مقالات روانشناسی افسردگی در ویکی روان

مشاوره افسردگی چیست و چه کاربردی دارد؟

منظور از جلسه مشاوره برای افسردگی چیست؟

همه ما در برهه ای درگیر بیماری افسردگی می شویم. گاهی رها شدن از آن ساده و گاهی بسیار دشوار است. به همین دلیل روانشناسی پیشنهاد می کنم از مشاوره افسردگی برای درمان استفاده کنیم. اما منظور از مشاوره افسردگی چیست و چطور انجام می شود؟ در ادامه این مطلب ویکی روان به بررسی کامل تعریف روان درمانی افسردگی می پردازیم.

مشاوره افسردگی چیست؟

به زبان ساده، مشاوره برای غلبه بر افسردگی به “مجموعه جلسات روان درمانی” که توسط مشاور افسردگی بمنظور ریشه یابی و درمان قطعی انواع بیماری افسردگی برگزار می گردد گفته می شود. اختلال افسردگی ریشه در گذشته ما دارد، گذشته ای که می تواند به سالیان دور برگردد. به همین خاطر مشاوره اختلال افسردگی در بیشتر موارد با برگزاری یک یا دو جلسه مشاوره به نتیجه نمی رسد.

مشاوره درمان افسردگی بنابر شدت بیماری در مراجع باید در چند جلسه منظم و با برنامه انجام شود تا نتیجه حاصل شود. اما مراجعین پیش از شروع باید بدانند افسردگی چیست و منظور متخصصین از مشاوره افسردگی چیست؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

افسردگی چطور با مشاوره درمان می شود؟

روانشناس و مشاور افسردگی به بررسی دلایل ابتلا به این بیماری می پردازد و در طی جلسات کمک می کند تا آن را درمان کنید. از جمله روش های درمانی که در جلسه مشاوره درمان افسردگی شدید به کار می رود شامل:

  • طرحواره درمانی
  • واقعیت درمانی
  • درمان رفتاری
  • و در مواردی دارو درمانی تحت نظر مشاور روانپزشک

است.

شیوه کار روانشناس برای افسردگی

الان که می دانیم منظور از مشاوره افسردگی چیست باید به روش درمان آن اشاره کنیم. چون درمان افسردگی تحت نظر روانشناس بسیار ایمن تر و سریع تر خواهد بود.

عده ای از مشاوران افسردگی از طرحواره درمانی و عده ای از واقعیت درمانی استفاده می کنند. در نتیجه این روش ها یکسان بوده و شیوه درمان بر اساس شرایط بیمار متفاوت است، پس باید به مشاور خود اطمینان داشته باشید. لازم به ذکر است تاثیر مشاوره روانشناسی برای افسردگی زمانی بیشتر می شود که ارتباط خوبی بین مراجع و روانشناس برقرار گردد.

البته روش درمانی در مشاوره تلفنی، آنلاین یا تایپی تفاوتی ندارد و فرق اصلی در شیوه ارتباط گرفتن با روانشناس افسردگی است.

کی به مشاوره روانشناسی افسردگی نیاز دارم؟

مهمترین علائم افسردگی

با اینکه قبلا در مقاله زمان مراجعه به روانشناس پاسخ این سوال را دادیم، اما در بخش مشاوره روان درمانی ویکی روان این سوالات را زیاد دریافت می کنیم:

  • بهترین زمان برای استفاده از مشاوره روانشناسی افسردگی کی است؟
  • کی باید از روانشناس برای افسردگی کمک بگیرم؟
  • از کجا بفهمم افسرده ام یا نه؟

اگر تعدادی از علائم افسردگی را حداقل دو ماه در خود مشاهده می کنید، حتما باید به مشاور روانشناس آنلاین یا حضوری مراجعه کنید. یادتان باشد بیماری افسردگی با ناراحتی متفاوت است و به احساس غم افسردگی گفته نمی شود! بد نیست نگاهی به مقاله فرق افسردگی با ناراحتی بیندازید.

در جلسه مشاوره روانشناس وضعیت مراجع را بررسی کرده و بر مبنای شرایط موجود راه درمان را ایجاد می کند. نباید از افسردگی و استفاده از مشاوره برای افسردگی بترسید. مانند بیماری های جسمانی، گاهی ما درگیر بیماری های روانی می شویم که با اعتماد به مشاور افسردگی قابل درمان هستند. اگر در مورد نشانه های این بیماری شک دارید می توانید در یک جلسه مشاوره 30 دقیقه ای یا انجام تست اطمینان حاصل کنید که واقعا افسرده هستید یا نه؟ در صورت نیاز مشاور و روانشناس برنامه ای مدون جهت درمان به شما اراده خواهد کرد.

تمام این موارد زمانی ارزش دارند که بدانید منظور از مشاوره افسردگی چیست و روندی که طی می کنید چگونه خواهد بود؟

روانشناسان ویکی روان برای غلبه بر افسردگی:

چرا مشاوره درمان افسردگی اهمیت دارد؟

مشاوره درمان افسردگی آنلاین در ویکی روان

مهم ترین دلیل شرکت در جلسه مشاوره افسردگی این است که اگر افسردگی درمان نشود میتواند زمینه ساز بیماری های شدیدتر شود! متاسفانه نتایج به دست آمده از مشاوره روان درمانی نشان می دهد افرادی که افسردگی خود را نادیده گرفته اند یا درمان را به زمانی دیگری موکول کرده اند به بیماری های دیگر مانند:

مبتلا شده اند! به همین خاطر مشاوره باید در سریعترین زمان پس از مشاهده نشانه ها انجام شود.

ناراحتی روانی و یا همان افسردگی، از جمله بیماری هایی است که فرد تا زمانی که بسیار آشفته و کلافه نشود، آن را نشان نمی دهد. توصیه می شود در صورتی که نشانه ها و علائم افسردگی را در خودتان مشاهده می کنید با مشاوران و روانشناسان افسردگی در کلینیک روانشناسی و مشاوره ویکی روان در ارتباط باشید. بهتر است هر چه سریع تر از روان درمانگر کمک بگیرید و نگذارید این بیماری به مرحله بحرانی خود برسد.

آیا با مشاوره حالم خوب می شود؟

پاسخ این سوال به مسائل مختلفی بستگی دارد. صرف شرکت در جلسه مشاوره تضمین بهبود وضعیت مراجع نیست. بلکه میزان همکاری با روانشناس و پایبندی به روند درمان در تاثیرگذار بودن جلسات مشاوره درمان افسردگی موثر است.

اگر با بهترین مشاور جلسه مشاوره داشته باشید، اما منظم در جلسات شرکت نکنید یا تمرین های مد نظر را به خوبی انجام ندهید بدون شک نتیجه بخش نخواهد بود.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
زهرا محبوبی زهرا محبوبی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
فرشته علی هاشمی فرشته علی هاشمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد اسماعیل زاده محمد اسماعیل زاده
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

برای درمان باید طبق برنامه پیش بروید. فکر نکنید اگر یک روز حالمان خوب باشد این اختلال درمان شده است. متاسفانه افسردگی ریشه در گذشته و نوع دید ما دارد، به همین خاطر حتما با متخصص کارکشته برای درمان در ارتباط باشید.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در سایت ویکی روان بصورت آنلاین، تلفنی و متنی مشاوره روانشناسی برگزار کرده و با بهترین مشاوران ایرانی در ارتباط باشید. برای شروع از لینک زیر استفاده کنید:

مشاوره برای درمان افسردگی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا