روانشناسی

مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و آنلاین؟

مشاوره حضوری یا غیرحضوری؟ همراه سوالات شما

انتخاب بین مشاوره حضوری یا غیر حضوری گاهی سخت می شود، چون از مزایای آنها مطلع نیستیم و شرایط طوری است که باید بین آنها یک مورد را انتخاب کنیم. افرادی در بخش مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان سوال می پرسند مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی؟ به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به بررسی بین این دو بپردازیم.

مشاوره حضوری یا غیر حضوری؛ کدام بهتر است؟

با بخش مطالب روانشناسی روز در ویکی روان همراه باشید.

اشکال مختلف روان درمانی از نیازهای سلامت روان حمایت کنند. درمان مجازی پس از افزایش شدید در طول همه گیری کووید -۱۹ همچنان محبوب است و از سراسر ایران و جهان فارسی زبانان در سایت ویکی روان مشاوره روانشناسی خریداری می کنند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
جمیله احمدپور جمیله احمدپور
دکترای روانشناسی
از 250,000 هزار تومان
نیایش مسلمیان نیایش مسلمیان
مشاور روانشناس
از 120,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
صبا مهرپور صبا مهرپور
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی؟

خدمات روان درمانی در ویکی روان به صورت غیرحضوری (آنلاین، تلفنی و متنی) انجام می شود. به همین دلیل قصد داریم تصمیم بگیریم مشاوره حضوری بهتره یا مشاوره غیرحضوری؟

راحتی دسترسی به درمان از خانه، دسترسی به گزینه های بسیار را فراهم می کند. از سوی دیگر، فضای بی طرف درمان دفتر درمانگر شما را از زندگی روزمره دور می کند و محیطی متمرکزتر ارائه می دهد.

در بسیار سامانه ها هم درمان مجازی و هم حضوری فراهم است. درمان چهره به چهره و آنلاین مزایای منحصر به فردی دارند. برخی از مزایا و معایب شرح داده شده در این راهنما را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

1- مقایسه مشاوره حضوری و غیرحضوری در نوع ارتباط گیری

قبلا در ویکی روان در مقاله مزایای مشاوره آنلاین گفتیم تفاوت اصلی بین درمان آنلاین و درمان حضوری، روش ارتباط است. جلسات حضوری در دفتر درمانگر برگزار می شود و شما می توانید رو در رو با درمانگر خود ملاقات کنید.

این امر به این جهت مهم است که جلسات حضوری تشخیص زبان بدن، حالات چهره و دیگر نشانه های غیرکلامی را آسان تر می کند. روان درمانی آنلاین مانند درمان رو در رو با یک هشدار بزرگ همراه است. به جای ملاقات در دفتر درمانگر، جلسات درمانی شما بسته به ترجیحات و بستر درمان آنلاین شما از طریق ارتباط صوتی، پیام متنی یا چت ویدئویی برگزار می شود.

پلتفرم های مشاوره آنلاین مثل ویکی روان از یک ارتباط امن اینترنتی برای ارتباط با مشتریان استفاده می کنند، بنابراین لازم نیست نگران به خطر انداختن حریم خصوصی یا محرمانگی خود در طول یک قرار ملاقات از راه دور باشید. برای درک اینکه مشاوره حضوری یا غیرحضوری کدام بهتر است، پیشنهاد می کنیم مقاله مشاوره روانشناسی آنلاین چیست را در ویکی روان مطالعه کنید تا بیشتر متوجه شوید مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و آنلاین؟

2- میزان رضایت مندی

مشاوره حضوری یا غیرحضوری

اگر در حال انجام یک برنامه تمرینی هستید، درمان آنلاین گزینه بسیار مناسب تری نسبت به درمان حضوری است. به جای اینکه هر هفته به دفتر درمانگر خود بروید، می توانید به راحتی از خانه خودتان وارد وب سایت یا اپلیکیشن درمان شوید. بسیاری از درمانگران آنلاین گزینه های زمان بندی انعطاف پذیری از جمله قرار ملاقات های شب و آخر هفته را ارائه می دهند تا بتوانید بهترین زمان قرار ملاقات را برای برنامه خود انتخاب کنید. به شرطی که متخصص تمام ویژگی های مشاور خوب را داشته باشد، مشاوره حضوری یا غیرحضوری و نوع آن تاثیری ندارد.

در بیان اینکه مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی باید گفت درمان غیرحضوری یک گزینه مناسب برای افرادی است که برای دسترسی به جلسات درمان حضوری تلاش می کنند. این روش می تواند به خصوص برای مشتریانی که دسترسی به وسایل حمل و نقل ندارند، دور از متخصصان زندگی می کنند یا معلولیت دارند، مفید باشد.

با درمان از راه دور می توانید به راحتی از خانه به درمان با کیفیت سلامت روان دسترسی داشته باشید و تنها چیزی که نیاز دارید یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد است. اهمیت مشاوره روانشناسی حکم می کند هر طور شده از خدمات روان درمانی استفاده کنیم و محدود به حضوری فیزیکی نباشیم.

3- هزینه در بررسی مشاوره حضوری یا غیرحضوری

چه به دنبال مشاوره فردی باشید، چه به دنبال زوج درمانی، یا رفتار درمانی شناختی، هزینه درمان یک عامل مهم در انتخاب نوع جلسه است. تا زمان نگارش این مقاله شرکت های بیمه ای به طور گسترده از خدمات روان درمانی در ایران حمایت نمی کنند و یک قانون واحد برای استفاده از آن وجود ندارد! با این حال در ویکی روان یا مجموعه های دیگر خدمات مشاوره روانشناسی غیرحضوری با هزینه بسیار کمتر نسبت به جلسات حضوری انجام می شود.

اگر دغدغه هزینه جلسات را دارید و نمی دانید مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و آنلاین با مشاوره غیرحضوری را به شما پیشنهاد کنیم. برای مشاهده قیمت مشاوران ویکی روان به صفحه لیست مشاوران روانشناس در ویکی روان مراجعه کنید.

4- اثربخشی کدام بیشتر است؟ مشاوره روانشناسی حضوری یا غیرحضوری؟

تحقیقات نشان می دهد که درمان از راه دور همان کیفیت درمان حضوری را دارد. به گفته انجمن روانشناسی آمریکا، درمان از راه به اندازه جلسات حضوری برای درمان طیف گسترده ای از بیماری های روانی از جمله درمان افسردگی و دیگر مشکلات مانند درمان اختلالات اضطرابی موثر است.

اگرچه درمان از راه می تواند به طور موثر اکثر مسائل سلامت روان را درمان کند، اما برای همه مناسب نیست و گاهی نمی تواند دقیق پاسخ داد مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و آنلاین؟؟؟ به عنوان مثال، اگر بیماری روانی شدیدی دارید که نیاز به مراقبت های ویژه بیشتری مانند بستری شدن دارد یا ترجیح می دهید به صورت حضوری ارتباط برقرار کنید، درمان آنلاین احتمالا بهترین گزینه نیست.

با این حال، درمان از راه دور مزایای متعددی دارد، و دسترسی به روان درمانی از خانه، اغلب برداشتن گام اول را برای مراجعه کنندگان احتمالی آسان تر می کند. پیشنهاد می کنیم مقاله مزایای مشاوره تلفنی را در ویکی روان مطالعه کنید چون کمک می کند متوجه شوید مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و غیرحضوری؟

درمان آنلاین در مقابل درمان چهره به چهره

گزینه های درمانی آنلاین و رو در رو به افراد بیشتری اجازه می دهد تا به مراقبت های بهداشتی روانی بیش از پیش دسترسی داشته باشند. چه به صورت مجازی و چه به صورت حضوری، می توانید نوع پشتیبانی که برای شما مناسب تر است را پیدا کنید. در بیان اینکه مشاوره حضوری بهتره یا مشاوره آنلاین باید گفت، درمان آنلاین این توانایی را دارد که با یک درمانگر از خانه خودتان ارتباط برقرار کند. درمان چهره به چهره به شما اجازه می دهد نیازهای سلامت روان خود را به یک فضای حمایتی و در عین حال خنثی بیاورید.

علاوه بر اطمینان از اینکه درمانگر می تواند نیازهای شما را برطرف کند، درمان حضوری ممکن است نیاز به کار بیشتری داشته باشد. آیا رفت و آمد به دفتر کار درمانگر با برنامه شما هماهنگ است؟ آیا برنامه شما انعطاف پذیر هست تا در دسترس بودن درمانگر را در خود جای دهد؟

درمان آنلاین مستلزم این است که شما سیاست های حریم خصوصی در پلتفرم های ویدیویی و پیام رسانی را برای امنیت اطلاعات خود بررسی کنید. سرویس های رمزگذاری امنیت ارتباطات شما را تامین می کنند، اما ممکن است از پلتفرم های مختلفی استفاده کنید که سطوح مختلفی از امنیت را ارائه می دهند.

سوالات مکرر درباره بهتر بودن مشاوره حضوری یا غیرحضوری

فواید مشاوره آنلاین

آیا مشاوره آنلاین جواب می دهد؟

مشاوره آنلاین برای افرادی که به دنبال حمایت از سلامت روان هستند، خوب عمل می کند. افراد می توانند از هر مکانی از طریق متن، ایمیل، ویدیو یا تماس تلفنی به درمان مجازی دسترسی داشته باشند.

صادقانه مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و آنلاین؟

درمان آنلاین به اندازه درمان رو در رو، به طور موثر از سلامت روان حمایت می کند. افرادی که به دنبال حمایت درمانی در جلسات مشاوره اضطراب یا مشاوره افسردگی و دیگر نیازهای رایج سلامت روان هستند، می توانند از درمان مجازی یا حضوری به عنوان عامل حمایت استفاده کنند.

تعداد جلسات کدام بیشتره؟ مشاوره حضوری یا غیرحضوری؟

به طور کلی تعداد جلسات مشاوره روانشناسی مشخص نیست. موضوع جلسه، وضعیت بیمار و توانایی های درمان گر تعیین کننده تعداد جلسات هستند و نوع برگزاری تاثیری بر آن ندارد.

مزایا و معایب درمان آنلاین چیست؟

درمان آنلاین دسترسی آسان به پشتیبانی سلامت روان را از هر مکانی با گزینه های انعطاف پذیر بسیاری فراهم می کند. مزایا و معایب درمان آنلاین به نیازهای خاص سلامت روان شما بستگی دارد.

هزینه درمان مجازی چقدر است؟

وقتی پای هزینه در میان باشد باید بگوییم مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی و آنلاین؟ میانگین هزینه های درمان آنلاین کمتر از مشاوره حضوری در کلینیک و مرکز مشاوره است، اما بسته به ارائه دهنده یا شبکه مجازی متفاوت است. برای مشاهده لیست قیمت ها به صفحه مشاور مورد نظرتان در ویکی روان مراجعه کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
رضوان شمس رضوان شمس
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
میترا حبیبی میترا حبیبی
مشاور روانشناس
از 125,000 هزار تومان
پروانه صفایی مقدم پروانه صفایی مقدم
دكتراى روانشناسى
از 175,000 هزار تومان
طاهره کیائی طاهره کیائی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان

پیشنهاد سایت ویکی روان به شما

احتمالا الان دیدگاه مشخص تری برای انتخاب مشاوره حضوری یا غیرحضوری دارید. می دانید هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟ الان پاسخ دادن به سوال مشاوره حضوری بهتره یا تلفنی چندان سخت نیست.

شما دوست عزیز می توانید از سراسر ایران و جهان در جلسات مشاوره روانشناسی غیرحضوری ویکی روان شرکت کرده و از مشاور مورد نظرتان جلسه ریالی یا ارزی خریداری کنید. برای آشنایی با شیوه برگزاری به صفحه راهنمای استفاده از بخش مشاوره ویکی روان مراجعه کنید.

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا