موفقیت

روانشناسی موفقیت چیست؟ (18 قانون)

روانشناسی موفقیت به بررسی راه های علمی و کاربردی برای دستیابی به موفقیت می پردازد. اما با این حال برای عده ای مشخص نیست که منظور از روانشناسی موفقیت چیست و چه کاربردی دارد؟ در جلسات مشاوره آنلاین روانشناسی هم مشاور به بررسی تعریف موفقیت می پردازد و مراجع خود را آماده می کند تا تعریفی شخصی از دستیابی به موفقیت داشته باشید. با این حال در این نوشتار از سایت ویکی روان، به بررسی دقیق داستان روانشناسی موفقیت در زندگی می پردازیم.

منظور از روانشناسی موفقیت چیست؟

با بخش مقاله های روز روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

به زبان ساده اگر بخواهیم توضیح دهیم، روانشناسی رسیدن به موفقیت به بررسی دقیق ترین و البته عمومی ترین راه هایی می پردازد که می تواند امکان موفق شدن یک فرد را بالا ببرد.

این همان چیزی است که به به آن الگوبرداری از افراد موفق می گوییم. یعنی ببینید درصد بالایی از افراد موفق چه کارهایی انجام داده اند تا شما هم انجام دهید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فریبا روایی فریبا روایی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
سمیه بهاروند سمیه بهاروند
مشاور روانشناس
از 175,000 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
صفورا نصیری صفورا نصیری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

آیا مطالب روانشناسی موفقیت تضمینی هستند؟

هیچ چیز تضمینی نیست. قبلا هم در ویکی روان به اهمیت ساخن مسیر اختصاصی خودتان برای رسیدن به موفقیت اشاره کرده ایم.

مثلا گفتیم عوامل ایجاد کننده انگیزه در هر فرد متفاوت است، در صورت که تعریف انگیزه در علم روانشناسی برای همه یکسان است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم با دقت به موارد زیر دقت کنید.

موارد مربوط به روانشناسی موفقیت در زندگی

بارها این موارد را بخوانید تا ملکه ذهنتان شود.

1- خود را یک موفق بدانید

روانشناسی شناختی نشان می دهد که افکار ما مقدم بر احساسات و رفتارهای ما هستند.

مراقب باشید که خود را با باورهای محدودکننده محدود نکنید

طبق گفته دکتر جویس: «موفقیت یک حالت ذهنی است. اگر موفقیت می خواهید، خود را یک موفق بدانید.» به تئوری فراوانی اعتماد کرده و از همه چیزهای خوب در زندگی خود استقبال کنید.

2- پذیرا بودن

یک عامل کلیدی در موفقیت، پذیرا بودن تجربیات جدید است. آیا برای ایده های جدید آماده هستید یا فکر می کنید همه چیز را می‌ دانید؟ آیا احتمال می‌ دهید که ممکن است چیزی که به آن معتقدید درست نباشد؟

3- کنجکاوی فکری جزء حیاتی موفقیت است

کنجکاوی شامل مشاهده دیگران و یادگیری چیزهای جدید است. در گشاده‌ رویی فروتنی نهفته است که فرصت یادگیری و رشد را می دهد.

دوری از ایده های جدید و عدم تمایل به زیر سوال بردن پیش فرض های خود، موفقیت شما را محدود می کند. این یکی از اصول روانشناسی موفقیت در زندگی است

آنقدر قوی باشید که ذهنی باز داشته باشید و باورها و استراتژی هایی که برای شما مفید نیستند را کنار بگذارید.

4- توجه خود را به زمان حال معطوف کنید

شاید این بهترین جمله برای موفقیت باشد.

به گذشته احترام بگذارید، از آن درس بگیرید و بگذارید بگذرد. وسواس نداشته و نگران آینده نباشید. قدرت تمرین های تمرکز حواس مانند تنفس عمیق و مدیتیشن را کشف کنید که شما را در لحظه حال ثابت نگه می دارد.

5- قدرت نیت را دست کم نگیرید

وین دایر می گوید: “نیت‌ مان واقعیت را می‌ سازد.” اهداف اولیه زندگی خود را شناسایی کرده، آنها را بنویسید و بر اساس آنها زندگی کنید.

6- دید خود را توسعه دهید

همانند روانشناسی ورزشی، تجسم مثبت احتمال موفقیت را افزایش می دهد. از خود بپرسید، اگر یک عصای جادویی داشتید، چه می خواستید؟

به دنبال این باشید که چگونه نقاط قوت و هدایای شما می تواند برای دیگران مفید باشد و سناریوی “برد-برد” را ایجاد کنید که جهان با کمال میل از آن حمایت خواهد کرد. یک چشم انداز ایجاد کنید.

7- منبع کنترل را بشناسید

داستان روانشناسی موفقیت

منبع کنترل بدان معناست که شما معتقدید نتایجی که در زندگی خود به دست می آورید ناشی از تلاش شماست و اشتباهاتی که تجربه می کنید تقصیر شماست.

یک مرکز کنترل داخلی، شما را بر این باور نگه می‌ دارد که شما تنها یک قربانی نگون‌ بخت نیستید و هیچ چیز تقصیر شما نیست. مسئولیت پذیری نتایج واقعا سودمندی در بر خواهد داشت و شما هم می توانید.

8- وظیفه شناسی از اصول اولیه روانشناسی موفقیت است

وظیفه شناسی ویژگی شخصیتی است که شامل مراقب بودن و قابل اعتماد بودن و داشتن نظم و انضباط می‌ شود. در حالی که آسان ‌گرفتن مسائل ممکن است برایتان جالب باشد، اما لزوما برای نتایج مالی شما خوب نیست.

به کار خود افتخار کنید و متعهد باشید که آن را به خوبی انجام دهید.

10- منتقد درونی خود را ساکت کنید

به خودگویی خود توجه کنید و اگر افکار منفی دارید که احتمالا ریشه در گذشته دارند، توجه کنید. با “کوچک کردن” و نگاه کردن به موقعیت ها از یک مکان بی طرف همراه با باورهای منفی جدا شوید.

پیشنهاد می کنیم مطلب تکنیک توقف افکار منفی را در سایت مشاوره روانشناسی آنلاین ویکی روان مطالعه کنید. این بهترین راه برای جلوگیری از نشخوارهای ذهنی است.

11- تفکر مثبت را تمرین کنید

بدانید که مثبت اندیشی از طریق قوانین جذب، مثبت اندیشی را جذب می کند. یک دفتر سپاسگزاری داشته باشید. انتخاب کنید که بهترین تشویق کننده خود باشید تا بدترین منتقد خود.

اگر نمی دانید تعریف مثبت اندیشی در روانشناسی چیست حتما به این مقاله در ویکی روان مراجعه کنید. مثبت اندیش شدن می تواند زندگی ما را دگرگون کند، به همین خاطر باید مدام از خود سوال بپرسید، چگونه مثبت اندیش باشیم؟

12- پذیرش را تمرین کنید

انرژی خود را صرف جنگیدن یا مقاومت در برابر آنچه نمی توانید تغییر دهید (افراد دیگر، احساسات، رفتارهایشان و غیره) نکنید!

در عوض، به خودتان قدرت دهید تا آنچه را که می توانید تغییر دهید (فکرتان، رفتارتان، مرزهایتان و غیره) را تغییر دهید. اگر دلیل دیگری جز رهایی خود ندارید، ببخشید و کینه ها را رها کنید.

13- قدردان باشید که پیشرفت شخصی و حرفه ای اتفاقی نیست

همه ما از شکست ها عبور می کنیم. این نحوه واکنش ما به آن شکست‌ هاست که تعیین می‌ کند آیا قرار است بی‌ پایان در چرخه رکود باشیم یا رشد و توسعه پیدا کنیم!

کمی خود را سست کنید و متوجه شوید که ما همه انسان هستیم و در حال پیشرفت هستیم. از اشتباهات درس بگیرید، انعطاف پذیر باشید و جلو بروید. این از اصول همیشگی در روانشناسی موفقیت است.

14- هوشیاری نسبت به پول

طبق مطالعات، ارتباطی بین باورهای پولی و درآمد بالاتر و ارزش خالص وجود دارد. افرادی که از موفقیت مالی لذت می برند تمایل دارند نسبت به پول خود هوشیار باشند.

آنها پس انداز هستند نه خرج کننده

اینکه چگونه پول هایمان را جمع کنیم به شما بستگی دارد. هر چه زودتر عادت پس انداز را اتخاذ کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت. ممکن است لازم باشد از مقدار اندک شروع کنید اما همین الان شروع کنید.

15- انگیزه ای برای موفقیت و وضعیت

افراد موفق به سمت موفقیت سوق داده می شوند. آنها نیاز روانی برای رسیدن به اهداف خود دارند و موقعیت برای آنها مهم است. بد یست نگاهی به مقاله فرق اشتیاق و انگیزه در ویکی روان بیندازید.

16- کار سخت

یک ایده همیشگی می گوید، اگر سخت‌ تر کار کنید و بیشتر وقت بگذارید، درآمد بیشتری خواهید داشت. نباید فقط بنشینید، استراحت کنید، موفقیت را تجسم کنید و وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، چکی با مبلغ سنگین در صندوق پست شما خواهد بود.

البته یادتان باشد سخت کار کردن به هیچ وجه ضامن درآمد بیشتر نیست. بلکه در این مطلب منظورمان این است که نباید ساکن و بیکار باشید، حتما کاری برای انجام دادن پیدا کنید.

تجسم مثبت عالی است، اما بدون تلاش بی اثر است

در بسیاری از موارد، ریاضی ساده است. اگر 20 هزار تومان در ساعت درآمد داشته باشید و 40 ساعت در هفته کار کنید، 800 هزار تومان در هفته خواهید داشت. اگر 60 ساعت کار کنید، پس درآمد بیشتری خواهید داشت.

اما به هر حال باید دنبال درآمد غیرفعال باشید.

17- کار بیشتر مساوی است با پول بیشتر (اما همیشه نه)

روانشناسی موفقیت می گوید همیشه سخت کوشی مساوری با درآمد بیشتر نیست. چه بسا افراد زیادی هستند که در طی شبانه روز 4 تا 5 ساعت می خوابند. همیشه در حال کار هستند اما درآمد بالایی ندارند.

با این حال، کارگران سخت کوش ممکن است در برابر اعتیاد به کار آسیب پذیر باشند، که می تواند زندگی شما را نابود کند. حفظ تعادل کار و زندگی سالم بسیار مهم است. پول و موفقیت بدون سلامتی و روابط عاشقانه شما بی معنی است.

18- حستان نسبت به پول را مشخص کنید

به نظر می رسد افراد موفق دیدگاه متعادل تری نسبت به پول دارند. افراد کمتر موفق ممکن است باورهای افراطی تری در مورد پول داشته باشند! مانند اینکه «پول بد است» یا «پول همه مشکلات من را حل می کند.»

پول فقط یک ابزار است برای تامین آسایش بیشتر.

ثروتمند بودن شما را بد نمی کند و فقیر بودن برایتان فضیلت نمی آورد. پول فقط پول است. این شما هستید که تصمیم می گیرید چگونه از آن استفاده کنید

این یک اصل بسیار مهم از داستان روانشناسی موفقیت است.

خودت را دوست داشته باشید و شفقت به خود و مراقبت از خود را تمرین کنید

تعادل کار/زندگی و یک شبکه حمایتی مثبت برای خود ایجاد کنید. این عشق به خود را با تعهد به دستیابی به بزرگترین موفقیت‌ های خود در زندگی نشان دهید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
پریوش شیخ الاسلامی پریوش شیخ الاسلامی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سعیده حسنی سعیده حسنی
مشاور روانشناس
از 300,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
مریم سادات موسی کاظمی مریم سادات موسی کاظمی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
سمیرا رضایی سمیرا رضایی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان چیست؟

یکی از مزایای روانشناسی موفقیت این است که انگیزه و امید به زندگی را بیشتر می کند.

اگر به هر دلیل احساس می کنید در این موضوع باید با مشاوری صحبت کنید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش مشاوره روانشناسی اینترنتی سایت ویکی روان، با بهترین مشاورین کشور به صورت صوتی و تصویری جلسه مشاوره برگزار نمائید:

مشاوره روانشناسی خارج از کشور

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا