طلاق

اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند! (۱۰ دلیل طلاق)

اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند می توانند تمام آرزوهای خوش یک زوج را از بین ببرند و زندگی را به کام آنها تلخ کنند. جلسات مشاوره قبل از طلاق و جدایی به مهم ترین عوامل طلاق می پردازند و زوجین را از آنها بر حذر می دارند. در ادامه این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان به بررسی انواع اشتباه منجر به طلاق خواهیم پرداخت.

مهم ترین اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند

اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند

با سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

یادتان باشد عوامل طلاق در جامعه کنونی بسیار زیاد می باشند و حتی دلایل فردی هم در آنها دخیل است، با این حال در ادامه به مهم ترین دلایل طلاق در شرایط موجود می پردازیم.

۱- داشتن انتظارات غیر واقعی

بسیاری از ازدواج ها به دلیل انتظارات غیر واقعی افراد از خود، شریک زندگی و ازدواج شکست می خورند.

ازدواج یک تعهد جدی (و امیدوارانه مادام العمر) است که روزهای خوب و بد، فراز و نشیب ها، عاشقانه ها و سرخوردگی ها و موانعی خواهد داشت که از ابتدا نمی توانستید پیش بینی کنید

به دلیل همه این موارد، انتظار اینکه ازدواج شما در هر زمان کاملا بی نقص باشد کاملا غیر واقعی است! به همین ترتیب، انتظار دارید خود و همسرتان در هر زمان کامل باشید که به همان اندازه غیر واقعی است. ما انسانیم و باید اشتباهات را هنگام بروز بپذیریم، از آنها بیاموزیم و ادامه دهیم.

۲- ارتباط ضعیف از دیگر دلایل طلاق است

برقراری ارتباط مهم است قبلا در ویکی روان هم درباره تعریف روابط اجتماعی و اهمیت آن مفصل صحبت کردیم.

همه این را می دانیم، اما بسیاری از مردم درک نمی کنند که ارتباط ضعیف می تواند برای ازدواج شما مضر باشد. فقدان ارتباط خوب مشکلات کوچک و قابل حل را به موضوعات کاملاً غیر قابل حل و در بعضی موارد به “اختلافات آشتی ناپذیر” تبدیل می کند.

سوتفاهم ها باعث می شود شما یا همسرتان احساس ناشناخته و مبهمی داشته باشید و باعث ایجاد کینه می شود

ارتباط خوب پایه و اساس هر رابطه قوی است، بنابراین فقدان آن را بگذارید فقط بگوییم خوب نیست. اصلا خوب نیست. مسئله این است که ایجاد عادت های خوب ارتباطی واقعاً دشوار است و ترک عادت های بد ارتباطی حتی دشوارتر است.

۳- عدم احترام

عوامل طلاق در جامعه کنونی

ازدواج مشارکت برابر است، این در مورد همه نوع ازدواج هم صدق می کند.

پذیرش این واقعیت به این معنی است که شما باید به اعمال، انتخاب ها، نظرات و انتقادات شریک زندگی خود احترام بگذارید. اگر احترام در ازدواج شما وجود نداشته باشد، اگر شخصی مورد احترام دیگری نباشد یا احترام متقابل وجود نداشته باشد، ازدواج شما به شکست منجر می شود

به همین خاطر در جلسات مشاوره روانشناسی پیش از طلاق تاکید زیادی بر حفظ احترام طرفین می شود

کمبود احترام می تواند اشکال مختلفی به خود بگیرد، مانند:

  • قضاوت شدید
  • انتقاد غیرضروری
  • برتری
  • عدم پاسخگویی
  • یا صرفاً نادیده گرفتن همسرتان

اگرچه ممکن است اشکال مختلفی به خود بگیرد، اما در پایان روز همه این موارد یک چیز را نشان می دهند. عدم اعتماد و برابری در روابط شما.

هیچ کس نمی خواهد احساس کند که مورد احترام شریک زندگی خود نیست و اکثر مردم نیز کاری نمی کنند که احترام شریک زندگی خود را از دست بدهند.

اگر احساس می کنید در ازدواج شما احترام کم است، باید صریحاً در مورد آن صحبت کنید

آیا به دلیل نحوه رسیدگی به یک حادثه خاص احترام کافی وجود ندارد؟ آیا کسی معتقد است که قضاوت بهتری دارد؟ سعی کنید ریشه مشکل را مشخص کنید، سپس با هم پیش روید تا با اعتماد به یکدیگر، احترام را در رابطه برقرار کنید.

۴- به هم زمان ندادن

خیلی مواقع باید به هم فضا دهید، هر چقدر هم همدیگر را دوست داشته باشید، نمی توانید هر ثانیه از روز را با هم بگذرانید. با هم بودن بیش از حد باعث احساس خفگی در روابط شما می شود.

می تواند باعث شود که در یک بن بست کامل و بدون رشد و کاوش باقی بمانید. درک اینکه ازدواج یک رابطه بین فردی می ‌باشد مهم است. احساس خود را به خاطر رابطه از دست ندهید.

اگرچه بسیاری معتقدند که یک اتحاد واقعی مشارکت کلی دو نفر است، اما در واقع این یک نظریه است و ممکن است در طولانی مدت ازدواج شما را ضعیف کند. فاصله گرفتن از همسرتان به شما امکان می دهد خود را چک کنید و کارهایی را انجام دهید که رشد شخصی را ترغیب می کند.

ایجاد این فضاها برای شما و شریک زندگی شما اعتمادی متقابل را به یکدیگر ایجاد می کند که راهی مهم برای اطمینان از دوام ازدواج شما خواهد بود

به علاوه، فاصله گرفتن از یکدیگر به این معنی است که شما مشتاقانه منتظر حضور دوباره در کنار هم هستید. در واقع یکی از اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند این است که زوجین به هم زمان تنها بودن نمی دهند و نمی خواهند از این فاصله ها استفاده کنند.

۵- مستقل بودن بیش از حد

جلوگیری از طلاق و جدایی زن و مرد

گرچه مهم است که به شریک زندگی خود فضایی اختصاص دهید و رشد و استقلال فردی را تشویق کنید، اما مهم است که شما بیش از حد مستقل نشوید. اگر بیش از حد مستقل شوید باعث می شود که شریک زندگی تان به حاشیه رانده شود.

شما می خواهید همسرتان احساس کمک و نیاز کند. اگر خیلی مستقل باشید، خطر کم ارزش بودن یا حتی بدتر از آن رها شدن دارید

مسلماً، گاهی اوقات می توان بین مستقل بودن کامل و بیش از حد مستقل بودن مرز گذاشت. برای اینکه به خوبی از این مرحله عبور کنید، باید مثل یک تیم عمل کنید. تیم ها برای تصمیم گیری با هم کار می کنند، از یکدیگر حمایت کرده و با هم رشد می کنند.

۶- کاهش صمیمیت فیزیکی

بعد از مرحله ماه عسل ازدواج، روابط شما احتمالا دوره هایی را تجربه می کند که با کمبود صمیمیت جسمی مشخص می شوند.

مهم است که درک کنیم این کمبودها کاملا طبیعی هستند و اغلب به عوامل بیرونی مانند

و مواردی از این دست مربوط می شوند.

اما، اگر متوجه شوید که این عدم صمیمیت کمی بیش از حد طولانی شده، جای نگرانی دارد. صمیمیت جسمی قسمت بسیار مهمی در ازدواج است و وقتی برای مدت طولانی از بین می رود، بازگشت دوباره آن بسیار سخت است. حتی اگر برای مدت طولانی ازدواج کرده باشید، ممکن است با یکدیگر ناآشنا باشید.

شما باید از روش هایی استفاده کنید که صمیمیت را در زندگی زناشویی شما زیاد کنند

بدن ما با افزایش سن تغییر می کند، به این معنی که صمیمیت جسمی و جنسی نیز تغییر خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که شما و شریک زندگی خود با بدنتان هماهنگ هستید – نیازها، تغییرات و همه موارد – این به شما کمک می کند تا با موفقیت بیشتری با یکدیگر هماهنگ شوید.

در واقع دیگر اشتباه منجر به طلاق این است که از همسرمان دوری می کنیم و این مسائل برای ما عادی می شود!

پیشنهاد می کنیم مطلب معنی رابطه جنسی چیست را در ویکی روان مطالعه نمائید.

۷- عدم صداقت مهم ترین دلیل طلاق است

صداقت مبنای اعتماد است و اعتماد و صداقت هر دو نقش بسزایی در جلب احترام شخص دیگر، به ویژه شخص شما دارند.

حتی میزان کم صداقت در ازدواج نیز می تواند مضر باشد، زیرا نیمه واقعیت ها و دروغ های سفید را عادی می کند

وقتی این چیزها عادی شوند، دروغ گفتن بیشتر و بیشتر می شود، تا زمانی که دروغ بزرگ شما برملا می شود.

  • چرا احساس نیاز به دروغ گفتن می کنید؟
  • آیا می خواهید بر اشتباهی که مرتکب شده‌اید سرپوش بگذارید؟
  • آیا می خواهید در مورد چیزی اغراق کنید تا چشمگیرتر به نظر برسید؟

از انگیزه خود برای عدم صداقت آگاه باشید و شریک زندگی خود را نیز به چالش بکشید.

۸- امتناع از رسیدگی کردن عادات بد

روانشناس طلاق آنلاین

اگر ناخن‌های خود را می ‌جوید، پشت دیگران صحبت می کنید یا جوراب های کثیف خود را در خانه رها می کنید، مهم است که درک کنیم همه ما عادت های بدی داریم.

در عین حال، تشخیص اینکه عادت ها رها کردنی هستند نیز مهم است و این عادت ها نباید مانع ازدواج سعادتمندانه شود

شما به عنوان یک فرد باید به طور مداوم در تلاش برای یادگیری و پیشرفت خود باشید تا بتوانید بهترین نسخه برای خود، شریک زندگی و ازدواج خود باشید. اگر از رسیدگی به عادت های بد خود امتناع ورزید، یا از رسیدگی به سلامت جسمی و عاطفی خود، ازدواج شما تاوان آن را خواهد پرداخت.

۹- ازدواج خود را بدیهی دانستن

ما ازدواج را امری ساده می پنداریم. در مجموع، با ازدواج با شخصی که می خواهید بقیه عمر خود را با او سپری کنید می توانید آرام باشید. اما مهم است که این سطح از راحتی منجر به تنبلی یا غفلت نشود.

راحتی بیش از حد می تواند منجر به چشم پوشی از شریک زندگی و رابطه شما شود. برای جلوگیری از این اشتباه ازدواج، هوشیارتر باشید! به همسرتان توجه کنید، از آنها در مورد روزشان سوال کنید، کارهای خوبی را برای آنها انجام دهید مانند آنچه در دوران نامزدی برای یکدیگر انجام می دادید.

تصور نکنید که آنها برای همیشه در اطرافتان خواهند ماند، مگر اینکه برای حفظ روابط خود کارهای لازم را انجام دهید.

در واقع از عوامل طلاق این است آنها کار را تمام شده می دانند و فکر می کنند برای همیشه همسرشان را در کنار خود خواهند داشت، اما تجربیات جلسه مشاوره طلاق آنلاین در ویکی روان چیز دیگری را نشان می دهد.

۱۰- از دست دادن بینش اولیه خود

ما تغییر می کنیم روابط ما تغییر می کنند. زندگی ما تغییر می کند. تقریبا هیچ راهی برای جلوگیری از وقوع هر یک از این تغییرات وجود ندارد و بیشتر ازدواج های موفق در واقع تمام تغییراتی را که زندگی در آنها ایجاد می کند را پذیرفته اند.

اما در حال تغییر رشد هم می کنید، یادآوری اینکه ازدواج شما از زمان ازدواج چگونه بوده است بسیار مهم است. برای تغییرات زندگی، برنامه ریزی نشده است، برخی از تغییرات می توانند برنامه های شما را کاملاً از بین ببرند.

اگر دوست ندارید که در وضعیتی فعلی بمانید (از نظر مالی، موقعیت مکانی یا زندگی اجتماعی)، فقط به وضعیت فعلی بسنده نکنید. شما و شریک زندگی خود با یک دیدگاه مشترک برای زندگی خود و آینده وارد یک ازدواج شدید و احتمالا هنوز هم همان دیدگاه (یا حداقل تقریباً مشابه) را دارید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
پروفسور حسین باهر پروفسور حسین باهر
پروفسور
از 1,200,000 هزار تومان
مهدیه پاکدامن مهدیه پاکدامن
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
علیرضا سروش علیرضا سروش
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پری سیما رستمی پری سیما رستمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
صديقه فنائی صديقه فنائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
زهره قربانی زهره قربانی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

نتیجه گیری در مورد دلایل طلاق 

همانطور که مشاهده کردید اشتباهاتی که به طلاق ختم می شوند کم نیستند و متاسفانه بیشتر ازدواج هایی که به طلاق منجر می شوند جای برگشت داشته اند اما با عجله و عدم توجه دو طرف به نابودی کشیده شده است.

بهتر است اشتباهات منجر به طلاق را به خوبی بشناسید و برای بهبود روابط زناشویی خود تلاش کنید و نسخه بهتری از خود بسازید، یادتان باشد هیچ چیز خود به خود درست نمی شود و سعی و تلاش شما را می طلبد.

شما دوست عزیز می توانید در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت صوتی و تصویری از سراسر دنیا جلسه مشاوره اینترنتی برگزار کنید و با کمک مشاور روانشناس راه های ممکن برای نجات زندگی و شناخت عوامل طلاق را بررسی کنید.

کافیست روی دکمه زیر کلیک کنید.

 

مشاوره زوج درمانی آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. دمت شما گرم واقعا امیدورام همه زن و شوهرها این مطالب و بخونند. ممنون از ویکی روان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا