امکان بازگشت به پرسش های قبلی وجود ندارد. پس با دقت سوال را بخوانید و بعد پاسخ دهید.

[wp_quiz_pro id=”19876″]

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

‫7 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا