مطالب آموزنده درباره ازدواج در ویکی روان

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است؟

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج چقدر است؟

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج به عوامل زیادی ارتباط دارد که در جلسه ابتدایی مشخص می شود. در مقاله تعداد جلسات مشاوره روانشناسی چقدر است در ویکی روان گفتیم وضعیت مراجعین و چالش هایی که با آن روبرو هستند بر تعداد جلسات مشاوره قبل ازدواج تاثیرگذار است. با این حال سوالات زیادی در بخش مشاوره پیش از ازدواج آنلاین ویکی روان دریافت می کنیم که مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است و قصد داریم در ادامه به بررسی آنها بپردازیم.

بمنظور  تضمین سلامت ازدواج زوجین، ویکی روان در تعداد زیادی مطالب روانشناسی در مورد ازدواج توسط روانشناسان تهیه کرده که می توانید استفاده کنید. علاوه بر این مطالب مشاوره روان درمانی می تواند تضمین کننده ازدواج زوجین باشد.

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است؟

با بخش مقاله های روانشناسی در ویکی روان همراه باشید.

اگر بدانید منظور از مشاوره پیش از ازدواج چیست احتمالا در این مورد احتمالا سوالاتی دارید. شایع ترین سوال ممکن است این باشد که مشاوره قبل از ازدواج چقدر طول می کشد؟ حقیقت این است که واقعا یک پاسخ مشخص برای این سوال وجود ندارد. تعیین مدت زمان مشاوره قبل از ازدواج واقعا به نیازهای منحصر به فرد زوج بستگی دارد

گفته می شود، حداقل یک اجماع عمومی در مورد این موضوع وجود دارد. اغلب درمانگران توافق دارند که از 4 تا ۱۰ هفته و ۳ تا ۶ ماه برای مشاوره پیش از ازدواج کافی است. البته باید در نظر داشته باشید مدت زمانی که طول می کشد تا مشاوره پیش از ازدواج کامل شود، به مسائلی بستگی دارد که می خواهید یا باید در طول جلسات خود آن ها را پوشش دهید

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
علیرضا مرادی علیرضا مرادی
مشاور حقوقی خانواده
از 75,000 هزار تومان
سارا مددزاده سارا مددزاده
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
فاطمه آریان سپهر فاطمه آریان سپهر
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
لیلا شکوری لیلا شکوری
دکتری روانشناسی
از 112,500 هزار تومان
پوریا رضائی پوریا رضائی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
یونس ترقی طلب یونس ترقی طلب
دکتری روانشناسی
از 75,000 هزار تومان
مریم محبوبی مریم محبوبی
مشاور روانشناس
از 87,500 هزار تومان
حسین توکلی حسین توکلی
دکترای روانشناسی
از 60,000 هزار تومان

تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج چقدر است؟

مسائل مهم مختلف، تعداد جلسات مشاوره قبل ازدواج را تعیین خواهند کرد. در حالی که گاهی اوقات حل اختلافات بین زوجین ممکن است تا شش ماه طول بکشد چون سوالات مشاوره پیش از ازدواج بسیار متنوع است. اما بسیاری از زوج ها ترجیح می دهند با انجام چندین جلسه در هفته به این روند سرعت ببخشند، به جای اینکه فقط یک بار در هفته با یک درمانگر برای یک دوره زمانی کلی طولانی تر ملاقات کنند. چند مساله وجود دارد که می تواند مدت زمان درمان را افزایش دهد.

عواملی که می توانند بر تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج تاثیر بگذارند

عوامل متعددی وجود دارند که می توانند بر مدت زمان مشاوره قبل از ازدواج شما تاثیر بگذارند. در حالی که شما می توانید ده ها موضوع را در طول جلسات خود پوشش دهید، تعداد انگشت شماری از مسائل بزرگ تر وجود دارند که غلبه بر آن ها بیشتر طول می کشد.

برخی از دلایل اینکه چرا افراد ممکن است به زمان بیشتری برای پرداختن کامل به مسائل خود نیاز داشته باشند، می تواند شامل

  • نوع ارتباطات
  • مشکلات خانوادگی
  • تفاوت های مذهبی و فرهنگی
  • مسائل مالی که می تواند منجر به طلاق هم شود!
  • مسائل اعتماد

و غیره باشد. زمان شروع مشاوره قبل از ازدواج نیز تحت تاثیر این عوامل هستند و اینکه اهداف رابطه شما برای هر کدام چیست؟ پیشنهاد می کنیم مقاله اهمیت مشاوره پیش از ازدواج چقدر است را در ویکی روان مطالعه کنید.

در ادامه به بررسی مواردی می پردازیم که بر تعداد جلسات مشاوره قبل ازدواج تاثیر دارند.

1- مشکلات ارتباط

برقراری ارتباط می تواند کار سختی باشد و اتفاقا در مقاله مشاوره خانواده چند جلسه است هم به آن پرداختیم. این کلید اصلی در رابطه شماست، اما می تواند پایه و اساس مشاوره سازنده نیز باشد. اگر نتوانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید، بیش ترین بهره را از هر جلسه مشاوره نخواهید برد.

قبل از اینکه حتی بتوانید با هر یک از موضوعات پیش از ازدواج که به طور معمول پوشش می دهید کنار بیایید، درمانگر ممکن است شروع به تجزیه و بازسازی نحوه ارتباط شما و شریک زندگی تان کند. این امر احتمالا شامل تمرین های ارتباطی برای زوج ها خواهد بود که بر تعداد جلسات مشاوره قبل ازدواج تاثیر گذار است.

یادگیری نحوه ارتباط موثر می تواند در تمام زمینه های زندگی بسیار مفید باشد. ارزشش را دارد زمانی را برای ایجاد مهارت های ارتباطی بهتر صرف کنید.

مشاوره قبل از ازدواج برای مسائل ارتباطی چقدر باید طول بکشد؟

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است؟

از آنجایی که برقراری ارتباط بسیار ضروری است، باید تا زمانی که نیاز به یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثر در رابطه خود دارید، صبر کنید. درمان به درک چگونگی برقراری ارتباط بسیار موفق بوده است تا مردم بتوانند ارتباطات قوی ایجاد کنند. قطعا ارزش دارد در مشاوره قبل از ازدواج برای تمرکز بر ارتباطات خود وقت صرف کنید.

مشکلات خانوادگی بر تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج تاثیرگذار است

حل انواع مشکلات خانوادگی می تواند دلهره آور باشد. چالش های خانوادگی، چه در زندگی خودتان و چه در زندگی شریک زندگی تان، به راحتی مدت زمان درمان شما را افزایش می دهند. در حالی که مشاوره قبل از ازدواج نباید به معنای راضی کردن خانواده یا خانواده شریک زندگی تان باشد، اما می تواند به شما کمک کند تا حد و مرز و اعتماد بین این دو را مشخص کنید تا از بروز مشکلات در آینده جلوگیری کنید. اگر بدانید در مشاوره پیش از ازدواج چه اتفاقی می افتد حتما متوجه خواهید شد چرا حل تعارضات خانوادگی بر تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج تاثیر دارد؟

مسائل خانوادگی می توانند ریشه در تفاوت های فرهنگی یا مذهبی داشته باشند (که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت) و می توانند عمیقا با روحیات شما ناسازگار باشند. پس منطقی به نظر می رسد که وقتی با خانواده ها سر و کار دارید، زمان تکمیل درمان می تواند طولانی تر باشد.

مشاوره قبل از ازدواج برای مسائل خانوادگی چقدر باید طول بکشد؟

هنگامی که سعی می کنید قبل از ازدواج مسائل جدی خانوادگی را حل کنید، درمان ممکن است 2 ماه یا بیشتر طول بکشد که به میزان همکاری مراجعین بستگی دارد.

مسائل مذهبی یا فرهنگی

حل اختلافات مذهبی یا فرهنگی می تواند دشوار باشد. طبق تعریف ازدواج، وصلت کردن در واقع به معنای درهم آمیختن زندگی دو نفر است، اما زمانی که تفاوت های مذهبی یا فرهنگی به وجود می آید، ممکن است کمی چالش برانگیزتر شود.

طبق تعریف روانشناسی زوج که باید به آن توجه کنید، بهترین راه برای غلبه بر تفاوت فرهنگی و مذهبی بین دو نفر، تمرکز واقعی بر روی ارتباطات است. اگر کار در آنجا ستون درمان شماست، می توانید زمینه های مشترک پیدا کنید و یاد بگیرید که فرهنگ یا مذهب یکدیگر را درک کنید. سپس می توانید شروع به پذیرش یکدیگر کنید تا بتوانید راهی برای ایجاد تفاوت در ازدواج خود بیابید.

مشاوران پیشنهاد ویکی روان قبل از ازدواج:

تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج با توجه به مسائل دینی یا فرهنگی

اختلافات فرهنگی یا مذهبی در یک رابطه می تواند در برخی موارد ۶ ماه یا بیشتر طول بکشد تا به طور کامل حل شود. کار کردن بر روی این تفاوت های فرهنگی و مذهبی با همسر آینده تان در سنین پایین می تواند برای ازدواج شما مفید باشد و احتمالا یک رابطه سالم و همچنین یک ازدواج سالم را ترویج کند.

مسائل مالی

یکی از مسائلی که بر تعداد جلسات مشاوره قبل ازدواج تاثیر دارد موضوع مالی و پول است.

به بیان ساده، مشکلات مالی که منجر به استرس مالی می شود می توانند چالش برانگیز باشند. البته هر مساله مالی به معنای درمان بیشتر نیست، گاهی اوقات مسائل مالی ناشی از مقدار زیادی بدهی، یا وام های بسیار بزرگ باشد که می تواند یک پارتنر را عصبی کند. اگر می خواهید برنامه ای در مورد مسائل مالی پیچیده داشته باشید، باید انتظار داشته باشید که حل آن کمی بیشتر طول بکشد.

بزرگ ترین نکته ای که باید در مورد پرداختن به امور مالی در درمان به آن توجه کرد این است که بدون شفافیت، پیشرفت چندانی حاصل نخواهد شد. اگر هر دوی شما تمایل داشته باشید که در مورد وضعیت فعلی خود کاملا شفاف و پذیرا باشید و همچنین اینکه چگونه می خواهید رو به جلو حرکت کنید، بدون شک موفقیت بیشتری را خواهید دید.

در حالی که مشاوره قبل از ازدواج مسائل مالی شما را حل نمی کند، قطعا می تواند به هر یک از شما کمک کند تا دیدگاه طرف مقابل را واضح تر ببینید. با دلسوزی، اعتماد و درک می توانید با یک هدف مشترک در مورد امور مالی خود به جلو حرکت کنید. پیشنهاد می کنیم مقاله فاصله بین جلسات مشاوره روانشناسی را در ویکی روان مطالعه کنید تا دیدگاه بهتری به این موضوع داشته باشید.

مشاوره قبل از ازدواج برای مسائل مالی چقدر باید طول بکشد؟

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج در ویکی روان

ماهیت مسائل مالی تعیین می کند که درمان چقدر طول بکشد. ممکن است انتظار داشته باشید که شش ماه یا بیشتر با یک مشاور پیش از ازدواج ملاقات کنید تا به طور کامل به مشکلات مالی در یک رابطه رسیدگی و بر آن ها غلبه کنید. حتی ممکن است لازم باشد چندین بار در هفته مراجعه کنید.

مسائل مربوط به اعتماد چقدر بر تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج تاثیر دارد؟

احتمالا الان ایده بیشتری دارید که مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است، اما موضوعات دیگری برای بررسی باقی مانده اند که بر تعداد جلسات مشاوره قبل از ازدواج تاثیر دارند.

با اینکه روانشناسی راه های زیادی برای جلب اعتماد دیگران معرفی می کند، اما غلبه بر مشکلات اعتماد می تواند دشوار باشد. اعتماد می تواند موضوع سختی برای مقابله در هر نقطه ای از زندگی باشد. با ازدواج، شاید حتی بیشتر هم بشود. جالب اینجاست از آنجایی که ما در درمان بسیار در مورد ارتباط صحبت می کنیم، ارتباط ممکن است بزرگ ترین مانع هنگام برخورد با مسائل اعتماد باشد.

مردم ممکن است از اعتماد کردن بترسند چون از اختلال عدم اعتماد به دیگران رنج می برند، آسیب دیده اند و یا تروایی را تجربه کرده‌اند. آن ها ممکن است مشکلات اساسی داشته باشند و درمان را کمی فشرده تر و وقت گیرتر کنند. شاید لازم باشد پیش از پیشرفت در زمینه اعتماد، روی مهارت های ارتباطی تمرکز کنید. با هر جلسه مشاوره قبل از ازدواج، می توانید به آرامی برای اعتماد به یکدیگر تلاش کنید.

مشاوره قبل از ازدواج تا چه زمانی باید دوام داشته باشد؟

الان دیدگاه روشن تری درباره اینکه مشاوره قبل از ازدواج چند جلسه است داریم. گاهی اوقات مسائل مربوط به اعتماد ۲ تا ۳ ماه مشاوره را طولانی تر می کنند، بنابراین برای تمرکز جلسات روی اعتماد سازی و همچنین ارتباطات موثر زمان بیشتری دارید.

برخی تحقیقات نشان می دهند که برخی طلاق ها ناشی از مشکلاتی است که در ابتدای رابطه وجود داشت اما نادیده گرفته شده است. مشاوره قبل از ازدواج به شما در شناسایی و سپس رسیدگی به مسائلی که ممکن است سال ها در روابط شما اختلال ایجاد کنند، کمک می کند. مشاوره ارزش دارد تا شما زمینه محکمی برای رشد رابطه خود ایجاد کنید.

مشاورین روانشناس مرتبط با این موضوع
معصومه چوبین معصومه چوبین
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
نیلوفر نادعلی نیلوفر نادعلی
دکتری روانشناسی
از 100,000 هزار تومان
مهرانگیز متقی مهرانگیز متقی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
حانیه خوش لهجه حانیه خوش لهجه
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد حسین خانی محمد حسین خانی
مشاور روانشناس
از 62,500 هزار تومان
مارال حقیقی کرمانشاهی مارال حقیقی کرمانشاهی
دکتری روانشناسی
از 150,000 هزار تومان
لیلا فراهانی لیلا فراهانی
مشاور روانشناس
از 75,000 هزار تومان
محمد امین چالاک محمد امین چالاک
مشاور روانشناس
از 60,000 هزار تومان

پیشنهاد ویکی روان

مشاوره آنلاین قبل از ازدواج می تواند به شما و شریک زندگی تان کمک کند تا با هم برای این فصل جدید و هیجان انگیز آماده شوید. ایجاد یک بنیاد قوی قبل از ازدواج یکی از مزایای بسیار خوب مشاوره قبل از ازدواج است. برای شروع همین امروز دست به کار شوید. برای مشاهده لیست مشاوران پیش از ازدواج در ویکی روان از دکمه زیر استفاده کنید:

لیست مشاوران پیش از ازدواج

ویکی روان

ویکی روان سامانه سلامت روان با خدمات متنوع برای تمام فارسی زبانان است. می‌توانید در ویکی روان مشاوره روانشناسی برگزار کنید، در وبینارهای روانشناسی شرکت کرده و از مطالب مرتبط با روانشناسی استفاده کنید. جلسات مشاوره روانشناسی ویکی روان به صورت آنلاین، تلفنی و متنی برگزار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا