طلاق

مشاوره پس از طلاق چیست و چه مزایایی دارد؟ (7 مورد)

مشاوره بعد از طلاق برای چیست؟

اگر بدانید مشاوره پس از طلاق چیست و چه مزایایی دارد به هیچ وجه بعد از جدایی از آن غافل نمی شوید! مشاوره بعد از طلاق یکی از کاربردی ترین انواع مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی است که تاثیر فوق العاده ای بر نحوه بازگشت فرد به زندگی عادی خواهد داشت. در ادامه این مطلب سایت ویکی روان به این موضوع می پردازیم که تعریف مشاوره پس از طلاق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بهتر است پیش از شروع مطلب تعریف طلاق در روانشناسی چیست را حتما در ویکی روان مطالعه کنید.

منظور از مشاوره پس از طلاق چیست؟

شرکت-در-جلسه-مشاوره-پس-از-طلاق

با مطالب مرتبط با روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

قبل از هر چیز در بیان اینکه مشاوره پس از طلاق چیست باید بگوییم این مشاوره با جلسات مشاوره طلاق متفاوت است!

مشاوره طلاق زمانی انجام می شود که زوجین هنوز به طور رسمی از هم جدا نشده اند و مشاور طلاق تلاش می کند تا بازگشت به زندگی مشترک را برای آنها امکان سنجی کند.

یعنی در این جلسات دنبال جلوگیری از جدایی زن و شوهر نیستیم چون طلاق صورت گرفته است. در واقع مشاوره بعد از طلاق همانطور که از نامش پیداست بعد از جدایی طرفین از هم، به صورت انفرادی انجام می شود و هدف آن حظ زندگی مشترک نیست.

پیشنهاد می کنیم مطلب تعریف مشاوره طلاق چیست را در ویکی روان مطالعه کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سید محمد ستارزاده سید محمد ستارزاده
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
سحر بهروزیان سحر بهروزیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

چرا مشاوره بعد از طلاق برای چیست؟

پس از نهایی شدن طلاق، ممکن است مسائل جدیدی به وجود آید. فکر کردن به این حقیقت که ازدواج شما به پایان رسیده و زندگی شما به عنوان یک فرد واحد از سر گرفته شده است، می تواند بسیار دلهره آور باشد. درمانگران حوزه طلاق اغلب آموزش دیده اند تا به افراد کمک کنند به شیوه ای سازنده به جلو حرکت کنند و با روش های زندگی بعد از طلاق آشنا شوند تا آسیب ها به حداقل برسند.

مهم ترین مزایای مشاوره پس از طلاق چیست؟

در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که مشاوره بعد از طلاق چه کاربردی دارد و چرا باید از آن استفاده کنید؟

۱- احساسات خود را پس از طلاق کنترل کنید

هنگامی که شما از هم جدا شدید، ممکن است متوجه شوید که برای مقابله با آشفتگی احساساتی که در پی دارد، به کمک دیگری نیاز دارید و اینجاست که مشاوره پس از طلاق پیشنهاد می شود. بازگشت به زندگی بعد از طلاق همیشه آسان نیست، پس اولین مزیت مشاوره بعد از طلاق این است که کمک می کند سریع تر به حالت عادی بازگردید.

ایجاد احساس پشیمانی، گناه و شرم غیر معمول نیست و اگر با آنها به روشی مناسب برخورد نشود تبدیل به خشم و نفرت از خود می ‌شود.

یک درمانگر متخصص در مشاوره طلاق می تواند به شما کمک کند تا احساسات منفی را شناسایی کرده و با تکنینک های مدیریت احساسات این شرایط را پشت سر بگذارید.

یادگیری اینکه عشق چیست و یادگیری عشق ورزیدن به خود و کنار آمدن با موقعیت های جدید زندگی شما زمان می برد اما در آخر ارزش همه آن را خواهد داشت. این امر خصوصاً در صورت داشتن فرزند صادق است.

به یاد داشته باشید شما باید مراقب نیازهای عاطفی خود باشید تا بتوانید بهترین حمایت ممکن را به فرزندان خود ارائه دهید زیرا آنها نیز سعی می کنند با زندگی پس از طلاق کنار بیایند.

یکی از اتفاقات رایج بعد از طلاق، افسردگی بعد از جدایی است که در افراد رخ می دهد، از فواید شرکت در مشاوره پس از طلاق این است که می توانید احساسات خود را شناسایی و مدیریت کنید.

پیشنهاد ویکی روان: طلاق چه تاثیری بر زندگی مردم دارد؟

۲- بعد از طلاق با زندگی روزمره کنار بیایید

مشاوره-پس-از-طلاق-چیست

افرادی که می دانند مشاوره پس از طلاق چیست از این مورد نهایت استفاده را می برند.

پس از نهایی شدن طلاق، وقت آن است که دوباره به زندگی روزمره برگردید. در مقاله بازگشت به زندگی قبلی بعد از طلاق در ویکی روان توضیح دادیم این مسیر ساده نیست، اما شدنی خواهد بود.

به احتمال زیاد، مانند زمان ازدواج شما نخواهد بود. شاید، شما به علت طلاق از خانه قبلی خود بیرون آمده ‌اید و اکنون باید به مسیر جدیدی برای کار یا مکان های مختلف برای خرید مواد غذایی عادت کنید.

اگر به یک شهر کاملاً جدید منتقل شده‌ اید، مسئله محیط های جدید مدرسه برای فرزندان شما و شغل جدیدی برای خود شما وجود خواهد داشت.

اگر فرزند پروری مشترک دارید، این می تواند به معنای یادگیری نحوه سپری زمانی باشد که اکنون به طور کامل به خودتان اختصاص دارد در حالی که فرزندانتان با همسر سابق شما وقت می‌گذرانند.

مشاوره پس از جدایی می تواند در مورد چگونگی کنترل این شرایط جدید و هرگونه احساس اضطراب همراه آنها مشاوره دهد.

بعد از جدایی، بودجه بندی مسئله بزرگی خواهد بود خصوصاً اگر هر دو در زمان ازدواج متقابلاً هزینه‌ های خود را تقسیم کرده باشید یا شریک زندگی ‌تان مسئول امور مالی خانواده بوده است.

طلاق می تواند هزینه زیادی داشته باشد و این مسئله باعث می شود که هزینه های اضافی و کنار گذاشتن منظم حتی کمی پول برای پس‌انداز، برایتان اهمیت بیشتری داشته باشد.

در صورت نیاز به کمک، مشاوره پس از طلاق به شما کمک می‌ کند تا یاد بگیرید چگونه پول خود را بهتر مدیریت کنید.

۳- زندگی مجردی پس از طلاق

ازدواج شما هر چقدر هم طول کشیده باشد، دوره ‌ای از زندگی شما بوده که در یک تیم حضور داشتید. نظر شخص دیگری هنگام تصمیم گیری مهم بود.

اکنون دیگر این مورد وجود ندارد و شما باید دوباره به زمانی برگردید که یک فرد مجرد هستید.

ایده بیرون رفتن از خانه خود می تواند تا حدودی ترسناک باشد. مواردی مانند غذا خوردن به تنهایی یا دیدن فیلم به تنهایی و همچنین بیرون رفتن با دوستان به عنوان یک فرد مجرد و نه به عنوان یک زن و شوهر می تواند برایتان دلهره ایجاد کند.

در صورت آماده شدن دوباره برای روابطی از این دست، دوستیابی و صمیمیت نیز وجود دارد.

اضطراب ممکن است آنقدر زیاد باشد که هر بار باعث شود شما در خانه بمانید. مشاوره پس از طلاق می تواند شما را دلگرم زندگی اجتماعی کند.

با مدیریت این موارد یاد می گیرید که زندگی جدید خود را دوست داشته باشید و پذیرفتن مزایای بسیاری است مانند اینکه شما در برابر خود پاسخگو هستید که کجا می‌روید و چه کاری انجام می‌دهید.

۴- مشاوره بعد طلاق به کودکان برای کنار آمدن با جدایی والدین کمک می کند

یک نگرش وجود دارد که کودکان همیشه به طور منفی تحت ‌تاثیر طلاق قرار می‌گیرند، اما طبق روانشناسی بچه های طلاق این درست نیست!

موارد بسیاری وجود دارند که در آن ‌ها کودکان هم در کوتاه ‌مدت و هم بلند مدت زمانی که پدر و مادر تصمیم می‌گیرند ازدواج خود را به پایان برسانند، سود می‌برند.

با انتخاب مشاوره قبل طلاق می‌ توانید راه‌ هایی برای به حداقل رساندن تاثیرات منفی‌ که طلاق می‌ تواند بر فرزندانتان داشته باشد را کشف کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله روش تربیت فرزندان طلاق را حتما در ویکی روان مطالعه کنید. البته حضور در جلسات مشاوره کودک و نوجوان هم کمک می کند با این چالش بهتر روبرو شوید.

طلاق چه تاثیری بر بچه ها می گذارد؟

مشاوره-اینترنتی-در-ویکی-روان

این امکان وجود دارد که فرزندان شما با طلاق با برخی از اثرات مثبت زیر روبرو شوند:

  • هنگامی که والدینشان زندگی خود را ادامه می دهند و هرگونه تلخی والدین شروع به فروکش کردن می کند؛ کودکان شادی، آرامش و امنیت بیشتری دارند.
  • اکنون فقط یک والد معمولاً پرمشغله وجود دارد که خودکفا و مستقل ترند.
  • کودکان طلاق تاب آورتر و سازگارتر با تغییراتی هستند که در اواخر زندگی با آنها روبرو می شوند، مانند تغییر محل زندگی، تغییر شغل و روابط.
  • هوش هیجانی آنها افزایش می یابد، مانند ظرفیت بیشتری برای نشان دادن همدلی با مسائلی که دیگران با آن روبرو هستند.
  • آن‌ها از رابطه‌شان با پدر و مادر و زمانی که برای آن‌ها می‌گذارند، قدردانی می‌کنند.
  • کودکانی که پدر و مادرشان جدا شده‌اند، ازدواجشان ادامه می‌یابد و آمار طلاق در آنها کمتر است.
  • اگر آنها در یک رابطه سمی قرار بگیرند، با توجه به تاثیرات آن روی فرزندان، توانایی افزایش اولویت خود را پیدا می کنند.

البته در مقاله تاثیر طلاق بر فرزند دختر به طور کامل توضیح دادیم که بچه ها معمولا از جدایی والدین آسیب می بینند و ویژگی های فرزندان طلاق تائیدی بر این ادعاست. به همین دلیل یکی از مزایای مشاوره بعد از طلاق به حداقل رساندن آسیب به بچه ها و اطرافیان است.

5- مشاوره کمک می کند احساسات خود را پس از طلاق کنترل کنید

هنگامی که مدت زیادی از روند طلاق گذشته، ممکن است متوجه شوید که برای مقابله با آشفتگی احساساتی که رخ داده، به کمک نیاز دارید. اینجاست که مشاوره پس از طلاق به زوجین کمک می کند. احساس پشیمانی، احساس گناه و شرم غیر عادی نیست. اگر احساسات پس از طلاق مورد توجه و پردازش قرار نگیرد، ممکن است تحریک شده و مشکل ساز شوند.

برای مثال زندگی بعد از طلاق برای زن تکنیک هایی دارد که می توانید در جلسات مشاوره بعد طلاق آموزش ببینید. اینها از مزایای مشاوره بعد طلاق هستند.

یک مشاور یا درمانگر حرفه ای که در مشاوره طلاق تخصص دارد می تواند به شناسایی، پردازش و ترک احساسات منفی شما کمک کند. البته یادگیری ایجاد عزت نفس، دوست داشتن خودتان و پذیرش موقعیت های جدید در زندگی، زمان می برد.

این موضوع به خصوص در صورتی که فرزندی هم داشته باشید، صدق می کند، چرا که احتمالا باید مدام با همسر سابق خود در تماس باشید. به یاد داشته باشید که مراقبت از نیازهای عاطفی خود به شما کمک می کند تا پس از طلاق از فرزندان خود بهترین حمایت ممکن را ارائه دهید.

پیشنهاد می کنیم مقاله زندگی بعد از طلاق برای مرد را حتما در ویکی روان مطالعه کنید.

6- کنار آمدن با زندگی روزمره پس از طلاق

زمانی که طلاق شما نهایی شد، وقت آن است که به روال زندگی روزمره بازگردید. به احتمال زیاد، بسیاری از این روال ها مانند زمان ازدواج شما نخواهند بود.

اگر خانه قبلی خود را ترک کرده باشید، حالا به مسیر جدید برای کار یا مکان های مختلف برای خرید مواد غذایی عادت کرده اید. مشاوران طلاق، چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین، می توانند در کنار آمدن با استرس ناشی از طلاق همراه با این تحولات زندگی، به شما کمک کنند تا به روال عادی برگردید.

اگر به یک شهر کاملا جدید نقل مکان کردید، ممکن است با محیط های جدید مدرسه برای فرزندانتان و یک شغل جدید برای خودتان مواجه شوید. زمانی که فرزندنتان کنار همسرتان است، یاد می گیرید چگونه زمان خود را سپری کنید. این تکنیک ها برای کم کردن آسیب های کودکان طلاق بسیار موثر است.

مشاوره بعد از طلاق می تواند در مورد نحوه برخورد با این موقعیت های جدید و هر احساس اضطراب ناشی از آن، مشاوره دهد. خانواده ها همچنین ممکن است در هدایت مولفه های احساسی نیز به کمک نیاز داشته باشند.

7- زندگی به عنوان یک فرد پس از طلاق آسان تر می شود

کاربرد مشاوره بعد از طلاق این است که ذهن شما را سریع تر به موضوعات مهم زندگی بر میگرداند، به طوری که تمرکز کمتری بر جدایی خواهید داشت. به خصوص که پشیمانی زنان بعد از جدایی زیاد رخ می دهد، در صورتی که بسیاری از یک زندگی ناشایست خارج شده اند و جایی برای پشیمانی وجود ندارد.

مهم نیست که ازدواج شما چقدر طول کشیده است، زمانی شما بخشی از یک تیم بودید و احتمالا یک برنامه زندگی مشترک با هم داشتید. نظر و ورودی شخص دیگری در تصمیم گیری شما اهمیت داشت. حالا ممکن است خودتان را در حال گذار به سمت انتخاب های بزرگ و کوچک، تنها ببینید. کاربرد مشاوره پس از طلاق این است که می تواند به شما کمک کند تا زندگی جدید خود را بعد از ازدواج شکل دهید. مشاوره طلاق همچنین می تواند منبع حمایت عاطفی در طول فرآیند طلاق باشد.

ایده بیرون رفتن به تنهایی می تواند تا حدودی ترسناک باشد. چیزهایی مانند تنها غذا خوردن، دیدن یک فیلم به تنهایی، یا حتی بیرون رفتن با دوستان مجردتان می تواند باعث نگرانی شود. همچنین نزدیک شدن دوباره به رابطه و صمیمیت پس از طلاق نیز چالش برانگیز است.

این اضطراب ممکن است گاهی به اندازه‌ای قوی باشد که باعث شود از این موقعیت ها دوری کنید. مشاوره پس از طلاق می تواند انگیزه لازم برای شروع زندگی سالم را برای شما فراهم کند.

مهم ترین کاربرد مشاوره بعد از طلاق

تلاش برای کنار آمدن با مشکلات جدی زناشویی یا اثرات طلاق به خودی خود می تواند خسته کننده باشد و رسیدگی به وضعیت دشوار را سخت تر کند.

مشارکت در مشاوره طلاق یک راه عالی برای تسهیل این انتقال و کم کردن اثرات طلاق بر مردان است. اگر می خواهید مشاور طلاق آنلاین پیدا کنید، بهتر است به سراغ فردی بروید که در مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده یا سایر موضوعات سلامت روان تخصص دارد.

چه آن هایی که در مطب هستند، چه آنهایی که در ارگان های دولتی فعالیت می کنند و چه آنهایی که از طریق یک پلتفرم مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی مانند ویکی روان کار کنند برای این کار مناسب هستند. در حالی که طلاق درمانی یک زیر گروه درمانی نسبتا جدید است، رابطه درمانی مانند مشاوره ازدواج، معمولا به عنوان یک رویکرد درمانی مورد استفاده و حمایت علمی قرار می گیرد.

در جلسات مشاوره پس از طلاق از رویکردهای درمانی متنوعی استفاده می شود، مثلا طرحواره درمانی یا رفتار درمانی شناختی از پرکاربردترین روش های درمانی هستند.

مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ نشان داد که زوج هایی که تحت درمان با رابطه قرار گرفته بودند، تا چهار سال پس از این برنامه، اثرات مثبت آن را احساس کردند. منافع بلند مدت حاصل از کار با یک درمانگر شامل ارتباط قوی تر، همسویی ارزش، و ابزارهایی برای بیان احساسات آن ها بود. این احتمال وجود دارد که بتوان مزایای مشابهی را برای کسانی که به دنبال درمان رابطه پس از طلاق خود هستند نیز انتظار داشت. برای کسانی که مردد هستند یا نمی توانند به صورت حضوری در محل حاضر شوند، یک پلتفرم آنلاین بهترین گزینه است. به این ترتیب می توانید با مشاوران مجاز و حرفه ای طلاق در ارتباط باشید.

مشاوره آنلاین طلاق می تواند انتخاب مناسب تری برای مدیریت برنامه جدید و ترتیبات زندگی جداگانه شما باشد.

براساس یک مطالعه جدید، این نوع مشاوره آنلاین برای زوج ها ممکن است حتی موثرتر از جلسات حضوری باشد. هنگامی که از شرکت کنندگان این مطالعه در مورد کیفیت این تجربه سوال شد، بسیاری گزارش کردند که احساس امنیت و راحتی بیشتری در بیان احساسات خود در یک محیط آنلاین دارند.

فواید-مشاوره-بعد-از-جدایی-چیست؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای استفاده از مزایای مشاوره پس از طلاق

حالا که می دانیم مشاوره پس از طلاق چیست و چه کاربردی دارد و چرا باید از آن استفاده کنیم، وقت انتخاب یک مشاور طلاق و روان درمانگر حرفه ای است تا از مزایای مشاوره بعد از طلاق بهره مند شوید.

شما دوست گرامی می توانید با مراجعه به لینک زیر از خدمات مشاوره آنلاین پس از طلاق در سایت ویکی روان از سراسر دنیا استفاده و با مشاور خود، بدون نصب هیچ نرم افزار جانبی، در سایت ویکی روان جلسه مشاوره اینترنتی برگزار نمائید.

مشاوره بعد از طلاق آنلاین

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا