سخنان بزرگان

سخنان بزرگان شماره بیست و پنج

سخنان بزرگان شماره بیست و پنج، با ویکی روان همراه باشید.

  1. هرچه علاقه ی بنده ی مومن به زنان بیشتر شود ، ایمان او هم بیشتر می شود . ( امام صادق – وسایل الشیعه ج ۲۰ ص ۲۴ )
  2. هیچ لذتی برای مردم در دنیا و آخرت بیشتر از لذت زن نیست . ( امام علی – الکافی ج ۵ ص ۳۲۱ )
  3. زیاده روی در آمیزش ، باعث فرسودگی و پیری می شود . ( امام علی – جامع الاحادیث ج ۲۰ ص ۲۱۰ )
  4. هرکه بیشترین فکر و تلاشش رسیدن به شهوات باشد ، شیرینی ایمان از قلبش گرفته می شود . ( امام علی – میزان الحکمه ج ۱ ص ۳۸۲ ح ۱۳۷۴ )
  5. هنگامیکه مرد با همسرش آمیزش می کند نباید مثل خروس عمل کند ، بلکه باید اینکار را ادامه دهد تا وقتی که زن هم مانند مرد ارضاء شود . ( پیامبر – الفردوس ج ۱ ص ۲۹۴ ح ۱۱۶۱ )
  6. آنچه بر زن واجب است از زینت دادن خود برای شوهرش ، مرد نیز واجب است که خود را برای همسرش تا حدی که حرام نیست زینت دهد . ( پیامبر – تذکره الموضوعات ص ۱۲۶ )
  7. مردی که لقمه در دهان همسرش بگذارد اجر دارد . ( پیامبر – میزان الحکمه ج ۵ ص ۲۲۶۶ )
  8. ای فرزندان من ، همانا دلهای آدمیان مانند لشگریانی هستند که دور هم جمع شدند ، بعضی از آنها نسبت به بعضی مودت دارند و این مودت آنها را به هم نزدیک و صمیمی می کند و بعضی برعکس به هم بغض دارند . پس اگر احساس کردید که فردی را دوست دارید ، بدون اینکه چیزی از او به شما رسیده باشد ، پس به او امیدوار باشید . و اگر از فردی بدتان آمد بدون اینکه قبلا از او بدی ای به شما برسد ، پس از او دوری گزینیند . ( امام علی – بحارالانوار ج ۴۲ ص ۲۴۸ )
  9. خداوند ارواح را دوهزار سال پیش از خلق اجسام آفرید . سپس آنها را در آسمان مسکن داد . پس هرکدام از آنها که در آنجا باهم آشنایی داشتند ، در اینجا انس و الفت پیدا کردند و هرکدام که در آنجا ناشناس بودند، در اینجا باهم اختلاف پیدا می کنند. ( پیامبر – بحار الانوار ج ۴۰ ص ۲۲۲ )

سخنان برایان تریسی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا