روابط

15 زنگ خطر در روابط ناسالم دختر و پسر

چه زمانی باید یک رابطه مسموم را ترک کرد؟

روابط ناسالم دختر و پسر، رابطه شما را مسموم می کند. شما را بیمار، غمگین و نا امن و گاهی اوقات شما را نسبت به همه اینها کور می کند. نشانه‌های در روابط سمی وجود دارد که به شما کمک می‌کنند مشکلات خود را از زوایه جدیدی ببینید. در مشاوره روانشناسی روابط عاطفی، مشاورین ویکی روان به شما برای سنجش رابطه، مشکلات پیرامون آن و در صورت لزوم خروج از رابطه سمی کمک می کنند.

چرا در روابط ناسالم دختر و پسر باقی می مانیم؟

دیگر صفحات از وبلاگ روانشناسی ویکی روان را بخوانید.

رابطه سمی نوعی از رابطه است که باعث می شود احساس کنید در یک اشتباه بزرگ قرار گرفته اید. روابط ناسالم دختر و پسر موضوع چالش برانگیز این روزهای جلسات ویکی روان شده است.در این مقاله از سایت کلینیک روانشناسی و روانپزشکی ویکی روان، آنچه درباره نشانه های روابط سمی و راه های خروج از رابطه اشتباه که باید بدانید؛ بیان کرده ایم.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه روحی فاطمه روحی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
مریم بنی عامریان مریم بنی عامریان
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نسرین ترابی صائین نسرین ترابی صائین
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
فاطمه غواص معانی فاطمه غواص معانی
مشاور روانشناس
از 50,000 هزار تومان
جواد صادق الحسینی جواد صادق الحسینی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه ابراهیم فاطمه ابراهیم
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
مینا فرهادی مینا فرهادی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان

نشانه‌های یک رابطه‌ی سمی

علائمی برای تشخیص روابط ناسالم دختر و پسر یا ویژگی های افراد سمی وجود دارد که شما باید با دقت آن ها را ارزیابی کنید. اگر شما اکثر این نشانه های رابطه سمی را دارید، بهتر است حتما با یک روانشناس روابط در این زمینه یا مشاوره ازدواج مشورت کنید. مقاله نشانه های رابطه ناسالم و مسموم در ویکی روان را در این راستا مطالعه کنید.

1- انتظارات غیر واقعی از شریک زندگی خود در روابط ناسالم دختر و پسر

شما فکر می کنید که او عزت نفس، تصویر بدنی، خانواده و مشکلات کاری شما را بدون ذکر مشکلات مالی و معنوی حل می کند. شما معتقدید که «رابطه سالم» یا «مرد کامل» همه چیز را بهتر می کند که این اولین زنگ هشدار در روابط نا سالم دختر و پسر می باشد.

2- نیاز به ارضای آنی و دائمی یکی از نشانه های رابطه سمی

شما انتظار دارید که او همیشه کنارتان باشد، به خصوص زمانی که به او نیاز دارید. شما می خواهید او بلافاصله شما را خوشحال کند. شما از او استفاده می کنید تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. ولی با او به عنوان یک شریک یا حتی یک انسان ارتباط ندارید و از معایب سکس قبل از ازدواج غافل هستید.

مشاور روانشناس برای رابطه عاشقانه3- عدم صداقت یا حذف حقیقت در روابط ناسالم دختر و پسر

اگر شما به درستی سنجش مراحل قبل از ورود به رابطه جدید را انجام نداده باشید در نتیجه با شریک خود در مورد اینکه چه کسی هستید یا چه چیزی واقعا شما را آزار می دهد صحبت نمی کنید. شما در مورد آنچه می خواهید دروغ می گویید، هم به خودتان و هم به همسرتان. این مشکلی در عشق است که زنان اغلب در روابط ناسالم دختر و پسر نادیده می گیرند.

4- کنترل اجباری، نشانه ای که اغلب در روابط ناسالم دختر و پسر نادیده گرفته می شود

شما یا او، باید به روش خاصی رفتار کنید، یا کسی تهدید به ترک می کند. هر دوی شما احساس می کنید در رابطه سمی خود گرفتار شده اید. می‌دانید که از بین رفته است و داوطلبانه کنار هم نیستید، اما ترک کردن آن و پایان دادن به رابطه عاشقانه سخت است. این یک نشانه از رابطه ناسالم دوستی است که مردم اغلب نادیده می‌گیرند.

5- عدم اعتماد، یکی از بدترین مشکلات در رابطه سمی دختر و پسر

شما به یکدیگر اعتماد ندارید (یا نمی توانید) شما باور ندارید که شریک زندگی شما واقعاً شما را دوست دارد و ممکن است با روابط عاشقانه راحت نباشید. در برخی موارد می دانید که در روابط ناسالم دختر و پسر، هستید، اما نمی توانید آن را رها کنید. برای درمان احساس ناامنی در رابطه نیاز به کمک مشاور روابط عاطفی دارید؛ تا بدانید از کجا شروع کنید.

6- رابطه شما تقریباً یک راز است؟

دوستان، خانواده و همکاران شما همیشه به شیوه ای سالم و دوست داشتنی رفتار نمی‌کنند. در برخی از رابطه های ناسالم دختر و پسر، پارتنرها فقط می خواهند تنها بمانند. این زمینه را برای یک مارپیچ رو به پایین غیرقابل کنترل فراهم می کند. برخی از عاشقان به انزوای اجتماعی به عنوان نشانه ای از عشق و اشتیاق نگاه می کنند، اما این واقعاً یک مشکل در نیاز های عاطفی شما در رابطه است.

7- شما در روابط ناسالم دختر و پسر شاهد چرخه درد، خیانت، دروغ یا سرزنش خواهید بود

شما در چرخه ای از لذت، درد، سرخوردگی، سرزنش و ارتباط مجدد گرفتار شده اید. این چرخه در یک رابطه ناسالم تکرار می‌شود تا زمانی که یکی از شریک‌های زندگی در نهایت رهایی پیدا می‌کند. مانند کاری که الیزابت گیلبرت در فیلم Eat, Pray, Love انجام داد. یکی از راه های ایجاد یک رابطه سالم این است که بیاموزید همسرتان چگونه عشق می دهد و می گیرد.

شاید متوجه شوید که نوشتن به وضوح و بینش در رابطه شما کمک می کند. بنابراین، بنویس!

از دیگر ویژگی های روابط ناسالم دختر و پسر

روابط ناسالم با ویژگی هایی مانند بی احترامی و کنترل مشخص می شود. برای جوانان مهم است که بتوانند علائم روابط ناسالم را قبل از تشدید تشخیص دهند. برخی از ویژگی های روابط ناسالم عبارتند از:

  1. کنترل. یکی از پارتنرها همه تصمیمات را می گیرد و به دیگری می گوید که چه بپوشد، چه کاری انجام دهد یا با چه کسی وقت بگذراند. او دچار کژ فهمی در معنای عشق شده و بی دلیل حسادت می کند و/یا سعی می کند طرف مقابل را از دوستان و خانواده اش جدا کند.
  2. خصومت. یکی از پارتنرها با قرار ملاقات دیگری دعوا مخالفت می کند. این ممکن است منجر به تغییر رفتار یکی از پارتنرها برای جلوگیری از ناراحتی دیگری شود.
  3. عدم صداقت. یکی از پارتنرها به دیگری دروغ می گوید یا اطلاعاتی را از او نگه می دارد. یکی از پارتنرها از دیگری دزدی می کند.
  4. بی احترامی. یکی از پارتنرها عقاید و علایق طرف مقابل را مسخره می‌کند یا چیزی را که متعلق به دیگری است از بین می‌برد.
  5. وابستگی. یکی از پارتنرها احساس می کند که «نمی تواند بدون» دیگری زندگی کند. او ممکن است تهدید کند که در صورت پایان یافتن رابطه، کاری انجام خواهد داد.
  6. ترساندن. یکی از پارتنرها سعی می کند جنبه های زندگی دیگری را با ترساندن یا ترسو کردن طرف مقابل کنترل کند. یکی از پارتنرها ممکن است سعی کند شریک زندگی خود را از دوستان و خانواده دور کرده یا تهدید به خشونت یا جدایی کند.
  7. خشونت فیزیکی. یکی از پارتنرها برای رسیدن به مسیر خود از زور استفاده می کند (مانند ضربه زدن، سیلی زدن، گرفتن یا هل دادن).
  8. خشونت جنسی. یکی از پارتنرها، دیگری را بر خلاف میل خود یا بدون رضایت به فعالیت هایی مطابق با اختلالات جنسی خود تحت فشار قرار می دهد.(توجه داشته باشید در این مورد حتی بعد از ترک رابطه با یک درمانگر جنسی صحبت کنید)
مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
سیما حداد سیما حداد
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
راضیه هاشمیان راضیه هاشمیان
دکترای روانشناسی
از 200,000 هزار تومان
اسما مشمول اسما مشمول
دکتری روانشناسی
از 60,000 هزار تومان
مریم جاویدی مریم جاویدی
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان
فرشته همدانی فرشته همدانی
مشاور روانشناس
از 55,000 هزار تومان
شیما شهرکی شیما شهرکی
دکتری روانشناسی
از 200,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان برای روابط ناسالم دختر و پسر چیست؟

آموزش دادن ارزش احترام و ویژگی های روابط سالم و ناسالم به جوانان قبل از شروع این رویداد بسیار مهم است. جوانان ممکن است به مهارت های لازم برای توسعه و حفظ روابط سالم مجهز نباشند و ممکن است ندانند که چگونه در صورت لزوم به روشی مناسب از هم جدا شوند. حفظ خطوط ارتباطی باز ممکن است به آنها کمک کند تا روابط سالم ایجاد کنند و نشانه های روابط ناسالم را تشخیص دهند، بنابراین از خشونت قبل از شروع آن جلوگیری می کنند. سریع ترین راه کمک گرفتن از متخصص روانشناس است تا به صورت اختصاصی راهکارهایی عملی برای رهایی از روابط ناسالم دختر و پسر ارائه دهد.

مشاوره تلفنی با بهترین روانشناسان روابط عاطفی

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

یک دیدگاه

  1. نه بوی عطر پیرهنت
    نه اون چشای روشنت

    چیزی یو عوض نمیکنه

    خوبه،
    یکیو داری بهش تکیه کنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا