مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روانپرسش و پاسخ های ازدواج

40 پرسش مهم در لیست سوالات ازدواج دوم

باید در سوالات ازدواج مجدد وسواس بیشتری داشته باشید؟

سوالات ازدواج دوم و پاسخ به آن ها از نکات مهم در انتخاب دوم شماست. بسیاری از افراد نگرانی‌ ها و دغدغه‌ های زیادی برای ازدواج دوم دارند. این نگرانی‌ ها به این دلیل است که خیلی از افرادی که طلاق گرفته‌ اند از شکست و اشتباه مجدد در انتخاب خود می‌ ترسند و نیازمند مشاوره برای ازدواج دوم هستند. این امکان در سایت مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت تلفنی، تصویری و تایپی وجود دارد. در ادامه به بررسی دقیق مهم ترین پرسش ها قبل از ازدواج دوم از دید روانشناسی می پردازیم.

تفاوت ازدواج اول و دوم چیست؟

با مطالب روانشناسی مهم برای ازدواج در سایت ویکی روان آشنا شوید.

وقتی برای اولین بار با معنی ازدواج آشنا می شوید و زندگی مشترک تشکیل می دهید، معمولاً به خیلی نکات توجه نمی کنید. شما جوان تر و بی تجربه بوده اید. اما با ازدواج دوم، شما کاملاً هوشیار هستید و به دنبال دلایل و نکات مهم در ازدواج مجدد هستید که با پاسخ دادن به سوالات ازدواج دوم به بسیاری از این نکات خواهید رسید. یادتان باشد یکی از مهم ترین مشکلات ازدواج مجدد این است که افراد نمی دانند در چه وضعیتی هستند و چه چیزی می خواهند.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
رویا قشقائیان رویا قشقائیان
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 0 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمود مردانی محمود مردانی
مشاور تغذیه
از 300,000 هزار تومان
علی اشرف نورمحمدی علی اشرف نورمحمدی
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
شیدا خوشه مهری شیدا خوشه مهری
دکتری روانشناسی
از 87,500 هزار تومان
مژگان افضلی مژگان افضلی
دکتری روانشناسی
از 62,500 هزار تومان
کیومرث مروت کیومرث مروت
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان

چطور در ازدواج دوم موفق باشیم؟

در این محتوا از مجله روانشناختی ویکی روان می ‌خواهیم از سوالات ازدواج دوم و نکات مهم ازدواج عاشقانه بگوییم. زنان و مردان بسیاری هستند که پس از جدایی یا از دست دادن همسر اول خود به طور مجدد ازدواج می‌کنند و در ازدواج دوم خود موفق هستند. هرچند موفقیت در ازدواج دوم مشروط به آگاهی و شناخت کامل است اما داشتن ازدواج موفق اصلا دور از ذهن نبوده و برای همه ممکن است!

1- در لیست سوالات ازدواج دوم دوست داشتنی های همسر خود را در نظر بگیرید

در این روزهای پر از دغدغه از انواع ازدواج باید در اولویت سوالات ازدواج دوم در ابتدا از خودتان بپرسید چه چیزی را بیش از همه دوست دارید و آن را تحسین می کنید. فکر کردن به همه موارد بزرگ از همان ابتدا شما را تشویق می کند که در زمان های چالش برانگیز با دیگری در ارتباط بمانید.

2- در ازدواج دوم چگونه امور مالی را اداره خواهید کرد؟

یکی از مهم ترین مسائل و سوالات قبل ازدواج دوم به مسائل مالی مربوط می شود، مثلا:

  • آیا اموالتان را به اشتراک می گذارید یا آنها را جدا حفظ می‌کنید؟
  • اولویت های مالی شما چیست؟
  • آیا پس انداز کرده یا خرج می کنید؟
  • آیا تحمل بدهی را دارید؟
  • در نهایت، هر کدام از شما چقدر حاضر به سازش هستید؟

مسائل مالی برخی از رایج ترین سوالات ازدواج دوم هستند، اما صحبت در مورد مسائل مالی قبل از ازدواج به شما این امکان را می دهد که یک برنامه ریزی برای ازدواج موفق داشته باشید و از هر مساله ای قبل از شروع آن پیشی بگیرید.

3- در سوالات ازدواج دوم، فرزند خواستن یا نخواستن را فراموش نکنید

بزرگ کردن فرزندان در کنار هم می تواند یکی از لذت‌ بخش‌ ترین و دشوارترین جنبه های ازدواج باشد. بنابراین، مهم است که از همان ابتدا مشخص شود. اگر بچه ها درگیر هستند، استراتژی شما برای والدین مشترک و ترکیب خانواده ها چیست؟ آیا یک نفر تامین کننده و دیگری مراقب خواهد بود؟ بحث در مورد تمام جزئیات تربیت فرزند یکی از ضروری ترین سوالات ازدواج دوم است که باید با شریک زندگی قبل از روز عروسی انجام دهید.

4- پس از ازدواج مجدد چگونه مسئولیت های خانه را تقسیم خواهید کرد؟

همه ما در خانواده‌های مختلف بزرگ می شویم و بنابراین انتظارات متفاوتی از اینکه چه کسی در خانه چه کاری انجام می دهد، داریم. صحبت کردن در مورد کارهای خانه و دیگر مسئولیت های خانه قبل از ازدواج اطمینان می‌دهد که هیچ غافلگیری، انتظارات برآورده نشده، یا نارضایتی برای ایجاد مشکلات در خانواده وجود ندارد. به این مثال ها در سوالات ازدواج دوم توجه کنید: چه کسی ظرف ها را تمیز می کند، حمام را تمیز می کند، آشغال ها را بیرون می برد؟

5- یکی از سوالات ازدواج دوم این است که آیا آداب روابط را رعایت می کنید؟

رویکرد روش گوتمن به مشاوره زوجین بر اهمیت آداب ارتباط در روابط تاکید دارد. این آداب به زوج ها امکان ایجاد صمیمیت و افزایش ارتباط را می دهد. به عنوان مثال، آیا قهوه صبح خود را با هم در ایوان می نوشید؟ پنج شنبه شب گیم بازی کنید؟ صبح جمعه را در رختخواب می‌گذرانید؟ به عنوان یک زن و شوهر برای همسرداری موفق در همان ابتدا تصمیم بگیرید که چه چیزهای مهمی هستند تا در طول ازدواجتان برای آنها تفاهم داشته باشید.

40 پرسش مهم در لیست سوالات ازدواج دوم

6- در ازدواج دوم تعطیلات و دیگر مراسم‌ های خانوادگی را چگونه سپری خواهید کرد؟

وقتی دو نفر یک نظام خانواده را تشکیل می‌دهند، احتمالا سوالات ازدواج دوم پیرامون تعطیلات و سنت های دیگر وجود خواهد داشت. چه تعطیلاتی را جشن می گیرید؟ کدامیک برای هر کدام از شما مهمتر است؟ چه تعطیلاتی را با چه خانواده‌تان سپری خواهید کرد؟ در نهایت چه سنت های جدیدی را با هم ایجاد خواهید کرد؟

7- دین یا معنویت در خانواده شما چه نقشی خواهد داشت؟

یکی از مهم ترین سوالات ازدواج دوم توجه شما به دین برای داشتن خانواده سالم از نظر اسلام باید باشد. هر کدام از باورهای دینی و معنوی شما چیست؟ آیا با هم در مراسم مذهبی یا معنوی شرکت می کنید؟ چه باورهای مذهبی یا معنوی را به فرزندان خود منتقل می کنید؟ این سوال بیش از هر چیز فرصتی است تا در مورد شریک زندگی خود کنجکاو شوید و او را عمیق تر بشناسید.

8- سوالات ازدواج دوم را پیرامون نقش روابط جنسی مطرح کنید

صحبت درباره رابطه جنسی با همسر اغلب می تواند بسیار آسیب پذیر و ناراحت کننده باشد، اما برای موفقیت رابطه طولانی مدت ضروری است. از خودتان بپرسید که رابطه جنسی برای هر کدام از شما چه معنایی دارد. ارتباط فیزیکی چقدر مهم است و چگونه می توانید تغییرات طبیعی زندگی جنسی خود را کنترل کنید؟ این یکی از ضروری ترین سوالات ازدواج دوم شماست.

9- سوالات ازدواج مجدد و پرسش برای مرزهای شخصی

ورود به زندگی مشترک جدید و تلاش برای موفقیت در ازدواج دوم یک تغییر بزرگ است که مجموعه ای از چالش های منحصر به فرد خود را ارائه می دهد. نه تنها زندگی شما تغییر خواهد کرد، بلکه روابط شما با خانواده و دوستان نیز تغییر خواهد کرد.

در مورد نیازهایتان در مورد فضای شخصی، زمان تنهایی، و مرزهای دوستان و خانواده پرسش گر باشید و این موارد را در لیست سوالات ازدواج دوم خود داشته باشید.

10- در نهایت جایگاه رویکرد شما برای حل تعارض، در ازدواج دوم چیست؟

بررسی موضوع ازدواج دوم از دید روانشناسی همه روابط به طور اجتناب ناپذیری تعارض خواهند داشت. بنابراین، مهم این است که تصمیم بگیرید هر دوی شما چگونه از پس تعارض برخواهید آمد. چه اتفاقی می افتد زمانی که شما دو نفر با هم اختلاف نظر دارند، یا زمانی که یکی از شما در زندگی زناشویی مشکل دارد؟ یکی از مهم‌ترین کارهایی که مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند انجام دهد این است که به شما کمک می‌کند تا یاد بگیرید که به عنوان یک تیم با هم کار کنید و زمانی که درگیری ایجاد می‌شود، برای مدیریت آن به خوبی مجهز شوید.

موارد دیگری که باید در لیست سوالات ازدواج دوم قرار گیرد:

  1. برخی از چالش هایی که در ازدواج قبلی خود با آن ها مواجه شده اید چیست؟
  2. عشق را چگونه تعریف می کنید؟ آیا دوست داشتن با عاشق شدن تفاوت دارد و برای هر یک از شما چه معنایی دارد؟
  3. بعد از مطرح شدن ازدواج دوم، ایده ازدواج چگونه در ذهن شما تغییر کرده است؟
  4. در سوالات ازدواج دوم اکنون چه انتظاراتی دارید؟ (ویژگی های خودتان، همسرتان، پویایی خانواده)
  5. اینها چه تفاوتی با ازدواج اول شما دارند که به نتیجه نرسیدند؟
  6. آیا هر کدام از شما احساس می کنید که این «یک زن/شوهر دیگر» است زیرا دومین بار بوده که عاشق شخص دیگری می شوید؟
  7. نظر شما در مورد طلاق چیست؟
  8. باید با چه مشکلاتی از ازدواج قبلی خود کنار بیایید؟
  9. هر کدام از شما می خواهید فرزندی با هم داشته باشید، اگر اینطور است چه زمانی بهترین زمان خواهد بود (آیا اختلاف سنی وجود دارد) نظر شما در مورد داشتن فرزند با همسر دوم در مقابل همسر اول چیست؟
  10. چه مهارت هایی را برای ارتباط بهتر با یکدیگر یاد گرفته اید؟
  11. آیا می دانید برای والدین غیر صلبی بودن چه چیزی لازم است؟
  12. امیدها و رویاهای شما برای ازدواج دوم چیست؟
  13. آیا مطالب یا موضوعاتی وجود دارد که نمی خواهید در مورد آن ها با شریک زندگی خود صحبت کنید؟
  14. هر کدام از شما چگونه می توانید طرف مقابل را به چالش بکشید و او را به تصمیم گیری تشویق کنید؟
  15. به نظر شما چه مهارت هایی برای اطمینان از اینکه همه چیز بهتر از گذشته پیش می رود، مفید خواهد بود؛ به خصوص که هیچ مشاوره پیش از ازدواجی برای اولین بار انجام نشده است؟
  16. آیا هر یک از شما فرزند می خواهید، و اگر چنین است هر دو شریک بر سر این تصمیم به توافق می رسند؟
  17. احساس تعهد نسبت به هر یک از طرفین با توجه به اینکه آنها ازدواج دومی را پشت سر گذاشته اند که یا به طلاق ختم شده است یا در حال حاضر ادامه دارد، چگونه است؟
  18. چگونه می توانید در سال های آینده به بهترین شکل از یکدیگر حمایت و تشویق کنید؟
  19. چگونه امور مالی، ارزش های اخلاقی و فرزندان حاصل از ازدواج ها و روابط قبلی را مدیریت کنیم؟
  20. آیا به من اعتماد دارید که به عنوان یک زوج در مورد زندگی مان تصمیم گیری کنم؟
  21. آیا می توانم هر سوالی را بدون ترس از تلافی به صورت انتقاد، عصبانیت یا کناره گیری از گفتگو از شما بپرسم؟
  22. سوالات ازدواج دوم و این که چگونه با تعارض برخورد می کنید؟
  23. به نظر شما مهمترین نکته در ازدواج چیست؟
  24. آیا چیزی وجود دارد که ازدواج و خوشبختی هر یک از ما را با فردی که قصد ازدواج با او داریم دشوار کند؟
  25. آیا از رابطه یا روابط گذشته ما پشیمان هستید؟ اگر چنین است، آنها چه هستند و وقتی این اتفاقات برایشان افتاد (افسردگی، اضطراب) چه احساسی داشتند؟
  26. آیا در طول پنج سال گذشته به خودکشی فکری کرده اید یا اخیرا به دلیل افسردگی یا بیماری روانی تمایل به خودکشی داشتید. اگر چنین است لطفا توضیح دهید این سوال فقط در صورتی باید پرسیده شود که یکی از زوجین افکار خودکشی را تجربه کرده باشد.
  27. نظر شما در مورد مهاجرت به خارج از شهر برای زندگی در یک منطقه روستایی چیست؟
  28. در سوالات ازدواج دوم قرار دهید که وقتی کسی از دست من عصبانی است یا نمی خواهد دور و بر من باشد چه واکنشی نشان می دهید؟
  29. آیا ما فهرستی از ویژگی های مثبت خود داریم که در مواقع دشوار به یکدیگر کمک کنند؟
  30. موافقید که چقدر زمان و توجه باید بین فرزندان/نوه ها صرف شود (در صورت وجود)؟ چه کسی می تواند در این دوره زمانی حمایت بیشتری ارائه دهد، شما یا من؟ من نگران احساس تنهایی هستم آیا کارهایی وجود دارد که بتوانم متفاوت انجام دهم؟
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فاطمه شکری فاطمه شکری
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
محمد جواد اسکندری محمد جواد اسکندری
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
محمد جواد افشاری نژاد محمد جواد افشاری نژاد
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
نیره آزادی نقش نیره آزادی نقش
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
حمید رضا مهرابی بهار حمید رضا مهرابی بهار
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
سحر مدیری سحر مدیری
مشاور روانشناس
از 100,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای موفقیت در ازدواج دوم چیست؟

قبل از هر تصمیمی شما باید با توجه به تجدید یک رابطه این موضوع را با مشاور روانشناس ازدواج در میان بگذارید و با پاک کردن سیاهی لوح گذشته ی خود چه در آسیب های جدایی و چه سوگ و عزاداری برای گذشتگان، به سراغ یک آینده روشن بروید. در این راه روانشناسان ویکی روان به صورت مشاوره تلفنی پیش ازدواج در دسترس شما عزیزان است.

مرکز مشاوره آنلاین ازدواج، تست روانشناسی ازدواج موفق

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا