روانشناسی کودک و نوزاد

کودک لجباز کیست؟ (علائم و درمان لجبازی در کودکان)

روش برخورد با کودک لجباز و عصبی چیه؟

کودک لجباز می تواند لحظات سختی را برای اطرافیان به وجود آورد و مایه رنجش دیگران شود! والدین زیادی در بخش مشاوره آنلاین کودک ویکی روان سوال می پرسند که با بچه لجباز چه کنیم و چطور لجبازی کودک را کنترل نمائیم یا علت لجباز شدن بچه ها چیست؟؟؟ خب، در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به بررسی کامل علائم کودک لجباز و عصبی از دید رشته روانشناسی کودکان خواهیم پرداخت.

کودک لجباز کیست؟ (تعریف لجبازی کودکان)

مشاوره آنلاین کودک و نوجوان در ویکی روان

با مقالات روانشناسی سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

برخورد با کودکان لجباز، چالشی برای والدین است و وادار کردن آنها برای انجام کارهای اصلی مثل حمام کردن، خوردن غذا یا رفتن به رختخواب، یک نبرد روزمره است. والدین ناخواسته با تسلیم شدن به کج‌ خلقی‌ ها، رفتار سرسختانه کودکان را تشویق می‌ کنند.

بهترین راه برای مقابله با کودک لجباز این است که به او نشان دهیم رفتار او موثر نیست. برای نتیجه مطلوب به رفتار خوب آنها توجه کنید

اما پیش از اینکه بفهمیم چگونه لجبازی کودک را کنترل کنیم باید با علائم کودک لجباز و عصبی آشنایی داشته باشید. این مطلب را برای تما افرادی که با بچه های لجباز در تماس هستند ارسال کنید تا زندگی آنها راحت تر شود.  🙂

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
نیلوفر رستگاری نیلوفر رستگاری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

خصوصیات کودک لجباز و عصبی چیست؟

هر کودکی که کارها را آزادانه انجام می ‌دهد، لجبازی نمی‌ کند. مهم است که لجبازی یا مصمم بودن کودک خود را قبل از هر اقدامی درک کنید.

کودکان با اراده قوی بسیار باهوش و خلاق هستند. آنها سوالات زیادی مطرح می‌ کنند که ممکن است به عنوان سرکشی قلمداد شود

از طرف دیگر، بچه‌ های لجباز به عقیده خود پایبند هستند و آماده شنیدن سخنان شما نیستند. به همین خاطر خیلی از والدین دنبال شرکت کردن در جلسه مشاوره کودک پرخاشگر به صورت آنلاین یا تلفنی هستند.

علائم لجبازی کودکان چیست؟

در ادامه چند دلیل برای علت لجبازی کودکان ذکر شده که ممکن است کودکان لجباز از خود بروز دهند:

  • آنها نیاز شدیدی به تصدیق و شنیده شدن دارند. بنابراین ممکن است اغلب مورد توجه شما قرار بگیرند
  • آنها می توانند به شدت مستقل باشند
  • آنها میل دارند و متعهد هستند که آنچه را دوست دارند انجام دهند
  • همه کودکان عصبانی می‌ شوند، اما افراد لجباز ممکن است این کار را بیشتر انجام دهند
  • از علائم کودک لجباز این است که آنها دارای ویژگی های رهبری قوی (در واقع دیکتاتوری) هستند و می توانند گاهی “رئیس” باشند
  • آنها دوست دارند کارها را به شیوه خود انجام دهند

اگر بدانید از نظر علم روانشناسی لجبازی کودکان چه دلیلی دارد کنترل یک کودک لجباز ممکن است دشوار باشد، اما همه چیزش بد نیست.

ویدئو | علت لجبازی کودک چیست؟

لجبازی در کودکان دلایل زیادی دارد، از مسائل محیطی گرفته تا رفتار والدین و اطرافیان با هم و کودک. با این حال کودک لجباز نیاز به توجه و هدایت اخلاقی دارد تا لجبازی از بارزه های همیشگی او نشود.

شاید بارها از دوستان و آشنایان شنیده باشید که از لجبازی فرزندشان صحبت می‌ کنند. به راستی چرا کودکان لجباز می ‌شوند؟ دکتر فاطمه صبوری پور روانشناس سایت ویکی روان در این ویدئو به بررسی علت لجباز شدن بچه پرداخته است.

 

بهترین راه درمان لجبازی کودکان

تقویت هوش هیجانی کودک

والدین بسیاری دنبال راه های درمان لجبازی کودکان خود هستند اما باید به پیش نیازهای آن هم دقت کنند.

شما ممکن است یک کودک نوپا داشته باشید که از ماندن در تخت خود امتناع می‌ کند یا هر بار که سعی می ‌کنید به آن‌ها غذا بدهید، قاشق را کنار می ‌زنند، یا ممکن است یک کودک ۶ ساله داشته باشید که اصرار دارد هر روز یک لباس‌ را بر تن داشته باشد و برای مقابله با هر قانون یا دستوری که به او می ‌دهید، لجبازی می ‌کند.

در ادامه این مطلب از سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان چند نکته ذکر شده است که در هنگام مواجه با طبیعت لجباز کودک شما مفید واقع می ‌شوند. این موارد مخصوص والدینی است که می پرسند با لجبازی کودکان چه کنیم و چگونه لجبازی کودک را کنترل کنیم؟؟؟ 😀

اما یادتان باشد همیشه بهترین کار شرکت در جلسات مشاوره برای کودکان لجباز است تا به صورت ریشه ای موضوع بررسی و راهکار ارائه شود.

۱- سعی کنید بیشتر به فرزند خود گوش دهید

بارها در ویکی روان درباره اهمیت ارتباط و تعامل بین اعضای خانواده گفتیم که ارتباط یک خیابان دو طرفه است.

پدر و مادرها دنبال داشتن کودک سالم هستند اما ابتدا خود آنها باید به والدین سالم تبدیل شوند

اگر می‌ خواهید کودکتان به حرف شما گوش دهد، شما باید مایل باشید که ابتدا به آن‌ ها گوش دهید. بچه‌ های لجباز می ‌توانند نظرات قاطعی داشته باشند و تمایل دارند بحث کنند. مدام از خود بپرسید با کودک لجباز چه کنیم و چه کار نکنیم. بچه ها آدم های کوچک تری نسبت به شما هستند اما منطق و احساسا دارند و گاهی شیوه بروز احساسات آنها متفاوت با ماست.

اگر احساس کنند که صحبت آنها شنیده نمی ‌شود، ممکن است جسارت پیدا کنند. اغلب اوقات، زمانی که کودک شما اصرار دارد کاری انجام دهد و یا کاری انجام ندهد، به آن ‌ها گوش دهید و صحبتی در مورد اینکه چه چیزی آن ‌ها را اذیت می‌ کند، داشته باشید

برای مثال، اگر کودک اوقات ‌تلخی می‌ کند تا نهارش را نخورد به جای اینکه به کودک خود غذا ندهید، از آنها بپرسید چرا نمی‌ خواهند غذا بخورند و به صحبت او گوش دهید.

ممکن است به این دلیل باشد که بازیگوش ‌اند و یا دل ‌درد دارند. اگر می خواهید کودک پنج ساله لجباز شما حرف های شما را بشنود، سعی کنید با آرامش به او نزدیک شوید. در کل یکی از راه های کنار آمدن با لجبازی کودک استفاده از تکنیک های ابراز عشق در خانواده است که بدون شک معجزه می کند اما باید صبور باشید و با اطمینان قدم بردارید.

حتما در ویکی روان بخوانید: راه اصلاح بد رفتاری کودک چیست؟

۲- با کودک لجباز خود ارتباط برقرار کنید اما آنها را مجبور نکنید!

چیزی که یک مشاور روانشناس کودک پیشنهاد می کند این است که وقتی کودکان را مجبور به انجام کاری می کنید، آنها تمایل به سرکشی دارند و هر کاری که نباید انجام دهند را انجام می ‌دهند.

اصطلاحی که این رفتار را به بهترین وجه تعریف می کند، طرح با اراده (counter will) است که از ویژگی های معمول کودکان لجباز است. Counter will غریزی است و فقط به کودکان محدود نمی شود. با فرزندان خود ارتباط برقرار کنید

به عنوان مثال، مجبور کردن کودک شش ساله که اصرار دارد قبل از خواب تلویزیون تماشا کند، کمکی نخواهد کرد. در عوض با آنها بنشینید و به آنچه تماشا می کنند علاقه نشان دهید. وقتی اهمیت می دهید، بچه‌ ها احتمالاً پاسخ مثبت می دهند.

در این مورد خاص نقش پدر در تربیت بچه ها بسیار مهم و حیاتی است و در این حالت شما به صورت ریشه ای به درمان علت لجبازی کودکان می پردازیم.

یادتان باشد والدین باید همراه بچه ها باشند نه بر علیه آنها. این مضووع در مورد کودکان لجباز بیشتر صدق می کند

۳- به آنها گزینه های مختلفی بدهید

مشاور-روانشناس-کودک

بچه لجباز به خاطر نبود گزینه های متنوع برای انتخاب دست به این رفتار می زند. این یکی از دلایل پرخاشگری بچه ها است با این تکنیک درمان می شود.

یکی از راه های درمان لجبازی کودک این است که بزارید خودش از بین گزینه ها انتخاب داشته باشد، یعنی کودکان لجباز ممکن است خیلی مستقل باشند و همیشه دوست ندارند به آنها گفته شود چه کاری انجام دهند.

این مورد به خصوص از خصوصیات بچه های طلاق است که والدین از آن رنج می برند اما مانند هر چالشی راهکارهای زیادی دارد

مثلا، به کودک چهار ساله لجباز خود بگویید که باید تا ساعت ۹ شب در رختخواب باشد و تنها چیزی که از او خواهید دید یک صدای بلند “نه” است. به کودک پنج ساله قاطع بگویید اسباب ‌بازی بخرد که انتخاب کرده‌ اید و آنها این کار انجام نخواهند داد.

به کودکان گزینه هایی برای انتخاب دهید و نه دستور. این روشی برای افزایش هوش هیجانی بچه ها هم می باشد. به جای این که به آن‌ها بگویید که بروند بخوابند، از آنها بپرسید که آیا می‌خواهند داستان خواب را بخوانند یا خیر.

کودک شما می‌تواند به مبارزه ادامه دهد و بگوید: “من نمیخوابم!“. وقتی این اتفاق می‌افتد، خونسردی خود را حفظ کنید و به آنها بگویید: “خوب، این یکی از گزینه‌ ها نبود“. می ‌توانید همان کار را بارها و بارها تکرار کنید و تا جایی که ممکن است به آرامی رفتار کنید.

زمانی که مانند یک مسابقه به نظر ‌رسد، کودک شما احتمالا تسلیم می‌ شود. یادتان باشد تشویق کردن بچه ها یکی از راه های بسیار مهم برای درمان لجبازی کودکان است که باید با حوصله فراوان آن را انجام دهید.

در ویکی روان بخوانید: تاثیر تحقیر کردن بچه ها چیست؟

۴- با لجبازی کودکان چه کنیم : باید آرام باشید

فریاد کشیدن بر سر یک کودک سرکش، گفتگوی معمولی بین والدین و کودک را به یک مسابقه فریاد آور تبدیل می کند و خانواده شاد و سلامت شما را تبدیل به جهنم خواهد کرد!

کودک شما ممکن است پاسخ شما را به عنوان دعوت به درگیری لفظی بداند. این فقط اوضاع را بدتر می کند، این به شما بستگی دارد که در بزرگسالی مکالمه را به یک نتیجه عملی هدایت کنید.

به کودک خود کمک کنید تا نیاز به انجام کاری یا رفتاری خاص را درک کند، این چیزی است که روانشناس کودک تاکید زیادی بر آن دارد

برای حفظ آرامش هر آنچه لازم است را انجام دهید مانند انجام مدیتیشن، ورزش یا گوش دادن به موسیقی. در خانه موسیقی آرام یا آرامش بخش پخش کنید تا حتی فرزندانتان بتوانند گوش دهند.

هر چند وقت یکبار، موسیقی مورد علاقه فرزند خود را پخش کنید. به این ترتیب می توانید “رأی” آنها را به دست بیاورید و همچنین آنها را قادر به همراهی کنید.

۵- بچه های لجباز و پرخاشگر نیاز به احترام بیشتری دارند

به طور معمولا علت لجباز شدن بچه این است که احترامی از اطرافیان دریافت نمی کنند!

فرزند شما تحمیل را نمی پذیرد، البته این در مورد تمام انسان ها صادق است، چه کسی بی احترامی و فشارهای بی مورد را تحمل می کند و یک دلیل لجبازی کودک است که کمتر توجهی به آن می شود.

راه احترام گذاشتن به بچه های لجباز چیست؟

تحقیر در دوران کودکی

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید احترام را در روابط خود الگو قرار دهید:

  • به دنبال همکاری باشید، بر پایبندی به دستورها پافشاری نکنید
  • قوانین ثابتی را برای همه کودکان خود داشته باشید و تنها به این دلیل که آن را مناسب یافتید، سهل‌انگاری نکنید
  • با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و هرگز احساسات و یا ایده‌های خود را کنار نگذارید
  • بگذارید فرزندانتان کاری را انجام دهند که خودشان می توانند انجام دهند، از وسوسه آنها برای کاری بپرهیزید تا از استرس آنها بکاهید. همچنین این عمل نشان دهنده اینست که به آنها اعتماد دارید
  • منظور خود را بگویید و آنچه را که می گویید انجام دهید

۶- برای خلاص شدن از لجبازی کودک باید با آنها همکاری کنید! 🙂

کودکان لجباز یا با اراده قوی نسبت به نحوه برخورد شما بسیار حساس هستند. بنابراین مراقب لحن، زبان بدن و واژگانی که استفاده می کنید باشید.

زمانی که از رفتار شما ناراحت می ‌شوند، آنها کاری انجام می‌ دهند که بهتر بتوانند از خودشان محافظت کنند: عصیان می کنند، گفتگو می کنند و پرخاشگری نشان می دهند.

  • تغییر نحوه برخورد با کودک لجباز می تواند نحوه واکنش به شما را تغییر دهد. به جای اینکه به آنها بگویید چه کاری انجام دهند، با آنها شریک شوید
  • از عباراتی مانند “بیایید این کار را انجام دهیم” ، “چه طور است که ما آن را امتحان کنیم” به جای “من می خواهم شما انجام دهی” استفاده کنید
  • از فعالیتهای سرگرم کننده استفاده کنید تا فرزندان خود را وادار به انجام کاری کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید کودک لجباز شما اسباب بازی های خود را کنار بگذارد، خودتان شروع به انجام آن کنید و از او بخواهید “یاور ویژه” شما باشد
  • همچنین می توانید زمان فعالیت را تعیین کرده و کودک را به چالش بکشید تا اسباب بازی ها را سریعتر از آنچه فکر می‌کنید جمع کند. این یک ترفند زیرکانه است که بیشتر در مورد پسر لجباز جواب می دهد

داشتن کودک لجباز شاید عذاب آور باشد، اما تکنیک های بالا از بهترین راه های درمان لجبازی کودکان است که باید در آنها استاد شوید تا بهتر بتوانید رفتار فرزندتان را مدیریت نمائید. فکر نکنید آنها بچه های روانی هستند! آنها دلبندانی هستند که نیاز به رفتار و توجه متفاوتی دارند، دقیقا مانند بچه های آرام و گوشه گیر. البته مشاور کودک آنلاین و تلفنی بهتر می تواند در این مورد آموزش دهد.

۷- با بچه های لجباز مذاکره کنید

گاهی لازم است با فرزندان خود مذاکره کنید. برای آنها معمول است که وقتی به خواسته خود نمی رسند، عکس ‌العمل نشان دهند. اگر می خواهید به حرف شما گوش دهند، باید بدانید که چه عواملی آنها را از انجام این کار باز می دارد.

  • با پرسیدن چند سوال مانند “چه چیزی شما را آزار می دهد؟” شروع کنید. “مشکلی هست؟” یا “آیا چیزی می خواهید؟” تا آنها را وادار کند که صحبت کنند. این به آنها می گوید که شما به خواسته های آنها احترام می‌ گذارید و مایلید به حرف آنها گوش دهید
  • مذاکره لزوماً لازم نیست به این معنی باشد که شما همیشه در برابر خواسته های آنها تسلیم می ‌شوید. همه چیز در مورد ملاحظه و عملی بودن است
  • به عنوان مثال، ممکن است کودک شما تمایل نداشته باشد که در یک ساعت مشخص بخوابد. به جای اصرار، یک ساعت خواب را که مناسب هر دوی شما باشد، امتحان و درباره آن صحبت کنید

۸- برای مقابله با لجبازی در کودکان باید یک محیط هم‌ سلیقه در خانه ایجاد کنید

کودکان از طریق مشاهده و تجربه یاد می گیرند. اگر ببینند که والدینشان دائماً با هم بحث می کنند، یاد می گیرند که از آنها تقلید کنند. اختلافات زناشویی بین والدین می تواند منجر به ایجاد یک محیط استرس زا در خانه شود و بر روحیه و رفتار فرزندان تأثیر بگذارد.

۹- دیدگاه کودک را درک کنید

برای درک بهتر رفتار کودک لجباز خود، سعی کنید از منظر او به وضعیت نگاه کنید. خود را به جای فرزند خود بگذارید و تصور کنید که کودک برای چنین رفتاری چه دلیلی باید داشته باشد.

هرچه کودک خود را بیشتر بشناسید، بهتر می توانید با لجبازی‌ های او کنار بیایید، می توانید در این مسیر از یک مشاور روانشناس کودک آنلاین یا حضوری کمک بگیرید تا تمام و کمال شما را راهنمایی کند.

۱۰- رفتار مثبت را تقویت کنید

مواقعی پیش می آید که شما نمی دانید با کودکان لجباز برای کنترل خشم و رفتار پرخاشگرانه آنها چه باید بکنید. اما اگر بدون فکر عکس العمل نشان دهید، ممکن است نگرشی منفی نسبت به مسئله ایجاد کرده و حتی ناخواسته رفتار منفی آنها را تقویت کنید. مثبت بودن در هر شرایطی بهترین راهکار برای رفتار با بچه های لجباز و پرخاشگر است.

این تکنیک همان چیزی است که در تعریف تربیت فرزند بسیار به آن اشاره شده است. یعنی والدین باید صبوری بیشتری در رفتار با بچه های خاص داشته باشند، به خصوص بچه های لجباز و کمی عصبی.

حتما در ویکی روان بخوانید: مشاوره کودکان پرخاشگر

چگونه می توان با برخی از مشکلات رایج کودک لجباز کنار آمد؟

در اینجا برخی از موارد رایج ذکر شده که والدین ممکن است هنگام برخورد با یک کودک لجباز با آن روبرو شوند:

۱- چگونه می توان به یک کودک لجباز توالت رفتن را آموزش داد؟

آموزش توالت رفتن خیلی دشوار است، اما وقتی با یک کودک لجباز سر و کار داشته باشید، می تواند به یک درد تبدیل شود. شما می توانید با کودک لجباز و پرخاشگر ۳ ساله خود در این رابطه:

  • حتما با او صحبت کنید
  • برای آنها توضیح دهید که چگونه انجام می شود
  • آن را به بازی تبدیل کنید؛ در صورت امتناع کودک از استفاده توالت، خیلی سخت نگیرید

به یاد داشته باشید که یادگیری استفاده از توالت برای کودک لجباز ممکن است طولانی ‌تر از کودک مطیع باشد. شما باید صبور باشید و به جای اینکه او را به آن سمت سوق دهید، برای کمک به او در رسیدن به هدف با او همکاری کنید.

۲- چگونه به کودک لجباز غذا خوردن را آموزش دهیم؟

مشاوره-کودک-و-نوجوان-آنلاین-در-ویکی-روان

کودکان در مورد غذا معمولاً بسیار ایرادگیر هستند. همانطور که گفته شد، شما همیشه نمی توانید غذایی به کودک خود بدهید که او می ‌خواهد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه بچه های لجباز شما آنچه را که برایشان خوب است را بخورند این است که شام را سرگرم کننده کنید.

  • از روش ‌های خلاقانه برای غذا دادن به کودک کوچک خود استفاده کنید
  • آن ‌ها را در میز شام درگیر کنید (از آن‌ ها بخواهید میز را مرتب کنند، بچینند و غیره)
  • تشویق آنها برای امتحان کردن غذا (فقط یک لقمه) قبل از این که آن را رد کنند. بخش‌های کوچکی از هر چیزی را به آن‌ها بدهید و اجازه دهید آن‌ ها انتخاب کنند
  • اگر غذای خود را تمام کردند به آنها یک دسر یا غذای مناسب پاداش بدهید

پیشنهاد می کنیم مقاله راه های ایجاد عادت های غذایی خوب در کودکان را حتما در ویکی روان مطالعه کنید.

۳- چگونه کودک لجباز را تنبیه کنیم؟

قبلا در ویکی روان درباره انواع تنبیه کودکان صحبت کردیم، اما باید با احتیاط این کار را انجام دهید. چون بعضا در مورد بچه های لجباز نتیجه عکس می دهد!

کودکان به قوانین و نظم نیاز دارند. فرزند شما باید بداند که اعمالش عواقب خوب یا بدی به دنبال خواهد داشت. اطمینان حاصل کنید که آنها کاملاً از عواقب قانون شکنی آگاه هستند.

هنگامی که با کودکان سر و کار دارید، پیامدها باید فوری باشند تا آنها بتوانند اقدامات خود را به نتیجه برسانند

کاهش زمان بازی یا زمان تماشای تلویزیون و اختصاص دادن کارهای کوچک می تواند چند روش برای تربیت کودک باشد. بر اساس مشکل، برای عواقب خلاقیت به خرج دهید. (اگر نمی دانید خلاقیت چیست اینجا کلیک کنید)

به یاد داشته باشید در مسیر درمان لجبازی کودکان هدف این نیست که کودک را تنبیه کنید بلکه به او بفهمانید رفتار او نادرست است.

لجبازی کودکان از چه سنی شروع می شود؟

یکی از بایدها و نبایدهای تربیت فرزند این است که بدانید بچه ها در سنین مختلف چه خصوصیاتی دارند و چطور باید با آنها رفتار کرد؟

خیلی ها لجباز بودن را یک مشخصه ذاتی می دانند و مدام در بخش مشاوره روانشناسی کودک ویکی روان می پرسند لجبازی کودکان از چه سنی شروع می شود اما توجه نمی کنند یکی از دلایل لجبازی کودک نحوه تربیت و تعامل والدین و اطرافیان با بچه ها است.

اما علت لجبازی کودکان هر چیزی باشد، نشانه های آن از حدود دو سالگی خود را نشان می دهد و تا سنین بالا ادامه خواهد داشت.

لجبازی کودک تا چه سنی ادامه دارد؟

پاسخ به سوال لجبازی کودک تا چه سنی ادامه دارد هم بستگی مستقیم به نحوه تعامل والدین با بچه ها و تلاش اثر بخش آنها برای درمان لجبازی کودک دارد.

این مشخصه شخصیتی در سنین پایین به راحتی قابل درمان است اما والدین باید روش های مقابله با لجبازی کودک را بدانند و طبق اصولی آن را انجام دهند در غیر اینصورت لجبازی به یکی از خصوصیات شخصیتی بچه ها تبدیل خواهد و تا سنین بالا به آنها همراه خواهد بود!

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره آنلاین کودک و نوجوان نشان می دهد، اگر لجبازی در کودکان به صورت اصولی درمان نشود، می تواند زمینه ساز نوع شدیدتر آن در سنین بالا باشد که خود منجر به اختلالات روانی از جمله انزوای اجتماعی و دیگر موارد خواهد شد. پس به عنوان والد یا مربی باید بدانید با بچه لجباز چگونه رفتار کنیم و از چه حدودی فراتر نرویم. یک اشتباه ساده می تواند به مرور نقش والدین در تربیت فرزند را به کلی از بین ببرد!

مشاوره برای کودکان لجباز ضروری است؟

گاهی به هر دلیل روش هایی که در بالا گفتیم در مورد دلبند شما کاربرد ندارد. دلایل بسیار می توانند موجب بی اثر نشدن علائم لجبازی کودکان شوند.

در این موارد بهترین، ایمن ترین و سریع ترین راه برای درمان لجبازی در کودکان کمک گرفتن از روانشناس کودک لجباز و یک دنده است. مشاور روانشناس به خوبی می تواند شرایط را به صورت اختصاصی بررسی کرده و بهترین راهکار را ارائه دهد تا به مرور از علائم لجبازی بچه کم شود.

از مشاور هراس نداشته باشید و به عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریناز خانی فریناز خانی
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان در مورد لجبازی کودکان چیست؟

همانطور که مشاهده کردید در بالا تکنیک های کاربردی که مورد تائید مشاوره کودکان است را برای رفتار با کودک لجباز و عصبی ذکر کردیم.

اما پیشنهاد می کنیم حتما از یک متخصص و مشاور کودکان برای آشنایی با علت لجباز شدن بچه ها کمک بگیرید.

همانطور که گفته شد راه های زیادی برای درمان لجبازی کودکان وجود دارد، اما اینکه علت این لجبازی و عصبانی بودن چیست و چه راهکارهای اختصاصی برای فرزند شما وجود دارد تماما توسط مشاور روانشناس قابل بیان می باشد.

برای مشاهده لیست متخصصین کودک و نوجوان و تهیه وقت جلسه مشاوره آنلاین روانشناسی به صورت صوتی و تصویری روی دکمه زیر کلیک کنید.

کلیک کنید

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا