خیانت

عذاب وجدان خیانت چیست؟ (5 دلیل بروز)

با عذاب وجدان خیانت چه کنم؟

عذاب وجدان بعد از خیانت کردن گریبان خیلی ها را می گیرد. فرد خیانتکار به مرور دچار پشیمانی می شود و از خود می پرسد با عذاب وجدان خیانت چه کنم؟ این موضوع همیشگی در مشاوره بعد از خیانت است. مهم نیست خیانت چگونه رخ می دهد، چیزهایی وجود دارند که فرد خیانتکار همیشه حسرت آن ها را می خورد. در ادامه این مطلب سایت مشاوره روانشناسی غیرحضوری ویکی روان، 5 نکته ذکر شده است که این افراد پس از داشتن یک رابطه عاشقانه خارج از ازدواج یا رابطه از آن پشیمان می شوند.

عذاب وجدان خیانت چیست؟

شاید عجیب باشد، اما تعداد زیادی از افراد خیانتکار دچار عذاب وجدان بعد از رابطه نامشروع می شوند. جنسیت در بروز عذاب وجدان خیانت دخیل نیست، اما آنها دنبال راهی برای جبران هستند!

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
شیلا توکلی شیلا توکلی
مشاور روانشناس
از 160,000 هزار تومان
زهرا جعفری زهرا جعفری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین دشتبانیان نسرین دشتبانیان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چرا احساس گناه بعد از خیانت کردن به وجود می آید؟

قبلا در ویکی روان در مقاله بازگشت به زندگی بعد از خیانت توضیح دادیم، از دید روانشناسی خیانت قابل درمان است اما تاثیرات مخرب آن بر روان فرد خیانتکار و آسیب هایی که به دیگران وارد می کند بسیار زیاد است. جلسات مشاوره روانشناسی بعد از خیانت مملو از افرادی است با وجود پنهان کاری های شدید دچار عذاب وجدان بعد از خیانت شده اند!

مقاله پشیمانی بعد از خیانت ویکی روان کاملا در مورد پشیمانی های افراد خیانتکار توضیح داد، اما در این مطلب قصد بررسی عذاب وجدان خیانت را داریم. یعنی زمانی که کسی از بی وفایی آنها مطلع نیست، اما آنها احساسات بسیار بدی را تجربه می کنند.

1- قدر چیزی که قبلا داشتند را نمی‌ دانستند

خیانتکارها افرادی خودمحور هستند که خواسته های خود را بر خواسته های دیگران ترجیح می دهند و معمولا به آسیب های خیانت کردن فکر نمی کنند. آنها هیچ مشکلی ندارند که همه چیز را برای چیزی که می خواهند فدا کنند. مهم نیست در چه نوع رابطه ای هستند، آن ها تمایل دارند یک «هدف» جدید پیدا کنند و به دنبال آن بروند.

داستانی حقیقی در مورد عذاب وجدان خیانت روایت می کند، یک مرد ۲۹ ساله در نامه ای سرگشاده به یک مشاور روانشناس توضیح می دهد: «می دانستم که دوستش دارم، اما نمی دانستم چقدر احساساتم نسبت به او عمیق بود که تصمیم گرفتم به او خیانت کنم.» افرادی که خیانت می‌ کنند نمی دانند چقدر شریک زندگی خود را دوست دارند.

در واقع بعد از این اتفاق متوجه شدت رابطه و علاقه به عشقشان می شوند و بعد دچار عذاب وجدان بعد از خیانت کردن می شوند!

2- احساس می کنند که برای دوست داشته شدن باید خیانت کنند

در پاسخ به سوال چند نوع خیانت داریم در سایت ویکی روان توضیح دادیم، افرادی که خیانت می کنند خودخواه هستند و ناامنی بزرگی دارند. این فرد کسی است که قبلا از اغوا کردن به عنوان ابزاری برای سنجش پذیرش خود استفاده می کرد.

وقتی فعالانه درگیر یک «تعقیب» عاشقانه برای محبت نباشند، اعتماد به نفس ندارند. در واقع افراد خیانتکار از کمبود اعتماد به نفس رنج می برند.

آن ها رویای عاشق شدن با کسی را در سر می پرورانند و می توانند احساس کنند که باید کسی را فریب دهند تا ارزش پیدا کنند. این افراد عاشق می شوند، اما نیاز ذاتی دارند که بدانند هنوز مقاومت ناپذیر هستند. در این هنگام وسوسه می‌ شوند، اما بعد از مدتی از خود سوال می پرسند با عذاب وجدان خیانت چه کنم و چور این احساس بد را درمان کنم؟ با وجود احساس ناراحتی درمان کردن خیانت برای اطرافیان بسیار دشوار و گاهی غیر ممکن است.

مشاوران ویکی روان برای درمان عذاب وجدان خیانت و مسائل مربوط به آن:

3- اعتراف نکردن به خیانت (یا عدم توانایی در کنترل آن)

یکی از رایج ترین ویژگی های افراد خیانتکار این است که فکر می کنند می توانند همه چیز را کنترل کنند! آنها فکر می کنند که اگر به اندازه کافی آن را مخفی کنند، کسی آن را نخواهد دید.

مردی که نامه نوشته بود در نامه قبلی خود به متخصص توضیح می دهد: «من تقریبا به طور کامل این ماجرا را فراموش کرده بودم تا اینکه یک روز در خانه چرت می‌زدم و همسرم با سیلی زدن به صورتم مرا از خواب بیدار کرد.»

بدون اعتراف به خیانت او خیانتش را کشف کرده بود و خوشحال نبود. بعد از مدتی، آن ها توانستند مسائل را حل کنند و با هم برگردند، اما اعتماد او به او مثل قبل نبود. چون بخشش شوهر خیانتکار برای خانم ها بسیار دشوار است، اما شرکت در جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان یا مجموعه های دیگر می تواند کمک کننده باشد.

4- کاری که انجام داده اند آزادی را از آنها سلب می کند

با عذاب وجدان خیانت چه کنم

افرادی که خیانت می کنند بدون توجه به کارما در خیانت کردن عاشق آزادی هستند و خیانت می تواند راهی برای استفاده از این آزادی باشد. با این حال، وقتی یکی از طرفین خیانت می کند، دیگری هرگز آزادی یا اعتمادی را که قبلا داشته را ندارد. این امر باعث می شود که پارتنر آیندهاش نتوانند به او اعتماد کند و به جای آزادی به حبس ابد محکوم می شود. همین کار موجب ایجاد عذاب وجدان خیانت می شود.

۵- دلیل عذاب وجدان بعد از خیانت : چقدر به خاطر اشتباه خود باعث رنجش عزیزانشان شدند

پس از کشف یک رابطه، به احتمال زیاد با خوشحالی زندگی نمی‌ کنید. آمارها نشان می دهد که تنها ۳۱ درصد از ازدواج ها پس از کشف یا اعتراف به آن اتفاق می افتند. افرادی که به شریک زندگی خود وفادار نیستند از اینکه باعث این همه درد می شوند، پشیمان می شوند و این دلیل اصلی بروز عذاب وجدان بعد از خیانت کردن است.

حتی اگر هر دو تصمیم بگیرند که با هم بمانند، داشتن یک رابطه مبتنی بر اعتماد و شاد برای آن ها بسیار سخت است. و معمولا افراد تصمیمات دشواری می گیرند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
آناهیتا افخمی آناهیتا افخمی
مشاور روانشناس
از 210,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 225,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 112,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان

نتیجه گیری ویکی روان در مورد عذاب وجدان بعد از خیانت کردن

می بینید که مردم دلایل زیادی برای داشتن عذاب وجدان بعد از خیانت کردن دارند و تمام آنها صحیح است! احساسات متناقض نتیجه بی وفایی به همسر است، اما همیشه راهی برای درمان وجود دارد. هم برای خیانتکار و هم فرد خیانت دیده.

اگر نشانه های خیانت در رابطه را مشاهده می کنید، حتما موضوع را با مشاور روانشناس متخصص در درمان خیانت به اشتراک بزارید. متخصص کمک می کند موضوع را به بهترین شکل مدیریت کنید. فردی که مرتکب این کار شده هم می بایست برای رفع عذاب وجدان خیانت و پیشگیری از تکرار آن از روانشناس کمک بگیرد.

مشاوره برای خیانت

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا