آرامش

ارتباط رابطه جنسی با آرامش روانی

داشتن رابطه جنسی از دیدگاه روانشناسی یکی از مهمترین عوامل سلامت و آرامش روانی می باشد. از دیدگاه مازلو رابطه جنسی یکی از اصلی ترین نیازهای بشریت و مقدمه ای بر رفع نیازهای دیگر همچون خود شکوفایی می باشد. تحقیقات بسیاری از تاثیر رضایت فرد از روابط جنسی خود بر سلامت روانی او حمایت می کنند. همچنین داشتن رضایت از روابط جنسی یکی از عوامل مهم در تداوم و رضایت زناشویی زوجین می باشد. در ادامه به ارتباط رابطه جنسی با آرامش روانی میپردازیم.

با ویکی روان همراه باشید.

اما نکته مهم اینجاست که در موارد بسیاری نیز همین ارتباط رابطه جنسی با آرامش روانی موجب اختلال و آسیب روانی می شود. در علم روانشناسی بیماری های جنسی متفاوتی همچون پورن گرافی، همجنس گرایی، یادگار پرستی و بسیاری دیگر وجود دارد‌.

دانشمندان روانشناس علت های بسیاری را برای اینگونه بیماریها شناسایی کرده اند. در هر صورت نکته جالب توجه اینجاست که همینطور که داشتن رابطه جنسی اهمیت دارد، داشتن رابطه جنسی سالم از آن مهمتر است. اینجاست که میتوان به ارتباط رابطه جنسی با آرامش روانی پی برد.

در این مقاله به چندین عامل مهم در ارتباط رابطه جنسی با آرامش روانی می پردازیم

  • استمرار: داشتن رابطه جنسی مستمر و منظم یک امر بسیار مهم و ضروری مخصوصا برای جوانان می باشد. زمانی که ریتم و نظم خاصی برای رابطه جنسی وجود ندارد، فرد دچار آشفتگی می شود. پیشنهاد می شود زوجین روزهای خاصی را برای داشتن رابطه جنسی تعیین کنند و بر اساس آن روابط جنسی خود را مدیریت نمایند.
  • لذت دوطرفه: یکی از عوامل مهم در رابطه جنسی دو سویه بودن آن می باشد. بهتر است بدانیم یکی از عوامل شکست زندگی های زناشویی عدم تجربه ارگاسم برای بانوان می باشد. رابطه جنسی سالم رابطه ای است که برای هر دو طرف رضایت جنسی بوجود بیاورد. باید به نارضایتی زنان در روابط جنسی نیز اشاره کرد.
  • احساس امنیت: داشتن احساس امنیت در روابط جنسی بسیار تاثیرگزار می باشد. سلامت فرد مقابل از نظر جسمی و عدم وجود بیماریهای مقاربتی، موجب آرام بخش شدن رابطه جنسی می شود. به همین علت است که روانشناسان بهترین رابطه جنسی را رابطه زوجین در بستر خانواده می دانند.
  • علمی بودن: عده ای از افراد گمان می کنند انسان ذاتا حاوی اطلاعاتی جهت داشتن رابطه جنسی سالم می باشد. بهتر است بدانیم شرکت در کلاسهای سکسولوژی، تماشای برنامه های آموزشی و همچنین خواندن کتابهای رابطه جنسی سالم برای هر انسانی ضروری می باشد. بسیاری از آقای دارای تصورات اشتباه در مورد خانم ها دارند که میتواند به کیفیت رابطه آنها صدمه وارد کند. همچنین خانم ها دارای اشتباهات در رابطه زناشویی هستند که به راحتی با مطالعه و شرکت در کلاسهای مربوطه قابل حل میباشد.

دکتر لوح موسوی

روانشناس بین المللی، کارشناس برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی، مشاور شخصیت ها و مدیران ،برتر، نویسنده کتابهای روانشناسی تلفن دفتر مشاوره ۲۲۸۸۹۴۴۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا