دسته بندی موضوعات جنسی

15 مورد از رفتارهای نادرست در رابطه جنسی

بررسی مهم ترین کارهای اشتباه در رابطه جنسی

فرقی نمیکند شما با شریک زندگیتان سر و کار دارید یا فرد جدید دیگری وارد زندگی شما شده است، به هر حال رفتارهای نادرست در رابطه جنسی را ترک کنید و با دانستنی های جنسی آشنا شوید تا رابطه بهتر و شادتری داشته باشید. در جلسات مشاوره جنسی آنلاین و تلفنی در ویکی روان توضیحات کامل درباره کارهای اشتباه در رابطه جنسی داده می شود تا از مشکلات آتی پیشگیری شود. در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

آشنایی با مهم ترین دانستنی های جنسی

با سایت روانشناسی ویکی روان همراه باشید.

اگر بدانید دانستنی های جنسی که کمکی به شما می کنند، حتما از آنها بیشتر استفاده خواهید کرد.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
صدیقه صفایی صدیقه صفایی
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
کورش مهدیون کورش مهدیون
مشاور روانشناس
از 150,000 هزار تومان
حامد عامری حامد عامری
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
پروانه طاهری خراسانی پروانه طاهری خراسانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
سعید بابایی سعید بابایی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان

چرا باید از نبایدهای رابطه جنسی اطلاع داشته باشیم؟

ما همیشه علم کامل نسبت به مسائل اطرافمان نداریم و این طبیعی است. اما اگر ندانیم مهم ترین اشتباهات در رابطه جنسی چیست و چطور باید از آنها دوری کنیم، نارضایتی جنسی به سراغ ما و شریکمان می آید که نتیجه آن می تواند کاهش میل جنسی یا حتی جدایی زوجین باشد! به همین خاطر در ادامه به بررسی رایج ترین کارهای نادرست در رابطه جنسی از دید روانشناسی و رشته سکسولوژی می پردازیم.

1- تصور نکنید که تمام کارها و حرکاتتان درست است

گلوریا برام محقق روابط جنسی درباره رفتارهای نادرست در رابطه جنسی می گوید:

به خواسته های شریک‌ زندگیتان احترام بگذارید، هرکس الویت ها و حد و حدودی در زندگی شخصی اش دارد

این موارد قطعا شما با دانستن آن ها رابطه ای سرشار از احساس و شاد را تجربه خواهید کرد. مثلا آقایان باید دانستنی های جالب درباره خانم ها را بدانند تا متوجه نیازهای آنها شوند، خانم ها هم باید درباره آقایان و اشتباهات سکس اطلاع کسب کنند.

2- اتاق خوابتان را به فضای منفی تبدیل نکنید

بسیاری از زوجین مشکلات خود را قبل از خواب بیان می کنند، چرا که می توانند بهترین فرصت برای صحبت های دو نفره و خصوصی باشد. اما باید بدانید این کار میتواند فضای رمانتیک اتاقتان را به فضایی متشنج هم تبدیل کند.

این از رفتارهای نادرست در رابطه جنسی میباشد که ادامه آن منجر به تغییر تفکر همسرتان در مورد روابط جنسی است چرا که آن را همانند مجازات می داند.

بهتر است صحبت در مورد مسائل و مشکلات را در اتاق دیگری انجام دهید. یا حداقل زمان دیگری را برای بیان مشکلات خود انتخاب کنید.

یک بار خوابیدن با عصبانیت میتواند جرقه ای برای پایان روابط احساسی شما باشد. فضای منفی اتاق خواب تاثیر منفی هم نیز بر رابطه شما دارد.

3- در مورد افکارتان با هم صحبت کنید

دکتر جان کانر روانشناس جنسی آنلاین درباره اشتباه در رابطه جنسی می گوید:

بسیاری از زنان و مردان فقط روی سکس تمرکز میکنند و از گفتن تمایلات و خواسته هایشان به هم اجتناب میکنند

کرنر متخصص مسائل جنسی معتقد است که اگر خواسته هایتان را به شیوه ای سازنده بیان کنید شریک زندگیتان از انتقاد شما ناراحت نمی شود به عنوان مثال میتوانید بگویید:

این کار مرا تحریک میکند یا از این کار لذت میبرم بیان خواسته هایتان با زبانی خوش پاداشی برای بهبود روابط جنسیتان است. زن یا مردی که شما را دوست داشته باشد به خواسته ها و تمایلاتتان احترام می گذراد.

به یاد داشته باشید که امتحان کردن روش های جدید باید با رضایت دو نفر همراه باشد نه این که یکی از آن ها احساس نا امنی یا ناراحتی بکند.

4- از دانستنی های جنسی : خودتان باشید نه کپی دیگران

یکی از راه های بالا بردن کیفیت رابطه جنسی این است که از کسی تقلید نکنید. سعی کنید به جای تملق و چاپلوسی صادق باشید و رابطه خود را با فریب به پایان نرسانید.

در عوض به دنبال کشف روش هایی باشید که شریک زندگیتان را بهتر به اوج لذت جنسی برسانید و رفتارهای نادرست در رابطه جنسی را برای همیشه کنار بگذارید.

بررسی رفتارهای نادرست در رابطه جنسی
دانستنی های جنسی

توصیه کرنر درباره اشتباهات در رابطه جنسی این است که:

در مورد اختلافات خود صحبت کنید و به جای خجالت زده بودن به طرف مقابلتان بگویید از چه چیزی لذت میبرید و شما را به ارگاسم میرساند

این کار باعث بهبود روابط شما می شود.

5- در تخت خواب خود را تحت فشار قرار ندهید

از زمان های قدیم افسانه ای میان مردم است که می گوید زوج هایی که در طول هفته روابط جنسی بیشتری دارند زندگیشان نسبت به دیگر زوج ها شادتر است.

درست است که داشتن رابطه جنسی بیشتر باعث تقویت رابطه شما میشود.

می توانید در بخش تست روانشناسی علمی ترین تست های روانشناسی را انجام دهید

اما ممکن است رابطه بیش از حد حتی سلامتیان را به خطر بیندازد. اگر در رابطه جنسی خود احساس ناراحتی میکنید بهتر است روش های فیزیکی دیگری را امتحان کنید.

6- در رسیدن به ارگاسم عجول نباشید

در بررسی رفتارهای نادرست در رابطه جنسی باید بدانید:

اگر برای اولین بار و یا با شخص جدیدی رابطه برقرار کردید و هدفتان رسیدن به ارگاسم است ممکن است در این کار موفق نباشید

بسیاری از زنان که برای اولین بار رابطه را تجربه می کنند ممکن است به ارگاسم نرسند. این به معنی وجود خطا و اشتباه در کار شما نیست.

این مشکل به مرور زمان حل میشود و میتوانید به ارگاسم برسید.  عجله کردن برای رسیدن به ارگاسم از نظر روانشناسی اشتباه بزرگی است. یکی از مزایای رابطه جنسی تجربه ارگاسم واقعی و سالم است، پس برای آن عجله نداشته باشید.

حتما بخوانید

7- مشکلات روزمره را با خود به رختخواب نبرید

ممکن ‌است در محل کار با رئیس خود به مشکل برخورده باشید و یا با صمیمی ترین دوستتان بحثتان شده باشد. اما هر گونه مسائل استرس زا را وارد اتاق خوابتان نکنید.

مطالعات نشان میدهد اکثر افراد به خصوص زنان به زمانی برای خنثی کردن مغزشان نیاز دارند. در واقع یکی از اشتباهات در رابطه جنسی و حتی زندگی عادی زیاد کردن مسائل استرس زا و آشفتگی ذهنی برای خود است.

8- برای جلوگیری از رفتارهای نادرست در رابطه جنسی انتقاد کننده نباشید

فکر میکنید سایز سینه هایتان مناسب نیست یا شکمتان باعث زشتی هیکل شماست. عدم اعتماد به نفس هر دو نفر را تحت تاثیر قرار میدهد.

عزت نفس پایین یکی از عوامل اختلال عملکرد جنسی در زنان است

همچنین بریم هم معتقد است که ۹۰ درصد از مردان نیز نگران سایز آلت تناسلی خود هستند. پس هر وقت که احساس عدم اعتماد به نفس داشتید بهتر است زمان دیگری را برای رابطه انتخاب کنید. بد نیست نگاهی به مقاله وظایف زن در رابطه جنسی در ویکی روان بیندازید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید.

9- از ساده ترین دانستنی های جنسی : روابط سابق خود را به یاد نیاورید

هیچ کس دوست ندارد در مورد روابطی که قبلا داشته صحبت کند به خصوص هنگامی که رابطه تان در حال هم پیشرفت باشد.

از بزرگترین رفتارهای نادرست در روابط زناشویی صحبت درباره روابط گذشته است

ممکن است هدف از صحبت در مورد گذشته، نشان دادن تجربه های بالا باشد، اما باید بدانید که علایق شخصی افراد متفاوت است و رفتاری که با نفر قبل داشتید ممکن است باعث ناراحتی شریک جدید زندگیتان باشد.

هیچ کس دوست ندارد از روابط گذشته شریک جدیدش چیزی بداند و دوست دارد فکر کند که او قبلا با هیچ کس رابطه ای نداشته است. قبلا در ویکی روان درباره اصول زندگی مشترک توضیح دادیم که همه چیز از روابط قبلی خود را به فراموشی بسپارید تا زندگی بهتری تجربه کنید.

10- رابطه جنسی دردناک‌ نیست

برخی افراد تصور میکنند که رابطه جنسی با دردهای شدیدی همراه است و ترس از دخول جنسی دارند، اما این تصور هم اشتباهی است که در ذهن اکثر ما شکل گرفته است.

احساس درد در رابطه جنسی ممکن است در اثر عدم تحریک ‌پذیری موقعیت نا مناسب و یا یائسگی باشد. در چنین شرایطی با شریک زندگی خود صحبت کنید و برقراری رابطه را به زمانی دیگر موکول کنید.

اما اگر این دردها زمان بیشتری همراه شما بود بهتر است به پزشک مراجعه کنید. چرا که ممکن است نشانه ای از وجود عفونت باشد .با این حال سعی کنید تا تصور اشتباهی از این موضوع نداشته باشید. پیشنهاد می کنیم مقاله دخول چیست ویکی روان را مطالعه کنید تا از اشتباهات رابطه جنسی پیشگیری کنید.

11- الفاظ زشت و نادرست بدترین اشتباه در رابطه جنسی است

رابطه جنسی قبل از ازدواج
روانشناسی رابطه قبل ازدواج

درست است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد اما بهتر است زندگی واقعی را با دنیای فانتزی یکی ندانید. در مقاله صحبت درباره رابطه جنسی با همسر گفتیم باید ادب را رعایت کرده و به او احساس آرامش دهید. چون استفاده از الفاظ رکیک از بدترین اشتباهات رابطه جنسی زن و مرد است.

در مطالعه رفتارهای نادرست در رابطه جنسی همیشه به این نتیجه میرسیم که یک‌ حرف اشتباه ممکن است در اوج لذت جنسی شما را از رسیدن به ارگاسم دور کند.

درست است که شاید یک ‌لغزش زبان کوچک و ناچیز باشد اما باعث میشود شریک زندگیتان با شما احساس راحتی نکند.

12- از مشکلاتی که پیش می آید ترس نداشته باشید

از دانستنی های جنسی این است که هر مرد بالغ گاهی ناتوانی جنسی را تجربه میکند.

این حالت ممکن است این اتفاق بر اثر

  • مشکلات گوارشی
  • نوشیدن بیش از حد خوراکی های غیرمجاز
  • خستگی و
  • پشت سر گذاشتن یک روز سخت

باشد.

اما این دلیل بر بی احساسی نسبت به شریک‌ زندگی و یا حتی مشکلات سلامتی در او نیست. در چنین مواردی برای افزایش صمیمیت جنسی با همسرتان بهتر است آرام باشید و هرگز به او توهین نکنید چرا که انتقاد نا به جا و تند شما ممکن است باعث ناتوانی جنسی مزمن در او شود.

13- ترس و نگرانی را کنار بگذارید

هنوز برخی افراد هنگام برقراری رابطه جنسی ترسی پنهان را دارند که موجب اختلال در حرکات و ریتم رابطه آن ها میشود.

همچنین ‌این ترس و استرس را به شریک خود نیز منتقل می کنند. قطع کردن رابطه جنسی برای پاسخگویی به تلفن همراه این حس را در شریکتان ایجاد میکند که برای شما بسیار بی اهمیت است.

دانستنی های جنسی کیفیت زندگی مشترک تان را افزایش میدهد و باعث رضایت بیشتری میشود.

14- رابطه خود را عادی و تکراری نکنید

یکی از مهم ترین اشتباهات رابطه جنسی که در جلسات مشاوره آنلاین قبل طلاق هم درباره آن صحبت می شود، عادی بودن ارتباط جنسی زن و شوهر است! اجازه ندهید رابطه شما به کاری حوصله سر بر تبدیل شود.

به همین خاطر پیشنهاد می کنیم از انواع پوزیشن های جنسی ویکی روان که درباره آنها توضیح دادیم استفاده کنید تا رابطه رنگ و بوی جدیدی به خود بگیرد.

15- از نیازهای همسرتان اطلاع کسب کنید

بالاتر گفتیم یکی از کارهای اشتباه در رابطه جنسی نادیده گرفتن نیازهای همسرتان است. با بدانیم انواع فانتزی های جنسی او چیست و چطور می توانید لذت بیشتری به او بدهید.

این کار باعث ایجاد صمیمیت بیشتر بین شما شده و در نهایت لذت بیشتری به همراه خواهد داشت. مثلا خیلی ها نمی دانند معنی فتیش چیست یا همسرشان نسبت به چیزی فتیش دارد یا نه؟

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
فرح ناز حیاة غیبی حقیقی فرح ناز حیاة غیبی حقیقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
مهناز شاه مرادی مهناز شاه مرادی
دکترای روانشناسی
از 125,000 هزار تومان
پگاه عبادی پگاه عبادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد رضا سعید فیروزه محمد رضا سعید فیروزه
دکترای روانشناسی
از 175,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
بهشته طهماسبی زاده بهشته طهماسبی زاده
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
کتایون داودی کتایون داودی
مشاور روانشناس
از 77,500 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان در مورد دانستنی های جنسی چیست؟

حالا بهتری می دانید اشتباهات در رابطه جنسی چه چیزهایی هستند، پس برای رفع آنها تلاش کنید. یادتان باشد این مهم ترین راه بالا بردن لذت از سکس است که همه زوجین باید آن را انجام دهند.

در صورت تمایل میتوانید برای حل مشکلات زناشویی خود از خدمات مشاوره روانشناسی سایت ویکی روان استفاده نمائید.

مشاوره روانشناسی آنلاین و تلفنی ویکی روان

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا